Er is een optiplex 3070 i3 te koop voor rond de 180 euro. Wie interesse heeft ping me dan geef ik de verkoper door op tweakers.
Standaard komen deze met 4GB en 128GB ssd.
aankoop NUC voor Home Assistant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Geen geld inderdaad. Zo een 'T' processor kan me helaas niet bekoren.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Waarom niet devastator ?devastator schreef:Geen geld inderdaad. Zo een 'T' processor kan me helaas niet bekoren.
Zie https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cp ... Hz&id=3260
Toch wel mooie benchmark. Voor mij overkill maar toch vette processor voor die prijs.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ahha, ja, voor onze livestreams ben ik op zoek naar een 'computer' met véél meer USB poorten (maar eigelijk veel meer USB controllers) dan m'n huidige NUC. Dus ga ik me terug een Hades Canyon kopen, dat kreng heeft 13 (!!) (ok, een paar interne headers, maar toch).
Het model dat ik dan te koop kan aanbieden is een NUC7i5BNK zonder RAM maar met een 970Pro van 256GB. Moest er iemand in geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het wel
Het model dat ik dan te koop kan aanbieden is een NUC7i5BNK zonder RAM maar met een 970Pro van 256GB. Moest er iemand in geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het wel
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Omdat je "relatief veel" veel betaalt voor een recente generatie processor waarvan de kloksnelheid 33% teruggeschroefd is.yaris schreef:Waarom niet devastator ?devastator schreef:Geen geld inderdaad. Zo een 'T' processor kan me helaas niet bekoren.
Zie https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cp ... Hz&id=3260
Toch wel mooie benchmark. Voor mij overkill maar toch vette processor voor die prijs.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb nu een Dell optiplex MFF 3070 i5 9500t met 512gb NVMesm ssd en 16 GB RAM geheugen voor totale prijs van 380 eur.
Qua snelheid nog niks gemerkt van die T toch, Devastator ? Qua verbruik wel. Dat ding verbruikt even veel als mijn bureaulamp.
Qua snelheid nog niks gemerkt van die T toch, Devastator ? Qua verbruik wel. Dat ding verbruikt even veel als mijn bureaulamp.
-
- Elite Poster
Alles hangt af van de usecase. Voor mijn 500 Megapixel/s camerasysteem heb ik liever een hogere core snelheid. Je mag bij die nieuwere machines dan wel meer cores hebben, veel applicaties hebben meer baat bij een hogere CPU frequentie.liegebeestig schreef:Heb nu een Dell optiplex MFF 3070 i5 9500t met 512gb NVMesm ssd en 16 GB RAM geheugen voor totale prijs van 380 eur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
En je windows licentie gebruik je niet? Dus je boot in Ubuntu? Wat met blue iris? niet meer nodig later?liegebeestig schreef:Ik blijf zelf op 9,5w gemiddeld met 5 dockers, Ubuntu 18. 04, en proxmox er nog onder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Voorlopig nog geen blue iris in gebruik. Als dat nodig wordt dan installeer ik windows als vm in proxmox. Hopelijk kan dat dan met die licentie van de machine zelf.
-
- Elite Poster
Dat gaat niet werken. Gewoon een grijze license kopen voor een paar euro.liegebeestig schreef:Voorlopig nog geen blue iris in gebruik. Als dat nodig wordt dan installeer ik windows als vm in proxmox. Hopelijk kan dat dan met die licentie van de machine zelf.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb ook mijn twijfels, de licentie zit in de bios dus als je windows 10 installeert dan heb een een automatische activatie. Maar met een VM betwijfel ik het sterk.devastator schreef:Dat gaat niet werken. Gewoon een grijze license kopen voor een paar euro.liegebeestig schreef:Voorlopig nog geen blue iris in gebruik. Als dat nodig wordt dan installeer ik windows als vm in proxmox. Hopelijk kan dat dan met die licentie van de machine zelf.