Ik ben op zoek naar tips voor YouTube creatie voor kinderen. In de eerste plaats ben ik benieuwd naar technische tips inzake content creatie. Maar heb vandaag ook al snel gemerkt hoe 'gevaarlijk' YouTube kan zijn, dus ook parenting tips zijn welkom in deze thread.
Concreet:
Mijn zoon is 10 en was al een tijdje aan het zagen hoe hij zelf videos kon maken, temeer daar hij er ook al gezien had van klasgenoten. De filmpjes die hij wil maken zijn over de voor zijn leeftijd populair games : Roblox, Minecraft, Brawl Stars, etc... Dit weekend dan ook eens helpen kijken, en met iMovie op de iPad kun je al redelijk gemakkelijk snel iets in elkaar steken. In de YouTube app kun je vervolgens ook gemakkelijk iets uploaden. Zijn kanaal gebruikt niet zijn echte naam, maar is wel gekoppeld aan zijn GMail die ik al bij zijn geboorte aanmaakte en waar binnenkomende mails steevast naar mijn vrouw en ikzelf doorgestuurd worden. Zelf gebruikt hij die mail overigens nog niet.
Eerste vraag: wat is een simpele, maar efficiënte workflow om ook op PC te gaan editeren en met welke tool ? De iPad is gemakkelijk om snel iets te doen, maar van zodra je wat meer wil, zal het wellicht tekort schieten ?
Tweede vraag: hij kreeg al snel likes en commentaren van anderen (wellicht friends op die games). Jammer genoeg werd hij (en ik) al direct met een ander fenomeen geconfronteerd : spambots die gewoon in random YouTube videos website namen dumpen, van niet bepaald kind-vriendelijke websites... Valt daar iets tegen te doen ? Op dit moment beheert hij zijn kanaal zelf, en deletete hij irrelevante comments direct (denk niet dat hij de website in casu bezocht heeft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: blijkbaar heeft YouTube toch ook ergens een monitor draaien tegen spambots. Mijn zoontje bleek immers helemaal geen comments gedeletet te hebben vandaag, dus ik vermoed dat YouTube die zelf weggedaan heeft... (heb die zelf ook niet gezien op YouTube, enkel in een mail van YouTube dat er een nieuwe comment was).