Om de 3 dagen +- valt het signaal naar de decoders weg die achter een switch zitten.Werkte vroeger met een simpele switch maar sinds nieuwe type decoders blijft dit voorkomen.Ik zie dan dit in de bbox3 staan.
Video
Status
Connecting
Uptime
4Days 2h 54min 21Sec
Situatie ; ouder huis dus heel wat toeren gedaan met kabel vroeger
Die GS105E switches hebben in de instellingen (System > Multicast op mijn GS108Ev3) wel IGMP snooping instellingen. Als ik dit verkeerd instel, stopt het verkeer wel na enkele seconden i.p.v. dagen.
Bij mij staat het op de onderstaande manier ingesteld. VLAN ID moet wel het VLAN zijn waarop het multicast-verkeer zit. Geen idee of dit iets uitmaakt als je geen VLANs gebruikt.
nee, want de decoders krijgen een lokaal IP adres van de bbox,
en zorgt deze ervoor dat het verkeer van de decoders "gerouted" wordt naar VLAN30 (IPTV)
Ik heb een gelijkaardige stup van het wetwerk als TS en heb op mijn unifi switches igmp enabled, en loopt al zeer lang stabiel zonder problemen en zonder zelf vlans te maken
Het enige dat die VLAN van verschil zou kunnen maken, is... IGMP snooping die niet werkt.
Al het verkeer wordt dan broadcast, maar blijft binnen zijn eigen VLAN, waardoor je geen storm krijgt.
Mogelijks is dit de reden dat het nu blijft werken.