MM heeft iMacs geleverd voor 2 euro
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Door een fout op de Nederlandse website van MediaMarkt konden klanten vorige week voor 2,19 euro een Apple iMac kopen van zo’n 2.000 euro. De computers werden ook bezorgd en de winkelketen eist nu dat kopers de iMacs terugsturen, of flink bijbetalen.
https://www.hln.be/geld/consument/media ... ~aa2010fe/
https://www.hln.be/geld/consument/media ... ~aa2010fe/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
ach ja...9livesuni schreef: gemist
Ik denk dat je vooral veel geruzie gemist hebt.
Ruzie met iemand die geld genoeg heeft om rechtzaken aan te spannen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
https://www.hln.be/geld/consument/neder ... ~afe196d0/
Ben ook wel benieuwd of MM een poot heeft om op te staan, gezien ze al geleverd hadden. Anderzijds moet je wel zin in alle tijd, geld en miserie hebben om daaraan te beginnen als klant. Benieuwd hoe het zal eindigen.
Vraag me überhaupt af wat de wetgeving zegt wanneer je verkeerde zaken geleverd wordt die in jouw voordeel uitdraaien. Een tiental jaar geleden ook eens voorgehad met iBood. Blijkbaar hadden ze iedereen een bepaald order dubbel opgestuurd. Daarna een mailtje met de vraag om het terug te sturen. Heb me er niets van aan getrokken, en nooit nog iets van gehoord (zelfs geen herinneringsmail).
Ben ook wel benieuwd of MM een poot heeft om op te staan, gezien ze al geleverd hadden. Anderzijds moet je wel zin in alle tijd, geld en miserie hebben om daaraan te beginnen als klant. Benieuwd hoe het zal eindigen.
Vraag me überhaupt af wat de wetgeving zegt wanneer je verkeerde zaken geleverd wordt die in jouw voordeel uitdraaien. Een tiental jaar geleden ook eens voorgehad met iBood. Blijkbaar hadden ze iedereen een bepaald order dubbel opgestuurd. Daarna een mailtje met de vraag om het terug te sturen. Heb me er niets van aan getrokken, en nooit nog iets van gehoord (zelfs geen herinneringsmail).
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ah, dat verandert de zaak natuurlijk.9livesuni schreef: Ik ben nogal gemakkelijk dus een oplossing zou zeker met mij geregeld kunnen worden. Een leuke korting en ze mochten direct een storting verwachten van mij.
Ik heb er geen nodig, maar aan €2 mogen ze er hier ook 2 leveren, voor elke dochter eentje.
Maar als het, zelfs met een mega korting van €500 zou zijn heb ik geen interesse.
Zoals ik lees heeft het feit dat ze geleverd zijn geen absoluut gevolg of je er recht op hebt of niet, het maakt de zaak alleen wat lastiger.
Ik denk dat het verschil zodanig extreem is dat het overduidelijk is dat er een fout is gebeurd en dat je er zodoende geen recht op hebt.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Dat gaat een kwestie worden voor juristen en de tegenhanger van de FOD Economie.
Mijn ondeskundige mening is dat die klanten die computer voor die prijs mogen houden. MediaMarkt verkocht een product tegen een geadverteerde prijs en aanvaarde het aankoopverzoek van de klant door de betaling te aanvaarden en de levering uit te voeren. Aankoop is afgewerkt.
Dat dit niet de correcte prijs was dat is niet het probleem van de klant.
Wel opmerkelijk dat er in die webwinkel-software nog steeds geen default controlesysteem actief is om zo'n kemels te voorkomen.
Iets als; indien bij een bestelling van een artikel (= productcode) de huidige prijs X% afwijkt van de vorige gekende prijs van dat artikel blijft die aankoop ter moderatie staan.
Mijn ondeskundige mening is dat die klanten die computer voor die prijs mogen houden. MediaMarkt verkocht een product tegen een geadverteerde prijs en aanvaarde het aankoopverzoek van de klant door de betaling te aanvaarden en de levering uit te voeren. Aankoop is afgewerkt.
Dat dit niet de correcte prijs was dat is niet het probleem van de klant.
Wel opmerkelijk dat er in die webwinkel-software nog steeds geen default controlesysteem actief is om zo'n kemels te voorkomen.
Iets als; indien bij een bestelling van een artikel (= productcode) de huidige prijs X% afwijkt van de vorige gekende prijs van dat artikel blijft die aankoop ter moderatie staan.
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Fout.
Dit is WEL mee het probleem van de klant. In Belgie bestaat er ook zoiets als de 'onderzoeksplicht' van de koper. Voor dit bedrag zal elke rechter oordelen dat u heel goed kon WETEN dat dit een FOUT was. Ik heb zelfs ooit een vonnis gelezen van zoiets gelijkaardig en toen heeft die klant zelfs nog een schadevergoeding aan het bedrijf moeten betalen omdat de rechter oordeelde dat er 'bewust kwaad opzet van de koper' aanwezig was ten nadele van de verkoper.
Deze 'onderzoeksplicht' is zelden gekend en komt meestal alleen sporadisch ter sprake bij discussies over verborgen gebreken bij aankopen van tweedehands wagens en onroerend goed.
https://verborgen-gebreken.net/verborgen-gebreken
Maar dit neemt niet weg dat deze 'onderzoeksplicht' ook voor andere aankopen van toepassing is.
Zomaar stellen dat het 'niet het probleem van de klant is' is gewoon fout...
Voor 2 euro een iMac denken te scoren klinkt leuk maar het zou wel eens serieus in uw gezicht kunnen ontploffen.
Dit is WEL mee het probleem van de klant. In Belgie bestaat er ook zoiets als de 'onderzoeksplicht' van de koper. Voor dit bedrag zal elke rechter oordelen dat u heel goed kon WETEN dat dit een FOUT was. Ik heb zelfs ooit een vonnis gelezen van zoiets gelijkaardig en toen heeft die klant zelfs nog een schadevergoeding aan het bedrijf moeten betalen omdat de rechter oordeelde dat er 'bewust kwaad opzet van de koper' aanwezig was ten nadele van de verkoper.
Deze 'onderzoeksplicht' is zelden gekend en komt meestal alleen sporadisch ter sprake bij discussies over verborgen gebreken bij aankopen van tweedehands wagens en onroerend goed.
https://verborgen-gebreken.net/verborgen-gebreken
Maar dit neemt niet weg dat deze 'onderzoeksplicht' ook voor andere aankopen van toepassing is.
Zomaar stellen dat het 'niet het probleem van de klant is' is gewoon fout...
Voor 2 euro een iMac denken te scoren klinkt leuk maar het zou wel eens serieus in uw gezicht kunnen ontploffen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Van mij mogen de gelukkigen ze houden.
Fouten maken in eender welke onderneming kost nu eenmaal geld/winst. Waarom zou een winkelketen hier dan tegen beschermd hoeven te zijn.
Fouten maken in eender welke onderneming kost nu eenmaal geld/winst. Waarom zou een winkelketen hier dan tegen beschermd hoeven te zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Perfect, want het gaat over een Nederlandse koper en een Nederlandse verkoper.Ordon schreef:Uw link gaat over Nederlands recht (en rechtspraak)...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
M.i. hangt ervan af of het voor die prijs geadverteerd is, of als het voor een andere prijs geadverteerd is maar men het verkeerde bedrag aangerekend is.
-> Als het voor die prijs geadverteerd is lijkt mij dat ze het in principe mogen houden, hoewel er soms wel wat jurisprudentie is die hier tegenin gaat. Ik vraag me dan wel af hoe het komt dat er niet massaal meer mensen dat besteld hebben, EN dat niemand bij MM het verstand had om de bestaande bestellingen te annuleren (of toch minstens te verhinderen dat ze verzonden zouden worden) wanneer ze de fout ontdekten. Het kan hoor, als de mensen die van de promo gebruik gemaakt hebben effectief zo verstandig geweest zijn om discreet te zijn en niet op een forum hun "ontdekking" komen verkondigen waarna het zeker geannuleerd wordt. De meesten hebben echter dat verstand niet.
-> Als het niet voor die prijs geadverteerd is lijkt het mij dat ze het moeten terugsturen of het verschil in prijs betalen. Zie het omgekeerd, as MM teveel aangerekend zou hebben, zou je toch ook het teveel betaalde geld terug willen?
Ik ben iig meer benieuwd naar wat er precies misgelopen is, dan naar de afloop van het verhaal.
-> Als het voor die prijs geadverteerd is lijkt mij dat ze het in principe mogen houden, hoewel er soms wel wat jurisprudentie is die hier tegenin gaat. Ik vraag me dan wel af hoe het komt dat er niet massaal meer mensen dat besteld hebben, EN dat niemand bij MM het verstand had om de bestaande bestellingen te annuleren (of toch minstens te verhinderen dat ze verzonden zouden worden) wanneer ze de fout ontdekten. Het kan hoor, als de mensen die van de promo gebruik gemaakt hebben effectief zo verstandig geweest zijn om discreet te zijn en niet op een forum hun "ontdekking" komen verkondigen waarna het zeker geannuleerd wordt. De meesten hebben echter dat verstand niet.
-> Als het niet voor die prijs geadverteerd is lijkt het mij dat ze het moeten terugsturen of het verschil in prijs betalen. Zie het omgekeerd, as MM teveel aangerekend zou hebben, zou je toch ook het teveel betaalde geld terug willen?
Ik ben iig meer benieuwd naar wat er precies misgelopen is, dan naar de afloop van het verhaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Deze man weigert alvast zijn 3 aangekochte exemplaren terug te geven of bij te betalen. Volledig artikel zit achter betaalmuur.
https://www.hln.be/geld/consument/neder ... ~afe196d0/
https://www.hln.be/geld/consument/neder ... ~afe196d0/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Dit had ik ook gelezen maar bij Leen Bakker werd er niks geleverd. Op de keper beschouwd is de Leen Bakker zaak geen precedent.quovadis schreef:Hier is te lezen dat er reeds precedenten zijn en dat de winkelketen in het gelijk werd gesteld
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200708_93966753
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
In België zou mediamarkt alleszins gelijk krijgen.
Zelfs al is er geleverd.
Hier is er sprake van kwader trouw door de klant.
Bovendien staat dit in de algemene voorwaarden van mediamarkt :
https://www.mediamarkt.be/nl/shop/conditions.html#4
Zelfs al is er geleverd.
Hier is er sprake van kwader trouw door de klant.
Bovendien staat dit in de algemene voorwaarden van mediamarkt :
https://www.mediamarkt.be/nl/shop/conditions.html#4
Promoties en speciale aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt. Voor gevolgen van zet- of drukfouten in de prijzen of artikelen, afwijkingen in afbeeldingen of tussentijdse wijzigingen in ontwerpen kan MediaMarkt niet aansprakelijk worden gesteld.
MediaMarkt behoudt zich het recht voor om bestellingen aan te passen aan de juiste toepasselijke prijs of eenzijdig te annuleren wanneer blijkt dat de prijsaanduidingen en/of de productomschrijvingen van (een) product(en) en eventuele gecombineerde opties op de website ingevolge een technische of menselijke tekortkoming foutief aangeduid zouden zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
@fvhbrugge, dit gaat over Nederland. Waarom er dan Belgische voorwaarden bij betrekken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Is hetzelfde in Belgie... Koper heeft ook 'verplichtingen' bij een aankoop.Ordon schreef:Uw link gaat over Nederlands recht (en rechtspraak)...
https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
De algemene voorwaarden slaan eigenlijk op dat mediamarkt de verkoop kan verhinderen als ze fouten tegen de prijs hebben gemaakt. In het verleden zijn al enkele uitspraken daarover geweest waarbij een winkel idd niet verplicht is een product te verkopen tegen de geadverteerde prijs als die fout blijkt te zijn door een menselijke fout. Hier heeft Mediamarkt echter de verkoop wel volledig laten doorgaan door het product effectief te leveren. Ik denk dat het veel van de rechter zal afhangen wie in het gelijk zal gesteld worden.
-
- Pro Member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
Klopt volledig.. ik vind het eerlijk gezegd zielig van die Strengman dat hij voet bij stuk wil houden. Mijn mening... Sommige personen willen gewoon heel erg profiteren.680x0 schreef: Fout.
Dit is WEL mee het probleem van de klant...
Ongetwijfeld gaat niet iedereen akkoord. Maar eerlijk gezegd komt dit voor mij overeen met gelegenheidsdiefstal als hij het niet wil terug geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Na al wat ze al uitgespookt hebben door prijzen net voor de solden te verhogen, en dan fake kortingen te afficheren, en al hun EID zever waar ze uw correcte gegevens phishen met het garantie smoeje:
KARMA IS SWEET
KARMA IS SWEET
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik vind dat ze het zo moeten laten.
Als wij iets niet volgens hun regeltjes terug sturen, dan moeten wij er ook voor opdraaien. Hier heeft iemand iets besteld, ze hebben de bestelling aanvaard en geleverd.
Achteraf vragen om terug te sturen of om bij te betalen lijkt me nogal vreemd. Zo kunnen ze bij al hun bestellingen nadien gaan vragen om extra te betalen.
Als wij iets niet volgens hun regeltjes terug sturen, dan moeten wij er ook voor opdraaien. Hier heeft iemand iets besteld, ze hebben de bestelling aanvaard en geleverd.
Achteraf vragen om terug te sturen of om bij te betalen lijkt me nogal vreemd. Zo kunnen ze bij al hun bestellingen nadien gaan vragen om extra te betalen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
De kans dat de kopers aan het langste eind zullen trekken is heel klein of quasi onbestaande. Verkoper kan makkelijk opwerpen dat de overeenkomst niet op een geldige manier tot stand is gekomen omdat er geen intentie bestond om tegen deze veel te lage prijs te verkopen en dat de koper had moeten weten dat dit niet kon. We spreken hier over een factor 1000, niet over een onbedoelde korting van 30 of 50%...
Als er geen geldige koopovereenkomst bestaat, dan is de vraag om terug te sturen of alsnog een nieuwe overeenkomst te sluiten helemaal niet vreemd.
Als er geen geldige koopovereenkomst bestaat, dan is de vraag om terug te sturen of alsnog een nieuwe overeenkomst te sluiten helemaal niet vreemd.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dus als MM iets levert onder de prijs, is het frontpage nieuws?
Wat met alle klanten die er een HDMI kabel kochten voor €30, terwijl MM die inkoopt voor €0,3? Gaat MM die dan ook vergoeden?
Ik hoef geen appel, maar als ik iets bestel voor een bepaalde prijs, ik heb betaald en de winkel heeft geleverd, dan is de kous af.
Ik zou de argumentatie van MM wel eens willen zien, om mij te overtuigen meer te betalen dan de prijs waar zij eerst akkoord mee zijn gegaan.
Wat met alle klanten die er een HDMI kabel kochten voor €30, terwijl MM die inkoopt voor €0,3? Gaat MM die dan ook vergoeden?
Ik hoef geen appel, maar als ik iets bestel voor een bepaalde prijs, ik heb betaald en de winkel heeft geleverd, dan is de kous af.
Ik zou de argumentatie van MM wel eens willen zien, om mij te overtuigen meer te betalen dan de prijs waar zij eerst akkoord mee zijn gegaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
heist_175 schreef:Dus als MM iets levert onder de prijs, is het frontpage nieuws?
Wat met alle klanten die er een HDMI kabel kochten voor €30, terwijl MM die inkoopt voor €0,3? Gaat MM die dan ook vergoeden?
Ik hoef geen appel, maar als ik iets bestel voor een bepaalde prijs, ik heb betaald en de winkel heeft geleverd, dan is de kous af.
Ik zou de argumentatie van MM wel eens willen zien, om mij te overtuigen meer te betalen dan de prijs waar zij eerst akkoord mee zijn gegaan.
Hier staan er verschillende interessante zaken over deze case
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2005488
En MM kabels inkopen vor 0,3€ en verkopen voor 30€? Dan was tot voor enkele jaren zeker het geval niet
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Citaat van eamelink op tweakers:
Nagel op de kop. Of het nu om MM gaat of de boekenwinkel achter de hoek, dat doet er eigelijk niet toe.
De verkoper mag beschermd zijn tegen dit soort voorvallen in mijn ogen.
Er zijn geen REDELIJKE argumenten die dit kunnen goedpraten. Enkel fouten in de wetgeving.
.Pfff, je zou toch maar een webwinkel hebben, wetende dat er een heel leger tokkies op de loer ligt, wachtend tot jij een foutje maakt zodat ze je te pakken kunnen nemen
Nagel op de kop. Of het nu om MM gaat of de boekenwinkel achter de hoek, dat doet er eigelijk niet toe.
De verkoper mag beschermd zijn tegen dit soort voorvallen in mijn ogen.
Er zijn geen REDELIJKE argumenten die dit kunnen goedpraten. Enkel fouten in de wetgeving.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ethisch valt er inderdaad iets voor te zeggen dat de kopers hier inderdaad doelbewust een fout hebben misbruikt.
Alleen vind ik het niet logisch dat dit omgekeerd niet geldt, MediaMarkt (en anderen) bieden zonder schroom consumentenkredieten aan. Iemand die moet lenen om een TV van € 500 te kopen, maakt mijn inziens ook een fout en moet tegen zichzelf beschermd worden. Toch bieden heel wat winkelen het zonder schroom aan.
Alleen vind ik het niet logisch dat dit omgekeerd niet geldt, MediaMarkt (en anderen) bieden zonder schroom consumentenkredieten aan. Iemand die moet lenen om een TV van € 500 te kopen, maakt mijn inziens ook een fout en moet tegen zichzelf beschermd worden. Toch bieden heel wat winkelen het zonder schroom aan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
juridisch ookStroper schreef:Ethisch valt er inderdaad iets voor te zeggen dat de kopers hier inderdaad doelbewust een fout hebben misbruikt..
verkopers meoten aan de geafficheerde prijs verkopen maar als die prijs te laag ligt, zoals hier, dan heeft de verkoper wel een poot om op te staan.
een korting moet redelijk zijn, 2 euro voor een toestel van 3 of 4000 euro staat niet echt in verhouding en dit weten kopers.
2 minuten google en ik vind al 3 à 4 gelijkaardige gevallen waar verkopers in hun recht bleken te zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik werk zelf in de sector, dus ik ken de marges. Het is zeker niet x10, maar het is meer dan x2quovadis schreef:https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2005488
En MM kabels inkopen vor 0,3€ en verkopen voor 30€? Dan was tot voor enkele jaren zeker het geval niet
- Wicky
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 8 keer
Je kan de redenering ook omdraaien - wie durft er nog iets te kopen op de webshop van MM als je weet dat ze NA verkoop en levering nog eens zouden kunnen komen aanbellen om meer geld te vragen omdat de prijs eigenlijk toch wel te laag was.wimvl schreef:Citaat van eamelink op tweakers:Pfff, je zou toch maar een webwinkel hebben, wetende dat er een heel leger tokkies op de loer ligt, wachtend tot jij een foutje maakt zodat ze je te pakken kunnen nemen
Nu in dit specifieke geval is het natuurlijk overduidelijk dat de prijs fout is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dit is de essentie....Wicky schreef:Nu in dit specifieke geval is het natuurlijk overduidelijk dat de prijs fout is.
....dus dit is complete nonsense.Wicky schreef:Je kan de redenering ook omdraaien - wie durft er nog iets te kopen op de webshop van MM als je weet dat ze NA verkoop en levering nog eens zouden kunnen komen aanbellen om meer geld te vragen omdat de prijs eigenlijk toch wel te laag was.
Stel dat die iMac per ongeluk voor €500 aangeboden was, dan ging de situatie compleet anders zijn, en denk ik dat MM de bluts met de buil zou nemen, omdat je dan als consument wel kunt claimen dat je niet wist dat dit onrealistisch is (want niet iedereen weet dat 75% korting op Apple producten gewoon nooit kan).
Ik krijg zelf ook wel de wubbekes van al die contra-MM argumenten gewoon omdat het MM is. Dat je op dergelijke fout springt in de hoop dat het je lukt om voor die prijs het koopje van je leven te doen, kan ik nog begrijpen (zou ik wellicht ook proberen ). Maar dat je er dan direct 3 koopt (want 10 zou wellicht teveel opgevallen hebben), begint tegen te spartelen als MM dit probeert tegen te houden, en dan nog met je arrogante kop in de kranten komt om je strijdlust te verkondigen, kan er bij mij toch niet in.
EDIT: als ik zo die Tweakers thread van hierboven eens doorlees, heeft hij geen schijn van kans dit te winnen.
Laatst gewijzigd door Tomby 09 jul 2020, 11:01, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Geloof je dat nu echt zelf?quovadis schreef:En MM kabels inkopen vor 0,3€ en verkopen voor 30€? Dan was tot voor enkele jaren zeker het geval nietheist_175 schreef:Dus als MM iets levert onder de prijs, is het frontpage nieuws?
Wat met alle klanten die er een HDMI kabel kochten voor €30, terwijl MM die inkoopt voor €0,3? Gaat MM die dan ook vergoeden?
Wat rekent AliX u aan voor 1 kabel (incl verzending en manueel order picken).
Wat rekent Action u aan voor 1 kabel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Als ze jarenlang reclame gevoerd hebben met de slogan "Ik ben toch niet gek?!", dan moet je als klant toch geloven dat MM ongelooflijke prijzenstunts doet ?
Intussen hebben ze die slogan overboord gegooid en communiceren verder met het veelzeggende (?) "Jawadde dadde!"
Intussen hebben ze die slogan overboord gegooid en communiceren verder met het veelzeggende (?) "Jawadde dadde!"
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wat een belachelijke argumentatie weer. Het gaat hier over een korting van 99.9% !!!!!!!!R2D2 schreef:Als ze jarenlang reclame gevoerd hebben met de slogan "Ik ben toch niet gek?!", dan moet je als klant toch geloven dat MM ongelooflijke prijzenstunts doet ?
Je bent al even erg als die advocaat : https://www.ad.nl/tech/nemo-weigert-dri ... ~afe196d0/
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
het nadeel vd geautomatiseerde systemen natuurlijk, bij MM komt er geen mens aan te pas en de leverancier is een onderaanneming die zich geenTomby schreef:Wat een belachelijke argumentatie weer. Het gaat hier over een korting van 99.9% !!!!!!!!R2D2 schreef:Als ze jarenlang reclame gevoerd hebben met de slogan "Ik ben toch niet gek?!", dan moet je als klant toch geloven dat MM ongelooflijke prijzenstunts doet ?
Je bent al even erg als die advocaat : https://www.ad.nl/tech/nemo-weigert-dri ... ~afe196d0/
bal aantrekt vd prijs, voor zover hij het kan zien
als de koper het product geleverd heeft gekregen en een x-aantal bevestigisngmails heeft rond betaling, levering, ... heb je natuurlijk op den duur wel een punt.