gekregen Digicorder aansluiten

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
anoniempje
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dag iedereen

Ik ben onlangs bij een kennis geweest om te helpen zijn zolder wat op te ruimen. Hij keek al een paar jaar geen tv meer en had blijkbaar zijn Digicorder op de zolder gezet. Ik mocht hem meenemen omdat hij toch geen tv meer kijkt.
Hij heeft alles van Telenet opgezegd, dus die digicorder zal niet meer in het systeem zitten.
Ik heb die thuis aangesloten op de kabel en die werkte nog. VTM / TLC enz werkten.
Maar de dag erna kreeg ik op bijna alle zenders: Voor een abbo op deze zender...
Enkel één en canvas werken nog.
Ik heb een oude pack: Een Smart Shake (ComfortNet XL en Vaste lijn) en apart een analoge kabelaansluiting (ik heb nog geen digibox/corder gehad)

enkele vraagjes:
- Kan ik deze zonder kosten activeren op mijn abonnement? Volgens wat ik lees op https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/ zou dit gratis moeten zijn voor mij omdat ik al internet en tel heb.
- Blijft mijn Smart Shake zoals het is? Ik weet dat dit een oud tarief is, maar ik heb enkel internet en vaste telefoon nodig, de rest interesseert me niet en volgens mij is de huidige combo Internet+Tel duurder dan wat ik nu betaal (€ 55,30/maand)
- Ik zie dat vooraan in de digicorder er geen smartcard inzit. Is die niet meer nodig of zou deze verloren geraakt zijn?
- Ik heb nog een oude modem: MOTOROLA / SBV5120E (DOCSIS). Lukt dit hiermee? ik kan hem niet met een netwerkkabel aansluiten hierop, want de binnenbekabeling is hier niet voor voorzien. Ik weet dat interactiviteit niet werkt dan, maar dat is niet erg.
- Kan je opnemen vanuit de tv-gids zonder interactiveit?
- Ik las ergens dat je toestellen kan activeren via Mijn Telenet, maar dit vond ik niet. Kan dat ergens zonder dat ik Telenet hoef te bellen?

gegevens van de digicorder: Telenet Digicorder L21-TLNA, dit zou een AD2200 moeten zijn

bedankt om alvast mijn vragen te lezen, hopelijk kan iemand me helpen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

anoniempje schreef:Ik heb een oude pack: Een Smart Shake (ComfortNet XL en Vaste lijn) en apart een analoge kabelaansluiting (ik heb nog geen digibox/corder gehad)
Wat bedoel je hier juist mee:
  • - dat je analoog kijkt (omdat je geen digibox/corder hebt)?
    - Of dat je betaalt voor een apart kabelabonnement (dat wil zeggen: je betaalt jaarlijks voor de TV kabel)?
Indien op je maandelijkse factuur een bedrag voor TV hebt staan (18.22€), dan heb je nu al een DTV abbo.
anoniempje schreef:- Kan ik deze zonder kosten activeren op mijn abonnement? Volgens wat ik lees op https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/ zou dit gratis moeten zijn voor mij omdat ik al internet en tel heb.
Ja.
Jouw kabelabonnement van Telenet (jaarlijks) wordt vervangen door Telenet TV (maandelijks), de prijs blijft hetzelfde.
Er is geen activatiekost, gezien je al een digitale dienst afneemt (internet).
anoniempje schreef:- Blijft mijn Smart Shake zoals het is? Ik weet dat dit een oud tarief is, maar ik heb enkel internet en vaste telefoon nodig, de rest interesseert me niet en volgens mij is de huidige combo Internet+Tel duurder dan wat ik nu betaal (€ 55,30/maand)
Daar zal het schoentje wringen denk ik.
Providers hebben namelijk de slechte gewoonte om oude formules om te zetten naar nieuwe, van zodra je een wijziging aanbrengt :-( .
Je moet er dus bij aandringen dat jouw digitale TV apart blijft, buiten je bestaande Shake. Succes :wink:
anoniempje schreef:- Ik heb nog een oude modem: MOTOROLA / SBV5120E (DOCSIS). Lukt dit hiermee? ik kan hem niet met een netwerkkabel aansluiten hierop, want de binnenbekabeling is hier niet voor voorzien. Ik weet dat interactiviteit niet werkt dan, maar dat is niet erg.
Modem maakt niets uit (gezien je geen interactiviteit wilt).
anoniempje schreef:- Kan je opnemen vanuit de tv-gids zonder interactiveit?
Ja, maar de gids is beperkt tot 2 dagen.
anoniempje schreef:- Ik zie dat vooraan in de digicorder er geen smartcard inzit. Is die niet meer nodig of zou deze verloren geraakt zijn?
De AD2200 werkt zonder smartcard.
anoniempje schreef:- Ik las ergens dat je toestellen kan activeren via Mijn Telenet, maar dit vond ik niet. Kan dat ergens zonder dat ik Telenet hoef te bellen?
Waarschijnlijk moet je eerst DTV klant zijn, vooraleer je bijkomende toestellen on-line kan activeren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator

anoniempje schreef:Ik heb nog een oude modem: MOTOROLA / SBV5120E (DOCSIS)
Wordt het niet stilaan tijd dat je uitkijkt naar een nieuwe modem?
Dit is een oude Docsis 2.0 modem, met een maximum download van 40 Mbit/s.
Heel waarschijnlijk heeft jouw huidig abonnement een hogere snelheid, maar jouw internet snelheid wordt beperkt door die vooroorlogse modem :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Fyi Telenet Hoe installeer en activeer ik mijn HD Digicorder?

Uit bovenstaande video begrijp ik dat u niet meer zou moeten bellen video na +/- 2min 45sec houdt u klantnr bij de hand

&
De vervanging van een Docsis 2 modem lijkt inderdaad aan te raden zelfs bij een basic internet (=omruilen in een Telenet shop)
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... em-ik-heb/
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Bij een dood abonnement blijven kan soms interessant zijn, maar soms komt er een keerpunt. Dat keerpunt is er volgens mij al vele jaren bij jou. :-)

Volgens de laatste gegevens beschikt ComfortNet XL over 30 Mbps download, 4 Mbps upload en een maandelijkse limiet van 150 GB.
De laatste aanpassingen werden doorgevoerd eind 2012, dat abonnement was zelfs toen al niet meer verkrijgbaar. (Zie https://www.nieuwsblad.be/cnt/20121127145520)
Jouw EuroDOCSIS 2.0-modem volstaat zelfs nog in de huidige situatie.

Als ik je goed begrijp betaal je nu €55,30 voor internet + vaste telefonie. Een tv-kabelabonnement kost €18,22, dit komt neer op een maandelijkse som van €73,52 als je het kabel-tv-abonnement per maand zou berekenen.
In jouw geval moest je dus eigenlijk al jaren op Whop hebben gezeten, dat nu WIGO Home S heet. Dit kost momenteel €71,84.
Na jaren van prijsstijgingen is een bundel met digitale tv incl. huur van een digicorder/TV-box dus nog altijd iets goedkoper dan wat je nu al jaren betaalt. Ter info: Whop werd in juni 2013 gelanceerd aan €53,25/maand + (eventueel) bijkomstig €8,20 als je een digicorder huurde. Al jaren meer betaald voor minder dus.

Internetsnelheid zou stijgen van 30 Mbps DL, 4 Mbps UL en 150 GB/maand, naar
150 Mbps DL, 15 Mbps UL en 200 GB/maand.

Werk aan de winkel dus!
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
anoniempje
Starter
Starter

Bedankt iedereen voor de nuttige info :beerchug:
M_016 schreef:Fyi Telenet Hoe installeer en activeer ik mijn HD Digicorder?

Uit bovenstaande video begrijp ik dat u niet meer zou moeten bellen video na +/- 2min 45sec houdt u klantnr bij de hand
Hmm bij Instellingen heb ik geen self-starter. De digicorder is niet aangesloten met een netwerkkabel. Is dit nodig?
De procedure op http://selfstarter.telenet.be/selfstarter/ heb ik nog niet geprobeerd.
Amazor schreef:Als ik je goed begrijp betaal je nu €55,30 voor internet + vaste telefonie. Een tv-kabelabonnement kost €18,22, dit komt neer op een maandelijkse som van €73,52 als je het kabel-tv-abonnement per maand zou berekenen.
In jouw geval moest je dus eigenlijk al jaren op Whop hebben gezeten, dat nu WIGO Home S heet. Dit kost momenteel €71,84.
Dat klopt inderdaad, ik heb nooit stilgestaan dat ik nog het kabel-tv abonnement moet bijtellen.
Dan zou ik een paar euro's minder moeten betalen, betere specificaties voor het internet-abo
Maar: Ik zie dat er bij DTV staat: Telenet TV-box
Van wat ik gelezen heb kan je TV-box en een Digicorder niet combineren op 1 adres. Ik heb eigenlijk 2 tvs: ideaal zou ik dan beide willen gebruiken. Ik las wel dat het misschien mogelijk is om de digicorder te gebruiken, maar niet met een netwerkkabel aan te sluiten.
Klopt dit verhaal?
Misschien moet ik dan eerst die digicorder in orde krijgen alvorens over te stappen naar Wigo Home S.
philippe_d schreef:
anoniempje schreef:Ik heb een oude pack: Een Smart Shake (ComfortNet XL en Vaste lijn) en apart een analoge kabelaansluiting (ik heb nog geen digibox/corder gehad)
Wat bedoel je hier juist mee:
  • - dat je analoog kijkt (omdat je geen digibox/corder hebt)?
    - Of dat je betaalt voor een apart kabelabonnement (dat wil zeggen: je betaalt jaarlijks voor de TV kabel)?
Indien op je maandelijkse factuur een bedrag voor TV hebt staan (18.22€), dan heb je nu al een DTV abbo.
Ik betaal nu jaarlijks voor mijn TV abo, ik kijk enkel analoog inderdaad. Dat zal dan veranderen :-)
philippe_d
Moderator
Moderator

anoniempje schreef:Van wat ik gelezen heb kan je TV-box en een Digicorder niet combineren op 1 adres. Ik heb eigenlijk 2 tvs: ideaal zou ik dan beide willen gebruiken. Ik las wel dat het misschien mogelijk is om de digicorder te gebruiken, maar niet met een netwerkkabel aan te sluiten.
Klopt dit verhaal?
Je kan gewoon een een digicorder vragen in plaats van de TV-Box, zelfde prijs.
Dan kan je de 2de digicorder interactief maken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

anoniempje schreef:De digicorder is niet aangesloten met een netwerkkabel. Is dit nodig?
Niet per se noodzakelijk, maar Telenet beperkt de tv-gids dan tot 2 dagen vooruit. Interactieve functies zoals video-op-aanvraag zullen ook niet werken.
anoniempje schreef:Misschien moet ik dan eerst die digicorder in orde krijgen alvorens over te stappen naar Wigo Home S.
Ja, ingewikkelde wijzigingen zijn af te raden omdat het dan administratief wel eens foutloopt. Vraag een eenvoudige activering van een Digicorder en check op de volgende factuur of dit correct is aangepast. Daarna kan je nog steeds evalueren of je abonnementsprijs omlaag kan.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Meningen verschillen, maar ik zou het niet moeilijker maken dan het is en gewoon zo snel mogelijk overschakelen naar WIGO Home S.
Dat lijkt me eenvoudiger en goedkoper dan te blijven sukkelen met 2 administratief gescheiden producten bij dezelfde provider.

Er zal sowieso een technieker langskomen om een nieuwe modem/HGW te plaatsen (tenzij je dat eventueel zelf doet). Bij je bestelling best meegeven dat je de gewone digicorder (DC-AD2200) wilt en dan kan die technieker meteen alles installeren.

Nadien kan je op je -dan bestaande- "DTV-lijn" die gekregen digicorder laten registeren, misschien gewoon de dag zelf. Die tweede (gekregen) decoder heeft geen internet nodig, maar is dan zoals hier reeds gezegd wat beperkt in functies. Je zal hierop het basispakket zonder problemen kunnen bekijken, zolang hij maar administratief in orde is.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
anoniempje
Starter
Starter

raf1 schreef:
anoniempje schreef:De digicorder is niet aangesloten met een netwerkkabel. Is dit nodig?
Niet per se noodzakelijk, maar Telenet beperkt de tv-gids dan tot 2 dagen vooruit. Interactieve functies zoals video-op-aanvraag zullen ook niet werken.
Hier bedoelde ik of de netwerkkabel nodig is om de digicorder te kunnen activeren via self-starter, sorry ik was niet duidelijk genoeg.
Dat tvgids maar 2 dagen is en tvtheek enzo niet werkt is geen probleem.
philippe_d schreef: Je kan gewoon een een digicorder vragen in plaats van de TV-Box, zelfde prijs.
Dan kan je de 2de digicorder interactief maken.
Dat zou ideaal zijn. Ik zal eens polsen bij Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”