Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zolang ze het niet verplichten, ga je weinig mondmaskers zien, vrees ik. Vanmiddag nog boodschappen gedaan en ik was een van de weinige die een mondmasker droegen. En ja, het is een pain-in-the-ass, zeker voor een brildrager. Maar anderzijds, als ze nu ook al discussiëren over het te verplichten, wil ik dat toch voor zijn en een beetje het goede voorbeeld geven.
Ik was wel blij toen ik buiten was en weer naar adem kon snakken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

boonpwnz schreef:Ik heb vandaag 2 keer treinrit gehad van 1u en een half en da was echt zo pain in the ass om heel de tijd da mondmasker aan te hebben.
Kan je je voorstellen wat het voor mensen in de zorg is. Die dragen dat de hele dag.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

In Azië dragen ze die mondmaskers al jaren dag in dag uit.

Misschien zijn wij Belgen gewoon té verwend.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Zonder twijfel! Democratie, democrazy, het ligt allemaal erg dicht bij elkaar :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik begrijp Deinze wel niet echt helemaal... volgens Sciensano is daar al 10 dagen geen enkele Corona besmetting meer geweest.

Je zou dus kunnen stellen dat het een low-risk regio is... maar je weet natuurlijk nooit wie er komt winkelen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

DarkV schreef:Ik begrijp Deinze wel niet echt helemaal... volgens Sciensano is daar al 10 dagen geen enkele Corona besmetting meer geweest.

Je zou dus kunnen stellen dat het een low-risk regio is... maar je weet natuurlijk nooit wie er komt winkelen.
In ieder geval is Pieter De Crem er niet mee akkoord met die verplichting omdat zijn redenering is van iedereen gelijk voor de wet en heeft dan de gouverneur van Oost-Vlaanderen ingeschakeld en deze heeft dan de burgemeester teruggefloten.
De winkels zelf kunnen echter wel zo'n verplichting opleggen maar geen enkele winkel staat te springen om zo'n verbod in te voeren.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

apestaart schreef:De winkels zelf kunnen echter wel zo'n verplichting opleggen maar geen enkele winkel staat te springen om zo'n verbod in te voeren.
Het personeel zit veilig achter een groot scherm en klanten zijn amper 15 a 30 minuten binnen... en dat terwijl de typische bediende een ganse dag op een bureau zit met heel wat minder maatregelen. Niet dat ik tegenstander ben (want ik draag het ook) maar het blijft een gemengd gevoel van twee maten en twee gewichten.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ondertussen zijn er sinds enkele weken al 4 gemeenten in Brussel waar maskers verplicht zijn in winkelstraten en in de buurt van scholen (15 vd. ingang). Op initiatief van de respectieve burgemeesters. En die burgemeesters worden niet teruggefloten.
https://www.bruzz.be/samenleving/clerfa ... 2020-07-01
Ongelooflijk hoe versnipperd hier beleid gevoerd wordt.
Apenland.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Dit geeft toch beetje een andere kijk op de kritiek op de burgemeester van Deinze :

https://www.hln.be/de-krant/burgemeeste ... ~a5af0c31/
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Andere kijk ?
Sinds de nieuwe tool van Scienano (eindelijk kunnen ze alles wat nauwkeuriger opvolgen, 't ging tijd worden) kunnen we zien waar de problemen zich bevinden.
Dat was de laatste 2 weken in een Waals dorpje en nu in Antwerpen.
Als je dan ff de gazetten nakijkt zijn die extra besmettingen terug te brengen naar een WZC en een AZ.
Laat dat nu juist 2 plekken zijn waar mondmaskers verplicht zijn.

https://www.nordeclair.be/590323/articl ... -ete-creee
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200701_96551708

We zien dus week na week dit virus uitdoven (ondanks de versoepelingen, zonder de mondmaskerplicht) en dan worden de cijfers telkens opgekrikt door lokale brandbaardjes in az's en wcz's... ze blijven het telkens op de verkeerde plekken zoeken hoor.

Maanden zijn ze ons al met het vingertje aan het wijzen dat je niet op een bankje mag zitten, dat je niet mag aanschuiven aan de cremerie, dat je niet naar zee kan, dat je geen bbq mag geven voor de familie, dat je geen pint kan drinken op straat met je vrienden, dat je..., dat je..., dat je....
Hebben we dat 1 keer terug gezien in de cijfers ? Zijn ze op de verkeerde plek aan't zoeken? Hebben ze de verkeerde maatregelen getroffen ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

apestaart schreef:
DarkV schreef:Ik begrijp Deinze wel niet echt helemaal... volgens Sciensano is daar al 10 dagen geen enkele Corona besmetting meer geweest.
In ieder geval is Pieter De Crem er niet mee akkoord met die verplichting omdat zijn redenering is van iedereen gelijk voor de wet en heeft dan de gouverneur van Oost-Vlaanderen ingeschakeld en deze heeft dan de burgemeester teruggefloten.
De winkels zelf kunnen echter wel zo'n verplichting opleggen maar geen enkele winkel staat te springen om zo'n verbod in te voeren.
PDC wilde gewoon weer in het nieuws komen.
In Brussel - nog steeds onderdeel van het federale België - kunnen mondmaskers wel verplicht worden in een 3tal gemeenten.
Ik draag het zelf ook als ik ga winkelen, hoewel ik telkens zowat de enige ben.

Het is ver gekomen dat een burgemeester wél smaakregels mag uitvaardigen (KnokkeHeist, ontbloot bovenlijf), maar geen advies rond volksgezondheid (mondmaskers) gestaafd door experts.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Met 9 ministers voor volksgezondheid kunnen we onmogelijk toelaten dat een burgemeester ook nog iets toe te voegen heeft :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Je vertelt niet het ganse plaatje.
Je hebt dan nog de Crembominister van Binnenlande Zaken én de gouverneur.
Iedereen nog eens op TV geweest en klaar :)
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Vreselijk hoe de (alle) media probeert om ons nu het mondmasker door de strot te duwen. Blijven erop hameren en maken gebruik van iedere kleine opportuniteit die ze krijgen om het weeral breed uit te smeren. Nu met die burgemeester van Leuven die het verplicht op markten.

Media behoort zich neutraal te gedragen en te beperken tot het brengen van pure berichtgeving en niet de riool journalist uit te hangen wat duidelijk merkbaar is bij sommige nieuwslezers.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Je kunt niet als overheid 80 miljoen mondmaskers kopen en dan tegen de mensen zeggen "leg ze maar in uw kast voor later".

En vermits mensen stilaan ALLE regels aan hun laars lappen, lijkt ze in supermarkten en heel drukke plaatsen verplichten normaal

Ze doen het aan de costa's en in Duitsland, wie zijn wij dan om te zeggen dat het nutteloos is.

77 % van de Belgen wil het bovendien. Als je in een democratie leeft, dan doe je wat de meerderheid van de bevolking wil. Simpel :wink:

En anders moeten we ophouden met neerbuigend te doen met de US en Brazilië, want we hebben per aantal inwoners x meer doden dan zij.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

phil48 schreef:77 % van de Belgen wil het bovendien.
Ik vraag me af waar men dat getal haalt?
Een pol?
Diegene dit ik ken vinden zo'n masker maar niks, zeker gedurende lange tijd (zoals werknemers).
phil48 schreef:Als je in een democratie leeft, dan doe je wat de meerderheid van de bevolking wil.
Daar kennen we in België alles van. :lol: :lol:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

phil48 schreef: 77 % van de Belgen wil het bovendien. Als je in een democratie leeft, dan doe je wat de meerderheid van de bevolking wil. Simpel :wink:
Polls zijn nooit een exacte replica van een volksraadpleging/verkiezing. :wink:

Als dit werkelijk zo zou zijn, dan zou je toch meer mondmaskers zien in de winkels.
Als ik al mensen een mondmasker zie dragen in de winkel zijn het 9 van de 10 keer buitenlandse uitwisselingsstudenten, zelfs het personeel draagt er geen meer.(ik merk wel een verschil tussen mijn woonplaats in Vlaanderen en mijn werkplaats in Brussel, als ik daar ga winkelen dan dragen er veel een masker).
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Kijk eens aan... Daar wil ik ook nog wel op intekenen :) :)

https://www.coronakrant.nl/2020/06/19/g ... ijfswagen/
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Ordon schreef:
phil48 schreef:77 % van de Belgen wil het bovendien.
Ik vraag me af waar men dat getal haalt?
Een pol?
Diegene dit ik ken vinden zo'n masker maar niks, zeker gedurende lange tijd (zoals werknemers).

https://www.hln.be/de-krant/77-belgen-w ... ~ae50ef66/
Stroper schreef:Als dit werkelijk zo zou zijn, dan zou je toch meer mondmaskers zien in de winkels.
Nee hoor, mensen voelen zich "bekeken" als ze als enige het dragen. Wanneer daarentegen iedereen het zou doen...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Das 77% van de mensen die de studie van de Universiteit van Antwerpen invulden.
Daarmee sluit je grote delen van de Belgen uit:
* Franstaligen
* Mensen zonder internet
* Mensen die geen zin hebben om online enquetes in te vullen.
* Mensen die die enquete invulden in het begin, maar ermee gestopt zijn omdat de vragen toch bijna telkens dezelfde waren(oa. ik)

Bij de 11de enquente namen nog slechts 50 000 mensen deel tegenover 415 000 bij de 3de enquete.
En bij diegene die peilde naar de mondmaskers was het aantal teruggelopen tot 27 000
https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/ ... esultaten/
phil48 schreef: Nee hoor, mensen voelen zich "bekeken" als ze als enige het dragen. Wanneer daarentegen iedereen het zou doen...
Waarom voelen Brusselaars(en vermoedelijk ook Walen) zich dan niet bekeken?
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef: Waarom voelen Brusselaars(en vermoedelijk ook Walen) zich dan niet bekeken?

Omdat het draagvlak voor de maatregel er groter er is en het groepsgevoel dus ook. Als iedereen het er doet, voelt niemand zich bekeken.

Vlamingen zijn meer individualisten. Ikke en de rest kan stikken, dus "voor mij gelden de regels niet".

Een voorbeeld uit de lockdown.

Mag ik 300 km omrijden voor een lekkerder brood ? Dan zal ik het zeker doen.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Lap, het is wat de meeste onder ons hadden verwacht. In Spanje nabij Barcelona een uitbraak, 200K in lockdown.
Het blijft nu wachten tot Barcelona, de Costa Brava en Costa Dorada ook hierop volgen.
Er zijn alvast en niet zonder reden paniekerige commentaren van Maggie en de virologen om bij thuiskomst uit die streek 14 dagen je in huis op te sluiten.

Niet een voorbarige maatregel als ik merk aan de kust hoe laks de mensen nu omspringen met afstand houden en het virus. Grote concentraties in supermarkten en je moet zelf al mensen erop wijzen om wat afstand van je te houden aan de kassa en tussen de schappen. Ze kijken je eventjes aan, beseffen het en doen het dan wel, maar zoals het er nu uitziet is het een kwestie van tijd tot ze je aankijken en dan de wijsvinger draaiend tegen het voorhoofd houden...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

hoe je het ook draait of keert

tot aan een medicijn of een vaccin zullen we toch met het virus moetne leren leven, daar horen ook doden bij.
je kutn niet alles op slot blijven houden

elke school, elke sportclub en elk rusthuis na 1 besmetting direct opnieuw weken op slot doen werkt niet
mensen willen feesten, neuken en dansen
ook de oudjes in rusthuizen willen leven. hen alles ontzeggen zodat ze een paar maanden langer kunnen ademen in hun gevangenschap is ethisch bedenkelijk

er zullen nog uitbraken volgen, veel zelfs, en eht is nu aan de overheid om daar kapstokken voor mee te geven. gewoon na elke uitbraak in europa in paniek schieten houdt geen steek.

vanaf wanneer ga je regionaal terug in lockdown? vanaf hoeveel besmettingen, hoeveel zieknhuisopnames, hoeveel ic-bedden,...
dat is hetgeen ik echt graag zou weten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

We moeten idd met het virus leren leven en "dat daar doden bij horen" is gemakkelijk gezegd, tot het iemand in je naaste omgeving is.

Mensen willen veel maar rekening houden met anderen is iets wat in elke samenleving voorop moet staan. Dat wil zeggen dat je geen onnodige risico's neemt met andermans leven want dat is wat je doet als je alles aan je laars lapt.

Wat er nu in Catalonië gebeurt is normaal, quarantaine voor het gebied waar de besmettingsgraat >30 keer hoger ligt dan hier. Dat men niet kan verplichten om Belgen die uit die streek terugkomen te testen en in quarantaine te plaatsen in onverantwoord. Gaat men ze, net als de skiërs, laten rondlopen en dan verwonderd zijn dat er ook hier weer uitbraken zijn?

Alles waar 1 besmetting is dicht werkt perfect. Quarantaine, testen en na negatieve test weer mensen vrijgeven. Op die manier stop je de verspreiding. Doe je dat niet zijn later strengere maatregelen nodig en vallen er meer slachtoffers.
Bye, Maurice
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben duidelijk nog niks geleerd.

Ze "raden aan" om zich te laten testen.

Doe je het niet, ook goed.

Misschien moet MDB maar ontslzg nemen, ze kzn die job duidelijk niet aan.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef:We moeten idd met het virus leren leven en "dat daar doden bij horen" is gemakkelijk gezegd, tot het iemand in je naaste omgeving is.
en toch onvermijdelijk zolang er geen medicijn of vaccin is
Mensen willen veel maar rekening houden met anderen is iets wat in elke samenleving voorop moet staan. Dat wil zeggen dat je geen onnodige risico's neemt met andermans leven want dat is wat je doet als je alles aan je laars lapt.
definieer leven
wij sluiten oudjes nu systematisch op zodat ze kunnen blijven ademen. alles wat belangrijk is voor die mens, de hele sociale component, wordt van die mensen afgepakt want ze moeten blijven ademen.
om te kunnen blijven leven nemen we nu hun leven af en sluiten we ze zonder proces voor de rest van hun leven op. Bij velen mag je dat trouwens echt letterlijk nemen.
hoeveel oudjes malen er neit om als ze een half jaar vroeger sterven? zeker als ze dan gewoon hun kleinkinderen kunnen blijven zien?
verwonderd zijn dat er ook hier weer uitbraken zijn?
er zullen uitbraken zijn, de vraag is hoe je ermee omgaat. laar de virologen doen en die zetten iedereen in quarantaine tot het virus vanzelf uitsterft.
op papier hebben ze gelijk maar in de praktijk volstrekt onhaalbaar. en dat heeft niets te maken met "u van niets iets aantrekken".
bij elke uitbraak in paniekmodus schieten si ook compleet verkeerd.
en si er een serieuze uitbraak zal een gedeeltelijke lockdown nodig zijn maar dat mag geen automatisme worden na elke individuele besmetting in een klas, sportclub, bedrijf of rusthuis.
je meot daar anders mee omgaan.

de mens is een sociaal wezen en daar profiteert da virus nu maximaal van.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

timmermc schreef:Lap, het is wat de meeste onder ons hadden verwacht. In Spanje nabij Barcelona een uitbraak, 200K in lockdown.
En de vakantie is nog geen week ver...

Blijkt dat er ook helemaal geen draaiboek gemaakt is hiervoor de voorbije maanden. Oeps, vergeten! Wel de grenzen volop open gezet, niet gedacht aan het scenario dat er wel eens mensen zouden kunnen terugkeren uit nieuwe broeihaarden. Nochtans is dat in februari ook gebeurd met de skigangers, dus het is niet alsof dat niet te voorzien was...

Als die "vrijwillige quarantaine" even plichtsgetrouw opgevolgd zal worden als de lockdown, ziet het ernaar uit dat zij die een vakantie gepland hebben voor later deze maand er een kruis zullen mogen doortrekken.

"Ja, ik zit in vrijwillige quarantine voor 14 dagen, maar ik ben nu al 2 dagen thuis en ik voel mij niet ziek, het zal nu wel ok zijn zeker? Ik ga maar eens naar de winkel en dan vanavond op restaurant/café." <== Deze attitude die tijdens de lockdown zeer sterk aanwezig was in Vlaanderen, is de reden waarom de virologen absoluut een verplichte quarantaine aanbevelen. De regering legt dat advies echter naast zich neer.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik hoorde dat trouwens de positie waarin je je plaatst in de ambulance bepaald of je federaal wordt vervoerd of Vlaams.

Dus zittend kan vlaams/federaal zijn en liggen is weer de andere overheid.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
En de vakantie is nog geen week ver...
<== Deze attitude die tijdens de lockdown zeer sterk aanwezig was in Vlaanderen, is de reden waarom de virologen absoluut een verplichte quarantaine aanbevelen. De regering legt dat advies echter naast zich neer.
Ik kom net van de winkel, stond er al iemand voor het bancontact bakje terwijl ik nog moest betalen....
Buiten 2 x moeten een goede afstand nemen en rond mensen gaan op het voetpad of ze lopen tegen je aan.

Het is allemaal al bijna vergeten of het zit dieper in het achterhoofd, dat zie je ook hier, hoe deze thread langzaam aan het uitsterven is en niet meer vooraan in 'Nieuwe berichten' komt.
Hoe het in Catalonië verloopt nu. :eek: Net zoals je zegt gaan ze wel enkele dagen 'in hun kot blijven', maar niet lang genoeg.
Overigens hoe je de overheid hier ziet reageren... Is er een vermoeden dat er meer aan de hand is? Ze moeten natuurlijk de bevolking niet voortijdig angstig maken, maar liefst ook niet te laat zoals in de eerste ronde.
Je zou er persoonlijk toch wel angst van krijgen... Ik blijf dit jaar fietsen in eigen streek.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

boonpwnz schreef:Ik hoorde dat trouwens de positie waarin je je plaatst in de ambulance bepaald of je federaal wordt vervoerd of Vlaams.

Dus zittend kan vlaams/federaal zijn en liggen is weer de andere overheid.
Dringend liggend vervoer is federaal, niet dringend liggend of niet-liggend is bevoegdheid van de deelstaten, dacht ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:hoe deze thread langzaam aan het uitsterven is en niet meer vooraan in 'Nieuwe berichten' komt.
Er valt veel te zeggen/posten, maar het is puur Belgisch surrealisme.
- cadeautjes uitdelen aan bedrijven & zelfstandigen, die er dan ook massaal op frauderen, maar tegelijk het premiestelsel voor coronaverlof minder interessant maken
- het niet hebben van plannen bij terugkeerders
- WZC regeling en afhandeling is compleet geschift, overigens een bevoegdheid van de deelstaten

Het is gewoon een soepje.

En dan denk je: we rekenen wel af in het stemhokje. Maar alle partijen zitten in de bestuursorganen die zulke dwaze (of geen) beslissingen nemen. Rest er nog: Groen, PVDA en Vlaams Belang.

Dan krijg je een Tom Van Grieken die in het VTM-Journaal voor eigen politiek gewin staalhard staat te liegen. Gaan die mannen het dan beter aanpakken denk je? Verder dan "tzijn de Marrokanen" gaan die weer niet geraken, vrees ik. Zelfs voor de NVA was de aanval van het VB op Groen te ver van de waarheid om te laten passeren
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200706_97568539
FACTCHECK - TOM VAN GRIEKEN IN VTM NIEUWS - ‘De laatste veroordeelde politieke terrorist was kabinetslid voor Groen’
- geen kabinetslid
- geen veroordeling
- geen terrorist
man man man

Loze beschuldiging VB:
De Vlaams Belang-voorzitter sloot dat interview af met een voorbereide voetzoeker: de jongste veroordeling wegens terrorisme in Vlaanderen staat op naam van Peter Terryn, een voormalige kabinets­medewerker van Groen.
reactie NVA
‘De waarheid heeft rechten: ijzersterke Tom Van Grieken pareert in VTM Nieuws ­elke vraag en zet ze om in een doelpunt’, tweette voormalig N-VA-kopstuk Siegfried Bracke zondag.
Het echte probleem is dat VanGrieken, net als sommigen hier op UB, niet graag ziet dat rechts extremisme - wat de aanwervingspoel van het VB is - sinds enkele jaren steevast gelinkt wordt met aanslagen, moordpartijen, terrorisme etc. En dat de kritiek niet enkel vanuit de pers komt, maar ook vanuit instituten als magistratuur, leger, inlichtingendiensten, interpol, ...
Net als sommige UB-ers, wil het VB liever dat mensen enkel oog hebben voor aanslagen en terrorisme in naam van Allah, niet in naam van nationalisme.
Vlaams Belang stuurde zo een scudraket terug naar Groen-Kamerlid Jessika Soors. Die maakte de jongste weken flink wat ­lawaai over het toenemende rechts-extremisme in België, tot de aanwezigheid in Oost-Europese opleidingskampen toe. Ook de Staatsveiligheid wees op dat groeiende ­probleem. Van Grieken reageerde zeer ­gepikeerd op de beschuldigingen.
En dus bij gebrek aan alternatieve politieke partijen, zijn we gedoemd om eeuwig op de onkunde van NVA, CDV, OVLD, SPA, PS, MR, CDH, ... te blijven rekenen.
Sandroo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

timmermc schreef:Is er een vermoeden dat er meer aan de hand is? Ze moeten natuurlijk de bevolking niet voortijdig angstig maken, maar liefst ook niet te laat zoals in de eerste ronde.
Er is een nieuwe mutatie die een snellere en betere verspreiding heeft.

https://edition.cnn.com/2020/07/02/heal ... index.html

Ook beginnen ze meer en meer overdracht door nevels als mede oorzaak te zien, dus mondmaskers zeer aan te raden
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

fffp2 mondmaskers dan toch, de andere zijn nutteloos om jezelf te beschermen.
achja, ze weten steeds meer en meer, de maatregelen die ze treffen blijven gewoon hetzelfde. :bang:
Je gaat er echt niet komen met social distancing, de klink te ontsmetten en katoenen vodde te dragen als de voornaamste besmettingsbron nevels blijkt te zijn.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Sandroo schreef:
timmermc schreef:Is er een vermoeden dat er meer aan de hand is? Ze moeten natuurlijk de bevolking niet voortijdig angstig maken, maar liefst ook niet te laat zoals in de eerste ronde.
Er is een nieuwe mutatie die een snellere en betere verspreiding heeft.

https://edition.cnn.com/2020/07/02/heal ... index.html

Ook beginnen ze meer en meer overdracht door nevels als mede oorzaak te zien, dus mondmaskers zeer aan te raden
the new mutation makes the virus more likely to infect people but does not seem to make them any sicker than earlier variations of the virus, an international team of researchers reported Thursday.
Het klinkt positief, maar ook als je niet dood gaat van Corona, is de schade aan uw lijf nog behoorlijk. Ik ken persoonlijk enkele mensen die besmet raakten met Sars-cov2 (53j en 41j) in maart en beide hebben er nu nog steeds last van: kortademig, geen inspanningen kunnen doen,...
Er is dus een grote maatschappelijke kost verbonden aan die infecties!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Uiteindelijk toch veel onzekerheden,vooral bij vakantiegangers.Men zou alvast vakantie in het buitenland kunnen verbieden voor mensen van boven de 60 jaar bijv.
Ik dacht te horen dat de virologen,is samenwerking met de politici alvast gewaarschuwd hebben,als men op vakantie gaat,in het buitenland en je word daar ziek,dan zal de regering U niet naar huis brengen,de leeftijd speelt daar geen enkele rol.
Dat zal dus op eigen kosten zijn.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Dat zal dus op eigen kosten zijn.
Terecht, op eigen kosten... je WEET nu immers dat het virus de ronde doet. Als je nu ergens vast komt te zitten... tsjah. Neem je voorzorgen, neem een extra verzekering, voorzie dat je thuis kan geraken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster

Reizigers met een all-in formule kunnen op een terugvlucht rekenen...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: Neem je voorzorgen, neem een extra verzekering,
Geen enkele verzekering dekt een pandemie. Het is ook geen "onvoorzien voorval".

Reisorganisaties en vliegtuigmaatschappijen zien dat natuurlijk niet graag gebeuren net nu ze met veel tamtam proberen zo veel mogelijk reizen te slijten (en waarvoor men van de eerste dag dat het "mocht" in drommen stond aan te schuiven.
Bye, Maurice
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Men zou alvast vakantie in het buitenland kunnen verbieden voor mensen van boven de 60 jaar bijv.
Ben je nu helemaal?
Ik weet dat je het moeilijk hebt om naar de supermarkt te gaan, die gepensioneerden staan haastig in je nek te blazen aan de kassa en drummen je bijna weg, precies of ze onvoldoende tijd hebben om eventjes netjes hun beurt af te wachten en dat is verkeerd van hen.

Maar wat jij nu schrijft is absoluut verkeerd van jou om een bepaalde groep mensen in hun vrijheid te willen beknotten, welke leeftijd ook.
Het neerschrijven is natuurlijk verre van uitvoeren, gelukkig maar, maar het kan wel opnieuw een prille vonk zijn van de beschaamdheden die gebeurd zijn in een vorige eeuw. Mensen leren dus echt nooit van het verleden.
En dus bij gebrek aan alternatieve politieke partijen, zijn we gedoemd om eeuwig op de onkunde van NVA, CDV, OVLD, SPA, PS, MR, CDH, ... te blijven rekenen.
Wat @heist_175 schrijft klopt wel voor een deel, maar ik zie niet direct het probleem dat er geen of helemaal geen alternatieven zijn bij politieke partijen, het probleem ligt hem eerder bij een gebrek aan staatsmannen in die partijen, daar hebben we nood aan. Een echte staatsman!
Als je zag wat de voorzitters van de bestaande partijen een onzin aan het uitkramen waren gisteren in het nieuws, en dan die puber van de Sp.a... :roll:

En dan een Wouter Beke, die er koortsig uit zag omdat hij het allemaal gaat moeten uitleggen wat er verkeerd is gegaaan, misschien beter de das wat losser dragen over die kippenek. Maggie die probeert niet al te veel op het scherm of de belangstelling te komen, bang om terug asperientjes te tellen als ze de deur gewezen word....
Laatst gewijzigd door timmermc 07 jul 2020, 18:50, in totaal 2 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

timmermc schreef: Wat @heist_175 schrijft klopt wel voor een deel, maar ik zie niet direct het probleem dat er geen of helemaal geen alternatieven zijn bij politieke partijen, het probleem ligt hem eerder bij een gebrek aan staatsmannen in die partijen, daar hebben we nood aan. Een echte staatsman!
Zoals al vaker gezegd, die ga je niet meer zien. De partijvoorzitters zetten op een verkiesbare plaats veel liever iemand die niet al te snugger is maar wel loyaal en gedwee de lijn van de partij uitvoert zonder kritische vragen te stellen, dan een staatsman die wel eens tegen de partijlijn zou kunnen ingaan, of erger, die populairder zou kunnen worden dan de voorzitter zelf...

En zo kom je dus weer bij de crux van het probleem waaruit de ganse politieke malaise voortvloeit, nl dat onze democratie ondertussen volledig vervangen is door een particratie. Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt niet meer het volk, wel een partij.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”