HDMI poort Acer projector werkt niet via PC (Win 7, 10) maar wel via Decoder

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een probleem met mijn (ondertussen 10-jaar oude - van 14/06/2010) Acer H7530D DLP-projector.
Deze projector kan niet meer aangestuurd worden via HDMI vanaf diverse windows computers.
Via VGA lukt het perfect om deze projector aan te sturen.
Echter via HDMI lukt het ook met een oude Proximus TV decoder en via een kleine composite naar HDMI convertor (720p+1080p), dit zijn het enige 'domme'/niet computer apparaten met een HDMI-poort die ik in huis heb.

De HDMI poort werkt dus, maar ik vermoed dat de projector niet meer wordt gedetecteerd.
Ondertussen getest met 1 windows 10 desktop, 1 windows 10 laptop, en 1 windows 7 laptop.
De hardware op die desktop is identiek als jaren geleden wanneer de projector wel nog werkte op die computer (toen wel windows 7). Lamp heeft nu 2000uren, vermoedelijk 1800+uren gebruikt via HDMI.
Getest met een DVI->HDMI en HDMI-HDMI kabel, die elk goed werken met andere schermen.

Ik vermoed dat het probleem er al enkele jaren is, omdat ik eerst dacht dat mijn laptop HDMI poort kapot was. Daar ik de projector de laatste jaren maar sporadisch gebruikt heb, heb ik daarom altijd VGA gebruikt. Maar nu blijkt het dus eerder aan de projector te liggen.
Ook via NVIDIA Control panel krijg ik het niet aan de praat op de desktop (Rigorous display detection).

Iemand toevallig nog een tip hoe ik de projector toch nog aan de praat zou krijgen via HDMI vanaf een windows PC?
Ik ben eens opzoek gegaan naar firmware updates, maar kan via model nummer, SNID, serial nr (zie bijlage) niets vinden (officiele website en elders).

Misschien zou het via een work-around ook werken, een actieve HDMI splitter 1080p ofzo? (Andere) tips?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Je hebt het over diverse computers die niet werken. Hebben die allemaal nvidia kaarten of zijn er ook bij met AMD kaarten of onboard graphics?
Zijn er computers waar het wel mee werkt?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Nee tot nu toe getest met volgende 3 pc's, inderdaad allemaal met een Nvidia kaart:
  • samsung NP3005EA - win 7 - nvidia GeForce GT 520MX - totaal niet up-to-date
  • ASUS - win 7 upgrade naar win 10 - nvidia geforce GT520M - up tot date
  • Desktop - win 10 - zelf samengesteld - nvidia Geforce GTX 560 Ti - up tot date
Je zou dus aanraden om ook eens te testen met een ingebouwde GPU of AMD kaart?
Zou eens moeten kijken, of ik op zolder nog iets vind dat werkt met iets anders dan nvidia
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”