Maps app google

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Regelmatig ontvang ik updates van deze app (nu aan 10.44.3) . Ik dacht dat hier ook kaartupdates inzitten maar een al meer dan een jaar heraangelegd stuk verbindingsweg staat daar nog steeds niet op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij de Google Maps-app wordt geen kaart-materiaal meegeleverd, maar at runtime de data opgehaald van de Google servers.
Afhankelijk van de kaart-data-leverancier en verwerking kan dat wel even duren eer nieuwe straten, wijken, rotondes etc bijgewerkt zijn.

Als je snellere updates wilt hebben en je de app voor navigatie wilt gebruiken kan je beter Waze gebruiken, ook van Google, maar met verschil dat de kaarten door de community worden bijgewerkt als ze melding krijgen dat iets niet klopt. Hier zitten nogal "opperwazers" op dit forum, maar ik dacht dat de Waze-kaart zo'n 2-3x per week een update krijgt.

In jouw geval zou je dus op de online editor zelf de ontbrekende straten kunnen toevoegen of aanpassen (afhankelijk van je rank) en die dan enkele dagen later zien verschijnen in de app.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Weet niet hoe het juist zit met de updates van google maps.
Hier maandelijks een verbeting in eenrichting en straatnaam ingegeven maar die verdwijnt elke keer gewoon. Na half jaar opgegeven, komt wel af en toe eens iemand langs die beweert dat ik in het verkeerde huis woon :lol: (ok maar 1 keer dat het zo erg werd dat ze google bleven geloven)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Al een paar keer correcties doorgegeven, en die blijven toch plakken zonder problemen ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

meon schreef:Bij de Google Maps-app wordt geen kaart-materiaal meegeleverd, maar at runtime de data opgehaald van de Google servers.
Afhankelijk van de kaart-data-leverancier en verwerking kan dat wel even duren eer nieuwe straten, wijken, rotondes etc bijgewerkt zijn.
Ik ken nochtans plaatsen waar men nog aan het werken is en de nieuwe situatie staat al in Google maps.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”