DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Hi Satsurfersatsurfer schreef:PeterP: tarieven Voiptiger vallen goed mee ? Voor 2 euro/maand heb ik unlimited abbo FVD die ik thuis en op smartphone gebruik. (ook call-back inbegrepen.
Waar kan ik die optie van dat unlimited abo vinden?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
satsurfer schreef:kan ik 2x zelfde voiptiger FVD account in fritzbox stoppen? 1 met vast nr. callerid en 1 met mobielnr. callerid.
Dan via dialingrules, alle gsmgesprekken via fvd met mobiel callerid.
nezriel schreef:Zelf zet ik een gsm nummer als caller id in de fritz krijg ik toch de caller id van de sip settings bij discountvoip, verander ik die in de sip settings dan krijg ik de veranderde nummer te zien, hoe kan ik instellen dat de fritz de caller id uitstuurt?
Joe de Mannen schreef:Ik vrees niet.
kamiel schreef:Dit gaat inderdaad niet, anders zou het wel heel gemakkelijk zijn om te frauderen.
5 keer dezelfde vraag of ongeloof, en het antwoord stond reeds uitgebreid in mijn vorige post. Begrijpend lezen ?nezriel schreef:Dus begrijp ik niet wat Philippe voorstelde met verschillende nummers in de Fritz als ik toch niet kan kiezen welke caller id meegestuurd wordt
Natuurlijk gaat dat wel.
Om het nog eens kort te herhalen moet je de volgende stappen doen:
- In jouw Dellmont clone settings moet je de verschillende nummers die je wilt gebruiken instellen, en verifiëren (via sms of callback).
- In de Fritz!Box moet je één Dellmont SIP account aanmaken en alle (geverifiëerde) nummers toevoegen. Zie screenshot in bovenstaande link.
- In de Fritz!Box SIP settings moet je de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aanvinken. Dit is belangrijk, en noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de Fritz!Box de caller-id uitstuurt.
- In de SIP settings van de Dellmont clone (FVD, megavoip, ...) moet je geen caller-id instellen.
- Nu kan je in de Fritz!Box instellen welke caller-id gebruikt wordt. Je kan dit op verschillende manieren doen:
- verschillende toestellen gebruiken: je kan voor ieder toestel instellen welk caller-id gebruikt wordt.
- kiesregels (voorbeeld: alle gesprekken naar 04 gaan via het gsm nummer als caller-id)
- prefixen: je kan de codes *121#, *122#, *123#,... vormen voor het nummer om te beslissen welke lijn (= welk caller-id) gebruikt moet worden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bovenaan de inlogpagina staat in het rood: Subscriptions: 0 activeygeffens schreef: Hi Satsurfer
Waar kan ik die optie van dat unlimited abo vinden?
Als je hierop klikt komt een scherm waarop je je kan inschrijven voor "Subscription Belgium"
PS. Je moet uitgenodigd worden om deze optie te krijgen (en de "automatic recharge" moet aan staan).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt Philippe, ik heb bovenstaande aangevinkt en nu werkt het.philippe_d schreef: [*]In de Fritz!Box SIP settings moet je de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aanvinken. Dit is belangrijk, en noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de Fritz!Box de caller-id uitstuurt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Niemand die weet hoe dit komt ?
Joe de Mannen schreef:Ik heb voiptiger net geconfigureerd op mijn fritzbox.
Een paar bekende nummers blijven via FVD met GSM nummer als caller ID.
Maar in de instellingen van OVH en FVD kan ik naast het nummer (OVH) en (FVD) zetten, maar bij voiptiger lukt mij dat niet.
Dit is puur voor mezelf als indicatie bij configuratie van de callrules bvb.
In telephony>telephone numbers heb ik nu 2 lijnen. OVH, FVD en voiptiger.
De twee eersten zien er hetzelfde uit in de EDIT.
Het vak internet telephone number kan dus ook tekst bevatten:
ovh.jpg
Bij VoipTiger kan dit dus niet en de layout is ook anders.
VT.jpg
Heb ik iets verkeerd gedaan ? Het werkt wel maar ik vind het raar.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Blijkbaar niet hé, anders zouden we wel antwoorden (als ik het antwoord niet weet, dan antwoord ik ook niet ).Joe de Mannen schreef:Niemand die weet hoe dit komt ?
Welke Fritz!Box? Welke Firmware?
Waarschijnlijk een verschil in layout (na een FW update?) tussen vroeger ingebrachte telefoonnummers en een nieuw toegevoegde?
Anders verwijder ze eens allemaal, en voeg ze alle drie opnieuw toe?
En waarom is dat nodig?Joe de Mannen schreef:Het vak internet telephone number kan dus ook tekst bevatten:
Bij bepaalde providers bevat(te) het telefoonnummer om je aan te melden ook tekst (dat was ooit het geval bij Belgacom I-talk).
Vandaar dat dit veld alphanumeriek is ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is nu juist dat het niet meer zo is bij mijn laatste invoer.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Verdorie, te laat gelezen.
Uit ellende herladen omdat ik nog maar minder dan 1€ belkrediet had en dacht dat dit de oorzaak was.
Had beter voiptiger ingesteld, zeer tevreden van.
Uit ellende herladen omdat ik nog maar minder dan 1€ belkrediet had en dacht dat dit de oorzaak was.
Had beter voiptiger ingesteld, zeer tevreden van.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Eens de (gsm) nummers zijn ingegeven zoals philippe_d aangeeft lukt het me om door *12x# het gekozen nummer te laten verschijnen als caller-id.
Bij Eigen Telefoonnummers / Aansluitinstellingen daar heb ik als land België staan, als Landcode 00 32, en netnummer heb ik leeg gelaten.
Bij Randapparatuur heb ik voor Handset 1 mijn gewenste 'Nummer uitgaand' gekozen, en voor Handset 2 een ander nummer (die lijst bestaat uit 'Maak een keuze...', een reeks nummers, en dan als laatste een leeg vakje, wat enkel voor de screenshot is aangevinkt)
Bij Oproepbehandeling, Kiesregels weet ik niet wat ik moet zetten om het volgende te bekomen:
zonder *12x# te gebruiken wil ik als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer
Ik heb bij 'verbinding via' de keuze uit:
- Internet
- Standaard telefoonnummer
- 0032xxxx, een opsomming van alle aangemaakte nummers
Kies ik Internet of Standaard, dan krijg ik telkens de melding "geen resource" op mijn DECT toestel (ik heb geen 'echte' telefoonlijn gekoppeld aan de Fritz.
Kies ik 003249xxxxx dan kan ik uitbellen maar dan gaan de gesprekken steeds met die specifieke CLIP naar buiten, wat ik niet wil.
Bij Eigen Telefoonnummers / Aansluitinstellingen daar heb ik als land België staan, als Landcode 00 32, en netnummer heb ik leeg gelaten.
Bij Randapparatuur heb ik voor Handset 1 mijn gewenste 'Nummer uitgaand' gekozen, en voor Handset 2 een ander nummer (die lijst bestaat uit 'Maak een keuze...', een reeks nummers, en dan als laatste een leeg vakje, wat enkel voor de screenshot is aangevinkt)
Bij Oproepbehandeling, Kiesregels weet ik niet wat ik moet zetten om het volgende te bekomen:
zonder *12x# te gebruiken wil ik als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer
Ik heb bij 'verbinding via' de keuze uit:
- Internet
- Standaard telefoonnummer
- 0032xxxx, een opsomming van alle aangemaakte nummers
Kies ik Internet of Standaard, dan krijg ik telkens de melding "geen resource" op mijn DECT toestel (ik heb geen 'echte' telefoonlijn gekoppeld aan de Fritz.
Kies ik 003249xxxxx dan kan ik uitbellen maar dan gaan de gesprekken steeds met die specifieke CLIP naar buiten, wat ik niet wil.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2020-06-19 om 15.33.49.png (21.04 KiB) 2673 keer bekeken
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat je wilt is mij niet echt duidelijk.ygeffens schreef:Bij Oproepbehandeling, Kiesregels weet ik niet wat ik moet zetten om het volgende te bekomen:
zonder *12x# te gebruiken wil ik als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer
Kies ik Internet of Standaard, dan krijg ik telkens de melding "geen resource" op mijn DECT toestel (ik heb geen 'echte' telefoonlijn gekoppeld aan de Fritz.
Kies ik 003249xxxxx dan kan ik uitbellen maar dan gaan de gesprekken steeds met die specifieke CLIP naar buiten, wat ik niet wil.
Als je voor alle oproepen zonder prefix, als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer wil gebruiken, dan heb je geen kiesregels nodig.
Je moet dan in beide Handsets jouw vaste huisnummer als "uitgaand" instellen.
Dan moet je de prefixen gebruiken (*121#, *122#, enz) gebruiken om hiervan af te wijken.
Een ander scenario is:
- - Handset 1 gebruikt GSM nummer 1 als CLIP, tenzij naar een vaste lijn gebeld wordt.
- Handset 2 gebruikt GSM nummer 2 als CLIP, tenzij naar een vaste lijn gebeld wordt.
- Alle gesprekken naar Belgische vaste lijnen, en alle gesprekken naar het buitenland, gebruiken het vaste huisnummer als CLIP.
- - In de Handsets DECT moet je het resp. GSM nummer als "uitgaand" instellen.
- Je moet een aantal kiesregels aanmaken voor de gesprekken naar vaste lijnen. Hier kan je je beperken tot de meest gebruikte Belgische bestemmingen, vb:- 01 > vaste huisnummer als CLIP
02 > vaste huisnummer als CLIP
03 > vaste huisnummer als CLIP
05 > vaste huisnummer als CLIP
09 > vaste huisnummer als CLIP
00 > vaste huisnummer als CLIP
0800 > vaste huisnummer als CLIP
dit in de veronderstelling dat je bijna nooit belt naar 041/042 (Luik), 06/07/08 (Walen)
- 01 > vaste huisnummer als CLIP
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Interessante info!blidi schreef:Ik vond onderstaande info op de site van het bipt.
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... en_CLI.pdf
Zie ook de discussie rond de Microsoft phishing telefoontjes: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p829332
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb nog een actief account bij Localphone.com
Die staan niet .op de lijst van Belgische telecomoperatoren Het is een Brits bedrijf.
Aan dat account is mijn vast nummer als beschikbare caller ID-verbonden. Met dat vaste nummer als oproeper kan ik met succes naar mijn JimMobile GSM bellen. Dat geeft de indruk dat het geen algemene blokkering is van Belgische vaste nummers die vanuit het buitenland bellen. Maar wel van dat soort nummers via operators die gebruikt worden door mensen die overlast te veroorzaken.
Die staan niet .op de lijst van Belgische telecomoperatoren Het is een Brits bedrijf.
Aan dat account is mijn vast nummer als beschikbare caller ID-verbonden. Met dat vaste nummer als oproeper kan ik met succes naar mijn JimMobile GSM bellen. Dat geeft de indruk dat het geen algemene blokkering is van Belgische vaste nummers die vanuit het buitenland bellen. Maar wel van dat soort nummers via operators die gebruikt worden door mensen die overlast te veroorzaken.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 05#p827395
Deze gebruiker rapporteert dat 2 van zijn JIM mobile nummers (0497-..., 0485-...) wel geblokkeerd werden, en zijn JIM mobile nummer 0456-... niet.
Kan je eens een ander GSM nummer testen via localphone?
Deze gebruiker rapporteert dat 2 van zijn JIM mobile nummers (0497-..., 0485-...) wel geblokkeerd werden, en zijn JIM mobile nummer 0456-... niet.
Kan je eens een ander GSM nummer testen via localphone?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Getest naar Mobilevikings en Proximus Pay&Go; werkt zonder problemen. Dus via Localphone.com met weergave 02-nummer.philippe_d schreef: Kan je eens een ander GSM nummer testen via localphone?
Aanvulling;
Dit is geen reclame voor LocalPhone.com Dat is een A-typisch voip-telephoniebedrijf. Die hebben een systeem dat waarschijnlijk interessant kan zijn voor expats, mensen die een poos verblijven in land X en nummers willen bellen in land Y. Je kunt locale aliasnummers koppelen aan uw buitenlandsecontacten. En via de CLI-functie ga je dan automatisch bellen naar het juiste nummer. - Vrij duur en beperkt om als gewone VOIP-provider te gebruiken. - En dat was het punt niet.
Het punt is dat schijnbaar niet alle niet-Belgisch erkende telecombedrijven die in het buitenland met een Belgisch vastnummer CLI naar een Belgische GSM bellen een blokkering hebben.
Kan toeval zijn, denk dat Localphone een zeer kleine speler is en misschien zijn ze vergeten die te blokkeren. Kan zijn dat ze enkel de probleemgevallen blokkeren. Of, Localphone is dan wel geen Belgisch Bedrijf maar wel Brits, semi-EU. Toch nog iets anders dan een bedrijf uit Noord-Verwegistan. Misschien is dat ook een factor.
Laatst gewijzigd door WalterB1 20 jun 2020, 10:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@satsurfer
Dit gaat hier niet over tarieven, maar het was een (eenmalig) testje of GSM nummers via Localphone ook geblokkeerd worden.
En uw (zoveelste) opmerking over Mixtus is misplaatst en irrelevant in deze discussie .
Misschien is dat hele verhaal dat GSM operatoren nummers blokkeren met een Belgische landline-ID gewoon verzonnen.
En als het BIPT zijn zin krijgt (zie link in mijn vorige post), dan worden gesprekken met twijfelachtige CLI's niet geblokkeerd, maar wordt de CLI weerhouden (= anonieme oproep).
Dit gaat hier niet over tarieven, maar het was een (eenmalig) testje of GSM nummers via Localphone ook geblokkeerd worden.
En uw (zoveelste) opmerking over Mixtus is misplaatst en irrelevant in deze discussie .
Dit was inderdaad het punt.WalterB1 schreef:Het punt is dat schijnbaar niet alle niet-Belgisch erkende telecombedrijven die in het buitenland met een Belgisch vastnummer CLI naar een Belgische GSM bellen een blokkering hebben.
Misschien is dat hele verhaal dat GSM operatoren nummers blokkeren met een Belgische landline-ID gewoon verzonnen.
En als het BIPT zijn zin krijgt (zie link in mijn vorige post), dan worden gesprekken met twijfelachtige CLI's niet geblokkeerd, maar wordt de CLI weerhouden (= anonieme oproep).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
begrepen.philippe_d schreef:@satsurfer
Dit gaat hier niet over tarieven, maar het was een (eenmalig) testje of GSM nummers via Localphone ook geblokkeerd worden.
Maar volgens mij stond die Aanvulling nog niet als ik mijn reactie postte! Dus uw irritatie is deels onterecht.
"Laatst gewijzigd door WalterB1 op Za Jun 20, 2020 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.'
1. irrelevant: JA (1 zin)philippe_d schreef:En uw (zoveelste) opmerking over Mixtus is misplaatst en irrelevant in deze discussie .
maar als ik alle threads moet opsommen die off-topic info geven....heb ik nooit gedaan.
Vb. alle mensen die constant -uit luiheid- bovenstaande posts quoten, worden ook niet terechtgewezen.
Ok, ik zal 'off-topic' info constant aan U via PM doorgeven. Eens kijken wie op zijn plaats zal gezet worden. De persoon die de forumregels schendt, of de persoon die stelselmatig de vinger op de wonde legt.
2. er stond een smiley achter. Dat betekent....grapje.
Ik heb met WalterB1 ook connectie op FB. elkaar advies geven, dus denk niet dat hij zich geschoffeerd zal voelen.+volgens mij heb ik gereageerd, en wordt 'gepakt' omdat ik 'off-topic' info geef, waarbij WalterB1 nadien zijn post aanpast. Tja. In toekomst neem ik dan best constant screenshots om aanvallen te pareren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
satsurfer schreef:1. irrelevant: JA (1 zin)
maar als ik alle threads moet opsommen die off-topic info geven....heb ik nooit gedaan.
Vb. alle mensen die constant -uit luiheid- bovenstaande posts quoten, worden ook niet terechtgewezen.
Ok, ik zal 'off-topic' info constant aan U via PM doorgeven. Eens kijken wie op zijn plaats zal gezet worden. De persoon die de forumregels schendt, of de persoon die stelselmatig de vinger op de wonde legt.
2. er stond een smiley achter. Dat betekent....grapje.
Ik heb met WalterB1 ook connectie op FB. elkaar advies geven, dus denk niet dat hij zich geschoffeerd zal voelen.+volgens mij heb ik gereageerd, en wordt 'gepakt' omdat ik 'off-topic' info geef, waarbij WalterB1 nadien zijn post aanpast. Tja. In toekomst neem ik dan best constant screenshots om aanvallen te pareren.
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Komaan, jongens, dit is een superinteressante draad, waar ik veel van bijleer (en vermoedelijk wij allemaal). Laten we het a.j.b. zo proper en tolerant mogelijk houden en gewoon verder gaan met relevante inhoud.
(Sorry voor deze bewuste en hopelijk laatste off-topic opmerking.)
(Edit: taalfout)
(Sorry voor deze bewuste en hopelijk laatste off-topic opmerking.)
(Edit: taalfout)
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
ik wil net een extra vast telnr. verifiëren bij callingcredit en dit lijkt ook niet meer te lukken;
via settings, add number kan ik nog steeds kiezen om een 'home' number toe te voegen, echter als ik op 'verify now' klik is er enkel de button 'verify by text message' wat dus niet kan.
Iemand die eens kan testen bij callingcredit of andere betamax clonen?
via settings, add number kan ik nog steeds kiezen om een 'home' number toe te voegen, echter als ik op 'verify now' klik is er enkel de button 'verify by text message' wat dus niet kan.
Iemand die eens kan testen bij callingcredit of andere betamax clonen?
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
voor het bellen naar vaste lijnen wens ik graag dit nr uit te sturen
ticket is aangemaakt
ticket is aangemaakt
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat is toch het probleem beschreven in dit topic?cybersurfr schreef:voor het bellen naar vaste lijnen wens ik graag dit nr uit te sturen
ticket is aangemaakt
Je kan niet meer met een Dellmont bellen naar vaste lijnen met een vaste lijn ID.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
neen, het problem is dat je niet meer naar mobiele nummers kan bellen met een vast caller ID.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
[Mod]
Voiptiger posts afgesplitst, zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=58251
Voiptiger posts afgesplitst, zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=58251
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Om 1 of andere reden werd gisteravond een gesprek (zelf gebeld) afgebroken maar correspondent belde zelf terug dus .. geen aandacht aan geschonken. Deze morgen proberen we naar een VAST nummer te bellen en krijgen we de melding dat het een fout nummer is.
Zou men nu ook naar vaste nummers blokkeren?
Het gaat om hotvoip, krediet is nog voldoende.
Zou men nu ook naar vaste nummers blokkeren?
Het gaat om hotvoip, krediet is nog voldoende.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Deze morgen kon ik ook niet meer naar GSM's bellen met ons vast nummer als caller-id met VoipTiger.
Ben ik de enige of zijn er hiermee nog problemen? Ik kreeg een bericht te horen dat het niet toegestaan was om met die caller-id uit te bellen.
Voorlopig nog niet veel tijd gehad om dingen te proberen en te testen. Heb nu gewoon Weepee gezet voor uitgaande gesprekken.
Ben ik de enige of zijn er hiermee nog problemen? Ik kreeg een bericht te horen dat het niet toegestaan was om met die caller-id uit te bellen.
Voorlopig nog niet veel tijd gehad om dingen te proberen en te testen. Heb nu gewoon Weepee gezet voor uitgaande gesprekken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik had vorige week iets raar met Megavoip met mijn gsmnr als caller-id:
"Het is niet toegestaan om vanaf die aansluiting te bellen naar dit nummer"
Bestemmeling was een Orange gsm nr. Ik heb dat nummer dan met JIM mobile opgebeld: overbelast-toon.
Een beetje later: voicemail. Hij heeft dan teruggebeld.
Ik denk dat het wel aan de andere ligt maar het was toch eigenaardig.
"Het is niet toegestaan om vanaf die aansluiting te bellen naar dit nummer"
Bestemmeling was een Orange gsm nr. Ik heb dat nummer dan met JIM mobile opgebeld: overbelast-toon.
Een beetje later: voicemail. Hij heeft dan teruggebeld.
Ik denk dat het wel aan de andere ligt maar het was toch eigenaardig.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Antwoord van hotvoip helpdesk:
Dat lijkt mij iets dat ze zouden mogen vermelden op hun site aangezien het een algemeen Dellmont probleem is, dus voor alle clonen.
Met een fake niet-Belgisch caller ID zou het wel lukken.Dear customer,
Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id.Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter.
Kind regards,
Customer Service
Dat lijkt mij iets dat ze zouden mogen vermelden op hun site aangezien het een algemeen Dellmont probleem is, dus voor alle clonen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb nog geen problemen ondervonden met op opbellen van Belgische vaste nummers (gebruik maken met mijn vaste lijn caller-id).
Alleen met Belgsiche GSM nummers ...
Dellmont brand: Megavoip
Alleen met Belgsiche GSM nummers ...
Dellmont brand: Megavoip
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Probeer met een NL mobiel nummer een Belgisch Mobile Vikings nummer te bellen (045....) krijg dan de melding call ended (587) (de betreffende GSM ligt naast me). Bellen naar 049 nummer gaat wel met NL-nummer als calerid (alles via Discountvoip UK).