Burgerlijke (on)gehoorzaamheid.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Zijn ze nu helemaal zot geworden in Knokke...
€350 boete als je rondloopt in bloot bovenlijf of bikini, want "dat is toch niet smakelijk".
OK, ik in bikini, dat is inderdaad geen zicht, maar ze zien er niet allemaal uit zoals ik.
Nu goed, ik ben altijd gehoorzaam, dus heb alvast een T-shirt besteld.
€350 boete als je rondloopt in bloot bovenlijf of bikini, want "dat is toch niet smakelijk".
OK, ik in bikini, dat is inderdaad geen zicht, maar ze zien er niet allemaal uit zoals ik.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zo een vrij landje zijn we niet meer
Dictatuur met de nodige GAS-boetes.
Dictatuur met de nodige GAS-boetes.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Met bikini heb je kans dat ze niet durven of ze krijgen unia over de vloercadsite schreef:OK, ik in bikini, dat is inderdaad geen zicht, maar ze zien er niet allemaal uit zoals ik.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
kijk, dat ze zouden zeggen 'niet in speedo' tot daar aan toe.
en ja, dat het niet altijd een mooi zicht is dat kan dan wel, maar niemand verplicht je om naar iemand zijn bloot bovenlijf te kijken, toch?
hoe langer hoe minder vrijheden, in de naam van "denk aan de kinderen" of "het is niet smakelijk" of "het is voor onze veiligheid"...
en dan straks is er ineens een uur dat je niet meer buiten mag zonder papiertje?
al maar goed dat er zo weinig echte criminaliteit is in ons landje, en er dus helemaal niets beters te doen valt
en ja, dat het niet altijd een mooi zicht is dat kan dan wel, maar niemand verplicht je om naar iemand zijn bloot bovenlijf te kijken, toch?
hoe langer hoe minder vrijheden, in de naam van "denk aan de kinderen" of "het is niet smakelijk" of "het is voor onze veiligheid"...
en dan straks is er ineens een uur dat je niet meer buiten mag zonder papiertje?
al maar goed dat er zo weinig echte criminaliteit is in ons landje, en er dus helemaal niets beters te doen valt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Macho gedrag in het openbaar , ga het in een sauna doen , maar te preuts daarvoor zeker.cadsite schreef:Zijn ze nu helemaal zot geworden in Knokke...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Het is idd een vorm van "profiling" dat bedoeld is om bepaalde ongewenste secundaire effecten tegen te gaan, omdat het rechtstreeks tegengaan van die effecten politiek niet correct is.
Zelfde met verbannen van lange en wijde shorts voor de heren in publieke zwembaden. Het aantal klachten over ongewenste intimiteiten daalt spectaculair, de dames worden veel minder lastig gevallen, en ze krijgen er ook eens wat eye candy bovenop. Het blijkt dat wie het nodig vindt om dames lastig te vallen in het zwembad, zich veelal niet comfortabel voelt in een Speedo om een of andere reden...
Dat gezegd zijnde, Knokke-Heist lijkt me wel een voorbeeld van een goed bestuurde gemeente. Ook tijdens de coronacrisis zie je dat, Knokke loopt 2 weken voor op de rest van het land, en er wordt ook duidelijkheid verschaft (dat is wat de mensen willen gewoon). Het hoeft niet te verbazen dat de regerende burgemeester en zijn partij er zeer hoge scores haalt bij de verkiezingen.
Zelfde met verbannen van lange en wijde shorts voor de heren in publieke zwembaden. Het aantal klachten over ongewenste intimiteiten daalt spectaculair, de dames worden veel minder lastig gevallen, en ze krijgen er ook eens wat eye candy bovenop. Het blijkt dat wie het nodig vindt om dames lastig te vallen in het zwembad, zich veelal niet comfortabel voelt in een Speedo om een of andere reden...
Dat gezegd zijnde, Knokke-Heist lijkt me wel een voorbeeld van een goed bestuurde gemeente. Ook tijdens de coronacrisis zie je dat, Knokke loopt 2 weken voor op de rest van het land, en er wordt ook duidelijkheid verschaft (dat is wat de mensen willen gewoon). Het hoeft niet te verbazen dat de regerende burgemeester en zijn partij er zeer hoge scores haalt bij de verkiezingen.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik loop nooit in blood bovenlijf op straat.fendtje schreef:Macho gedrag in het openbaar , ga het in een sauna doen , maar te preuts daarvoor zeker.
Op camping zou ik het eens durven als het héél warm is en ik de voortent aan het opzetten of afbreken ben, maar anders niet.
Dus steek dat vingertje maar terug in uw broekzak.
't Is niet omdat ik geen last heb van die regel dat ik er niets op tegen kan hebben.
- Splitter
- Elite Poster
waar heb jij het nu in godsnaam over?fendtje schreef:Macho gedrag in het openbaar , ga het in een sauna doen , maar te preuts daarvoor zeker.
ik kan er perfect inkomen dat mensen zich comfortabel voelen in bloot bovenlijf, en ik zie daar geen probleem in.
voor mij part mogen vrouwen dat ook, en borstvoeding in het openbaar heb ik eveneens geen problemen mee (zolang het niet draait om de aandacht, in ieder geval)
heb je daar concrete cijfers over, of is het "ze zeggen dat dus het zal wel zo zijn" ?CCatalyst schreef:Zelfde met verbannen van lange en wijde shorts voor de heren in publieke zwembaden. Het aantal klachten over ongewenste intimiteiten daalt spectaculair
ikzelf hou trouwens ook niet van speedo's (noch om aan te hebben, noch om andere venten erin te zien)...
en als je gaat redeneren dat het een maatregel is om een ander fenomeen te verminderen of te voorkomen, dan kan je ook opperen dat alcohol per direct verboden dient te worden (want dan moeten we dus geen zorgen meer maken over dronken rijden of dronken accidenten)...
in deze gevallen misschien nog ergens (ver weg) te verdedigen, maar een gevaarlijk precedent.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
So what????
Wat is het volgende? Geen sokken in sandalen? Niet buiten zonder make-up? Geen 3/4 broek? Geen rok tot boven de knieën?
Ik heb daar maar 1 antwoord op: moeiduni
Wat is het volgende? Geen sokken in sandalen? Niet buiten zonder make-up? Geen 3/4 broek? Geen rok tot boven de knieën?
Ik heb daar maar 1 antwoord op: moeiduni
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Tis een businessplan voor Knokke. En ze zeiden vorig jaar al dat ze daar erg ver willen in gaan. Dus dat jullie nu zo heftig reageren...
Twas aangekondigd vorig jaar al dat het er ging komen.
In andere badsteden zal je dit niet hebben want er is daar geen status dat ze hier wel willen behouden.
Twas aangekondigd vorig jaar al dat het er ging komen.
In andere badsteden zal je dit niet hebben want er is daar geen status dat ze hier wel willen behouden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Lippens heeft overschot van gelijk. We mogen toch nog iets van normen en waarden overhouden zeker? Lippens is zowat de enige burgemeester die nog opkomt voor zijn eigen inwoners. Reden waarom die mens al ruim 40 jaar in het zadel zit. En diegenen die niet met deze maatregelen kunnen leven, die blijven daar toch gewoon weg? Genoeg plaats in Oostende, Blankenberge, De Panne, De Haan, Nieuwpoort,.. om in blote bast of bikini door de straten te flaneren.
Ruim 30 jaar geleden in de pryca van llobregat in Spanje. Duitse en Hollandse toeristen hadden er een handje van weg om te komen shoppen in zwembroek en/of bikini. Tot het management het welletjes vond. Aan de entree van de winkel mega verbodsborden en een paar bewakers aan de ingang. Al wie nog binnenkwam met alleen zwembroek of bikini mocht rechtsomkeer maken. Ze konden dus eerst even terug naar de camping om iets deftig aan te trekken. Het probleem tegenwoordig is dat mensen geen normen of waarden meer kennen waardoor alles in regeltjes of wetten gegoten moet worden. En dan krijg je discussies zoals hier over dictatuur, politiestaat. Sommigen trekken het dan in het belachelijke (kousen in sandalen) bij gebrek aan valabele argumenten. In uw tuin loop je rond zoals je wilt. In het openbaar gedraag je je volgens de geldende regels. En als je je niet aan die regels kan houden, dan zegt dat veel meer over de persoon dan over de regeltjes of over de burgemeester die zich genoodzaakt ziet om op die manier het openbaar leven nog wat fatsoenlijk te houden.
Ruim 30 jaar geleden in de pryca van llobregat in Spanje. Duitse en Hollandse toeristen hadden er een handje van weg om te komen shoppen in zwembroek en/of bikini. Tot het management het welletjes vond. Aan de entree van de winkel mega verbodsborden en een paar bewakers aan de ingang. Al wie nog binnenkwam met alleen zwembroek of bikini mocht rechtsomkeer maken. Ze konden dus eerst even terug naar de camping om iets deftig aan te trekken. Het probleem tegenwoordig is dat mensen geen normen of waarden meer kennen waardoor alles in regeltjes of wetten gegoten moet worden. En dan krijg je discussies zoals hier over dictatuur, politiestaat. Sommigen trekken het dan in het belachelijke (kousen in sandalen) bij gebrek aan valabele argumenten. In uw tuin loop je rond zoals je wilt. In het openbaar gedraag je je volgens de geldende regels. En als je je niet aan die regels kan houden, dan zegt dat veel meer over de persoon dan over de regeltjes of over de burgemeester die zich genoodzaakt ziet om op die manier het openbaar leven nog wat fatsoenlijk te houden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Inderdaad.cadsite schreef:moeiduni
De grootste pleitbezorgers van "vrije meningsuiting" zijn er vaak als de kippen bij om anderen de mond te snoeren.
@Knokke-Heist
Een potentaat is het. Belangenvermeninging in zowat alle vastgoeddossiers in zijn gemeente.
Onbegrijpelijk dat zo'n corrupt figuur niet eens deftig gescreend wordt.
Of geldt de rechtstaat niet voor de financiële elite?
H_175 is nooit te zien zonder kleren aan, behalve in bad, in de douche of in het zwembad.
Maar het niet omdat ik sletsen en ontbloot bovenlijf marginaal vind, dat het verboden moet worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
zelfs dat nietJack Daniels schreef: In uw tuin loop je rond zoals je wilt.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Jij vindt dat geen valabel argument? Waarom is zonder T-shirt lopen erger, €350 zelfs, dan zonder schoenen rondlopen?Jack Daniels schreef:Sommigen trekken het dan in het belachelijke (kousen in sandalen) bij gebrek aan valabele argumenten.
Staat er ergens beschreven hoe die T-shirt er moet uitzien of is het afdekken van de tepels met een Borat zwembroek voldoende?
En neen, ik kom niet in Knokke, en neen ik loop niet in bloot bovenlijf rond.
Maar als we de staat gaan laten beslissen wat wel en niet aan moet gedaan worden zijn we een grote brug te ver.
Er is geen enkel argument te geven voor zo'n verbod. Als handelszaken die klederdracht niet willen, so be it, maar de straat? Ni zeveren é.
Dit is een t-shirt:
Content?
-
- Elite Poster
Dit is een Amerikaanse denkbeeld maatregel zoals we laatste tijd zoveel zien dus zo verassend is dit niet.
Aan de andere kant zijn er in die winkel dure boetieken die zo een straatbeeld niet willen. Dus ik begrijp het wel voor een stuk hoor. Het is vooral bedoeld voor de lippenslaan en het zoute aka de duurste stukken van de gemeente.
Aan de andere kant zijn er in die winkel dure boetieken die zo een straatbeeld niet willen. Dus ik begrijp het wel voor een stuk hoor. Het is vooral bedoeld voor de lippenslaan en het zoute aka de duurste stukken van de gemeente.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Verwonderlijk is het niet dat die winkels dat vragen.
Dat de gemeente hier in mee gaat en dan nog zo'n zware sanctie aan hangt stinkt naar mijn mening.
Ik blijf erbij, what's next? Geen flip-flops?
Dat de gemeente hier in mee gaat en dan nog zo'n zware sanctie aan hangt stinkt naar mijn mening.
Ik blijf erbij, what's next? Geen flip-flops?
-
- Elite Poster
Je woont hier niet en jij maakt er een probleem van. Waar sta jij dan? Is het een algemene maatregel, nee?
Als de inwoners hier tevreden zijn over deze maatregel is dat dan niet alles wat telt?
Of moet heel België tevreden zijn over 1 maatregel van 1 gemeente?
En pas op ik heb hier geen strikte mening over maar als het de sfeer en het goed gevoel bewaard blijft van de inwoners?
Als de inwoners hier tevreden zijn over deze maatregel is dat dan niet alles wat telt?
Of moet heel België tevreden zijn over 1 maatregel van 1 gemeente?
En pas op ik heb hier geen strikte mening over maar als het de sfeer en het goed gevoel bewaard blijft van de inwoners?
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb hier inderdaad een probleem mee, veel zelfs.boonpwnz schreef:Je woont hier niet en jij maakt er een probleem van. Waar sta jij dan? Is het een algemene maatregel, nee?
Zowat elke gemeente krijgt het in zijn hoofd om een wildgroei aan onnozele gas-boetes in te voegen. Hier is het "geen bloot bovenlijf", elders, "niet eten op de kerktrappen",...
Dat maakt dat je je al moet gaan inlezen in het gemeente reglement voordat je uit je eigen stad gaat.
Je wandelt van Cadzand of Zeebrugge naar Knokke, 't is warm en je loopt zonder t-shirt. Je komt de grens over en je riskeert een boete.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Wauw... Zoveel verdedigers van het half ontkleed paraderen, waarom dan niet naar Bredene gaan. Daar hebben ze plaats voor jullie (alleen dit jaar niet) en kun je verzakte buiken en borsten gaan showen en meer zelfs.
Hoera voor burgemeester Lippens, je gasboetes hiervoor kunnen niet genoeg pijn doen, 't zal ze leren om vunzig rond te lopen.
Hoera voor burgemeester Lippens, je gasboetes hiervoor kunnen niet genoeg pijn doen, 't zal ze leren om vunzig rond te lopen.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
Ik kan je volgen dat een broodje eten op een kerktrap enorm onnozel is maar hier is het echt wel puur om een straatbeeld die ze hier in stand willen houden en je hebt hier echt wel een alternatief. + je hoeft niet in heel de gemeente zonder te lopen. Wil je met je half ontbloot lijf rondlopen loop dan gewoon op de dijk. Is dat zo moeilijk
-
- Elite Poster
Tja, een reactie van cadsite, wat wil je? Die heeft met zowat alles een probleem. Maar zoals ik schreef, het zegt meer over de persoon dan over de regeltjes.boonpwnz schreef:Wil je met je half ontbloot lijf rondlopen loop dan gewoon op de dijk. Is dat zo moeilijk
- Splitter
- Elite Poster
status van "rijke, egoistische dikkenekken"? althans, zo heb ik knokke altijd horen beschreven worden.boonpwnz schreef:status dat ze hier wel willen behouden.
en ik ben er ook nog niet geweest en zie er ook geen enkele appeal in
kijk, ik vind dit een gevaarlijke uitspraak...Jack Daniels schreef:In het openbaar gedraag je je volgens de geldende regels. En als je je niet aan die regels kan houden, dan zegt dat veel meer over de persoon dan over de regeltjes of over de burgemeester die zich genoodzaakt ziet om op die manier het openbaar leven nog wat fatsoenlijk te houden.
want dan zeg je straks ook: koppeltjes mogen niet kussen in het openbaar (it could offend SOMEONE), mindervaliden horen niet thuis in het straatbeeld (want das geen perfectie!), en zo kan je stilletjes verder en verder gaan.
overdrijf ik met zulk statement? op KORTE termijn ongetwijfeld ja, op lange termijn begin ik te vrezen van niet...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
En gelijk hebben ze.
Hoorde v iemand uit Knokke dat ze in’t weekend wegblijven van strand en winkelzaken owv de “toeristen”.
Het gespuis dat elders geweerd werd met de nodige maatregelen heeft blijkbaar ook de weg gevonden naar Knokke en dat brengt de nodige problemen met zich mee.
En het is niet omdat het een kustgemeente is dat alles zomaar moet kunnen. In u eigen dorp loop je toch ook niet constant in u ontblote bast de bakker of slager binnen?
Hoorde v iemand uit Knokke dat ze in’t weekend wegblijven van strand en winkelzaken owv de “toeristen”.
Het gespuis dat elders geweerd werd met de nodige maatregelen heeft blijkbaar ook de weg gevonden naar Knokke en dat brengt de nodige problemen met zich mee.
En het is niet omdat het een kustgemeente is dat alles zomaar moet kunnen. In u eigen dorp loop je toch ook niet constant in u ontblote bast de bakker of slager binnen?
-
- Elite Poster
Splitter het probleem is dat Knokke overspoeld is met enorme drama die je misschien niet in het nieuws hoort.
Er is hier een diepe concentratie van Noord Fransen en nee das nie alle oorzaak maar het feit dat er velen beginnen te twijfelen of ze hier nog zouden komen vanwege die fransen of vanwege deze maatregelen niet te nemen neemt fel toe. En de Noord Fransen zijn een echt probleem hier.
Er is hier een diepe concentratie van Noord Fransen en nee das nie alle oorzaak maar het feit dat er velen beginnen te twijfelen of ze hier nog zouden komen vanwege die fransen of vanwege deze maatregelen niet te nemen neemt fel toe. En de Noord Fransen zijn een echt probleem hier.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Aha?Jack Daniels schreef:Tja, een reactie van cadsite, wat wil je? Die heeft met zowat alles een probleem. Maar zoals ik schreef, het zegt meer over de persoon dan over de regeltjes.boonpwnz schreef:Wil je met je half ontbloot lijf rondlopen loop dan gewoon op de dijk. Is dat zo moeilijk
Zoals?
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Wat "Amerikaanse denkbeeld maatregel" ? Elke topic is tegenwoordig een USA-bashing topic geworden ?boonpwnz schreef:Dit is een Amerikaanse denkbeeld maatregel zoals we laatste tijd zoveel zien dus zo verassend is dit niet.
Ik zie hier een hoop mensen zeer verontwaardigd reageren maar blijkbaar weten die niet dat je in principe nergens met ontbloot bovenlijf op straat mag rondlopen. Gent, Brussel, Antwerpen, Brugge, enz.. Overal hebben ze een lokale regels waarin staat dat het in principe niet mag. En in veel gevallen zal je er ook op aangesproken worden als je het doet, al dan niet met gevolgen.
En dit is trouwens zo in heel veel landen, waaronder ook de USA ja. Daar is het ook op de meeste plaatsen beperkt tot het strand en eventueel de dijk, maar verder de stad in mag het meestal OOK niet. Idem voor pretparken ginder... In Universal, Disney of andere grote parken moet je niet eens PROBEREN met ontbloot bovenlijf rond te lopen. Met veel geluk een waarschuwing, maar nog meer kans dat je van de eerste keer het park uitgezet wordt.
- Splitter
- Elite Poster
ik zou er nog in kunnen komen dat het een beslissing is bij de winkels (verbod winkel in te komen in bepaalde -of gebrek aan bepaalde- kleding),Ramaht schreef:En het is niet omdat het een kustgemeente is dat alles zomaar moet kunnen. In u eigen dorp loop je toch ook niet constant in u ontblote bast de bakker of slager binnen?
maar voor het te verbieden in het openbaar op straat vind ik wat triest en gevaarlijk.
kunnen ze die dan niet buitenflikkeren of op een of andere manier beperken?boonpwnz schreef:En de Noord Fransen zijn een echt probleem hier.
ik heb er inderdaad geen zicht op hoe het in knokke zit, maar als er 1 bepaalde groep voor overlast zorgt, lijkt het me logischer die specifiek aan te pakken dan een algemene regel toe te passen.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Je ziet overal dezelfde belachelijke reflex.
Een regel wordt niet gevolgd -> strengere regels.
HET WERD AL NIET GEVOLGD!!!!
Dwing gewoon de huidige regelgeving strenger af.
In het verkeer zie je dat ook heel duidelijk.
Er mag 70 gereden worden op een stuk. De een of andere pippo rijdt er iemand dood aan 120. Wat is het gevolg?
AHA!!! Ze rijden te snel!!! Vanaf nu mag je er maar 50.
Een regel wordt niet gevolgd -> strengere regels.
HET WERD AL NIET GEVOLGD!!!!
Dwing gewoon de huidige regelgeving strenger af.
In het verkeer zie je dat ook heel duidelijk.
Er mag 70 gereden worden op een stuk. De een of andere pippo rijdt er iemand dood aan 120. Wat is het gevolg?
AHA!!! Ze rijden te snel!!! Vanaf nu mag je er maar 50.
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Uiteraard zou men groepen die overlast bezorgen gewoon moeten kunnen weghouden of aanpakken, maar als men dat doet staat men weer "ethnic profiling" te roepen... En zo is de cirkel rond...kunnen ze die dan niet buitenflikkeren of op een of andere manier beperken?
ik heb er inderdaad geen zicht op hoe het in knokke zit, maar als er 1 bepaalde groep voor overlast zorgt, lijkt het me logischer die specifiek aan te pakken dan een algemene regel toe te passen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Dit is een gevaarlijk precedent, wat gaan ze nog allemaal verzinnen voor de GAS boetes (maar dat was al bekend dat daar misbruiken uit zouden voortvloeien) ?
- Splitter
- Elite Poster
kijk, jij maakt er ineens racisme van... en dat is nu net een van de hedendaagse problemen "ohnee het staat ons niet aan het is dus racisme".680x0 schreef: Uiteraard zou men groepen die overlast bezorgen gewoon moeten kunnen weghouden of aanpakken, maar als men dat doet staat men weer "ethnic profiling" te roepen... En zo is de cirkel rond...
er zijn toch ook regels tegen hanjongeren? dat is toch ook niks met racisme, maar gewoon met overlast...
als er specifiek overlast is (van voornamelijk noord-fransen), moet er ook een specifiek actieplan zijn dat daarop gericht is en niet dat breder gaat dan nodig.
dat is an sich een simpele zaak (de politie mag niet met overdreven geweld reageren in een situatie, een camera mag niet meer filmen dan strikt noodzakelijk, ...)
een reactie om overlast te beperken dient dus ook gewoon een zo klein mogelijke impact te hebben op de rest.
let wel: ik reageer nu niet op het "je mag niet in blote bast rondlopen", maar op het feit dat boonpwnz zegt dat het vooral overlast is van noord-fransen.
-
- Elite Poster
Er zijn hier sommige brandhaardjes van frustraties en die noord fransen zijn er 1 van.
Maar die noord fransen maken naast bv de regel van deze discussie. Vernieling, drankmisbruik, amok maken, uren van stilte niet respecteren, stortvuil etc...
Dusja dat is vooral de oorzaak van de nieuwe autostrade
Maar die noord fransen maken naast bv de regel van deze discussie. Vernieling, drankmisbruik, amok maken, uren van stilte niet respecteren, stortvuil etc...
Dusja dat is vooral de oorzaak van de nieuwe autostrade
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Zij die altijd racisme roepen, roepen dat niet als het hun goed uitkomt, dan eisen ze ethnic profiling.680x0 schreef:Uiteraard zou men groepen die overlast bezorgen gewoon moeten kunnen weghouden of aanpakken, maar als men dat doet staat men weer "ethnic profiling" te roepen... En zo is de cirkel rond...
Een paar weken geleden waren er in een grote stad onregelmatigheden, na het afranselen van een Tjetjeen door Noord-Afrikanen, volgden er represailles.
En toen deed die Noord-Afrikaanse bevolking plots haar beklag over de Politie, die niet genoeg controleerde, en niet ingreep.
Ongetwijfeld was het dan geen probleem meer om mensen op hun uiterlijk als potentieel Tjetsjeen eruit te halen en die extra te controleren.
En dat toont aan hoe huichelachtig dat zogenaamd racisme bij ethnic profiling is.
Men kan nu eenmaal niet iedereen controleren, dus als men weet dat de criminaliteit in een bepaalde wijk in handen is van jonge Noord-Afrikanen is het te gek voor woorden om iedereen (jong/oud/blank/Chinees/etc.) evenveel te controleren.
Niet uit racisme, maar gewoon uit efficiëntie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Bwa Boulder, een tsetsjeen zou ikzelf niet meteen herkennen . Een (noord) Afrikaan daarentegen.