![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dit nieuwe profiel had als naam het mailadres van die persoon ([email protected]) en het is een Belg. Je kunt hem gewoon terugvinden op Facebook en Linkedin, waardoor ik zijn woonplaats en gegevens van de werkgever heb.
Om de veiligheid van het account te kaderen:
[*]Bij de schoonouders is het ingesteld op hun twee Proximus-decoders, gebruiken het enkel daarop
[*]Goeie vriend gebruikt het enkel op zijn PS4
[*]Vrouw thuis gebruikt het enkel via de tv
[*]Ik gebruik het via de desktop of de tv
Eens je bent aangemeld zit je safe. Wij moeten nooit de decoders van de schoonouders opnieuw inloggen, mijne maat moet nooit zijn PS4 opnieuw inloggen en ik moet thuis nooit de TV of de desktop opnieuw inloggen. Los daarvan gebruik ik voor alles een uniek wachtwoord, zo ook Netflix. Een wachtwoord van het type als de maat of schoonouders het zien ze al beginnen zuchten want hoofdletters, kleine letters, cijfers, speciale tekens en vooral lang.
Ondertussen heb ik het profiel verwijderd, het wachtwoord gewijzigd en alle devices afgemeld.
Wat is er dan eigenaardig? Iedere keer als iemand zich aanmeldt krijg ik een mail van Netflix. Vandaag, nadat ik thuis overal aan het aanmelden ben krijg ik een hoop mails daarvan. Nooit een mail gekregen over die andere sign in van dit nieuwe profiel. Het toeval wil dat mijn schoonouders een paar maanden geleden nieuwe decoders hebben ontvangen van Proximus. De technieker (geen idee wie dat was) heeft op dat moment de oude decoders meegenomen. De naam gekoppeld aan het nieuwe profiel werkt ook toevallig bij Proximus.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat deze persoon de decoder heeft opgestart, gezien heeft dat Netflix aangemeld stond en dacht tiens, interessant, gratis Netflix. Los daarvan kan ik me niet inbeelden dat iemand anders het wachtwoord heeft, er was geen melding van een inlog. Het lijkt me wel enorm straf dat een Proximus-medewerker even een Netflix-account vindt op een decoder en beslist om daar gebruik van te maken... Ook al geen snuggere gast die zijn mailadres met volledige naam als profielnaam gebruikt.
Niet dat het veel zou uithalen, maar ik heb enerzijds goesting om contact op te nemen met die persoon en anderzijds om contact op te nemen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?