Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Goed idee, dat bij de les blijven.Jack Daniels schreef:Graag bij de les blijven.
Verdiep u eens waarom ze een schaap "moeten" (willen eigenlijk, geloof is een keuze) slachten. En dan zie je dat een gift plots wél in het verhaal opduikt.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190807_04549239
En daarop volgend: https://www.standaard.be/cnt/dmf20190819_04566721‘In de praktijk zullen moslims bij ons nu niet langer geneigd zijn om nog een schaap te laten slachten’, zegt Mohammed Bachiri, voorzitter van het islamitisch centrum Al Fath in Leuven. ‘95 procent van de moslims in Vlaanderen zal nu geld overmaken aan een familie in Marokko of in Somalië, zodat zij het feest kunnen vieren en een schaap kunnen slachten.’
Zo gek is (of beter: was) onverdoofd slachten niet: https://www.standaard.be/cnt/dmf20160906_02456876In totaal werden 2.613 dieren geslacht. Vorig jaar waren dat er 5.913, een daling van 56 procent.
Uit een bevraging in 2015 bij een representatief aantal slachthuizen in Vlaanderen blijkt dat 94 procent van de schapen, 48 procent van de kalveren en 21 procent van de runderen onverdoofd geslacht worden.
Mijn vrouw haar grootvader was (nu al lang op pensioen) beenhouwer en die tijd ook slachter. Van verdoofd slachten was toen bijlange geen sprake: poot (of poten) vastmaken (niet optakelen) en het mes erin.Omdat op het etiket niet vermeld moet worden of het vlees afkomstig is van verdoofd of onverdoofd slachten, zijn consumenten zich daar niet van bewust.
Bij de les blijven ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier heb je de reden voor de daling van het aantal schapen dat onverdoofd geslacht wordt
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/la ... ~a60e5bac/
Ze trekken naar hun heimat om het daar te kunnen doen
Wat minder eenzijdige commentaren geven zou je sieren.
Onverdoofd slachten werd verplicht in 2015. Als die grootvader dat voor die tijd deed, wat is dan het probleem? Aangezien die mens nu al lang op pensioen begrijp ik niet waarom je hem betrekt bij iets wat pas sinds 2015 verplicht is. Tenzij hij aan sluikslachten deed na 2015.
Wat minder eenzijdige commentaren geven zou je sieren.
Onverdoofd slachten werd verplicht in 2015. Als die grootvader dat voor die tijd deed, wat is dan het probleem? Aangezien die mens nu al lang op pensioen begrijp ik niet waarom je hem betrekt bij iets wat pas sinds 2015 verplicht is. Tenzij hij aan sluikslachten deed na 2015.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
Ga je "de moslims" nu verwijten om de regelgeving in een ander land te volgen?Jack Daniels schreef:Hier heb je de reden voor de daling van het aantal schapen dat onverdoofd geslacht wordt
In Vlaanderen/België volg je de hier geldende regels, in andere landen idem dito.
Is het eenzijdig om cijfers te geven over een daling van het aantal slachtingen rond het offerfeest?
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Misschien moeten we gans deze discussie afsplitsen naar een ander topic... En het hier weer over de kleine frustraties hebben deze frustratie is redelijk groot aan het worden
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
devilkin schreef:Misschien moeten we gans deze discussie afsplitsen naar een ander topic... En het hier weer over de kleine frustraties hebben deze frustratie is redelijk groot aan het worden
De zwarte kiezers komen niet meer overeen ?
En is niet op huidskleur boys.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Waar slaat dit nu weer op... Ik stel gewoon om deze discussie af te splitsen naar een apart topic, waar het ook thuis hoort.fendtje schreef:devilkin schreef:Misschien moeten we gans deze discussie afsplitsen naar een ander topic... En het hier weer over de kleine frustraties hebben deze frustratie is redelijk groot aan het worden
De zwarte kiezers komen niet meer overeen ?
En is niet op huidskleur boys.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Typisch, streng zijn voor anderen maar eigen daden minimaliseren of negeren EN dan doodleuk komen klagen over eenzijdigheid, een door haat verblinde gevangene van de eigen bubbel kan dat.heist_175 schreef:Ga je "de moslims" nu verwijten om de regelgeving in een ander land te volgen?
In Vlaanderen/België volg je de hier geldende regels, in andere landen idem dito.
Is het eenzijdig om cijfers te geven over een daling van het aantal slachtingen rond het offerfeest?
Dit onderwerp staat hier wel goed maar eigenlijk zou de titel Mijn grote frustratie van de dag... moeten zijn
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ach, Ach, Ach, eerlijk gezegd vind ik dat offerfeest een beetje hetzelfde als de zwarte pieten discussie..
Het is nogal flauw om daar dierenrechten bij te betrekken, voor mij mogen die Moslims gerust een schaapje kelen.
Uiteindelijk is dat een offerfeest dat met zijn tijd is meegegaan, een offer is iemand (uw eigen zoon) zijn leven afnemen voor god.
Progessief al ze zijn is dat kindje een Schaap geworden
Het is nogal flauw om daar dierenrechten bij te betrekken, voor mij mogen die Moslims gerust een schaapje kelen.
Uiteindelijk is dat een offerfeest dat met zijn tijd is meegegaan, een offer is iemand (uw eigen zoon) zijn leven afnemen voor god.
Progessief al ze zijn is dat kindje een Schaap geworden
-
- Elite Poster
Leuk als je weet dat men bij ons gelooft dat onze god zijn zoon heeft geofferd.
Er is een veel beter alternatief, de gift die ook populairder wordt.
Het is niet zo moeilijk om voor uzelf te testen of je reageert op de feiten of dat je reageert op een groep. Keer de zaak om en ben je dan nog exact voor dezelfde uitspraak? Ben je een grote dierenvriend en wens je onverdoofd slachten van schapen te verbieden? Vraag je dan zelf eens af of je ook eens bent dat het gedaan moet zijn met alle andere vormen van onverdoofd slachten (bij ons en bij joden) en dat bvb logischerwijze kreeft en mosselen niet meer kan op de huidige manier.
Er is een veel beter alternatief, de gift die ook populairder wordt.
Het is niet zo moeilijk om voor uzelf te testen of je reageert op de feiten of dat je reageert op een groep. Keer de zaak om en ben je dan nog exact voor dezelfde uitspraak? Ben je een grote dierenvriend en wens je onverdoofd slachten van schapen te verbieden? Vraag je dan zelf eens af of je ook eens bent dat het gedaan moet zijn met alle andere vormen van onverdoofd slachten (bij ons en bij joden) en dat bvb logischerwijze kreeft en mosselen niet meer kan op de huidige manier.
-
- Elite Poster
Mijn reactie ging over uw eigen zoon zijn leven afgeven voor god, een korte samenvatting van ons geloof.iceke schreef:Wat van "voor mij mogen die Moslims gerust een schaapje kelen" heb je niet verstaan ?
Dat dieren gedood worden voor voeding, daar heb ik totaal geen probleem mee.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Gisteren de e-bike een goede schrobbeurt gegeven en weeral allerlei storingen opgetreden erna. Ik dacht dat die fouten allemaal zouden 'opgedroogd' zijn vanmorgen... Niet dus.
Gelukkig heb ik onlangs een nieuwe e-bike besteld met heel wat minder gedoe aan elektronica, alleen moet ik er nog wel 6 weken op wachten.
Gelukkig heb ik onlangs een nieuwe e-bike besteld met heel wat minder gedoe aan elektronica, alleen moet ik er nog wel 6 weken op wachten.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
OT: ttyUSB ttyUSB0: 1 input overrun(s)
Vanalles over te vinden, maar nog geen oplossing gevonden. Hierdoor wil men datacollector service van DSMR niet starten. Het vreemde is als ik het commando intyp om manueel uit te lezen ik wel data terugkrijg.
Dit is sinds de migratie van een PI naar een VM
Vanalles over te vinden, maar nog geen oplossing gevonden. Hierdoor wil men datacollector service van DSMR niet starten. Het vreemde is als ik het commando intyp om manueel uit te lezen ik wel data terugkrijg.
Dit is sinds de migratie van een PI naar een VM
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Baudrate issue?MClaeys schreef:OT: ttyUSB ttyUSB0: 1 input overrun(s)
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Default baud rate is nog steeds 9600, dus je zal die ergens moeten meegeven. Misschien heb je ook op je VM installatie ModemManager geinstalleerd staan, die gaat zich (dacht ik) ook moeien met je serial port config.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
In het begin had ik wel dat er een of andere Braille-tool de serial in gebruik nam. Die heb ik uninstalled toen.
Als de ModemManager roet in het eten gooit, zou dan niet zichtbaar moeten zijn als deze dat gebruikt?
Edit: inmiddels met stty de baudrate naar 115200 gezet, maar de meldingen blijven momenteel nog.
Edit2: "Package 'modemmanager' is not installed, so not removed", modemmanager was blijkbaar het probleem ook niet.
Als de ModemManager roet in het eten gooit, zou dan niet zichtbaar moeten zijn als deze dat gebruikt?
Code: Selecteer alles
root@dsmr:~# dmesg | grep tty
[ 0.089860] console [tty0] enabled
[ 2.811479] usb 2-2.1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[ 22.555100] ttyUSB ttyUSB0: 1 input overrun(s)
Edit2: "Package 'modemmanager' is not installed, so not removed", modemmanager was blijkbaar het probleem ook niet.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Dota3 op bezoek gehad Alles wat ermee in aanraking kan gekomen zijn compleet rebuilden, dus we weten weer wat doen.
Maar: dat knagende gevoel van niet 100% (wel 99%) zeker te zijn hoe ze initieel binnen geraakt zijn. Tijd om de loghost een grotere disk te geven en het netwerk nòg verder te segmenteren.
Maar: dat knagende gevoel van niet 100% (wel 99%) zeker te zijn hoe ze initieel binnen geraakt zijn. Tijd om de loghost een grotere disk te geven en het netwerk nòg verder te segmenteren.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Enige details? Kan helpen om anderen hier een eventuele infectie te voorkomen...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Kleine frustratie en klein gelukske tegelijk.
Merken dat het verkrijgen van een hypotheek toch altijd een gemarchandeer blijft... Zogezegd het best tarief krijgen, maar als je een lager van een andere bank toont kan het plots toch nog lager.
Merken dat het verkrijgen van een hypotheek toch altijd een gemarchandeer blijft... Zogezegd het best tarief krijgen, maar als je een lager van een andere bank toont kan het plots toch nog lager.
- heist_175
- Elite Poster
Je moet idd bij zoveel mogelijk banken gaan "shoppen" en tegelijk uw vergelijking breder trekken dan enkel het tarief
- tarief (%)
- vast/variabel
- aflossingstabellen (om zeker te zijn dat je in het begin ook kapitaal aan het aflossen bent en niet enkel intrest - ja, er zijn cowboys)
- schuldsaldoverzekering (éénmalig, jaarlijks, maandelijks, % gedekt, uitbetaling per kop of enkel bij de eerste kop)
- korting/verplichting brandverzekering (en de kost van de verzekering)
- kost zichtrekening
- tarief (%)
- vast/variabel
- aflossingstabellen (om zeker te zijn dat je in het begin ook kapitaal aan het aflossen bent en niet enkel intrest - ja, er zijn cowboys)
- schuldsaldoverzekering (éénmalig, jaarlijks, maandelijks, % gedekt, uitbetaling per kop of enkel bij de eerste kop)
- korting/verplichting brandverzekering (en de kost van de verzekering)
- kost zichtrekening
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
't Is ondertussen de 3de keer dat ik een hypotheek aanga, dus begin zo een beetje de klappen van de zweep te kennen.
Verzekeringen zijn bij de banken die ik vergelijk quasi gelijk. De rekeningen zijn gratis en de vast/variabel kijk ik enkel naar vast. De rentes staan zo extreem laag dat variabel een niet te verdedigen risico is voor mij persoonlijk.
Ik heb er mijne krabbel nog niet onder gezet, maar normaal gezien kan ik gaan voor 1,26%. Als je dan bedenkt dat we 15 jaar geleden super content waren dat we een hypotheek konden herschrijven op 15 jaar met een rente van 4,2%.
Verzekeringen zijn bij de banken die ik vergelijk quasi gelijk. De rekeningen zijn gratis en de vast/variabel kijk ik enkel naar vast. De rentes staan zo extreem laag dat variabel een niet te verdedigen risico is voor mij persoonlijk.
Ik heb er mijne krabbel nog niet onder gezet, maar normaal gezien kan ik gaan voor 1,26%. Als je dan bedenkt dat we 15 jaar geleden super content waren dat we een hypotheek konden herschrijven op 15 jaar met een rente van 4,2%.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Zucht ... Bpost leveringen die echt weer niet goed lopen. We bestellen een nieuw bedje voor onze baby, word na 4 dagen geleverd, maar is helemaal beschadigd. Vraag je aan de shop voor een oplossing dan moeten ze dit aankaarten bij DHL, die het heeft gesourced naar Bpost. Duurt makkelijk 2 weken zegt men alvorens we een antwoord hebben.
Gisteren 2 ventilators besteld bij CB, komen ze er vandaag 1 leveren, de andere is verdwenen.
Ngaaaaaaah
Gisteren 2 ventilators besteld bij CB, komen ze er vandaag 1 leveren, de andere is verdwenen.
Ngaaaaaaah
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Een artikel terugsturen naar Amazon en het pakje is daar nooit aangekomen (Vilvoorde).
Ik heb klacht ingediend bij Bpost maar wat nu?
Amazon geeft mijn geld niet terug tot het pakje boven water is gekomen (denk ik).
Amazon geeft mijn geld niet terug tot het pakje boven water is gekomen (denk ik).
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb eind mei een artikel teruggezonden naar Large.testertje schreef:Een artikel terugsturen naar Amazon en het pakje is daar nooit aangekomen (Vilvoorde).
Ik kreeg vrijdag bevestiging dat het afgeleverd was.
Dus... het kan nog aankomen.
- heist_175
- Elite Poster
Gelukkig halen we ze naar hier. Stel u voor dat ze "ginder" blijven en in de chaos ginder niet eens berecht of bestraft worden.Unicorn1 schreef:3 IS strijdsters naar hier halen. En ik vond dit op het net.
https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... ouwen.html
Wat voor een dom land is dat hier.
Dan zouden we pas een dom land zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Een bestelling geplaatst bij Aliexpress op 12 april, pakket aangekomen in land van bestemming op 24 mei maar nog steeds niet geleverd. Tenzij dit de oorzaak zou zijn en mijn pakje er tussen zou zitten:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/du ... ~a386d873/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/du ... ~a386d873/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Zaterdag: laptop geeft met led-indicatie aan dat er iets fout is aan de batterij. OS / Bios geven inderdaad aan dat er een issue is.
Vervangbatterij besteld bij replacedirect
Maandag: batterij toegekregen, vervangen, toestel boot niet: fout "This battery has experienced a critical failure and needs to be replaced"
Ik steek er de oude terug in en 't toestel boot terug. WTF.
RMA is al aangemaakt - deze batterij heeft uiteindelijk maar 67% capaciteit meer over, en ik begin het serieus te merken.
Vervangbatterij besteld bij replacedirect
Maandag: batterij toegekregen, vervangen, toestel boot niet: fout "This battery has experienced a critical failure and needs to be replaced"
Ik steek er de oude terug in en 't toestel boot terug. WTF.
RMA is al aangemaakt - deze batterij heeft uiteindelijk maar 67% capaciteit meer over, en ik begin het serieus te merken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Hier al verschillende Aliexpress stuks die in Luik aangekomen zijn. Sommige zijn volgens de tracking al meer dan een maand maand in handen van Bpost (14 mei). De oudste is besteld op 1 april en is op 27 april in België aangekomen. Ik heb echt de indruk dat Bpost die Chinese zending actief vertraagd. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Ali leveringen, maar nu vrees ik toch dat er iets mis aan het lopen is.
Trouwens andere story over Bpost: zending van een Franse leverancier is volgens de tracking al 3 weken onderweg ergens tussen FR en BE.
Leverancier zegt niets te kunnen doen en dat we bij Bpost moeten horen. Bpost is hierover niet aanspreekbaar en volgens de website moeten we bij de leverancier horen... Typisch.
Trouwens andere story over Bpost: zending van een Franse leverancier is volgens de tracking al 3 weken onderweg ergens tussen FR en BE.
Leverancier zegt niets te kunnen doen en dat we bij Bpost moeten horen. Bpost is hierover niet aanspreekbaar en volgens de website moeten we bij de leverancier horen... Typisch.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Volgens mij is die tracking vanuit China - en zeker deze die ze tonen op aliexpress - niet altijd juist. als je met dezelfde tracking numbers op andere sites checkt, dan krijg je vaak andere resultaten.
Heb zo ook nog enkele pakjes onderweg, die al lang in België zijn...
Heb zo ook nog enkele pakjes onderweg, die al lang in België zijn...
cadsite schreef:Idem hier...
3 dagen om van China naar Luik te gaan, maar 23 dagen zijn niet voldoende om van Luik naar mij te gaan...