Oneplus 5 rooted

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds vandaag werkt er plots niet meer op mijn oneplus 5 waar je dus geen root voor mag hebben. Mijn toestel werkt al zeer lang rooted en nooit problemen. Ineens werkt de KBC app, de itsme app en de Netflix app niet meer.

Zeer vreemd, tot gisteren werkte alles gewoon perfect normaal.

Dan maar oplossingen gezocht, Magisk geïnstalleerd, maar ook dit brengt geen soelaas.

Ik begrijp het even niet goed meer, niets veranderd, plots opgemerkt als rooted? Vreemd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

-> check of er geen systeemupdate geweest is
-> check of er geen apps auto-updated zijn
-> leer ermee leven. (bv de keytrade app is al erg lang niet te gebruiken op rooted telefoons, ondanks magisk en verscheidene hide dingen)

nu moet ik zeggen dat er steeds minder redenen zijn voor mij persoonlijk om mijn toestel geroot te houden...
ik denk dat de enige app die ik nog echt gebruik, waarvoor ik root moet hebben, youtube vanced is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat is de toegevoegde waarde van Youtube vanced in rooted versie? Zodat ie echt de packagename overneemt?
Want ik heb ze gewoon unrooted naast mekaar draaien. Voor die keer dat ik een link volg en op de 'normale' Youtube terecht kom (met reclame...) accepteer ik dan wel eens.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, bij mij kwam het door Oneplus zelf. ooit eens een beta OTA binnengehaald per ongeluk op update geklikt en niet goed wakker dus... Om dan te downgraden moet je toestel geroot zijn. Dus alles naar de Android 9 gezet, recent naar 10 gegaan. Mooi, want alles werkte als normaal en plots vandaag niet meer. Nu, alle alarmbellen gaan af om uw toestel niet opnieuw te locken want als het fout gaat, onbruikbaar en uiteindelijk maakt het niet veel verschil uit of die nu geroot is of niet tot vandaag...

Nu, nog wat zitten prullen in Magisk, toestel nog eens heropgestart (of 5, 6....) en nu ineens, bingo, KBC mobile en Itsme werken weer. Alleen de Netflix app niet maar ik zie op de Oneplus fora dat ik niet de enige ben, zou dus ook een totaal ander probleem kunnen zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Sinds vandaag werkt er plots niet meer op mijn oneplus 5 waar je dus geen root voor mag hebben. Mijn toestel werkt al zeer lang rooted en nooit problemen. Ineens werkt de KBC app, de itsme app en de Netflix app niet meer.
Curieus. Normaal zal dit nooit 'zomaar' gebeuren - toch niet in mijn ervaring. Wat wel een tijd geweest is (dan spreek ik over Magisk versies van een jaar terug?) is dat die problemen had waardoor root verloren werd tot de volgende reboot.

De laatste versies hebben geen probleem. Vergeet ook wel niet alle apps te hiden in Magisk Manager, want anders gaan die root blijven detecteren. Ook moet je de package name van MM zelf veranderen (optie in de settings).
Splitter schreef:-> leer ermee leven. (bv de keytrade app is al erg lang niet te gebruiken op rooted telefoons, ondanks magisk en verscheidene hide dingen)
Ook die werkt zonder problemen met MM ;)

Binnenkort een nieuw toestel, ik weet nog niet of ik 'm ga rooten. Unlocken zeker wel (want als ik dat achteraf nog wil doen -> wipe).
Root... 'k weet het nog niet - wss wel, gewoon uit principe - dan kan ik alles doen wat ik ermee wil.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

devilkin schreef:
Splitter schreef:-> leer ermee leven. (bv de keytrade app is al erg lang niet te gebruiken op rooted telefoons, ondanks magisk en verscheidene hide dingen)
Ook die werkt zonder problemen met MM ;)
bizar, bij mij (oneplus 5t, oxygen os, rooted, magisk) blijft die zichzelf sluiten uit veiligheid omdat ie root detecteert.
ook al is root hidden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heb je ook de MM zelf hidden gezet? (settings -> hide package name ofzoiets)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

devilkin schreef:Heb je ook de MM zelf hidden gezet? (settings -> hide package name ofzoiets)
LOL, dit had ik niet gedaan omdat ik eigenlijk niet dacht dat keytrade hun app letterlijk op magisk zou laten controleren...
ok, werkt dus inderdaad wel. en wat een low blow van de keytrade ontwikkelaars eigenlijk.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

je kan mm ook hernoemen als je wil, ik heb die voor de rest niet hidden staan ...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Welja, dat bedoel ik. Veel apps checken op de aanwezigheid van de manager, waaronder keytrade, kbc apps,...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”