Hallo
Wie kent er een site waar je een adres kan bekomen ?
Doel, occasioneel (dus het moet geen abonnementsdienst zijn, ik wil best per keer betalen) een brief laten ontvangen en doorsturen naar mijn adres in België.
Hetzelfde voor pakjes, maar minder dringend nu...
Bedankt
Frans adres voor doorsturen post naar België
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Bedank
Heb je toevallig ook een manier om te betalen met een kaart in Frankrijk (online dan) ?
Ik probeerde Revolut, N26, en mijn Belfius bankkaart.
In de 3 gevallen kon ik de gegevens van de kaart ingeven, bij Belfius werd mij zelfs een scherm gepresenteerd met de QR code, om die in de app te scannen. Ook dat lukte, maar ik kreeg telkens een "geweigerde" betaling. Bij de Debet kaarten kreeg ik een melding in de app om de betaling te autoriseren, daarna ook een weigering.
Voor wat ik het wil gebruiken denk ik dat ze afgaan op het land van uitgifte van de kaart.
Heb je toevallig ook een manier om te betalen met een kaart in Frankrijk (online dan) ?
Ik probeerde Revolut, N26, en mijn Belfius bankkaart.
In de 3 gevallen kon ik de gegevens van de kaart ingeven, bij Belfius werd mij zelfs een scherm gepresenteerd met de QR code, om die in de app te scannen. Ook dat lukte, maar ik kreeg telkens een "geweigerde" betaling. Bij de Debet kaarten kreeg ik een melding in de app om de betaling te autoriseren, daarna ook een weigering.
Voor wat ik het wil gebruiken denk ik dat ze afgaan op het land van uitgifte van de kaart.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tis eigenlijk godgeklaagd dat je in een eengemaakt europa (en globale wereld via internet) nog altijd geolocked bent voor zoveel dingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik heb ColisExpat al eens gebruikt, geen problemen mee gehad.
Voor betalen probeer idd een VPN die je in Frankrijk plaatst, afgaan op waar kaart uitgegeven is vrij zinloos aan het worden met de fintech die de kaart uitgeeft in een land voor gebruik in heel wat andere landen.
Het zou kunnen dat dat Frans adres dat je gebruikt doorgegeven wordt aan de payment processor en als ze dan een IP zien van een ander land is dat al genoeg voor "MoGeLiJkSe FrAuDe" dat geblokkeerd moet worden, waarschijnlijk zo'n processor die veel meer false positives blokkeert dan echt fraude tegenhoudt. Wat is de kans dat er nog fraude is na een succesvolle 3-D Secure...
Voor betalen probeer idd een VPN die je in Frankrijk plaatst, afgaan op waar kaart uitgegeven is vrij zinloos aan het worden met de fintech die de kaart uitgeeft in een land voor gebruik in heel wat andere landen.
Het zou kunnen dat dat Frans adres dat je gebruikt doorgegeven wordt aan de payment processor en als ze dan een IP zien van een ander land is dat al genoeg voor "MoGeLiJkSe FrAuDe" dat geblokkeerd moet worden, waarschijnlijk zo'n processor die veel meer false positives blokkeert dan echt fraude tegenhoudt. Wat is de kans dat er nog fraude is na een succesvolle 3-D Secure...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik volg je helemaal, maar Fransen zijn wat dat betreft veel protectionistischer (is dat een woord ?).
Vroeger had ik ook altijd last met het gebruiken van een gewone Belgische betaalkaart om te tanken (was dus geen debet/credit kaart).
Dat is ondertussen wel gebeterd, al is het niet helemaal verdwenen. Sommige oudere benzinepompen accepteren nog steeds niet alles (ik tank nu eenmaal nooit langs de snelweg).
Anyway, ik probeer straks opnieuw met de VPN...
Vroeger had ik ook altijd last met het gebruiken van een gewone Belgische betaalkaart om te tanken (was dus geen debet/credit kaart).
Dat is ondertussen wel gebeterd, al is het niet helemaal verdwenen. Sommige oudere benzinepompen accepteren nog steeds niet alles (ik tank nu eenmaal nooit langs de snelweg).
Anyway, ik probeer straks opnieuw met de VPN...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik denk dat je dit wat te simplistisch ziet.ygeffens schreef:Een simkaart bestellen, uiterlijk 23/6
Ik heb een Franse sim bij Symamobile. Dat is echter niet zo vlot verlopen.
- Die sim naar hier krijgen was het kleinste probleem. Je vind op Ebay.fr of Amazon.fr wel een telecomshop die internationaal verzendt.
- Dan moet je die registreren op de website v/d operator. Hiervoor had ik een fysiek Frans adres nodig ! Ik heb gelukkig een vriend met een tweede verblijf in het zuiden.
- Tenslotte moet de sim geactiveerd worden. Dat kan niet in het buitenland. Hiervoor ben ik dan net over de grens gereden in Frankrijk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Die bpm-lux dat ik zei heeft adressen in hoop landen.
Adres van een hotel is ook altijd een leuke optie [emoji56]
Activeren is idd altijd in land zelf. Die telecomshops op eBay activeren die dikwijls voor je.
Adres van een hotel is ook altijd een leuke optie [emoji56]
Activeren is idd altijd in land zelf. Die telecomshops op eBay activeren die dikwijls voor je.