Wij willen aan de andere zijde van het gebouw een 2de intro laten steken maar zijn nog niet klaar om een compleet ander netwerkdesign te bouwen met een 'core' over 2 locaties. Dus willen we wel laten opleveren in een technisch lokaal aan die andere kant van het gebouw maar daar vooralsnog geen actieve apparatuur plaatsen, de 2de router komt onder de eerste in het primaire serverlokaal.
In het andere lokaal willen we dan gewoon doorpatchen vanop de Proximus intro op eigen fiber naar het primaire lokaal. Uiteraard bied dit ons niet de meest redundante oplossing, maar wegens graafwerken aan de primaire zijde van het gebouw lopen we daar een reëel risico op kabelbreuk & het enkel tegen dat risico dat we ons momenteel willen wapenen, de rest komt later ... of zo word mij toch beloofd

Natuurlijk is het SMF, wellicht OS2, maar ik probeer vooral de G.652 / G.657 situatie te achterhalen. Voor FTTH (GPON) deployments drukker ze specifiek op het gebruik van G.657A1 dropcables & een verbod op G.652D ... ik vind dat verwarrend omdat deze mekaar toch niet hoeven uit te sluiten?
G.657A1 zou backwards compatible moeten zijn met de G.652D standaard maar tegelijk lees je wel over eventuele OTDR rariteiten waarbij een overdreven verlies word vastgesteld in 1 richting wat me inderdaad niet onlogisch lijkt.
Is er iemand die een beetje licht in de duisternis kan brengen? Vragen direct aan Proximus lopen vast op 'site-survey bij installatie' ... begrijpelijk maar dan liggen onze kabels er al & moeten we misschien van voren af aan beginnen.