Fritz!Box: gebruik 3G stick om te bellen via GSM Netwerk (afgesplitst)

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:Een gsm-nummer als caller-id is ook niet echt praktisch als je met meer dan 1 persoon in huis leeft.
Ik heb een Mobile Vikings SIM kaartje in mijn Fritz!Box, ik gebruik dit nummer als caller-id :wink: .
En als er ons iemand terugbelt op dit nummer komen de gesprekken op onze vaste telefoons (DECT toestellen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Kan je dit even verduidelijken a.j.b.? Ik veronderstel dat dat niet met elke Fritz gaat, of toch niet met mijn 7330? Of bedoel je "virtueel"? Ik heb nog een SIM-kaart / gsm-nummer met BASE 0 dat ik niet veel gebruik: kan dat helpen?
Ik heb een USB stick van Vodafone daar heb ik een sim 0€ van Base ingestoken deze simkaart ingesteld als caller id bij discountvoip en als iemand terugbelt op die nummer dan bellen mijn dects
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

guy-pc schreef: En
philippe_d schreef:Ik heb een Mobile Vikings SIM kaartje in mijn Fritz!Box, ik gebruik dit nummer als caller-id :wink: .
Kan je dit even verduidelijken a.j.b.? Ik veronderstel dat dat niet met elke Fritz gaat, of toch niet met mijn 7330? Of bedoel je "virtueel"? Ik heb nog een SIM-kaart / gsm-nummer met BASE 0 dat ik niet veel gebruik: kan dat helpen?
Ik neem aan dat Philippe een Fritzbox 6890LTE heeft?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

nezriel schreef:
Ik heb een USB stick van Vodafone daar heb ik een sim 0€ van Base ingestoken deze simkaart ingesteld als caller id bij discountvoip en als iemand terugbelt op die nummer dan bellen mijn dects
Inderdaad zoals nezriel uitlegt
Ik heb een 3G USB Stick in de Fritz!Box 7590 zitten. Via deze 3G Stick kan er ook gebeld worden.
Niet alle 3G USB Modems ondersteunen dat. Van zodra de Fritz!Box een compatibele telefonie modem herkent, krijg je een bijkomende optie om via mobiel te bellen (je krijgt een extra lijn in de lijst met eigen telefoonnummers).
eigen telefoonnumers.png
Hiermee kunnen dan ook nooddiensten bereikt worden.
Jack Daniels schreef:Ik neem aan dat Philippe een Fritzbox 6890LTE heeft?
Neen, dus (zie signature).
Met de Fritz!box LTE kan je niet bellen via de SIM kaart, alleen data (4G).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
guidodejongh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

In navolging van Philippe_d, heb ik ook een 3G USB stick aangeschaft. Ik heb een Huawei E173u-1 gekocht (op het duitse ebay-kleinanzeigen.de).

De Fritzbox 7490 herkent de stick - zie screenshot - maar de aansluiting van "mobiel netwerk" verschijnt niet in de lijst met eigen telefoonnummers.

Welke USB 3G sticks laten wel toe, dat je ook kan bellen via deze 3/4G USB sticks?

Bedankt
Bijlagen
aanmelding 3G USB stick
aanmelding 3G USB stick
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

guidodejongh schreef:Welke USB 3G sticks laten wel toe, dat je ook kan bellen via deze 3/4G USB sticks?
Het probleem met deze 2de-hands Huawei Sticks is meestal niet de hardware, maar de firmware.
Meestal zijn die Sticks op een of andere manier gelockt door de ISP die ze op de markt bracht (Telekom, Vodafone, Tchibo, ...).
Ook de software die toen erbij geleverd was (Mobile Partner) was een ISP versie.

Mijn geheugen laat mij in de steek, want de tijd van modems en "AT" commands is al zolang geleden :-(
Maar als ik me nog iets herinner moest je toen:
  • - een de officiële (Huwaei) versie van "Mobile Partner" gebruiken (in plaats van de ISP versie).
    - een of ander tooltje om te unlocken en de "Voice te enablen".
Jouw 2de-handse Huwaei E-173 zal dus wel OK zijn, maar waarschijnlijk provider gelockt?

Best eens googelen naar "huawei e173 voice enabled": PS - info dateert van 2014, dus al een "eeuwigheid" oud :wink:
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Provider

guidodejongh schreef:In navolging van Philippe_d, heb ik ook een 3G USB stick aangeschaft. Ik heb een Huawei E173u-1 gekocht (op het duitse ebay-kleinanzeigen.de).

De Fritzbox 7490 herkent de stick - zie screenshot - maar de aansluiting van "mobiel netwerk" verschijnt niet in de lijst met eigen telefoonnummers.

Welke USB 3G sticks laten wel toe, dat je ook kan bellen via deze 3/4G USB sticks?

Bedankt
Zie afbeeldingen voor instellingen, als je die juist instelt dan krijg je die te zien in eigen telefoonnummers.
Bijlagen
mobile fritz2.JPG
mobile fritz.JPG
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

nezriel schreef:
guidodejongh schreef:De Fritzbox 7490 herkent de stick - zie screenshot - maar de aansluiting van "mobiel netwerk" verschijnt niet in de lijst met eigen telefoonnummers.
Zie afbeeldingen voor instellingen, als je die juist instelt dan krijg je die te zien in eigen telefoonnummers.
Als de 3G Stick niet voice enabled is, dan krijg je het menu item "Telephony via Mobile Communications" niet te zien!
De Fritz!Box zal eerst controleren of de 3G Stick telefonie aankan.

Maar inderdaad, je moet deze optie (indien zichtbaar) activeren en het mobiele telefoonnummer invullen, zoniet komt deze niet in de lijst met eigen telefoonnummers.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

is hier ergens makkelijk te vinden hoe je smartphone laat tetheren met fritzbox? Zal dat mss. eens proberen, zodat ik klaar ben als het zich zou voordien.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Zijn die posts over 3G USB stick en tetheren niet off-topic ? Of mis ik iets ?
Hier wordt vanalles tussen gesmeten.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

idd. :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

MarkDM schreef:Zijn die posts over 3G USB stick en tetheren niet off-topic ? Of mis ik iets ?
Hier wordt vanalles tussen gesmeten.
Inderdaad, ik zal deze straks afsplitsen...
Het topic startte met een (vermoedelijk) FB probleem ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ter info.
De 3G stick in de Fritz!Box kan ook sms'en ontvangen.
Via de "push service" worden binnenkomende sms berichten gemaild.
sms push service.png
guidodejongh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

philippe_d schreef:
Best eens googelen naar "huawei e173 voice enabled": PS - info dateert van 2014, dus al een "eeuwigheid" oud :wink:
Graag geef ik mee dat ik twee huwawei E173u1 3G USB sticks heb kunnen unlocken, met de informatie van de hierboven vermelde websites, evenals van de volgende websites:

https://routerunlock.com/unlock-huawei- ... and-e1750/
http://techmindug.blogspot.com/2014/07/ ... 73u-1.html

Als SIM kaartje gebruik ik een Organge Tempo Easy. En de gesprekken komen binnen in de Fritzbox.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Iemand een antwoord op volgende:

Kan iemand eens testen of je zowel een dataconnectie kan hebben met een 3G stick en simultaan een voice call via de stick?
Werkt het intussen stabiel om een voip setup te laten draaien via de 3g stick (blijft de connectie actief voor inkomende voip)?
Kan je een Orange easy internet sim op enkel 3G gebruiken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef:is hier ergens makkelijk te vinden hoe je smartphone laat tetheren met fritzbox? Zal dat mss. eens proberen, zodat ik klaar ben als het zich zou voordien.
Er zijn 2 manieren die zouden moeten werken:
  1. WiFi tetherting:
    • Activeer de WiFi Hotspot op de smartphone (Instellingen > Netwerk en internet > Hotpsot en tethering > WiFi Hotspot).
    • Geef de Hotspot een naam (SSID) en paswoord.
    • In de FritzBox: Internet > Toegangsgegevens > Internetaanbieder > toegang via WiFi. Maak de verbinding met jouw Hotspot.
  2. USB tethering:
    • Verbind je GSM met de Fritz!Box met een USB datakabeltje.
    • Activeer USB thethering (Instellingen > Netwerk en internet > Hotpsot en tethering > USB tethering).
    • In de FritzBox: Internet > Mobiel netwerk > Internet toegang via mobiel netwerk actief.
    • Eventueel fall-back mode instellen (fail-over bij uitvallen DSL).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”