Jongeren zetten vakantieliefdes voort via internet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Meer dan de helft van de Nederlandse jongeren had deze zomer een vakantieliefde. Ruim de helft hiervan heeft nog steeds contact met die vakantieliefde, vooral via e-mail/MSN. Bijna eenvijfde van de jongens gaf aan met hun vakantieliefde naar bed te zijn geweest, tegenover eentiende van de meisjes. Dit blijkt uit het tweede Youth Report, een enquête gehouden onder 6.000 van haar leden in de leeftijd 13 t/m 24 jaar. Of het ook in België zo'n vaart loopt is niet bekend. Misschien toch een Userbase-onderzoekje waard.

Van de jongeren die nog contact hebben met hun vakantieliefde, gebruikt driekwart e-mail/MSN. Chantal (14): "Het werkt niet altijd, maar schrijven en MSN'en blijft altijd leuk. Ik heb nu ook veel contact met vakantievrienden uit Frankrijk; en dan zeggen ze dat MSN niet leerzaam is!"

Toch blijkt dat jongeren zich online soms toch anders gedragen, zo weet ook Cecile (15), haar vakantieliefde woont in Groot Brittannië: "Het bleek dat hij op MSN ook heel anders deed dan in het echt, dus ik ben hem langzaam gaan vergeten en daar ben ik wel blij om."

Jongeren waren deze zomer in de ban van de liefde. Van de jongeren in de leeftijd 13-15 had 60 procent een vakantieliefde, in de leeftijd 19-24 is dat iets meer dan 40 procent. 90 procent van de 13-15-jarigen gaf aan alleen verliefd te zijn geweest of te hebben gezoend met hun vakantieliefde. De oudere jongeren gingen verder: in de leeftijd 19-24 gaf bijna de helft aan met hun vakantieliefde naar bed te zijn geweest.

De meeste jongeren geven aan dat een vakantieliefde ook daadwerkelijk uit kan groeien tot een serieuze relatie, maar dat de afstand hierbij van groot belang is. Jessy (14): "Ik vind dat als iemand dichtbij woont, het wel gaat. Anders zou het misschien een tijdje goed gaan, maar dan zie je elkaar steeds minder en heb je alleen maar verdriet." Zoals altijd zijn er wel uitzonderingen, zo legt Vivian (17) uit: "Een vriendin van me heeft een vakantievriendje uit Zuid-Holland en wij wonen in Limburg. Ze zien elkaar elk weekend, gaat super goed!"

De één zwijmelt nog lang na over haar vakantievriendjes, de ander ziet het nut er niet van in om verliefd te worden in het buitenland. Hoe dan ook, de zomer en de andere omgeving lijken de ideale omstandigheden om verliefd te worden. In sommige gevallen levert dat een langdure relatie op, in andere gevallen gaat men in Nederland gewoon weer verder met het dagelijkse leven. Of zoals Rosanne (16) zegt: "Vakantieliefdes horen thuis in de vakantie, meer niet."

En hoe is het met de Belgische jongere gesteld? Laat het Userbase weten.

* Had U een vakantieliefde deze zomer?
* Zo ja, zet U die relatie verder via internet?
* Welke tool(s) gebruik U?

Let us know!

Bron: Nu.nl
Akira
Elite Poster
Elite Poster

userbasers een vakantielief? das nog zeldzamer als een userbaser met een echt lief :|
de pispaal <<
punkfreak
Member
Member

ik ben 24 en slaap met een lifesize hugging pillow met print van shinobu in badpak...
zou genoeg moeten zeggen...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn enigste lief deze zomer was mijn thesis! En ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik er vanaf geraakt ben. Hopelijk ook voorgoed :-D , zodat we ons kunnen concentreren op toffere dingen.
Greetz Bossie
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Akira schreef:userbasers een vakantielief? das nog zeldzamer als een userbaser met een echt lief :|
quote of the day, super gewoon :)
ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

PowerSoft schreef:
Akira schreef:userbasers een vakantielief? das nog zeldzamer als een userbaser met een echt lief :|
quote of the day, super gewoon :)
ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten
?? meende da nu ??
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:?? meende da nu ??
Ik was juist hetzelfde aant denken. :?
Kunnen we nie eens een poll houden wie er allemaal een lief heeft?
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

poll is nie echt betrouwbaar e :p
wie zegt dat iedereen eerlijk stemt
de pispaal <<
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

volgens mij zijn der nog meer userbasers dan we denken die een vriendin hebben.Als we kijken naar het vlak van uitgaan zitten er toch wel enkele kanjers in die 100km's doen om enkele west-vlaamse schoonheden te komen bezichtigen. Je hebt dan natuurlijk ook andere die weekend na weekend achter hun pc doorbrengen waar ik natuurlijk ook begrip voor heb.

Of ik een vriendin heb... privacy :twisted:

Moeten we niet een keer een Userbase fuif geven?
Een dj hebben we al Dj BkE... continu goeie platen :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Snakehit schreef:Als we kijken naar het vlak van uitgaan zitten er toch wel enkele kanjers in die 100km's doen om enkele west-vlaamse schoonheden te komen bezichtigen.
Moet ik mij aangesproken voelen? :twisted:
Als ge het dan toch wilt weten : geen vakantielief, rest van de vragen ook negatief. Maar wel uren pret beleefd :)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Elke dag bijna seks gehad zeker?

.
.
.
.

Maandag bijna ...
Dinsdag bijna ...
Woensdag bijna ... :P
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

/me zoekt een toffe, 18-jarig of oudere, alternatieve chick. Geen, zoals meon omschrijft, Bikkembergse 14-jarige met naaldhakken. Probleem is, er lijkt niets anders rond te lopen in dit gat genaamd Noord-Limburg :)
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Phuncz schreef:/me zoekt een toffe, 18-jarig of oudere, alternatieve chick. Geen, zoals meon omschrijft, Bikkembergse 14-jarige met naaldhakken. Probleem is, er lijkt niets anders rond te lopen in dit gat genaamd Noord-Limburg :)
Je bent zeker niet naar Pukkelpop geweest? Alternatieve chicks genoeg zenne :-D
Greetz Bossie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

New-wave fuiven, da's pas demax!
Niet de beat-shit van tegenwoordig.

Soit, ik heb geen vakantielief.
Mijn vriendin zou er trouwens niet content mee geweest zijn.:)

'k Heb het trouwens nooit iets gevonden: "een vakantielief"

Ofwel serieus ofwel niks voor mij.

groeten,

Nob
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Ook hier géén vakantieliefde. Wél een echt lief :) Vééééééééél beter dan een temporary 'liefde'..... Ik lijk deze maal meer geluk te hebben dan voorgaande malen (hout vasthouden)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Bossie schreef:
Phuncz schreef:/me zoekt een toffe, 18-jarig of oudere, alternatieve chick. Geen, zoals meon omschrijft, Bikkembergse 14-jarige met naaldhakken. Probleem is, er lijkt niets anders rond te lopen in dit gat genaamd Noord-Limburg :)
Je bent zeker niet naar Pukkelpop geweest? Alternatieve chicks genoeg zenne :-D
Nope, moest werken :) Het wordt tijd voor Leuven, daar zitten best veel coole chicks :-D Want hier in Limburg staat "cultuur" niet in het woordenboek...
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Limburg ruuuuuules wat meiden betreft !! :drool:
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Voor deze:
Afbeelding

of voor deze:
Afbeelding

Optie 1 in overvloed, optie 2 niet, helaas (voor mij toch ;))
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Alez jong, dan zoekt ge niet genoeg zunne !! :P
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

/me zoekt een toffe, 18-jarig of oudere, alternatieve chick. Geen, zoals meon omschrijft, Bikkembergse 14-jarige met naaldhakken. Probleem is, er lijkt niets anders rond te lopen in dit gat genaamd Noord-Limburg
Nog eisen stellen ook? Ik zoek enkel een nuchter denkend mens die als het even kan een total computernerd kan verdragen. Als het er dan nog even bij kan; ze moet mijn liefde voor Goth Metal er bij nemen :roll: . Vreemd dat ik ze maar niet tegen kom :twisted:.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
punkfreak
Member
Member

/me zou misschien is moeite moeten doen om buiten te komen en te zoeken
dno of er ook maar iemand is die geinteresseerd is in iemand die animefigures/dvd's/manga verzamelt en rukt op loli...
Sony Ericsson Xperia X10 cracked screen and washed in washing machine => Mobile Vikings 15
PC's, PCH's, Bluray, PS3, XBOX360, Wii, shitload android devices, 2 routers as accesspoint => HP1810G => Buffalo WHR-HP-G300N DD-WRT => Telenet Fluo 120
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb mijn vriendin leren kennen op Malta, en verder contact gemaakt via eerst sms en dan msn. We zijn nu bijna een jaar samen, en we zien mekaar bijna elke week (in het weekend). We wonen 35km uit mekaar.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

punkfreak schreef:/me zou misschien is moeite moeten doen om buiten te komen en te zoeken
dno of er ook maar iemand is die geinteresseerd is in iemand die animefigures/dvd's/manga verzamelt en rukt op loli...
You scare me :help:
Akira
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
punkfreak schreef:/me zou misschien is moeite moeten doen om buiten te komen en te zoeken
You scare me :help:
haha
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”