Windows 10 - mei 2020 update (2004)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Wat doet een mens zoals in "Corona-tijden" in zijn kot en de topics hieromtrent volgen op Userbase ...
O.m. eens een clean install uitvoeren van de nieuwste versie van Windows 10. Maar of dit nu de moeite waard was ... ?
Enkele eerste ervaringen:
- niet onbelangrijk: mijn laptop zijn batterij houdt het blijkbaar veel langer uit.
- bij installatie worden alle noodzakelijke drivers na enkele minuten geïnstalleerd.
- Je bent zelf weer meer "baas" over installatie van updates
- Cortana verschijnt prominent in de taakbalk maar ... nog altijd geen ondersteuning voor "Nederlands"
- verder: de kleur van de cursor is aan te passen waardoor hij bv. donker wordt op een achtergrond met lichte kleur en wit op één met donker kleur.
Dit vermijdt het soms zoeken naar de cursor op pagina's als je muis het niet doet omdat de batterijen leeg zijn of je vergeten bent in de
configuratie voor het appraat, "ctrl" te kiezen als toets om de aanwijzer terug vlug op het spoor te komen.
- Verder: emoji's ja, maar daar zat ik niet op te wachten
- Bij taakbeheer, zie je ook de GPU- temperatuur
- Als het allemaal in de knoei geraakt, kun je windows vlot herinstalleren en "uit de cloud plukken". Dit verloopt vlekkeloos maar je hebt geen controle
over de installatie zoals bij een "clean install" (maw. bv. de zoveelste herstelpartitie erbij)
- Bluetooth swift: werkt ook alleen maar bij bepaalde toestellen. Zelfs mijn BT muis van "Microsoft" zelf, moet ik nog op de klassieke manier verbinden ...
Besluit: persoonlijk is deze nieuwe versie niet direct de grote stap "forward" van Microsoft met dit OS. Voordeel is dat je laptop opnieuw eens volledig op orde staat en dat je bij gedwongen "in het kot verblijf" (bij mij ook omwille van extreme allergie) het een tijdsverdrijf is.
Maakt deze update nu echt een immens verschil met de vorige versie en is het een "must have of nice to have". Voor mij eerder dit laatste en dan nog zeker geen prioriteit ...
Waar ik - heel persoonlijk - zit op te wachten:
Microsoft zou m.i. beter iets doen aan de vormgeving waardoor het geheel een nieuwe, frisse look krijgt. Nu zit je bv. nog met bepaalde features die je doen stranden op schermen / lay-out met nog dezelfde "look and feel" als WIN XP en sedertdien niet meer onder handen genomen zijn.
De windows-interface kan m.i. ook veel intuïtiever.
Hetzelfde geldt voor Windows Media Player die qua interface al ettelijke decennia geen wijzigingen meer heeft ondergaan. Ik weet dat er hier issues zijn qua koppelverkoop maar hier kan Bill zijn team m.i. een veel elegantere oplossing voor vinden. Bv. aankoop voor enkele peanuts via de WIN store?
Ook de integrale zelf controle over updates zou m.i. welkom zijn.
Zeker ook voor verbetering vatbaar: "OneDrive" > wanneer je een nieuwe versie installeert, blijft die vaak struikelen over een aantal bestanden (al dan niet verborgen) die om één of andere reden niet verwerkt worden en de app blijft dan malen tot in het oneindige. Problemen met bepaalde bestanden zouden eevnoudig kunnen vermeld worden toch met verwijzing naar de lokatie van het bestand (en desgevallend de reden) ? Nu is dit soms uren pruts- en zoekwerk en vaak volstaat het om de bestanden te verwijderen op je lokale 2° ssd en dan worden ze vervangen en werkt OneDrive alles verder vlekkeloos af (terwijl er aan de bestanden zelfs niets veranderd is voor de nieuwe of na de nieuwe clean install).
Waarschijnlijk kunnen velen hier dit lijstje nog eindeloos aanvullen.
Een vriend van mij heeft onlangs een "Surface" aangekocht van om en bij de 1.700 euro. Dan wordt "Apple" wel heel verleidelijk ... Alleen, zijn we in het gezin nogal verknocht aan "Android" en vergt het misschien wel enige extra-investering om geleidelijk alles naar "Apple" om te tunen.
Ongetwijfeld zullen er ook dan wel weer voorstanders zijn van Win10 boven Apple ...
Maar deze "big update" ... m.i. - zoals bij sommige in het verleden - niet echt vernieuwend.
O.m. eens een clean install uitvoeren van de nieuwste versie van Windows 10. Maar of dit nu de moeite waard was ... ?
Enkele eerste ervaringen:
- niet onbelangrijk: mijn laptop zijn batterij houdt het blijkbaar veel langer uit.
- bij installatie worden alle noodzakelijke drivers na enkele minuten geïnstalleerd.
- Je bent zelf weer meer "baas" over installatie van updates
- Cortana verschijnt prominent in de taakbalk maar ... nog altijd geen ondersteuning voor "Nederlands"
- verder: de kleur van de cursor is aan te passen waardoor hij bv. donker wordt op een achtergrond met lichte kleur en wit op één met donker kleur.
Dit vermijdt het soms zoeken naar de cursor op pagina's als je muis het niet doet omdat de batterijen leeg zijn of je vergeten bent in de
configuratie voor het appraat, "ctrl" te kiezen als toets om de aanwijzer terug vlug op het spoor te komen.
- Verder: emoji's ja, maar daar zat ik niet op te wachten
- Bij taakbeheer, zie je ook de GPU- temperatuur
- Als het allemaal in de knoei geraakt, kun je windows vlot herinstalleren en "uit de cloud plukken". Dit verloopt vlekkeloos maar je hebt geen controle
over de installatie zoals bij een "clean install" (maw. bv. de zoveelste herstelpartitie erbij)
- Bluetooth swift: werkt ook alleen maar bij bepaalde toestellen. Zelfs mijn BT muis van "Microsoft" zelf, moet ik nog op de klassieke manier verbinden ...
Besluit: persoonlijk is deze nieuwe versie niet direct de grote stap "forward" van Microsoft met dit OS. Voordeel is dat je laptop opnieuw eens volledig op orde staat en dat je bij gedwongen "in het kot verblijf" (bij mij ook omwille van extreme allergie) het een tijdsverdrijf is.
Maakt deze update nu echt een immens verschil met de vorige versie en is het een "must have of nice to have". Voor mij eerder dit laatste en dan nog zeker geen prioriteit ...
Waar ik - heel persoonlijk - zit op te wachten:
Microsoft zou m.i. beter iets doen aan de vormgeving waardoor het geheel een nieuwe, frisse look krijgt. Nu zit je bv. nog met bepaalde features die je doen stranden op schermen / lay-out met nog dezelfde "look and feel" als WIN XP en sedertdien niet meer onder handen genomen zijn.
Hetzelfde geldt voor Windows Media Player die qua interface al ettelijke decennia geen wijzigingen meer heeft ondergaan. Ik weet dat er hier issues zijn qua koppelverkoop maar hier kan Bill zijn team m.i. een veel elegantere oplossing voor vinden. Bv. aankoop voor enkele peanuts via de WIN store?
Zeker ook voor verbetering vatbaar: "OneDrive" > wanneer je een nieuwe versie installeert, blijft die vaak struikelen over een aantal bestanden (al dan niet verborgen) die om één of andere reden niet verwerkt worden en de app blijft dan malen tot in het oneindige. Problemen met bepaalde bestanden zouden eevnoudig kunnen vermeld worden toch met verwijzing naar de lokatie van het bestand (en desgevallend de reden) ? Nu is dit soms uren pruts- en zoekwerk en vaak volstaat het om de bestanden te verwijderen op je lokale 2° ssd en dan worden ze vervangen en werkt OneDrive alles verder vlekkeloos af (terwijl er aan de bestanden zelfs niets veranderd is voor de nieuwe of na de nieuwe clean install).
Waarschijnlijk kunnen velen hier dit lijstje nog eindeloos aanvullen.
Een vriend van mij heeft onlangs een "Surface" aangekocht van om en bij de 1.700 euro. Dan wordt "Apple" wel heel verleidelijk ... Alleen, zijn we in het gezin nogal verknocht aan "Android" en vergt het misschien wel enige extra-investering om geleidelijk alles naar "Apple" om te tunen.
Ongetwijfeld zullen er ook dan wel weer voorstanders zijn van Win10 boven Apple ...
Maar deze "big update" ... m.i. - zoals bij sommige in het verleden - niet echt vernieuwend.
Laatst gewijzigd door philippe_d 03 jun 2020, 22:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typo titel verbeterd
Reden: typo titel verbeterd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb anders de indruk dat je tegenwoordig veel minder nood hebt aan een fresh install. Updates lopen hier bijna altijd vlekkeloos en systeem blijft ook even stabiel. Dat is overigens op 5 verschillende machines hier. Ik vind het enerzijds ook altijd wel eens leuk om een fresh reinstall te doen en met een propere lei te beginnen (alsof je een nieuwe computer hebt, zonder dat je er geld moet aan geven ) maar ik zie er altijd wel enorm tegenop om mijn applicaties terug geconfigureerd te krijgen zoals het voordien was. Want vaak zit ik dan te prullen met backups van config files en/of screenshots van GUIs.koenraaddeconinck schreef:Voordeel is dat je laptop opnieuw eens volledig op orde staat en dat je bij gedwongen "in het kot verblijf" (bij mij ook omwille van extreme allergie) het een tijdsverdrijf is.
Overigens releaset Microsoft de update ook stapsgewijs. Van de 5 machines hier heb ik er 1 waar ik de update kon krijgen (een stokoude netbook), en 1 waarvan ik de melding krijg dat mijn toestel nog niet compatible is en ik moet wachten. Op de 3 andere is er nog geen spoor te bekennen van de 2004 update.
Ik snap je redenering niet goed. Je vriend geeft een smak geld uit aan een Surface, waar je voor dat geld ook al wat moois bij Apple kunt kopen. Maar waarom zou dát dan voor jou een reden zijn om naar Apple over te stappen ? Ik zie het verband totaal niet. Of doen jullie een of ander bizar opbod van wie het meeste wil/kan spenderen aan zijn hebbedingen ?koenraaddeconinck schreef: Een vriend van mij heeft onlangs een "Surface" aangekocht van om en bij de 1.700 euro. Dan wordt "Apple" wel heel verleidelijk ... Alleen, zijn we in het gezin nogal verknocht aan "Android" en vergt het misschien wel enige extra-investering om geleidelijk alles naar "Apple" om te tunen.
Overigens over Surface: Apple heeft hier helemaal geen alternatief voor. Een iPad Pro draait nog altijd iPadOS waar je gewoon veel beperkter in bent dan in MacOS/Windows. De Surface draait daarentegen Windows 10 Pro en daar doe je gewoon alles op dat je ook op een PC/laptop doet. Wel vind ik het switchen tussen tablet en laptop mode verre van feilloos. Ik gebruik de mijne overigens 90% van de tijd als een screen-only desktop computer via de SP3 docking station.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Kan dit meegeven over de noodzaak of clean install soms nodig is.
Laptop, Windows 8.1 en nadien Windows 10 en elke upgrade doorgevoerd van de 10.
Nog nooit een clean install en dat ding werkt nog altijd even vlot.
Moet wel zeggen, was toen al een i7 met 16 GB en een SSD om van te booten.
Enkel de BIOS 1x moeten patchen wegens een probleem met een van de updates.
Was iets met de bitlocker.
Laptop, Windows 8.1 en nadien Windows 10 en elke upgrade doorgevoerd van de 10.
Nog nooit een clean install en dat ding werkt nog altijd even vlot.
Moet wel zeggen, was toen al een i7 met 16 GB en een SSD om van te booten.
Enkel de BIOS 1x moeten patchen wegens een probleem met een van de updates.
Was iets met de bitlocker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Je kunt ook met de "media creation tool" een iso-bestand downloaden voor installatie of een usb-stick prepareren om vanaf daar de nieuwe versie te installeren. Zowel mogelijkheid qua update als qua clean install met dergelijke installatiemedia ...Tomby schreef:Overigens releaset Microsoft de update ook stapsgewijs. Van de 5 machines hier heb ik er 1 waar ik de update kon krijgen (een stokoude netbook), en 1 waarvan ik de melding krijg dat mijn toestel nog niet compatible is en ik moet wachten. Op de 3 andere is er nog geen spoor te bekennen van de 2004 update.
Dat hij nog niet voor alle pc's uitgerold wordt, heeft te maken met het monitoren en beperken van gevolgen van bugs en noodzakelijke drivers ...
koenraaddeconinck schreef: Een vriend van mij heeft onlangs een "Surface" aangekocht van om en bij de 1.700 euro. Dan wordt "Apple" wel heel verleidelijk ... Alleen, zijn we in het gezin nogal verknocht aan "Android" en vergt het misschien wel enige extra-investering om geleidelijk alles naar "Apple" om te tunen.
Van wedstrijden is helemaal geen sprake. Ik ken "Apple" minder goed maar ik had het over de "look and feel" van win 10. Apple scoort op dat vlak beter. im.o. De gebruikersinterface lijkt me op het eerste zicht (maar schijn bedriegt soms) veel aantrekkelijker en intuïtiever. Vandaar ...Tomby schreef:Ik snap je redenering niet goed. Je vriend geeft een smak geld uit aan een Surface, waar je voor dat geld ook al wat moois bij Apple kunt kopen. Maar waarom zou dát dan voor jou een reden zijn om naar Apple over te stappen ? Ik zie het verband totaal niet. Of doen jullie een of ander bizar opbod van wie het meeste wil/kan spenderen aan zijn hebbedingen ?
Als IT-hobbyist en -amateur vind ik het ook leuk eens iets nieuws uit te proberen maar "Apple" valt voor mij een beetje duur uit.
Niets meer dan dat ...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Volgens mij is het zelfs objectief vast te stellen dat macOS+trackpad sneller en vlotter en beter en productiever werkt dan Windows+muis.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Dat zal enorm van persoon tot persoon afhangen. De enige manier om dat objectief vast te stellen, is bij iemand die beide system dagdagelijks gebruikt. En dan nog zal die wellicht een voorkeur hebben.selder schreef:Volgens mij is het zelfs objectief vast te stellen dat macOS+trackpad sneller en vlotter en beter en productiever werkt dan Windows+muis.
Ik weet dat ik altijd compleet verloren loop in MacOS, maar dat is gewoon omdat ik het nooit echt gebruik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
So... which one is it?koenraaddeconinck schreef: - Je bent zelf weer meer "baas" over installatie van updates
(...)
Full control, of nada as usual in w10?
Laat MS maar afblijven van alle control panels die nog werken zoals het hoort.koenraaddeconinck schreef: Microsoft zou m.i. beter iets doen aan de vormgeving waardoor het geheel een nieuwe, frisse look krijgt. Nu zit je bv. nog met bepaalde features die je doen stranden op schermen / lay-out met nog dezelfde "look and feel" als WIN XP en sedertdien niet meer onder handen genomen zijn.
Die metro crap kan ik niet luchten.
Veel te kleine data density (in de oude interface zie je veel meer opties en settings tegelijk)
Functies die verdwijnen (bv via metro network settings kan je ofwel IP en DNS manueel instellen, ofwel via DHCP, maar niet de mixvorm "dns manueel, ip via dhcp" zoals we dat gewoon zijn in de oudere interface)
De metro settings panel kan geen parallelle sessies aan, maw geen tegelijk openen van twee of meer subsettings, wat een ramp is om een beetje overzichtelijk te kunnen werken.
Dus nee, bedankt, dat ze met hun pollen van al wat nog een beetje op iets trekt afblijven.
En over de winstore niks dan slecht. Fullscreen "apps" met minimale settings, waar halen ze het?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Heeft iemand de 2004 update al binnen gekregen via windows update? MS heeft dit blijkbaar uitgesteld wegens problemen. Gisteren de updates van patch tuesday ontvangen, maar nog geen 2004 update. W10 PRO hier, zit nu op 18363.900.
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Familielid krijgt 2004 'm al zeker een tweetal weken aangeboden via Windows Update, maar wanneer hij hem probeert te installeren mislukt het met error code 0xc190012e.
Medion Akoya E3216-MD60900
Processor: Intel Pentium N4200
Graphics adapter: Intel HD Graphics 505
Memory: 4096 MB, DDR3L
Mainboard: Apollo Lake
Storage: 64 GB eMMC Flash, 64 GB (waarvan 35 GB vrij)
Operating System: Microsoft Windows 10 Home 64 Bit (momenteel 1909)
Ik weet het, het is niet veel zaaks qua specs, maar anderzijds is het nogal gemakzuchtig om dat als standaardverklaring voor alles in te roepen i.p.v. toch minstens eerst een root cause analysis te proberen te doen. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Ik weet het, het is niet veel zaaks qua specs, maar anderzijds is het nogal gemakzuchtig om dat als standaardverklaring voor alles in te roepen i.p.v. toch minstens eerst een root cause analysis te proberen te doen. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Eergisteren binnengehaald via de update tool. Nog niks gemerkt van problemen.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... d8fdae5686stefan1234 schreef:Familielid krijgt 2004 'm al zeker een tweetal weken aangeboden via Windows Update, maar wanneer hij hem probeert te installeren mislukt het met error code 0xc190012e.?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zou toch even wachten. Zijn een aantal issues.
Alle info: https://docs.microsoft.com/en-us/window ... ws-10-2004
Of zoals altijd backup nemen dan kan je terug.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Plus Member
Bedankt voor de hulp, die post is een goede samenvatting van tips die ik elders al was tegengekomen.mailracer schreef:https://answers.microsoft.com/en-us/win ... d8fdae5686stefan1234 schreef:Familielid krijgt 2004 'm al zeker een tweetal weken aangeboden via Windows Update, maar wanneer hij hem probeert te installeren mislukt het met error code 0xc190012e.?
Het enige dat uiteindelijk hielp was de ISO van 2004 downloaden, op een USB stick zetten en installeren vanuit Windows zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Eerst alle beveiliging software er af en probleem opgelost.stefan1234 schreef:Familielid krijgt 2004 'm al zeker een tweetal weken aangeboden via Windows Update, maar wanneer hij hem probeert te installeren mislukt het met error code 0xc190012e.
Denk aan antvirus ,adware cleaner , cc cleaner , enz niet van Ms.
-
- Starter Plus
Daarom juist, ik zou willen wachten tot hij via Windows update zelf komt. Dan ben je toch al wat zekerder dat de bugs eruit zijn. Vandaar m’n vraag of iemand hem zo al binnen gekregen had.Abusimbal schreef:Ik zou toch even wachten. Zijn een aantal issues.
Hier ook nog wat info gevonden:
https://global.techradar.com/nl-be/news ... 020-update
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Vroeger quasi altijd geforceerd updates doorgevoerd via media creation tool. Sinds het gedoe met 1809 doe ik dat niet meer.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt
- antutu
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Hier sinds enkele weken ook een clean install gedaan. Laatste 2 dagen krijg ik hier spam bij het opstarten.
Eergisteren kwam er een fullscreen scherm waarin ze de nieuwe MS Edge browser aankondigden. Kon niet sluiten alvorens ik die k*tbrowser had geprobeerd. En daarna werd ik nog geplaagd met een quicklaunch icon in de taskbar, en naar dát icoon nog eens een pijl die er naar wees zodat je zeker niet vergeet dat Edge daar staat.
En gisteren kreeg ik meteen bij inloggen alwéér een fullscreen die me tegenhield en vroeg om een MS account te maken. Thank God dat je het kan overslaan, wat het geval niet meer is als je een fresh install doet en tijdens de install je internet al activeert; dan kun je NIET verder met de install zonder een MS account te maken (of je moet je internet gaan uitzetten oid) Er staat dan iets bij in de aard van 'als je geen MS account wil, kun je het eerst aanmaken en na de install in de instellingen ontkoppelen'. Wat?? Kwestie van aantal accounts kunsmatig te verhogen zeker?
MS begint erg irritant te worden. Maar wat doe je er aan, nog steeds zoveel software die niet Linux of Mac compatibel is.
Eergisteren kwam er een fullscreen scherm waarin ze de nieuwe MS Edge browser aankondigden. Kon niet sluiten alvorens ik die k*tbrowser had geprobeerd. En daarna werd ik nog geplaagd met een quicklaunch icon in de taskbar, en naar dát icoon nog eens een pijl die er naar wees zodat je zeker niet vergeet dat Edge daar staat.
En gisteren kreeg ik meteen bij inloggen alwéér een fullscreen die me tegenhield en vroeg om een MS account te maken. Thank God dat je het kan overslaan, wat het geval niet meer is als je een fresh install doet en tijdens de install je internet al activeert; dan kun je NIET verder met de install zonder een MS account te maken (of je moet je internet gaan uitzetten oid) Er staat dan iets bij in de aard van 'als je geen MS account wil, kun je het eerst aanmaken en na de install in de instellingen ontkoppelen'. Wat?? Kwestie van aantal accounts kunsmatig te verhogen zeker?
MS begint erg irritant te worden. Maar wat doe je er aan, nog steeds zoveel software die niet Linux of Mac compatibel is.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- Matt555
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier topic om hoe de nieuwe Edge bij update te vermijden, daar deze nu automatisch in de update zit (volgens hen …)antutu schreef:Hier sinds enkele weken ook een clean install gedaan. Laatste 2 dagen krijg ik hier spam bij het opstarten.
Het kan manueel in register , of gebruikmakende van hun kant en klaar aangeleverd scrypt
https://www.askvg.com/windows-10-tip-bl ... ws-update/
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Fanboys blijven Fanboys natuurlijk, ik heb me nog nooit productiever gevonden op een Os waar amper iets aan te tweaken valt, in tegendeel zelfsTomby schreef:Dat zal enorm van persoon tot persoon afhangen. De enige manier om dat objectief vast te stellen, is bij iemand die beide system dagdagelijks gebruikt. En dan nog zal die wellicht een voorkeur hebben.selder schreef:Volgens mij is het zelfs objectief vast te stellen dat macOS+trackpad sneller en vlotter en beter en productiever werkt dan Windows+muis.
Ik weet dat ik altijd compleet verloren loop in MacOS, maar dat is gewoon omdat ik het nooit echt gebruik.
-
- Elite Poster
WTF heeft dat nu met fanboys te maken. Ik zeg gewoon dat ik nog nooit MacOS gebruikt heb. Ik hemel ook Windows helemaal niet, dus waar die fanboy opmerking op slaat is me een compleet raadsel.iceke schreef: Fanboys blijven Fanboys natuurlijk, ik heb me nog nooit productiever gevonden op een Os waar amper iets aan te tweaken valt, in tegendeel zelfs
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Hier hetzelfde, geen enkel probleem, sinds gisteren. Daarna een Bios Update van Lenovo, raar hedevilkin schreef:Eergisteren binnengehaald via de update tool. Nog niks gemerkt van problemen.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Selder schreef Tomby, Selder schreef....Tomby schreef:
WTF heeft dat nu met fanboys te maken. Ik zeg gewoon dat ik nog nooit MacOS gebruikt heb. Ik hemel ook Windows helemaal niet, dus waar die fanboy opmerking op slaat is me een compleet raadsel.
-
- Plus Member
Nu het toch lichtjes off topic begint te gaan... kent iemand een manier om gratis of voor weinig geld automatisch periodieke backups te maken van een Windows 10 Home-installatie op een geëncrypteerde externe harde schijf?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Persoonlijk maak ik enkel backups van data. Windows en programma's kan je gewoon herinstalleren, voor zover dat ooit nog nodig is - Windows 10 is imo toch een zeer stabiel OS, zelfs na talloze updates.
Wat ik gebruik:
- Veracrypt voor het encrypteren van de harde schijf
- SyncBackFree voor het regelmatig maken van de backups
Wat ik gebruik:
- Veracrypt voor het encrypteren van de harde schijf
- SyncBackFree voor het regelmatig maken van de backups
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik weet niet waarom jij die problemen hebt, maar ik heb een clean install met de May ISO (Win10_2004_Dutch_x64.iso) gedaan, en kon zelfs een gewone local account aanmaken ZONDER mijn UTP eruit te halen. En dat men Edge in het start menu ging promoten was al eens gemeld, maar de splash screens waar jij van spreekt, nooit gehad en nog nergens anders iets van gelezen...antutu schreef:Hier sinds enkele weken ook een clean install gedaan. Laatste 2 dagen krijg ik hier spam bij het opstarten.
-
- Elite Poster
Enige probleem hiermee zijn settings van programma's. Ik vind het dan wel handig om ook de backups te hebben van config files en dergelijke. Da's toch iets dat ze anno 2020 eigenlijk al lang opgelost hadden moeten hebben. Probleem zijn natuurlijk ook legacy applicaties die dingen wegschrijven in de Registry, subdirs van de installatie-folder, of subdirs van de User folders, of nog erger, een combinatie van alles.ulixes schreef:Persoonlijk maak ik enkel backups van data. Windows en programma's kan je gewoon herinstalleren, voor zover dat ooit nog nodig is
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Ja da's waar. Anderzijds is het soms wel de moeite om zaken opnieuw in te stellen, zeker als er ondertussen een nieuwe versie van het programma is verschenen. Zo ontdek je soms nieuwe featuresTomby schreef:Enige probleem hiermee zijn settings van programma's. Ik vind het dan wel handig om ook de backups te hebben van config files en dergelijke. Da's toch iets dat ze anno 2020 eigenlijk al lang opgelost hadden moeten hebben. Probleem zijn natuurlijk ook legacy applicaties die dingen wegschrijven in de Registry, subdirs van de installatie-folder, of subdirs van de User folders, of nog erger, een combinatie van alles.ulixes schreef:Persoonlijk maak ik enkel backups van data. Windows en programma's kan je gewoon herinstalleren, voor zover dat ooit nog nodig is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik vind nog geen documentatie die dat kan bevestigen.680x0 schreef:Ik weet niet waarom jij die problemen hebt, maar ik heb een clean install met de May ISO (Win10_2004_Dutch_x64.iso) gedaan, en kon zelfs een gewone local account aanmaken ZONDER mijn UTP eruit te halen. En dat men Edge in het start menu ging promoten was al eens gemeld, maar de splash screens waar jij van spreekt, nooit gehad en nog nergens anders iets van gelezen...
Ben je zeker dat je internet connectie perfect werkte?
MS is momenteel, tot nader order, toch echt wel bezig om die local accounts zoveel mogelijk te supressen.
-
- Plus Member
Linksonder gewoon kiezen voor 'deelnemen aan een domein', zonder dat er een domeincontroller in je netwerk zit uiteraard, dan kan je gewoon een lokale account aanmaken zonder je netwerk te moeten uitzetten...ITnetadmin schreef:Ik vind nog geen documentatie die dat kan bevestigen.680x0 schreef:Ik weet niet waarom jij die problemen hebt, maar ik heb een clean install met de May ISO (Win10_2004_Dutch_x64.iso) gedaan, en kon zelfs een gewone local account aanmaken ZONDER mijn UTP eruit te halen. En dat men Edge in het start menu ging promoten was al eens gemeld, maar de splash screens waar jij van spreekt, nooit gehad en nog nergens anders iets van gelezen...
Ben je zeker dat je internet connectie perfect werkte?
MS is momenteel, tot nader order, toch echt wel bezig om die local accounts zoveel mogelijk te supressen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Beide schermen hier ook zien passeren. Vervelend dat dat fullscreen moest, maar even snel weg.680x0 schreef: maar de splash screens waar jij van spreekt, nooit gehad en nog nergens anders iets van gelezen...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 22 keer
Volgens mij is die optie er toch enkel bij de installatie van een pro versie en dus niet bij een home edite, volgens mij dan gewoon het eenvoudigste om even geen internet te hebben bij deze laatste versie (was al bij de vorige versie het geval trouwens).
Linksonder gewoon kiezen voor 'deelnemen aan een domein', zonder dat er een domeincontroller in je netwerk zit uiteraard, dan kan je gewoon een lokale account aanmaken zonder je netwerk te moeten uitzetten...
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik gebruik Duplicati: https://www.duplicati.com/stefan1234 schreef:Nu het toch lichtjes off topic begint te gaan... kent iemand een manier om gratis of voor weinig geld automatisch periodieke backups te maken van een Windows 10 Home-installatie op een geëncrypteerde externe harde schijf?
-
- Plus Member
Klopt, inderdaad een Pro versie... Niet aan gedacht dat een Home steeds een deel features mist of anders heeft. Ik gebruik in principe nooit Home versies. Je loopt er altijd wel ergens tegen een probleem aan vroeg of laat.conehead schreef:Volgens mij is die optie er toch enkel bij de installatie van een pro versie en dus niet bij een home edite, volgens mij dan gewoon het eenvoudigste om even geen internet te hebben bij deze laatste versie (was al bij de vorige versie het geval trouwens).
Linksonder gewoon kiezen voor 'deelnemen aan een domein', zonder dat er een domeincontroller in je netwerk zit uiteraard, dan kan je gewoon een lokale account aanmaken zonder je netwerk te moeten uitzetten...
-
- Starter Plus
Gisteren iets na 19u de update doorgekregen via Windows update. Geïnstalleerd en werkt momenteel zonder problemen.