USB flash disk corrupt.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
xn3k
Starter
Starter

Een vriend van me heeft het klaargespeeld om een Sandisk Cruzer Mini 256 MB naar de vanen te helpen. Hij probeerde de FD bootable te maken en heeft daarbij een resem aan programma's gebruikt. Als je de stick nu insteekt krijgt hij wel een stationsletter in XP maar als je hem probeert te benaderen in explorer krijg je de waarschuwing dat het medium geformatteerd moet worden. Formatteren geeft echter ook een fout.

Weet iemand of er een eventueel tooltje bestaat om de FD te formatteren in low-level modus?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Met UMSD 2.33 ( http://mp3usbwatch.com/download/UMSD233_Prog.zip ) kan je dat denk ik. "recover" heet het.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

En wat als je gewoon de partitie delete en opnieuw aanmaakt?
xn3k
Starter
Starter

Hehe mercikes Meon.

Als ik UMSD installeerde, veegde de installer de installatiemap gewoon weg. Oplossing voor dat was uitvoeren in windows 98 compatibiliteitsmodus. Maar eens geïnstalleerd gaf UMSD 2.33 enkel de foutmelding: device not found.

Toch bedankt.

Waar het wel mee lukte was Data Life Guard van Western Digital. WinDLG installeren, apparaat selecteren, volschrijven met nullen en formatteren. En voila de stick was terug benaderbaar in explorer.

Met dank aan m'n broer aka Seal.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”