Tadaam
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Technisch is er geen probleem. Heb de Tadaam-TV-app al gebruikt via een andere internetaansluiting. Maakt niets uit.
En ik zou niet weten waarom Tadaam een probleem zou hebben als je het zou nemen, betalen en dan het internet niet gebruiken. Er mee rondlopen/reizen in België kan en mag sowieso.
En ik zou niet weten waarom Tadaam een probleem zou hebben als je het zou nemen, betalen en dan het internet niet gebruiken. Er mee rondlopen/reizen in België kan en mag sowieso.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Is tvv dan niet interessanter? En anders, ik heb hier een tadaam tv account die ik niet gebruik. Ik heb het enkel voor internet. Tv heb ik bij tvvjutuiz schreef:Misschien een ongewone vraag. Kan je beslissen om het Tadaam pakket te nemen, en noch de modem, noch de box te installeren en enkel via de Tadaam android-TV app programma's te bekijken / op te nemen / ...?
Reden:
- ik heb internet nodig voor de zaak, dat ligt er toch
- ik heb een Shield, ben niet van plan om daar nog eens een box naast te hangen
En in uitbreiding.
Is het dan toegelaten om die Tadaam box bv. bij de kinderen te installeren op een ander adres?
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Tvv... Zou kunnen. Maar als ik uitgesteld wil kijken heeft de Tvv niet veel zin denk ik? Of zie ik dat verkeerd?
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Bij TVV moet je schotel hebben hangen?
Of kan dat ook op zo'n Android box?
Eveneens 'onbeperkt' in de cloud opnemen? Bij Tadaam is het maar aan te klikken en de opname blijft -sla me dood- 2 a 3 maanden beschikbaar. Een limiet staat lijkt er alleszins niet op te staan.
Of kan dat ook op zo'n Android box?
Eveneens 'onbeperkt' in de cloud opnemen? Bij Tadaam is het maar aan te klikken en de opname blijft -sla me dood- 2 a 3 maanden beschikbaar. Een limiet staat lijkt er alleszins niet op te staan.
Laatst gewijzigd door Dfrog 29 mei 2020, 18:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Tvv heeft een android app. Zowel android als android tv. Inbegrepen in hun satelliet aanbod. Maar niemand verplicht u van daadwerkelijk de schotel te hangen. Enkel livetv gebruiken kan perfect.Dfrog schreef:Bij TVV moet je schotel hebben hangen?
Of kan dat ook op zo'n Android box?
Eveneens 'onbepeperkt' in de cloud opnemen? Bij Tadaam is het maar aan te klikken en de opname blijft -sla me dood- 2 a 3 maanden beschikbaar. Een limiet staat lijkt er alleszins niet op te staan.
Met puur IPTV kun je niet echt opnemen in die zin van het woord. Wel kun je alles tot een week terug bekijken, zonder daarvoor een opname of zo te plannen.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Dan heb ik wel de indruk dat Tvv in m'n geval beter is.
Stievie hebben we, maar de kwaliteit is belachelijk laag en het na 3 jaarwerkt Stievie nog altijd meer niet dan wel.
Tadaam kost 50 euro, en voor wat wij willen dus vrij veel.
En Tvv zou op 50 euro opstart en 16 euro per maa'd komen.
Is de streaming kwaliteit ok?
Stievie hebben we, maar de kwaliteit is belachelijk laag en het na 3 jaarwerkt Stievie nog altijd meer niet dan wel.
Tadaam kost 50 euro, en voor wat wij willen dus vrij veel.
En Tvv zou op 50 euro opstart en 16 euro per maa'd komen.
Is de streaming kwaliteit ok?
Laatst gewijzigd door jutuiz 29 mei 2020, 14:32, in totaal 2 gewijzigd.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Bij deze na een testdrive.woutervh schreef:Off topic: volgens mij is tvv kwaliteit gewoon goed
Je hebt pb
Tv Vlaanderen besteld.
Stievie Premium afgezegd.
Bedankt voor input iedereen.
Ik heb ook nooit echt geluk met internetproviders lijkt het
Na issues met Orange, nu ook met Tadaam. Heb, omdat ik tijdelijk op een andere locatie moet verblijven terwijl m'n nieuw appartement in orde gebracht worden, Tadaam genomen.
Alles werkte goed, tot ik een week geleden issues had van snelheden rond 1-10 Mbps, vaak rond 1-3Mbps. Onwerkbaar dus, contact opgenomen met Tadaam, wat bijna schier onmogelijk is - op hun website niets te vinden. Dus, na wat gezoek contact opgenomen met Messenger.
Ze hebben toen wat gewijzigd en het leek in orde te zijn, snelheden waren sneller. Er viel me wel op dat hierna de gegevens op My Tadaam veranderd waren - mijn WiFi-netwerk en wachtwoord waren gewijzigd, maar mijn Tadaam-modem bleef hetzelfde weergeven. Ach ja, het werkte dus niet wakker van gelegen.
Vandaag om 10:40 valt mijn netwerk weg, ik krijg een mooi rood lichtje bij signaal en ik krijg het met geen geweld in orde. Bij de HiLink app krijg ik als diagnose dat er een "Access Fail" is, met verdere melding "Please check if you have an overdue bill. If not, please consult your carrier.".
Zo gezegd, zo gedaan -> ik contacteer Tadaam om 10:59, eerste antwoord van hun uit is om 12:41, met de vraag om na 15 minuten modem uit het stopcontact te halen.
Dat werkt niet, ik zoek even verder door en geef door dat mijn gegevens in My Tadaam niet kloppen, tesamen met mijn SIM-kaart nummer en WiFi-netwerk naam en wachtwoord. Antwoord erop is om 14:59, ik antwoord om 15:00u al en tot op heden nog geen reply gehad.. vrees dus dat het een internetloos verlengd weekend gaat worden.
Ik vermoed dat ze wijzigingen gemaakt hebben en er een verkeerde koppeling nu is in hun systeem (waardoor ik die verkeerde Tadaam-informatie krijg in MyTadaam) en dat mijn SIM-kaart nu geblokkeerd wordt op hun netwerk/niet herkend wordt. Spijtig dat ze in 5 uur tijd niet verder komen dan vragen voor een foto van de onderkant van m'n modem en de stekker even uit te trekken...
Op zich werkt Tadaam goed, heel goed zelfs - de app werkt goed, de snelheid is over het algemeen goed. Lijkt me alsof ik gewoon weer pech heb.
Nu wat zoeken om het weekend door te komen
Na issues met Orange, nu ook met Tadaam. Heb, omdat ik tijdelijk op een andere locatie moet verblijven terwijl m'n nieuw appartement in orde gebracht worden, Tadaam genomen.
Alles werkte goed, tot ik een week geleden issues had van snelheden rond 1-10 Mbps, vaak rond 1-3Mbps. Onwerkbaar dus, contact opgenomen met Tadaam, wat bijna schier onmogelijk is - op hun website niets te vinden. Dus, na wat gezoek contact opgenomen met Messenger.
Ze hebben toen wat gewijzigd en het leek in orde te zijn, snelheden waren sneller. Er viel me wel op dat hierna de gegevens op My Tadaam veranderd waren - mijn WiFi-netwerk en wachtwoord waren gewijzigd, maar mijn Tadaam-modem bleef hetzelfde weergeven. Ach ja, het werkte dus niet wakker van gelegen.
Vandaag om 10:40 valt mijn netwerk weg, ik krijg een mooi rood lichtje bij signaal en ik krijg het met geen geweld in orde. Bij de HiLink app krijg ik als diagnose dat er een "Access Fail" is, met verdere melding "Please check if you have an overdue bill. If not, please consult your carrier.".
Zo gezegd, zo gedaan -> ik contacteer Tadaam om 10:59, eerste antwoord van hun uit is om 12:41, met de vraag om na 15 minuten modem uit het stopcontact te halen.
Dat werkt niet, ik zoek even verder door en geef door dat mijn gegevens in My Tadaam niet kloppen, tesamen met mijn SIM-kaart nummer en WiFi-netwerk naam en wachtwoord. Antwoord erop is om 14:59, ik antwoord om 15:00u al en tot op heden nog geen reply gehad.. vrees dus dat het een internetloos verlengd weekend gaat worden.
Ik vermoed dat ze wijzigingen gemaakt hebben en er een verkeerde koppeling nu is in hun systeem (waardoor ik die verkeerde Tadaam-informatie krijg in MyTadaam) en dat mijn SIM-kaart nu geblokkeerd wordt op hun netwerk/niet herkend wordt. Spijtig dat ze in 5 uur tijd niet verder komen dan vragen voor een foto van de onderkant van m'n modem en de stekker even uit te trekken...
Op zich werkt Tadaam goed, heel goed zelfs - de app werkt goed, de snelheid is over het algemeen goed. Lijkt me alsof ik gewoon weer pech heb.
Nu wat zoeken om het weekend door te komen
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb Stievie Premium na een maand gebruik opgezegd omdat ik nu Tadaam heb.
Maar wat ik nu zie terwijl dat ik Stievie Free zou moeten hebben dat ik nog altijd nu gratis naar de Premium kanalen kan kijken.
Denk dat ze iets vergeten deactiveren zijn...
Maar wat ik nu zie terwijl dat ik Stievie Free zou moeten hebben dat ik nog altijd nu gratis naar de Premium kanalen kan kijken.
Denk dat ze iets vergeten deactiveren zijn...
Aangezien je bij Stievie betaald voor een hele maand mag je ook de hele betaalde periode blijven kijken.streulma schreef:Ik heb Stievie Premium na een maand gebruik opgezegd omdat ik nu Tadaam heb.
Maar wat ik nu zie terwijl dat ik Stievie Free zou moeten hebben dat ik nog altijd nu gratis naar de Premium kanalen kan kijken.
Denk dat ze iets vergeten deactiveren zijn...
Waarschijnlijk is ofwel uw maand nog niet volledig om, ofwel is er al betaald voor een volgende maand.
Indien geen van beide heb je geluk
Nog beter dan het satelliet abo te nemen zonder schotel te hangen!jutuiz schreef:Bij deze na een testdrive.woutervh schreef:Off topic: volgens mij is tvv kwaliteit gewoon goed
Je hebt pb
Tv Vlaanderen besteld.
Stievie Premium afgezegd.
Bedankt voor input iedereen.
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/tv ... 1591872540
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 6 keer
Bij mij lukt dit niet, als ik voor een programma dat bezig is de toevoeging aan 'mijn TV' doe dan kan ik wel terugkijken maar enkel vanaf moment markering 'mijn tv', ik heb dus niet het ganse programma ... Normaal?WalterB1 schreef:bruma schreef:Het enige verschil is dat om dat te mogen bekijken je eerst uitdrukkelijk dat programma moet gemarkeerd hebben als zijnde 'opnemen' voordat de live uitzending gedaan is. Ga je het einde van een film 'opnemen' dat heb je de ganse film. Het is gewoon een status.
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 6 keer
Advies gehad van Tadaam om app te verwijderen en box herop te starten: gedaan >> inderdaad met de systeemapp van tadaam lukt het weer om programma's die al bezig zijn na het 'opnemen' van begin te kijken. Maar van zodra ik app update naar laatste versie lukt dat niet meer, opnames weer slechts te bekijken van toevoeging aan 'mijn tv' ...Fredo2020 schreef:OK, vraag gesteld aan TADAAM (whatsapp), we zullen zienDfrog schreef:Nee, niet normaal..
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Juist, de natte droom van cordcutters! Zo gek gaan ze nooit zijn daar bij TN om in de buurt van 30€/maand te landenpetrol242 schreef:Als er nu eens een tadaam abbo was zonder TV had ik misschien gecharmeerd geweest.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Je kan wel iemand zoeken die het TV gedeelte wil betalen/gebuiken voor bv 10 euro p/m
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Heel juist, maar misschien ook iets te omslachtig. Mijn PX Internet Start aan 27,5€/maand is (voorlopig) nog toereikend
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik wel al. Je krijgt 5 mbit/s downstream, 2 mbit/s upstream. Vaak zelf net een beetje erboven. Al zelf 1 keer 7 mbit/s gehaald.streulma schreef:Heeft er iemand eigenlijk ooit al op smallband gestaan?
En wat zijn de eventuele ervaringen daarmee als dat zo is?
Eigenlijk nog goed surfbaar en niet zo belachelijk als die 512 of 256 kbit/s van flybox/Orange....
Streamen in HD kan nog, maar dan laden websites wel echt traag..
Zit nog vast tot volgende reset, voor jou een testje gedaan 5 min geleden:
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Bij hoeveel GB werd je op smallband gezet?Indigiswe schreef:Ik wel al.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Hier nog geen smallband gehad. Verbruik voorbije 30 dagen=504GB. We zijn naar Netflix 4K overgeschakeld, dus zal in de toekomst waarschijnlijk een stuk hoger komen..
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik kan niet op het account, dus kan het niet precies zeggen. Afgaand op de Huawei-app denk ik dat het ergens tussen de 320 en 360 GB gebeurd is. Ben er pas achter gekomen nadat ik iets wou uploaden dat bijna niet vooruit ging.datakiller schreef:Bij hoeveel GB werd je op smallband gezet?
Wel belangrijk: ik woon in een klein, rustig dorp (= mogelijk minder belast netwerk) en heb hier -per vergissing- de meeste data verstookt. Daarna heb ik de modem meegenomen naar Leuven centrum (drukker netwerk?) en daar is het gebeurd.
Volgens de klantenservice hangt het af van waar je bent op het moment dat je over de fup bent en hoe druk het daar net is. De beperking telt overal tot het eind van de facturatieperiode.
Thuis zou ik nu dus misschien nog volle snelheid hebben gehad. In mijn geburen heeft ook iemand Tadaam en die zitten nu probleemloos aan 700 GB met streamen en thuiswerken etc.
Ik heb wel standaard 30/30, en zij hebben 50/50, als dat een verschil is?
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Terugkijken kan ik niet over meespreken (gebruik het tv-gedeelte vrijwel nooit). Kijken zelf werkt eigenlijk perfect, Netflix enzo streamt gewoon in HD, .....Fredo2020 schreef:Kan je nog normaal TV (terug)kijken op smallband (5 mbps)? Quid HD zenders?
Enkel Youtube gaat standaard naar SD maar krijgt de video altijd op tijd ingeladen als je hem op 1080 zet (nooit moeten wachten). Perfect leefbaar, bij surfen merk je het niet.
Streamen in HD + iemand anders dat surft, is iets anders. Dan laden websites echt in 'balken', zoals vroeger.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb net Tadaam Standard geupgrade naar Tadaam Premium.
Alles lijkt veel sneller.
Ik kreeg ook de infofiche door van Tadaam Premium.
In die van Standard staat Onbeperkt (FUP TBC) en in die van Premium staat gewoon Onbeperkt.
Zou Indigiswe dan toch gelijk hebben dat Tadaam Premium niet op smallband gaat zoals zijn geburen?
Alles lijkt veel sneller.
Ik kreeg ook de infofiche door van Tadaam Premium.
In die van Standard staat Onbeperkt (FUP TBC) en in die van Premium staat gewoon Onbeperkt.
Zou Indigiswe dan toch gelijk hebben dat Tadaam Premium niet op smallband gaat zoals zijn geburen?
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 29 jan 2013, 14:32
- Bedankt: 1 keer
Nog geen enkele keer op “smalband” gestaan hier met Tadaam Premium.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Kleine update over mijn issues met Tadaam tijdje geleden.
Ik heb 6 dagen zonder internet gezeten, je mag al blij zijn als je een reactie van hun krijgt. Ik heb aan mijn kant niets moeten wijzigen, maar het lijkt me erop dat de SIM-kaart gedeactiveerd werd per ongeluk.
Mijn laatste bericht naar Tadaam is van de 9e, nog geen antwoord op gehad ondertussen.
TL;DR: als je geen issues hebt werkt het goed. Als je issues hebt, dan kan het best lang duren voor het in orde geraakt.
Compensatie is voor zover ik merk onbestaand bij issues.
Ik heb ook nog geen enkele keer op smallband gestaan, overigens.
Ik heb 6 dagen zonder internet gezeten, je mag al blij zijn als je een reactie van hun krijgt. Ik heb aan mijn kant niets moeten wijzigen, maar het lijkt me erop dat de SIM-kaart gedeactiveerd werd per ongeluk.
Mijn laatste bericht naar Tadaam is van de 9e, nog geen antwoord op gehad ondertussen.
TL;DR: als je geen issues hebt werkt het goed. Als je issues hebt, dan kan het best lang duren voor het in orde geraakt.
Compensatie is voor zover ik merk onbestaand bij issues.
Ik heb ook nog geen enkele keer op smallband gestaan, overigens.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jun 2020, 07:52
Welke lader/adapter gebruik je hier voor ?ygeffens schreef: Bij mij ligt hij in de auto, aangesloten op 12v, werkt prima.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
jaku627 schreef:Ben van eind mei klant en sinds gisteren is het hier ook prijs. Abonnement met 30 mb/s.
Misschien gewoon tijdelijk wat minder goeie verbinding? Of denk je dat je de eerste bent dat ze op smalband gezet hebben?