TV kaart

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Hoi!

ik heb vandaag een tv ci+ kaart afgehaald, plots merk ik dat er een maandelijkse bedrag van "digitale tv in HD" erbij komt.
Dit kost me 18,22€, het dubbele van een digicorder huur.

Is dit verplicht bij een tv kaart? Bij de telenet klantendienst hebben ze hier niets over verteld.

Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Nee, dat kan niet.
Je Digicorder wordt 3x aangerekend, "Telenet Play" is om terug te kijken.
Had je al een digicorder, en had je al "Telenet Play" ? Dan moet je het laten schrappen als je het niet wil. Jouw maandelijkse kost zou 18.22 EUR moeten zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

De 18.22 euro is normaal, dat is de prijs van de distributie (indien enkel het compacte signaal -vroeger analoog- per jaar verrekend)
Indien je echter enkel het "compact signaal" wil, en dus geen digicorder hebt of wil, dan moet al de rest weg.
Let wel dat je dan dus ook niet kan terugkijken.

De opties zijn eigenlijk:

=>"het compact signaal", dat is de analoge tv van vroeger, waarvoor je nu een geschikte tv nodig hebt (de meeste iet of wat recente)
hier heb je geen kaartje, decoder of wat dan ook voor nodig.
je rekening moet in principe per jaar blijven, en je kan geen play ofzo nemen want met het compacte signaal kan je enkel maar kijken zoals vroeger,
met beperkte zenders.

=> digitale tv:
hier heb je een kaartje, digibox, of digicorder voor nodig.
in dit geval is de prijs van de distributie per maand (18.22 dus) ipv per jaar.
verder is er dan dus ook de huurprijs per digibox/digicorder (volgens jouw rekening zou je er 3 hebben)
en hierbij kan je wel play gebruiken. (wat ook op je aanrekening staat)

ik heb het vermoeden dat jouw aanrekening van de distributie nog per jaar gebeurde (218 en een beetje in 1 keer), en dat je door een wijziging (dat kaartje) dan ineens mee overgezet bent naar het normale maandelijks aanrekenen van de distributie.
ik zou wel even checken dat je in dat geval zeker niet dubbel betaald gaat hebben voor een periode.

indien je effectief 3 boxen hebt, maar het kaartje 1 van de boxen vervangt, moet je natuurlijk een box inleveren.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

die 18.22 is normaal, ook als je een digicorder, of meerdere hebt. Kijk zeker na of het in het verleden aangerekend werd, maar de kans bestaat dat ze het nu hebben gecorrigeerd. ter info : De abonnement-kosten vervallen als je bijv een wigo pakket neemt.

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef:die 18.22 is normaal, ook als je een digicorder, of meerdere hebt. Kijk zeker na of het in het verleden aangerekend werd, maar de kans bestaat dat ze het nu hebben gecorrigeerd. ter info : De abonnement-kosten vervallen als je bijv een wigo pakket neemt.

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
Dat is nieuw... nee, da abonnementskosten zitten gewoon verrekend in de prijs van Wigo natuurlijk
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”