Programma controleert computer op illegale bestanden

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Brein en stichting De Kinderconsument hebben een gratis programmaatje ontwikkeld dat de thuiscomputer controleert op de aanwezigheid van (illegale) muziek- film- en spelbestanden. De Digital File Check is vooral bedoeld voor ouders die geen idee hebben wat hun kinderen van internet halen, meldden de initiatiefnemers maandag.

De meeste ouders beschouwen het downloadgedrag van hun kinderen niet als een gevaar, aldus een woordvoerder van Brein maandag. Ze lopen echter wel het risico dat ze aansprakelijk gesteld worden voor het gedrag van hun kinderen.

Bron: Nu.nl
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Waar vind ik dat programma? Dat wil ik wel eens uittesten :p 'k vraag me af of dat het onding met r01, r02, ISO of bin/cue overweg kan :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Hoe gaat dat programma weten of ik die mp3's op CD heb?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
hanzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 aug 2005, 16:09

en het verwijdert alle mp3's alle, dus ook diegene die spelletjes bijvoorbeeld gebruiken :roll:

Dit gaat veel computers naar de jaak helpen

Een stuk crap
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

het programma zal vanaf 22 september te downloaden zijn, voor wie wil :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

trobbelke schreef:het programma zal vanaf 22 september te downloaden zijn, voor wie wil :wink:

Leuk verjaardagscadeau :cry:
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

SeNsEi Ze0n schreef:Hoe gaat dat programma weten of ik die mp3's op CD heb?


Het programma zegt niet of een media-bestand illegaal is of niet, enkel dat er media-bestanden op de pc aanwezig zijn en het geeft de gebruiker ineens de mogelijkheid ze direct allemaal te verwijderen (op eige verantwoordelijkheid natuurlijk, het programma doet het niet automatisch als het ze gevonden heeft)

Maar het niet alleen mp3 dat bv. gecheckt wordt, maar ook .zip en .dat worden geviseerd door het programma.
Dit programma zal nog veel frustraties bezorgen ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

find *.avi, *.mp3, *.wma, *.ogg, *.vob, *.ac3, *.divx, *.mpg

Volgens mij zit dit programma standaard in windows :roll:
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

kheb het net eventjes laten scannen, dat programma geeft gewoonweg alle mp3's en zip bestanden aan die hij maar kan vinden, als je dus een moeder hebt die er niets van weet (in mijn geval, maar ze mag niet aan mijn pc komen :P) verwijdert ze daar lekker al je zip files (bv backups van bepaalde documenten) of bv al mijn mp3 bestanden die bij sommige spellen zitten. Leuk hoor :!: ze zijn daar goed bezig bij brein
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Het is spooky om iedere week andere absurditeiten over Brein te lezen op tweakers. Daar kan Marcel een puntje aan zuigen :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

het programma dat ze ter beschikking stellen is gewoon een vertaalde versie van een amerikaans product

er zijn geruchten dat het programma ook verbinding maakt met het internet
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”