Ik heb een paar weken geleden een RPi met Kodi aan onze TV hangen. (Een 3B als ik het goed heb).
De verbinding gebeurt met een HDMI.
Initieel werkt alles correct, maar het is nu al de 3de keer dat het geluid plots weg is. Ik moet dan alles herinstalleren en dan werkt het weer.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
kodi verliest alweer geluid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Da's vreemd... werkt hier al behoorlijk lang en goed.
Gebruik je Libreelec?
Zodra het geluid wegvalt, heb je dan al eens geprobeerd om de geluidsinstellingen aan te passen naar bv analoog + HDMI of 1 van beide en dan terug naar je vorige instelling?
Herinstalleren is wel behoorlijk drastisch maar als je al verschillende dingen hebt geprobeerd niet zo vreemd.
Gebruik je Libreelec?
Zodra het geluid wegvalt, heb je dan al eens geprobeerd om de geluidsinstellingen aan te passen naar bv analoog + HDMI of 1 van beide en dan terug naar je vorige instelling?
Herinstalleren is wel behoorlijk drastisch maar als je al verschillende dingen hebt geprobeerd niet zo vreemd.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Ik had dit ook met mijn HTPC, maar de TV volledig afzetten, dus stekker eruit loste dit probleem op, gewoon uit/aan zetten van de TV deed niets.
Nooit een oplossing gevonden, maar ik vermoedde dat het te maken had met de HDMI-handshake.
Nooit een oplossing gevonden, maar ik vermoedde dat het te maken had met de HDMI-handshake.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Inderdaad, libreelec.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar nog niet de TV compleet uitzetten. Zal dat vanavond eens testen.
De klank via jack-jack kwam ook niet door, ook met de instellingen spelen haalde niets uit.
Ik gebruik het niet vaak, eigenlijk heb ik het ook niet nodig. Tot hiertoe heb ik niets gevonden dat ik niet kon via mijn tablet.
Maar de RPi stond er toch, dus ik wilde er wat mee spelen.
Het enige voordeel dat ik zag van Kodi over de iPad was het bekijken van SBS programma's, maar die stream is niet aangenaam om naar te kijken wegens de vele haperingen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar nog niet de TV compleet uitzetten. Zal dat vanavond eens testen.
De klank via jack-jack kwam ook niet door, ook met de instellingen spelen haalde niets uit.
Ik gebruik het niet vaak, eigenlijk heb ik het ook niet nodig. Tot hiertoe heb ik niets gevonden dat ik niet kon via mijn tablet.
Maar de RPi stond er toch, dus ik wilde er wat mee spelen.
Het enige voordeel dat ik zag van Kodi over de iPad was het bekijken van SBS programma's, maar die stream is niet aangenaam om naar te kijken wegens de vele haperingen.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Gisteren nog eens zitten prullen, stopcontacten uit, herstarten, kijken voor updates, instellingen aanpassen...
Geen klank.
Ik zal de RPi ontslaan als Kodi drager en nog eens PiHole proberen nu versie 5 uit is.
Hou jullie maar vast aan de bretellen, er volgen vele onnozele noob vragen.
Geen klank.
Ik zal de RPi ontslaan als Kodi drager en nog eens PiHole proberen nu versie 5 uit is.
Hou jullie maar vast aan de bretellen, er volgen vele onnozele noob vragen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
ik heb het misschien fout, maar ikzelf heb me een keer aan het volgende de pleuris zitten zoeken:
* Raspi 3 + libre-elec
* hdmi naar philips tv
* logitech harmony
ineens ook geluid weg. Maar ik bedien via de harmony normaal het geluid van de TV.
Omwille van Harmony staat CEC ook uit.
TV harder en harder gezet tot aan het maximum, en dan hoorde ik op fluisterniveau toch geluid.
en het bleek ineens dat door een update van libre-elec het volume van de PI zelf op "1/60" stond.
even keyboard aan de pi gehangen, en in de "libre-elec" software "volume up" gedaan tot die weer op 60/60 stond.
er is geen enkele visuele indicatie in libre-elec te vinden hiervan, trouwens. Je moet het echt "ontdekken" zoals ik dit deed.
* Raspi 3 + libre-elec
* hdmi naar philips tv
* logitech harmony
ineens ook geluid weg. Maar ik bedien via de harmony normaal het geluid van de TV.
Omwille van Harmony staat CEC ook uit.
TV harder en harder gezet tot aan het maximum, en dan hoorde ik op fluisterniveau toch geluid.
en het bleek ineens dat door een update van libre-elec het volume van de PI zelf op "1/60" stond.
even keyboard aan de pi gehangen, en in de "libre-elec" software "volume up" gedaan tot die weer op 60/60 stond.
er is geen enkele visuele indicatie in libre-elec te vinden hiervan, trouwens. Je moet het echt "ontdekken" zoals ik dit deed.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Met de Philips tv ook last van gehad.
Eenvoudigste oplossing was via tv settings quick setup van de Philips, die doorlopen tot sound preferences en daar wisselen tussen a,b of c en dan werkte het weer eventjes.
Eenvoudigste oplossing was via tv settings quick setup van de Philips, die doorlopen tot sound preferences en daar wisselen tussen a,b of c en dan werkte het weer eventjes.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Waar zou ik dat moeten vinden? Ik heb er een hele tijd naar gezocht, maar nergens te zien...profke schreef: even keyboard aan de pi gehangen, en in de "libre-elec" software "volume up" gedaan tot die weer op 60/60 stond.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Met de + en - toets.cadsite schreef:Waar zou ik dat moeten vinden? Ik heb er een hele tijd naar gezocht, maar nergens te zien...profke schreef: even keyboard aan de pi gehangen, en in de "libre-elec" software "volume up" gedaan tot die weer op 60/60 stond.
Mute is F8 als ik me niet vergis.
Gisteren nog eens zitten prullen, stopcontacten uit, herstarten, kijken voor updates, instellingen aanpassen...
Geen klank.
Hou jullie maar vast aan de bretellen, er volgen vele onnozele noob vragen. [/quote]
Aha, zeer mooi. Net hetzelfde voor gehad, en de oplossing van wisselen tussen tv settings in de quick setup werkte hier ook (tot nu toe).
Complimenten ook voor de mooie uitspraak, hou u vast aan de bretellen!
Geen klank.
Hou jullie maar vast aan de bretellen, er volgen vele onnozele noob vragen. [/quote]
Aha, zeer mooi. Net hetzelfde voor gehad, en de oplossing van wisselen tussen tv settings in de quick setup werkte hier ook (tot nu toe).
Complimenten ook voor de mooie uitspraak, hou u vast aan de bretellen!