Vlaamse Energieleverancier
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
In de laatste groepsaankoop groene stroom kwam de "Vlaamse Energieleverancier" naar boven als winnaar.
Heeft er al iemand van dit bedrijf gehoord / ervaringen?
Heeft er al iemand van dit bedrijf gehoord / ervaringen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Is dat een leverancier van de overheid uit?
EDIT: meer info: https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... e-zijn-wij
Ziet er wel interessant uit, ook al is er geen verschil tussen dag en nacht tarief...
EDIT: meer info: https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... e-zijn-wij
Ziet er wel interessant uit, ook al is er geen verschil tussen dag en nacht tarief...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat is natuurlijk de conotatie die ze willen uitlokken...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Op de vreg zie ik dat je pas kan aansluiten vanaf 01/05 en indien uitdrukkelijk gevraagd 01/04. Op hun eigen website zie ik er niet direct iets van staan.
Wat zouden jullie aanraden? Vast nemen voor 1 jaar of variabel? (ben in feite niet echt voor hun verplichte domiciliëring, maar laat dit nu even buiten beschouwing). Voor zo goed als elke situatie is die vaste formule momenteel pakje goedkoper of miszie ik iets?
Wat zouden jullie aanraden? Vast nemen voor 1 jaar of variabel? (ben in feite niet echt voor hun verplichte domiciliëring, maar laat dit nu even buiten beschouwing). Voor zo goed als elke situatie is die vaste formule momenteel pakje goedkoper of miszie ik iets?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
moederbedrijf lijkt me eerder ENERGETIQ, en heeft meer als een half miljoen schuld in de laatste neerlegging (2017)boonpwnz schreef:Vaganzza schreef:Is dat een leverancier van de overheid uit?
Volgens mij niet, dit is het moederbedrijf:
http://www.greenfever.be/
heb het wel niet volledig uitgepluisd, maar een energiebedrijf met een site zonder deftige details, geen btw nr erop, ....
pas vorig jaar geregistreerde domeinnaam en onder de koepel van ik-weet-niet-hoeveel andere bedrijfjes, waar er ook schulden zijn.
https://www.staatsbladmonitor.be/bedrij ... 0880502355
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ze komen in men vreg simulatie wel net boven Ecopower, maar als ik naar promo's kijk bvb.
Als ik een simulatie doe 4000 kWh stroom en 22770 kWh gas (niet men werkelijke verbruik maar een raming voor mijn eindfactuur dit jaar)
Vlaamse energieleverancier: € 82,78 elektriciteit, € 88,18 gas. € 2051,52/jaar
Engie: Easy (promo): € 168,45 elektriciteit + gas (groen + Belgisch als optie aangezet). € 2021,4/jaar (zonder promo € 2413,08 maar die prijs telt nu niet)
Wel in 1 keer op voorhand betalen, of zie ik dat mis?
Als ik een simulatie doe 4000 kWh stroom en 22770 kWh gas (niet men werkelijke verbruik maar een raming voor mijn eindfactuur dit jaar)
Vlaamse energieleverancier: € 82,78 elektriciteit, € 88,18 gas. € 2051,52/jaar
Engie: Easy (promo): € 168,45 elektriciteit + gas (groen + Belgisch als optie aangezet). € 2021,4/jaar (zonder promo € 2413,08 maar die prijs telt nu niet)
Wel in 1 keer op voorhand betalen, of zie ik dat mis?
-
- Elite Poster
Dat laatste gaat enkel over het abonnementsgeld, volgens mij. Die bedraagt 20e bij het vaste contract en 40€ bij de variabele contracten.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Sommige bedrijven rekenen de vaste vergoeding ook pro-rata aan, anderen rekenen dat aan per begonnen abonnementsjaar.MClaeys schreef:Wel in 1 keer op voorhand betalen, of zie ik dat mis?
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Ook een beetje aan het rondzien om te verhuizen.
Volgens de site van VREG zou Essent moeten de goedkoopste zijn momenteel gevolgd door de Vlaamse Energieleverancier. Mijn variabel tarief bij Luminus komt ergens in de achterste gelederen betreft prijs en toont een groot verschil met voornoemde.
Als ik dan dezelfde vergelijking maak op repectievelijk de sites van de leveranciers, dan komt plots Essent en de Vlaamse Energieleverancier op een minimaal verschil uit bij mijn Luminus product en eigenlijk de moeite niet om te switchen. Wat moet ik dan nu denken van sites zoals een VREG, CREG... Hoe correct in hun vergelijk zijn die eigenlijk?
Volgens de site van VREG zou Essent moeten de goedkoopste zijn momenteel gevolgd door de Vlaamse Energieleverancier. Mijn variabel tarief bij Luminus komt ergens in de achterste gelederen betreft prijs en toont een groot verschil met voornoemde.
Als ik dan dezelfde vergelijking maak op repectievelijk de sites van de leveranciers, dan komt plots Essent en de Vlaamse Energieleverancier op een minimaal verschil uit bij mijn Luminus product en eigenlijk de moeite niet om te switchen. Wat moet ik dan nu denken van sites zoals een VREG, CREG... Hoe correct in hun vergelijk zijn die eigenlijk?
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
FWIW, wij zijn sinds 1 januari klant bij Vlaamse energieleverancier met een variabele gas (elec = Ecopower bij ons). Dat kwam er als goedkoopste uit (wij switchen elk jaar wel als het de moeite is). Voorlopig geen klachten, buiten de idiote naam
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 38 keer
Idem hier, en ons licht brandt nog.. . Ik heb géén domiciliering op de facturen.powaq schreef:wij zijn sinds 1 januari klant bij Vlaamse energieleverancier
Wel opletten: ze geven een contract van 2 jaar, maar tarieven na 1 jaar zijn hoger. Gewoon in uw agenda zetten om vóór afloop van 1ste jaar te veranderen dan.
Wat is het risico? Je kan sowieso maandelijks opzeggen, alleen de 1ste 6 maand zijn verplicht,dit is wettelijk geregeld.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik zit nu bij Mega, ik dacht dat die uit de groepsaankoop kwamen? Nouja, het scheelt me veel geld ten opzichte van vorig jaar. Mijn voorschot (was ook wel te hoog) is meer dan gehalveerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Bij ons was het ook Mega via de groepsaankoop van Samen Sterker. Groepsaankoop werd november vorig jaar vastgelegd, dus nog voor de daling van de tarieven. Mega even gemaild met de vraag of we niet mochten overschakelen naar de huidige tarieven > geen probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik was ook eens mijn jaarlijkse vergelijking aan 't doen. En ook bij mij komt Vlaams Energieleverancier als goedkoopst naar boven (lijkt wel alsof dat bij iedereen zo is).
Als ik dan op de websites van mijn huidige leverancier (Essent) en Vlaamse Energieleverancier zelf ga kijken en vergelijken, komen ze beiden plots een stuk duurder uit dan de vergelijking op de VREG site. Het verschil wordt erg klein, maar goed, elke euro verschil is natuurlijk een verschil
Ik zie op de VREG wel staan dat domiciliëring verplicht is, maar op de site van Vlaamse Energieleverancier zie ik dat je ook via overschrijving kan betalen... Kan iemand die al Vlaamse Energieleverancier klant is even bevestigen/ontkrachten of een domiciliëring verplicht is?
Als ik dan op de websites van mijn huidige leverancier (Essent) en Vlaamse Energieleverancier zelf ga kijken en vergelijken, komen ze beiden plots een stuk duurder uit dan de vergelijking op de VREG site. Het verschil wordt erg klein, maar goed, elke euro verschil is natuurlijk een verschil
Ik zie op de VREG wel staan dat domiciliëring verplicht is, maar op de site van Vlaamse Energieleverancier zie ik dat je ook via overschrijving kan betalen... Kan iemand die al Vlaamse Energieleverancier klant is even bevestigen/ontkrachten of een domiciliëring verplicht is?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb alsins niet de kans gehad om het 'uit te zetten' bij de bestelling. Was ook het enigste waar ik vragen over had... Is dit wel wettelijk? Wat als ik die domiciliering gewoon annuleer bij me bankinstelling en manueel betaal? Over transacties ben ik wel een controle freak.NickG schreef: Ik zie op de VREG wel staan dat domiciliëring verplicht is, maar op de site van Vlaamse Energieleverancier zie ik dat je ook via overschrijving kan betalen... Kan iemand die al Vlaamse Energieleverancier klant is even bevestigen/ontkrachten of een domiciliëring verplicht is?
-
- Pro Member
Ik ben klant sinds 1-jan-20, krijg maandelijks de factuur per mail en betaal via overschijving. Ik ben van nature allergisch aan domiclieringen, maar sinds de nieuwe regelgeving in 2017 is de gebruiker wel beter beschermd: als je niet akkoord bent kan je tot 8 weken nadat bedrag van je rekening is gegaan dit terugvragen, gewoon aan je eigen bank (het zgn refund-recht).NickG schreef:Kan iemand die al Vlaamse Energieleverancier klant is even bevestigen/ontkrachten of een domiciliëring verplicht is?
-
- Premium Member
Wist ik niet, en er zijn er veel die dit niet weten gok ik. Ik lees veel a la 'ze gingen terugbetalen maar op vandaag nog niets gezien'. Zullen er ook met domiciliering tussen zitten.phildww schreef:als je niet akkoord bent kan je tot 8 weken nadat bedrag van je rekening is gegaan dit terugvragen, gewoon aan je eigen bank (het zgn refund-recht).
-
- Elite Poster
Ik zie bij hun FAQ toch duidelijk dat je beiden kan kiezen: https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... betalingenbollegijs schreef:Ik heb alsins niet de kans gehad om het 'uit te zetten' bij de bestelling. Was ook het enigste waar ik vragen over had... Is dit wel wettelijk? Wat als ik die domiciliering gewoon annuleer bij me bankinstelling en manueel betaal? Over transacties ben ik wel een controle freak.NickG schreef: Ik zie op de VREG wel staan dat domiciliëring verplicht is, maar op de site van Vlaamse Energieleverancier zie ik dat je ook via overschrijving kan betalen... Kan iemand die al Vlaamse Energieleverancier klant is even bevestigen/ontkrachten of een domiciliëring verplicht is?
Wss is de default domciliëring en moet je achteraf aanpassen. Maar da's geen probleem, phildww blijkt ook via overschrijving te betalen. Ik denk dat ik dan maar eens het nodige ga doen om over te stappen en weer wat geld te besparen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik doe constant mee aan groepsaankopen. Echt bangelijke prijzen soms en weer een jaar verder met VASTE tarieven. Top.
Ik probeer milieuvriendelijk te zijn, heb PV-installatie (al 12 jaar Ecopower, die verander ik niet). Dus gas maakt niet uit bij welke...Groen gas in BE bestaat toch niet. Dus nu bij Engie (die slecht scoren in score qua milieu). Cheapest. Je kan maandelijks meterstanden ingeven.
Ik probeer milieuvriendelijk te zijn, heb PV-installatie (al 12 jaar Ecopower, die verander ik niet). Dus gas maakt niet uit bij welke...Groen gas in BE bestaat toch niet. Dus nu bij Engie (die slecht scoren in score qua milieu). Cheapest. Je kan maandelijks meterstanden ingeven.
-
- Elite Poster
NickG schreef: Ik zie bij hun FAQ toch duidelijk dat je beiden kan kiezen: https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... betalingen
Wss is de default domciliëring en moet je achteraf aanpassen. Maar da's geen probleem, phildww blijkt ook via overschrijving te betalen. Ik denk dat ik dan maar eens het nodige ga doen om over te stappen en weer wat geld te besparen
Het werd duidelijk als ik wat verder ga in het bestellingsproces: https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... re-klanten
Enkel bij "groen gerust" kan je kiezen tussen domiciliëring of overschrijving. Groen vast & Groen variabel zijn enkel domiciliëring...
-
- Pro Member
tiens, ik heb groen variabel en kon van in 't begin voor overschrijving kiezen... Dat is dan toch een verandering in de voorwaarden tov 6 maand geleden.NickG schreef:Groen vast & Groen variabel zijn enkel domiciliëring...
Je ziet het wel meer: betere voorwaarden in ruil voor domicliëring.. Ik vraag me af of dit wettelijk is.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 208 keer
De vraag is idd of het wettelijk is je kan jezelf ook maximaal beschermen bij veel banken kan je een maximum zetten. Dus als ze maandelijks 85 euro afhalen zet jij dat op 90 euro dan is je risico 5 euro
Gemak en voordeel van een domiciliering maar de controle bij jezelf als een overschrijving.
Gemak en voordeel van een domiciliering maar de controle bij jezelf als een overschrijving.
-
- Premium Member
Iemand een betere zicht op of dit wettelijk is?
Ondertussen zit ik in discussie met deze leverancier over dit punt. Ze weigeren mij een manuele betaling toe te laten (door bv referentie code te geven). Ik zal gewoon storten op hun rekening met als vermelding factuurnummer om laattijdige betaling te vermijden.
Ze spelen het wel hard: 'U hebt contract getekend met de gekende voorwaarden, getekend is getekend' was hun antwoord.
Dit klopt eigenlijk niet he denk ik dan, als ik een contract teken dat ik iemand mag vermoorden is die ook niet 'getekend is getekend' he.
Dus iemand die hier meer kennis over heeft of het wettelijk is wat ze doen?
Ondertussen zit ik in discussie met deze leverancier over dit punt. Ze weigeren mij een manuele betaling toe te laten (door bv referentie code te geven). Ik zal gewoon storten op hun rekening met als vermelding factuurnummer om laattijdige betaling te vermijden.
Ze spelen het wel hard: 'U hebt contract getekend met de gekende voorwaarden, getekend is getekend' was hun antwoord.
Dit klopt eigenlijk niet he denk ik dan, als ik een contract teken dat ik iemand mag vermoorden is die ook niet 'getekend is getekend' he.
Dus iemand die hier meer kennis over heeft of het wettelijk is wat ze doen?
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik denk dat ze gelijk hebben.
Je was niet verplicht het contract aan te gaan, maar je was er wel mee akkoord.
https://radio2.be/de-inspecteur/domicil ... voorwaarde.
Je was niet verplicht het contract aan te gaan, maar je was er wel mee akkoord.
https://radio2.be/de-inspecteur/domicil ... voorwaarde.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je akkoord bent gegaan met de betalingsvoorwaarde "domiciliëring", is dat een onderdeel van het contract.
@moord
Een moord is altijd illegaal, een domiciliëring niet.
@moord
Een moord is altijd illegaal, een domiciliëring niet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Fyi
https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... iciliering
&
https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... re-klanten
Eventueel de vraag stellen aan Fod Economie mag het of mag het niet
Ik lees op de website dat voor Groen Vast/Variabel een domiciliëring vereist is en dat u anders voor Groen Gerust vast dient te kiezen
Dus ik vrees dat er weinig tegen in te brengen zal zijn (een contractuele voorwaarde)
Zie ook wat u rechten zijn bij een Europese Domiciliëring
http://sepabelgium.be/sites/default/fil ... 013-NL.pdf
https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... iciliering
&
https://www.vlaamseenergieleverancier.b ... re-klanten
Eventueel de vraag stellen aan Fod Economie mag het of mag het niet
Ik lees op de website dat voor Groen Vast/Variabel een domiciliëring vereist is en dat u anders voor Groen Gerust vast dient te kiezen
Dus ik vrees dat er weinig tegen in te brengen zal zijn (een contractuele voorwaarde)
Zie ook wat u rechten zijn bij een Europese Domiciliëring
http://sepabelgium.be/sites/default/fil ... 013-NL.pdf