weepee vs ovh no audio

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik heb een trunk bij weepee en een ligne sip bij ovh.
als ik beide koppel op mijn freepbx heb ik het volgende:

mijn toestel naar de freepbx (echo test): werkt zoals het hoort, audio aan beide kanten
mijn toestel inkomend en uitgaand over freepbx via weepee: alles werkt zoals het hoort, audio aan beide kanten
mijn toestel inkomend en uitgaand over ovh: geen audio.... dus de toestellen rinkelen wel, je kan opnemen, maar geen van beide partijen heeft audio.

steek ik de ovh lijn rechtstreeks op het toestel werkt het wel.
(let wel: in dit geval is er een ietwat andere configuratie wat betreft intern netwerk en firewalling)

dat de weepee trunk werkt lijkt me aan te tonen dat het geen issue zou mogen zijn met de firewalling of configuratie,
en ik heb een hele /23 van ovh gewhitelist zelfs... maar toch wil die niet mee.

iemand toevallig nog een idee in welke richting ik dit ga moeten zoeken?
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zou een siptrace nemen met wireshark en kijken in de SDP wat er gebeurd, ik denk bvb aan codec mismatch, rtp ip's die verkeerd doorgegeven worden,...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

gimic schreef:ik denk bvb aan codec mismatch, rtp ip's die verkeerd doorgegeven worden,...
zou ik ook denken maar van wat ik kan zien is er geen verschil tussen weepee (die wel werkt) en ovh (die dus geen audio heeft).

toestel => pbx = ok
toestel => pbx => weepee => mijn gsm = ok
toestel => pbx => ovh => mijn gsm = geen audio en gesprek breekt af na x seconden (alsof het niet helemaal opgebouwd raakt)

ik zie dus echter niet dadelijk iets dat erop zou duiden dat het fout is (traces vanaf firewall)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”