Taxonweb 2020

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wou net mijn belastingen invullen. Toch enkele nieuwigheden precies.

Dit jaar een vereenvoudigde aangifte gekregen, blijkbaar als je niets doet krijg je dan op 30 juni een aanslagbiljet. Ok fijn, handig voor de vergeetachtigen onder ons.

Helaas is er iets niet ingevuld. Dan klik je op, niet correct of onvolledig en wat blijkt dan? Een blanco invulformulier!

Vorig jaar kon ik nog wel wijzigingen doorvoeren zonder dat alle reeds gekende gegevens werden gewist. Nog beter, het onding kwam zelfs zeggen dat ik het jaar voordien een vak had ingevuld en dit nu ook kon doen.

Ik wil dan even een pdf trekken van de reeds gekende cijfers: om technische redenen momenteel niet beschikbaar.

Wil ik echt al die moeite doen om 11,15 euro terug te krijgen...

Ik vind dit eerlijk gezegd niet meteen een verbetering.

Wel een mooie zet natuurlijk, als ze van xxxxxx aantal burgers 10 euro krijgen. :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het aangifteformulier goed bestuderen en erover nalezen is toch wel van belang als je maximaal uw rechten wil uitputten. Zo kun je tot 240 euro reeds betaalde roerende voorheffing terugvorderen die je betaalde op dividenden van aandelen in 2019.

Maar op mijn aangifteformulier bestaat die code niet eens. (code 1437 en 2437). Woon in Brussel, schijnt die wie in Vlaanderen woont die code wel heeft. Om het aan te kunnen geven moet je manueel die code toevoegen. Dat is pas schandalig eigenlijk!

Waarmee ik wil zeggen; gewoon dat voorstel aanvaarden kan u duur te staan komen.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Slafes schreef: Helaas is er iets niet ingevuld. Dan klik je op, niet correct of onvolledig en wat blijkt dan? Een blanco invulformulier!
Huh?? Kan/kon dit nier reproduceren: ik selecteerde ook niet akkoord, maar dan kreeg ik netjes een ingevuld formulier, en kon ik invullen wat ontbrak...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier lijkt de vooraf ingevulde aangifte correct, vannacht nog eens dubbel checken en valideren.
Niets speciaal in ons geval, enkel lonen, lening en pensioensparen.

btw: hier is al ergens een topic over dacht ik.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

tdemeyer schreef:Huh?? Kan/kon dit nier reproduceren: ik selecteerde ook niet akkoord, maar dan kreeg ik netjes een ingevuld formulier, en kon ik invullen wat ontbrak...
Dat is ook wat er staat in de mail die ik hierover kreeg, is het niet correct kan u aanvullen. Echter, de realiteit bij mij toont anders. De eerste vraag nadat ik er op had geklikt was: uw bankrekeningnummer graag. Daarna burgerlijke staat en dan zag ik dat alles leeg was.

Ik zal morgen nog eens proberen, kan ook zijn dat er weer een technisch probleem is natuurlijk. Iets wat niet abnormaal is... :roll:

Valideren hoeft trouwens niet bij een vooraf ingevulde aangifte. Staat er letterlijk zo bij en je kan het ook gewoon niet valideren.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik kijk ook altijd na. Dit jaar zit er volgens mij een grote kemel in de berekening.
Het belastingsvoordeel ten gevolge van kind ten laste staat bij de laagste verdiener van ons twee.
Vorige jaren was dit, zoals het hoort, ten voordele van de grootste verdiener.
Ik kan daar zelf niets aan instellen.

Ik heb al gebeld maar geraak er niet binnen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Slafes schreef:Wou net mijn belastingen invullen. Toch enkele nieuwigheden precies.

Dit jaar een vereenvoudigde aangifte gekregen, blijkbaar als je niets doet krijg je dan op 30 juni een aanslagbiljet. Ok fijn, handig voor de vergeetachtigen onder ons.

Helaas is er iets niet ingevuld. Dan klik je op, niet correct of onvolledig en wat blijkt dan? Een blanco invulformulier!

Vorig jaar kon ik nog wel wijzigingen doorvoeren zonder dat alle reeds gekende gegevens werden gewist. Nog beter, het onding kwam zelfs zeggen dat ik het jaar voordien een vak had ingevuld en dit nu ook kon doen.

Ik wil dan even een pdf trekken van de reeds gekende cijfers: om technische redenen momenteel niet beschikbaar.

Wil ik echt al die moeite doen om 11,15 euro terug te krijgen...

Ik vind dit eerlijk gezegd niet meteen een verbetering.

Wel een mooie zet natuurlijk, als ze van xxxxxx aantal burgers 10 euro krijgen. :)
Op het juiste klikken en ge kunt alles aanpassen.
is iets anders van lay out maar uiteindelijk is het geen probleem.
En vereenvoudigd en niet nakijken is altijd in voordeel vadertje staat.
Toch mooi dat ze het onvolledig invullen meestal.
Vanaf iets in mindering kan gebracht worden weten de leukerds het zogezegd niet.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

MarkDM schreef:Ik kijk ook altijd na. Dit jaar zit er volgens mij een grote kemel in de berekening.
Het belastingsvoordeel ten gevolge van kind ten laste staat bij de laagste verdiener van ons twee.
Vorige jaren was dit, zoals het hoort, ten voordele van de grootste verdiener.
Ik kan daar zelf niets aan instellen.

Ik heb al gebeld maar geraak er niet binnen.
Ik dacht dat dat voordeel bekeken werd op het gemeenschappelijke inkomen. Maakt dan ook niet uit bij wie het kind ten laste is ...
In mijn geval toch (gehuwd).
Bovendien, zodra je inkomen boven het voordeel zit, maakt het toch niet uit? (is toch geen percentage maar vast bedrag).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag doe ik precies dezelfde handeling en kan ik netjes dat ene bedrag invullen en klaar. Blijkbaar enkele dagen terug dus een technisch storing...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ping werkt

Code: Selecteer alles

ping eservices.minfin.fgov.be

Pinging eservices.minfin.fgov.be [193.191.216.39] with 32 bytes of data:
Reply from 193.191.216.39: bytes=32 time=8ms TTL=247
Reply from 193.191.216.39: bytes=32 time=7ms TTL=247
Reply from 193.191.216.39: bytes=32 time=7ms TTL=247
Reply from 193.191.216.39: bytes=32 time=7ms TTL=247

Ping statistics for 193.191.216.39:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 8ms, Average = 7ms
Maar het inloggen gaat niet.
Afbeelding

Prutsers!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heist_175 schreef:ping werkt

Code: Selecteer alles

ping eservices.minfin.fgov.be
Maar het inloggen gaat niet.
Prutsers!
het inloggen is wel op een andere server dan de eservices dacht ik...
trouwens, al eens geprobeerd met een andere browser? :)
hier doet het inloggen trouwens al eeuwen moeilijk op opera, maar werkt perfect in firefox.
heeft iets met de certificaten te maken voor de kaartlezer ofzo (dno, don't care, het werkt in firefox dus dat is goed genoeg)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Splitter schreef:
heist_175 schreef:ping werkt

Code: Selecteer alles

ping eservices.minfin.fgov.be
Maar het inloggen gaat niet.
Prutsers!
het inloggen is wel op een andere server dan de eservices dacht ik...
trouwens, al eens geprobeerd met een andere browser? :)
hier doet het inloggen trouwens al eeuwen moeilijk op opera, maar werkt perfect in firefox.
heeft iets met de certificaten te maken voor de kaartlezer ofzo (dno, don't care, het werkt in firefox dus dat is goed genoeg)
Chrome, FF, IE, Edge
Op 2 verschillende pc's geprobeerd
:evil:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

pfuhu schreef:
MarkDM schreef: Het belastingsvoordeel ten gevolge van kind ten laste staat bij de laagste verdiener van ons twee.
Ik dacht dat dat voordeel bekeken werd op het gemeenschappelijke inkomen. Maakt dan ook niet uit bij wie het kind ten laste is ...
In mijn geval toch (gehuwd).
Bovendien, zodra je inkomen boven het voordeel zit, maakt het toch niet uit? (is toch geen percentage maar vast bedrag).
Van zodra je officieel samenwoont, zij het via huwelijk of wettelijk samenwonen (met een contract dus) wordt het inkomen samen gegooid en de aftrek van het kind is dan gemeenschappelijk. Enkel als je feitelijk samenwoont moet een van de 2 partners het/de kind(eren) ingeven. In dit geval heb je ook elk een belastingbrief en wordt die ene partner beschouwd als alleenstaande met kind ten laste (extra aftrek).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”