Geen modem-only meer beschikbaar bij Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Een vriend van mij heeft een Telenet fiber business abonnement van 300 Mbit op zijn bedrijf en zou willen upgraden naar 500 Mbit of 1 Gbit (voor de prijs moet je het echt niet laten).
Wegens zijn huidige modem(-only) (type CV6181E), haalt hij momenteel slechts maximum 220 Mbit.
Hij heeft dus een nieuwe modem-only nodig die wel de de snelheid aankan (bv de CV7160E, die gigabit aankan).

Echter zijn nergens nog zuivere modem-only (type CV7160E) te verkrijgen en komen ook niet meer binnen!
Hij heeft, op aanraden van Telenet, veel Telenet winkels en service centers afgegaan om te kijken of nog ergens een binnen is, maar helaas nergens nog beschikbaar.

Een oplossing met de mac-passthrough (CV8560E) is niet compatibel wegens gebruik van type firewall en momenteel heeft hij ook buiten het vast publiek IP, meerdere dynamische publieke IP-adressen in gebruik die hij dan zou verliezen. Daarbij is er op de verschillende fora info te vinden dat deze type modems toch wel problemen kunnen geven met de mac-passthrough/bridge.

Heeft/had iemand hetzelfde probleem en hoe is dit opgelost?
Is er nog een ander type zuivere modem-only beschikbaar die gigabit aan kan dan buiten de CV7160E?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Welk type firewall heeft deze persoon?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

vraag me dan ook af wat voor firewall dat zou zijn om zulk probleem te hebben?
verder ben ik bij de meeste (grotere) telenet klanten altijd een hp-router tegengekomen waarop ze de IPs uitdelen naar end-user apparatuur,
misschien is dat dan voor jouw vriend ook de oplossing? (modem -> hp router managed door telenet met externe IPs -> firewall) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De CV7160E (Docsis 3.0 24*8) is de enige "modem only" die (theoretsich) gigabit ondersteunt.
Maar Telenet vervangt de 7160E bij de klanten die gigaboost optie nemen door de CV8560E (Docsis 3.0 32*8 en Docsis 3.1)

Zelfs als je nog een CV7160E op de kop zou kunnen tikken, zal het plezier van korte duur zijn.
Telenet was van plan om de snelheid van zijn Docsis 3.0 (24*8) modems terug te schroeven naar 400 mbps (voorjaar 2020).

Waarschijnlijk zijn de plannen tijdelijk in de koelkast wegens Corona ...

De CV8560E Mac passtrough heeft inderdaad enkele tekortkomingen:
  1. IPv6 implementatie (waarbij je eigenlijk op de bridge een /56 zou moeten krijgen) loopt mank.
  2. je kan maximaal één publiek IPv4 krijgen (naast dat van de ingebouwde router).
Mac passtrough is dus geen bridge, en voor veel klanten geen alternatief voor de modem-only.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De enige mogelijke oplossing is klacht indienen tegen Telenet bij http://www.ombudsmantelecom.be en eisen dat Telenet een modem-only voorziet.
Kenniey
Premium Member
Premium Member

raf1 schreef:De enige mogelijke oplossing is klacht indienen tegen Telenet bij http://www.ombudsmantelecom.be en eisen dat Telenet een modem-only voorziet.
Want, dat staat ergens vermeld dat je 16 ip's moet hebben bij je simpel business abo?
Als je meerdere externe ip's en meer complexe setups wil, kan je inderdaad beter naar een corporate fibernet met een HP router.

Buiten dit alles, wil ik toch graag eens weten over welke firewall de TS het nu heeft, indien dat in orde kan gebracht worden kan er toch al een fixed ip daarop voorzien worden.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

philippe_d schreef: Maar Telenet vervangt de 7160E bij de klanten die gigaboost optie nemen door de CV8560E (Docsis 3.0 32*8 en Docsis 3.1)

Zelfs als je nog een CV7160E op de kop zou kunnen tikken, zal het plezier van korte duur zijn.
Dit klopt niet hoor. Ik heb de gbit optie laten activeren en heb nog steeds de CV7160E modem only...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

raf1 schreef:De enige mogelijke oplossing is klacht indienen tegen Telenet bij http://www.ombudsmantelecom.be en eisen dat Telenet een modem-only voorziet.
IMHO zou de optie om een eigen modem aan te kopen (desnoods uit een lijst van goedgekeurde modellen) en deze te laten registreren op het Telenet netwerk een meer duurzame oplossing zijn naar de toekomst toe.

Zo hoeft Telenet zich niet meer bezig te houden met iets dat ze toch niet willen doen. Men kan dan ook eenvoudig bepalen dat men geen support kan leveren voor wie een eigen modem gebruikt. En een lijst van goedgekeurde modellen hoeft hoogstens 1 keer per jaar nagekeken en geactualiseerd te worden.
Kenniey
Premium Member
Premium Member

Zoals ik al eerder vermeld heb, is de CV8560E of de Witte wireless modem nodig bij deze setup: snelheden boven de 200 mbps en de nieuwe TV box.
Indien de snelheid beneden of gelijk aan 200 mbps is, kan de zwarte wireless modem ook nog.
Modem only kan nooit in combinatie met de nieuwe TV box, indien wel het geval is, wordt dit gechecked en zal er een aanpassing nodig zijn van modem of STB.

Andere redenen om deze te plaatsen, kan bv zijn dat de technieker of de shop enkel de wireless en de CV8560E bij hebben.

edit: benaming aangepast naar modem only
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Met een CV7160E haal ik toch snelheden tot net onder 300mbps...
AC19CD95-29BF-4880-B9A9-E4D470B2DCCC.png
Dus dat is toch al meer dan 200mbps.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik heb hier ook een CV7160 staan met een Business Fibernet 300+ op geactiveerd.
Ik wil deze ook zo lang mogelijk houden omdat ik ook verschillende dynamische IP-adressen gebruik, vnl. voor gebruik van OpenDNS die IP-based werkt.
Maar twee publieke IP's meer overhouden (één fixed in bridge) en één van de modem-router zelf, vereist wel wat aanpassingen op het netwerk.

Als je op de firewall regels definieert op basis van source IP, dan moet de WAN-kant uiteraard wel een publiek IP hebben (en dus geen private door de modem/router uitgedeeld).
Kenniey schreef:Want, dat staat ergens vermeld dat je 16 ip's moet hebben bij je simpel business abo?
Als je meerdere externe ip's en meer complexe setups wil, kan je inderdaad beter naar een corporate fibernet met een HP router.
Ik zit ook met die 16 in mijn hoofd, maar kan die dus nergens terugvinden. Bron?
Computer(k)nul
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Kenniey schreef:Want, dat staat ergens vermeld dat je 16 ip's moet hebben bij je simpel business abo?
Naast de kwestie, het punt is dat Telenet iets wijzigt in het nadeel van de klant. Als het vroeger wél kon en vandaag niet meer dan is dat achteruitgang terwijl de abonnementsprijzen alleen maar gestegen zijn!
CCatalyst schreef:IMHO zou de optie om een eigen modem aan te kopen (desnoods uit een lijst van goedgekeurde modellen) en deze te laten registreren op het Telenet netwerk een meer duurzame oplossing zijn naar de toekomst toe.
Goed idee, koop een modem-only die EuroDOCSIS 3.1 ondersteunt uit volgende lijst: https://www.excentis.com/resources/list ... d-products en sluit die daarna aan op de coaxkabel. Als Telenet weigert om internet te activeren op die modem, daag je Telenet voor de rechter op basis van artikel 36 en artikel 38 van de telecomwet.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Sinna schreef:Als je op de firewall regels definieert op basis van source IP, dan moet de WAN-kant uiteraard wel een publiek IP hebben (en dus geen private door de modem/router uitgedeeld).
Je hebt via mac-passthrough toch een publiek IP-adres (en ook nog één dynamisch ipv 16).
raf1 schreef:Goed idee, koop een modem-only die EuroDOCSIS 3.1 ondersteunt uit volgende lijst: https://www.excentis.com/resources/list ... d-products en sluit die daarna aan op de coaxkabel. Als Telenet weigert om internet te activeren op die modem, daag je Telenet voor de rechter op basis van artikel 36 en artikel 38 van de telecomwet.
Komaan raf1... go for it :banana:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:Je hebt via mac-passthrough toch een publiek IP-adres (en ook nog één dynamisch ipv 16).
Klopt, maar da's dan meteen in gebruik voor de firewall.

Ik wees er op omdat ik naar aanleiding van Edpnet levert automatische 4G-back-up aan zakelijke klanten een discussie gehad heb met edpnet waarbij duidelijk werd dat in die configuratie (op dit moment) geen publiek IP aan de firewall toegewezen kan worden. Ik heb in afwachting van die mogelijkheid een Fritz!Box 7530 in bruikleen gekregen.
Computer(k)nul
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Sinna schreef:Klopt, maar da's dan meteen in gebruik voor de firewall.
Ik vermoed dat dat normaal toch de bedoeling is ?

Trouwens waar je je dat fixed adres aan wil toekennen bepaal je zelf via de mac-passthrough settings.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, maar met die nieuwe modem verlies ik mijn andere dynamische publieke adressen. Da's het hele punt.
Computer(k)nul
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, om meerdere IP adressen te kunnen bekomen heb je idd een modem only nodig, want de router met passthrough laat dit niet toe (softwarematig, want ze zouden dat kunnen als ze wilden).
Uit interesse, mag ik vragen waarvoor jij ze gebruikt?

Ik heb dat probleem ook.
Ik gebruik een VM setup om een eigen router, firewall, en VM te introduceren op een netwerk naast de bestaande firewall, zodat ik die indien nodig vanop afstand kan configureren zonder die langs buiten op te zetten of te riskeren een lockout te krijgen.
Of om andere firewalls te testen, of tijdelijke toestellen publiek te maken, etc etc...
Thuis gebruik ik dat regelmatig in test setups enzo.
Nu de IPv4s echt wel op zijn, gaat TN niet graag meer meerdere IPs voorzien.

Btw, die 16 hebben we hier ooit getest: de modem stopt met IPs uitdelen na het 16e toestel.
16 heb ik er gelukkig niet nodig, maar 4 is toch wel een minimum.

Dan nog een paar correcties:
1) De mac passthrough is wel een vorm van bridging, alleen geen volledig transparante bridge zoals we die kennen bij de modem, waar je gewoon een device moet inpluggen en hij wordt gebridged.
2) Voor zover ik weet van het netweters forum, heeft de experte daar geinformeerd bij de technici, en beweren zij dat bij de mac passthrough jouw eigen modem een /60 subnet krijgt ipv een /56, en dat er "geen plannen zijn om dat te veranderen op korte termijn" of zoiets.
Dat is ook wel weer pijnlijk, want dan heb je slechts 16 subnets intern (bij ipv4 heb je er meer dan 65000), en dan bots ik zo al tegen die limiet aan.

Ik mag hopen dat ze nog terugkomen, want veel bedrijven zullen die truc van 1 fixed + meerdere dynamic IPs wel gebruiken, denk ik.
Het wordt dringend tijd om die markt te openen en eigen toestellen toe te laten.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er een aantal in gebruik (onderwijscontext):
  1. Kantoornetwerk
  2. Pedanetwerk
  3. Gastennetwerk
  4. Student lounge
  5. RIPE probe
Het vast IP-adres is toegewezen aan de firewall achter het kantoornetwerk.
Het peda- en gastennetwerk hebben elk hun eigen DNS-filtering (en hebben dus een eigen extern IP van doen).
De studentenraad heb ik een eigen lijn gegeven (wel met BWM zodat ze de lijn niet dichtknijpen).
Zelfs als had ik geen OpenDNS van doen, dan nog zou ik het kantoornetwerk en de overige netwerken splitsen zodat 'mijn' fixed IP niet door een stomme fout geblacklist wordt.
ITnetadmin schreef:Ik mag hopen dat ze nog terugkomen, want veel bedrijven zullen die truc van 1 fixed + meerdere dynamic IPs wel gebruiken, denk ik.
Mijn schoonbroer werkt (onrechtstreeks) voor Telenet en geeft aan dat mijn setup amper voorkomt. Bedrijven die meerdere IP-adressen van doen hebben, zitten op Corporate Fibernet (ipv. Business Fibernet).
Computer(k)nul
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Nuja, int ergste geval steek je een tussenrouter, en een tussennetwerk.
Maar een van de redenen dat ook ik het gebruik bij bv guest wifi in scholencontext, is dat eventuele IP blocks veroorzaakt door de guests niet impacteren op het IP van de administratie.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Sinna schreef:Mijn schoonbroer werkt (onrechtstreeks) voor Telenet en geeft aan dat mijn setup amper voorkomt.
Dat is ook de reden dat TN er nooit veel moeite zal insteken... trouwens voor professioneel gebruik heb je professionele abonnementen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Klopt van geen kanten.
In het onderwijs bv is er echt geen geld voor "professionele abbonementen" vaak, maar wel noodzaak.
Zelfde in de ondersteunende medische sector (bv gehandicaptenverzorgingsinstellingen).
En de ITers die daar werken (en ik kan daarvan meespreken) mogen alles zelf thuis testen en uitproberen, maar hebben vaak hoegenaamd niet de inkomsten om thuis een professionele lijn te steken (als dat al kan zonder btw nummer).

Het is mss een niche, maar ze bestaan wel en hebben het nodig.
En geen enkele provider catert ernaar.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:trouwens voor professioneel gebruik heb je professionele abonnementen.
Upselling dus en daar past deze nieuwe pestmaatregel perfect in.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Schoolnet (Internet only) is een verkapte Business Fibernet 300+ met fixed IP inbegrepen en dus geen Corporate Fibernet. Aan scholen gaan ze geen Corporate Fibernet kunnen verslijten.
Ik zou trouwens niet weten waarom ik thuis een professionele lijn zou moeten aanhouden, mijn Scarlet Trio volstaat ruimschoots.
Computer(k)nul
doopsuiker
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Sinna schreef:Schoolnet (Internet only) is een verkapte Business Fibernet 300+ met fixed IP inbegrepen en dus geen Corporate Fibernet. Aan scholen gaan ze geen Corporate Fibernet kunnen verslijten.
Ik zou trouwens niet weten waarom ik thuis een professionele lijn zou moeten aanhouden, mijn Scarlet Trio volstaat ruimschoots.
Schoolnet is bij mijn weten niet meer te bestellen. Schoolnet+ is het nu en dit is wel een gewone corporate fibernet met 8 ip's aan een heel schappelijke prijs
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Klopt van geen kanten.
In het onderwijs bv is er echt geen geld voor "professionele abbonementen" vaak, maar wel noodzaak.
Zelfde in de ondersteunende medische sector (bv gehandicaptenverzorgingsinstellingen).
En de ITers die daar werken (en ik kan daarvan meespreken) mogen alles zelf thuis testen en uitproberen, maar hebben vaak hoegenaamd niet de inkomsten om thuis een professionele lijn te steken (als dat al kan zonder btw nummer).
Nu ga je Telenet al verwijten dat je "bedrijf" geen geld wil investeren en z'n werknemers ervoor laat opdraaien :bang:

Ik denk dat je tegen de verkeerde aan het klagen bent ! Trouwens bizar dat enorm veel bedrijven wel toekomen met één vast IP-adres (in theorie hebben de meeste zelfs geen vast IP-adres nodig al is de situatie met thuiswerken nu misschien iets anders).

Trouwens bij de xDSL providers heb je volgens mij ook geen 16 IP-adressen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

doopsuiker schreef:Schoolnet is bij mijn weten niet meer te bestellen. Schoolnet+ is het nu en dit is wel een gewone corporate fibernet met 8 ip's aan een heel schappelijke prijs
Ik was onvolledig in een eerder antwoord: ik had het over Schoolnet Internet Only. Dat is volgens de factuur een Business Fibernet 300 plus met correctie op internetabonnement omdat bij Business Fibernet 300 plus standaard nu zonder vast IP adres komt (optie aan exact het bedrag van de correctie).

Het prijsverschil tussen een Schoolnet Internet Only 300/30 (€70) en Corporate Fibernet 240/40 (€250) of een Schoolnet Internet Only 1000/50 (€85) en Corporate Fibernet 500/50 (€270) vind ik op dit moment niet te rechtvaardigen.

Als Schoolnet+ in de markt gezet wordt tegen hoogstens de helft van de prijs voor Corporate Fibernet (dus resp. €125 en €135), dan wordt het uiteraard een ander verhaal, maar eigenlijk wil ik al dat managed gedoe (nog) niet.
Onder het kopje 'Geen openbare aanbesteding' nodig' wordt immers vermeld:
Aantrekkelijke prijzen met meer dan 50% korting op de marktprijs.
@doopsuiker: heb jij exacte bedragen van die Schoolnet+? Ik vind niet meteen tarieven terug op de website.
Computer(k)nul
doopsuiker
Starter
Starter

Deze link toont de relevantie informatie voor een schoolnet+
€ 115,00 voor een ongelimiteerde 240/40 verbinding is niet verkeerd. Ook een backup via 4G of VDSL is mogelijk bij een managed oplossing.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Die staan toch op de website, onder tarieven?

Prijs per maand
Schoolnet+ M max 60 Mbps downstream en 6 Mbps upstream
€ 65,00

Schoolnet+ L max 120 Mbps downstream en 10 Mbps upstream
€ 95,00

Schoolnet+ XL max 240 Mbps downstream en 40 Mbps upstream
€ 115,00

8 extra vaste IP-adressen
€ 145,00 eenmalig
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad: glad overgekeken terwijl ik echt wel dacht de pagina helemaal gezien te hebben.

Om vergelijkbare snelheden te hebben moet al naar Schoolnet + XL gaan aan €115 per maand ofte €45 verschil en dus 60% duurder.
Het valt te overwegen als ik inderdaad die dynamische IP-adressen vroeg of laat kwijtspeel.
Ik heb eigenlijk maar één vast IP-adres van doen, de rest hou ik het liefst dynamisch.
Computer(k)nul
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

En hoeveel kost die firewall per maand?
doopsuiker
Starter
Starter

Bedoel je een router? Die is inbegrepen in de prijs.
Vooral interessant als je een backup wilt over VDSL of 4G.
Werkt via multi home bgp
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

SpecialK schreef:8 extra vaste IP-adressen
€ 145,00 eenmalig
Standaard zijn er trouwens reeds 8 vaste IP-adressen inbegrepen... dit is dus wel degelijk "EXTRA".
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Afhankelijk van de school, is 60 of zelfs 120 Mbps down toch wel aan de lage kant, als je weet dat prive abbos al 200/300 down zijn, en afhankelijk van de gegeven vakken (scholen met multimedia en grafische designs zijn daar een ramp in), en het feit dat de cloud overal is tegenwoordig (smartschool en consoorten) kan dat serieus tegenvallen.
Ook offline installers zijn moeilijk nog te vinden, dus een updateje van sommige software trekt je ganse netwerk toe.
Dan zit je al aan 115 euro per maand, en dan moet je nog de backup link steken van proximus, want als het internet 5 min down is is het paniek, en als het 10 min down is zijn sommige lesuren eraan voor de moeite.

Besef dan dat sommige scholen écht ambetant doen over abbos voor 45-50 euro per maand (jama bij mij thuis betaal ik maar 25-30 euro voor internet), en je weet waar de issues zitten.
Realisme mag je echt niet verwachten van scholen, die zijn zo hard gescheiden van de realiteit inzake prijs dat het gewoon niet grappig meer is.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Het is gelukkig opgelost!
Hij heeft nog een 2dehands CV7160E modem-only kunnen aankopen en is vrijdag geïnstalleerd geweest door Telenet.

Er staan op de community van Telenet (De Netweters) veel berichten over problemen met de CV8560E en de niet- of niet goed werkende mac passthrough, dus oppassen met die modem...

Hopelijk zal Telenet toch nog een echte modem-only in hun gamma opnemen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Die 8560 heb ik al van in het begin en van zodra de Mac-passthrough beschikbaar was werkt deze hier zonder problemen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem bij de passthrough zit hem in de ipv6 implementatie.
Dat, en dat voor de "speciallekes" er maar 1 publiek IP4 adres meer voorzien is.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

LoewieKatorz schreef:Het is gelukkig opgelost!
Hij heeft nog een 2dehands CV7160E modem-only kunnen aankopen en is vrijdag geïnstalleerd geweest door Telenet.
Sinds wanneer kan een Telenet-modem gekocht worden?
Ik dacht dat die altijd deel bleef uit maken van de vaste installatie en dus in bruikleen was...
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Sinna schreef: Sinds wanneer kan een Telenet-modem gekocht worden?
Ik dacht dat die altijd deel bleef uit maken van de vaste installatie en dus in bruikleen was...
De tweedehands-"aankoop" was heling (art. 505 Sw), en Telenet heeft hun eigen modem (waarvoor ze de eigendomstitel hebben) opnieuw geinstalleerd, en ik veronderstel ook nota gemaakt van de nieuwe lener.

OP kan gerust een refund/chargeback doen van de tweedehands-transactie daar hij geen werkelijk eigendomsrecht verkregen heeft.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 01 jun 2020, 17:36, in totaal 1 gewijzigd.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb nog niet zolang geleden een nieuwe modem laten plaatsen en die was nog modem only. Ik zie 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS) staan in mijn gegevens op mijn.telenet.be. Is deze nu niet meer beschikbaar ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

yaris schreef: Is deze nu niet meer beschikbaar ?
Stel je deze vraag nadat je de hele topic hebt gelezen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”