Beste
Mijn schoonbroer treft het volgende probleem:
voor zijn werk logt hij met succes via de internet explorer browser op zijn RDWEBACCES. DAar kan hij een rdp icoontje downloaden. en normaal zou bij het openen van dit icoontje de RDP verbinding tot stand komen.
maar in de plaats wordt volgende foutmelding gegeven:
De computer kan geen verbinding maken met de externe computer omdat authenticatie bij de firewall is mislukt doordat de referenties voor de firewall ontbreken. Ga naar de website van de firewall die de netwerkbeheerder aanbeveelt en probeer vervolgens opnieuw verbinding te maken of neem contact op met de netwerkbeheerder voor ondersteuning.
IK heb voor hem:
windows update , alle updates gedownload en geïnstalleerd.
firewall (standaard windows firewal en defender) volledig uitgezet.
het publiek netwerk gewijzigd naar particulier netwerk.
maar ik blijf dezelfde foutmelding zien.
Ik wou nog het volgende proberen:
via de internetprovider de geblokkeerde poorten openen, maar ik denk niet dat dit vereist is.
Hopelijk kan iemand me wegwijs tonen... .
verbinding maken via gateway via RDP via RDWEBACCESS lukt niet
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Waarom neemt hij geen contact op met de IT dienst van zijn werk... lijkt me logischer dan zomaar wat dingen zelf uit te schakelen.hara_mo schreef:firewall (standaard windows firewal en defender) volledig uitgezet.
het publiek netwerk gewijzigd naar particulier netwerk.
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Beste is opgelost.
het rdp icoontje mag niet gedownload worden. IE gereset, en dan ging het aanmeldscherm open in de webpagina RDWEBACCESS en dan eindelijk binnen.
IT beleid laat geen ondersteuning toe van op afstand..
en met corona ... .
Daarom zelf maar geprobeerd.
Ondertussen de veiligheid terug geactiveerd.
het rdp icoontje mag niet gedownload worden. IE gereset, en dan ging het aanmeldscherm open in de webpagina RDWEBACCESS en dan eindelijk binnen.
IT beleid laat geen ondersteuning toe van op afstand..
en met corona ... .
Daarom zelf maar geprobeerd.
Ondertussen de veiligheid terug geactiveerd.