Telenet discrimineert Prime-klanten

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Het regent klachten over Canal+, de betaalzender van Telenet. Abonnees van Canal+ waren al erg boos over het verdwijnen van het Belgische voetbal. Nu biedt Telenet klanten van Canal+ digitale televisie tegen voordeeltarief aan, maar het zou daarbij discrimineren.

Telenet nam in 2003 de betaalzender Canal+ over. Telenet doopte Canal+ om tot Prime. Op zich goed nieuws voor de abonnees van Canal+. Het aantal kanalen ging van vier naar zes: vier filmkanalen (met nog eens twee kanalen waar je de films op andere uren kunt bekijken) en twee sportkanalen (met nog eens vier thematische sportkanalen). Voor de voetballiefhebbers van Canal+ was er minder goed nieuws: Prime zou wel veel buitenlands voetbal aanbieden, maar het Belgische voetbal verhuisde naar Belgacom TV, de digitale concurrent van Telenet.

Het wegvallen van het Belgische voetbal betekende voor een aantal abonnees een tegenvaller. Een van hen is [Redacted]. ,,Ik heb Canal+ speciaal genomen voor het voetbal. Ik wou mijn abonnement opzeggen, maar dat kon volgens Telenet niet. Ik moest mijn contract uitdoen; pas een maand voor het eind van de termijn kon ik opzeggen. Ik vond dat ongehoord. In Nederland hebben de leden van Canal+ hetzelfde meegemaakt. Daar is Canal+ ook het voetbal kwijtgeraakt. Omdat er zoveel protest was, konden voetballiefhebbers wel onder hun contract met Canal+ uit.''

[Redacted] beschouwt zijn abonnement op Canal+ als opgezegd. Telenet denkt er anders over. ,,Ik heb al een tiental aanmaningen gekregen, ook van een incassobureau. Als abonnee van de digitale Canal+ kreeg ik een aanbod om over te stappen naar digitale tv, maar ik ben verplicht een digibox te kopen. Dat was voor mij de druppel die de emmer

Abonnees van Canal+ die tv kijken via Telenet, krijgen van Telenet een aanbod om tegen voordeeltarief over te stappen op digitale televisie. Wie analoog Canal+ kijkt (de blauwe en de rode Canal+), mag gratis overstappen en krijgt de digibox gratis in bruikleen. Dat is een voordeel van 199 euro. Wie digitaal Canal+ kijkt (met onder andere een aantal themazenders), moet zijn digibox zelf betalen.

Het verschil in voordeel is volgens sommigen zuivere discriminatie. Abonnee Jo Onraet: ,,Ik wil Canal+ blijven kijken, maar ik vraag me af tegen welke prijs. Ik heb in elk geval geen zin om mijn decoder zelf te betalen. Digitale televisie brengt niets nieuws. Canal+ heet voortaan Prime, herschikt de prijzen en verandert de inhoud van de pakketten. Ik was altijd erg tevreden over de service van Canal+, maar ik ga twee keer nadenken voor ik op hun aanbod inga.''

Bron: Nieuwsblad
arcada
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2005, 09:57

Is het niet zo dat ge uw canal+ digitaal decoder verder kan gebruiken ???
Dat de verwijderde zenders ook zullen terug met deze decoder terug te bekijken zullen zijn ???
Dat er ook nog een 8 tal zenders bijkomen ????
Als het zo is kan dat zo blijven en wacht ik gewoon verder af.
Wie weet wat er verder zal gebeuren.
Gr :roll: etjes arcada
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Abonnees van Canal+ die tv kijken via Telenet, krijgen van Telenet een aanbod om tegen voordeeltarief over te stappen op digitale televisie. Wie analoog Canal+ kijkt (de blauwe en de rode Canal+), mag gratis overstappen en krijgt de digibox gratis in bruikleen. Dat is een voordeel van 199 euro. Wie digitaal Canal+ kijkt (met onder andere een aantal themazenders), moet zijn digibox zelf betalen.


Ergens is dit logish...
De canal+ (prime) analoge zenders vallen met interactieve digitale tv volledig weg.
Dit wil zeggen een X aantal klanten die ze gaan kwijdspelen...
Om deze klanten toch te behouden doen ze dit voorstel.
mooi maar inderdaad een beetje discrimineerden tov de digitale klanten.
Maar ik dacht dat deze toch ook een voorstel kregen?
overstappen zorgt voor een verlaagt jaarabbonement enzo...
indien je dit omrekend naar een jaar betaal je uiteindelijk 20€ voor de digibox...
Vergeet ook niet dat de digitale klanten niet verplicht zijn om over te schakelen naar IdTV om te kunnen blijven zien terwijl de analoge klanten dit wel zijn...


[Redacted] beschouwt zijn abonnement op Canal+ als opgezegd. Telenet denkt er anders over. ,,Ik heb al een tiental aanmaningen gekregen, ook van een incassobureau. Als abonnee van de digitale Canal+ kreeg ik een aanbod om over te stappen naar digitale tv, maar ik ben verplicht een digibox te kopen. Dat was voor mij de druppel die de emmer


omg...
Dit is echt het domste wat je kunt doen...
Een klant heeft niet het recht om te stoppen met betalen...
Dit gaat hem veel geld kosten.
De tien aanmalingen, de kosten van incasso, administratieve kosten... enzo...
In het contract staat namelijk niet welk voetbal uitgzonden wordt (binnenlands buitenlands). Prime pleegt hier dus geen contractbreuk. (al is het jammer natuurlijk dat belgacom gaan lopen is met de uitzendrechten)
De klant pleegt hier dus wel contractbreuk..
Je kan hoogstens dreigen met het stopzetten van het abbonement voor het volgende jaar. Maar of da veel gaat uithalen....
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

Ook ik ben Canal+ analoog abonnee.

Heb even info gevraagd voor het opzeggen van mijn abbo, met volgende email:

From: xxxxx
Sent: maandag 8 augustus 2005 11:56
To: <cp service center
Subject: opzeggen canalplus analoog abbonnement

Geachte,

Ik wil mijn canalplus abbo opzeggen,maar heb hierover enkele vragen:

1) wat zijn de opzegtermijnen en condities?

2) wat gebeurd er met de canalplus decoder?

alvast bedankt voor jullie antwoordt.



Hieronder het antwoord van Canal+ :

Beste xxxx,

Bedankt voor uw mail, wij hebben deze met aandacht gelezen.

Canal+analoog stopt binnenkort met zijn uitzendingen in digitaal kabelgebied, u ontvangt deze week een brief van Telenet om gratis om te schakelen naar een Digibox, in bijlage kan u het aanbod en de tarieven vinden.

Indien u geen interesse heeft in deze omschakeling wordt het abonnement stopgezet eind oktober 2005 ( einde analoge uitzendingen) , tegen deze datum ontvangt u een inleveringsbrief voor de decoder.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,



Mijn conclusie hieruit is dat canal+ analoog stopt en dat ik een brief ontvang om de decoder in te leveren bij een dealer.
Dus eind oktober geen Canal+ meer voor mij, wegens het verlies van het Belgisch voetbalcontract.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Rudolfke schreef:Ook ik ben Canal+ analoog abonnee.

Heb even info gevraagd voor het opzeggen van mijn abbo, met volgende email:

From: xxxxx
Sent: maandag 8 augustus 2005 11:56
To: <cp service center
Subject: opzeggen canalplus analoog abbonnement

Geachte,

Ik wil mijn canalplus abbo opzeggen,maar heb hierover enkele vragen:

1) wat zijn de opzegtermijnen en condities?

2) wat gebeurd er met de canalplus decoder?

alvast bedankt voor jullie antwoordt.



Hieronder het antwoord van Canal+ :

Beste xxxx,

Bedankt voor uw mail, wij hebben deze met aandacht gelezen.

Canal+analoog stopt binnenkort met zijn uitzendingen in digitaal kabelgebied, u ontvangt deze week een brief van Telenet om gratis om te schakelen naar een Digibox, in bijlage kan u het aanbod en de tarieven vinden.

Indien u geen interesse heeft in deze omschakeling wordt het abonnement stopgezet eind oktober 2005 ( einde analoge uitzendingen) , tegen deze datum ontvangt u een inleveringsbrief voor de decoder.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,



Mijn conclusie hieruit is dat canal+ analoog stopt en dat ik een brief ontvang om de decoder in te leveren bij een dealer.
Dus eind oktober geen Canal+ meer voor mij, wegens het verlies van het Belgisch voetbalcontract.


Ik ben vandaag men decoder gaan omwisselen en het bassis abbonement genomen.
Ik kan wel zeggen dat ik dit een interesante aanbieding vind.

- krijg de digibox (in bruikleen max 2jaar)
- Betaal evenveel als ervoor
- eerste 2 maanden zijn gratis
- meer zenders

als je nog canal+ wenst (prime) zou ik overschakelen.
en anders vervalt je abbo
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”