Dit wou ik toch even melden. Als het goed is zeggen we het ook.
Deze nacht rond 0u30 was het gedaan met tv kijken. Geen signaal meer.
De gebruikelijke oplossingen geprobeerd.
Decoder uit.
Decoder gereset.
Andere HDMI-kabel geprobeerd.
Andere netwerkkabel.
Modem-reset.
Andere HDMI-poort op tv geprobeerd.
Geen oplossing.
Op de duur dacht ik dat het de tv was, maar mijn HDMI-PC-stick werkt wel probleemloos op die poort.
In de keuken staat een oude V4 decoder via Ruckus wifi, geen problemen, Werkt nog steeds perfect.
Op de webinterface op mijn pc zie ik de decoder ook duidelijk actief staan.
Power,Signaal en HD led branden op de decoder zelf.
Ten einde raad deze voormiddag naar de helpdesk gebeld.
Tot mijn grote vreugde iemand aan de lijn gekregen die onmiddellijk vroeg wat ik allemaal zelf had geprobeerd i.p.v. mij de hele zwik opnieuw te laten proberen. Hij zag natuurlijk ook dat mijn decoder actief was en concludeerde na vijf minuten dat hij stuk was. Omdat het vandaag feestdag is zou het één dag langer duren en wordt de nieuwe zaterdag geleverd. Prima service dus en ondertussen kijk ik even via mijn oude V4.
Edward
V5 compact decoder stuk.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
De V4 decoders worden zowiezo omgeruild door V5 c (mini).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Wat ik mij afvraag is als je nu een aangekochte v4 hebt aangekocht, dan gaat er 8 Euro per maand af van je aanrekening, als deze nu zou omgeruild worden voor een v5 Compact, wordt die v5 Compact dan niet aanzien als een huurdecoder zodat die 8 Euro er weer bijkomt.
- Edward
- Plus Member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Vandaag de nieuwe decoder ontvangen. Geen oplossing.
Ik heb wel de V4 in de keuken opnieuw moeten activeren, dat ging snel.
Opnieuw contact opgenomen, deze keer ging het al heel wat minder goed, logischerwijze een andere medewerker aan de lijn.
Ik leg opnieuw uit wat ik allemaal heb gedaan, daarna dat ik contact heb opgenomen en alle ondernomen stappen. Dan vertel ik dat ik de oude decoder gedeactiveerd heb via de speciale telefoonlijn en de tweede decoder en de powerline uit de modem heb verwijderd.
En toch:
"Meneer er moeten vanachter 3 kabeltjes in de decoder zitten kijkt u dat eens even na"
"Hebt u wel degelijk de 'nieuwe' decoder aangesloten? "'
"Hebt u de nieuwe voedingskabel gebruikt?"
"Staat uw tv wel op het juiste HDMI-kanaal? Doe dat maar en hij zal werken..."
Ik wist onmiddellijk dat het niet ging opgelost worden op deze manier.
Ik kan heel goed begrijpen dat ze een bepaalde richting moeten volgen, maar als ik uitleg dat ik dat eerst allemaal heb geprobeerd vóór ik belde...
Ondertussen is de decoder nu aan het resetten, dat zou volgens hem 40 minuten duren.
Op de web-interface van de modem staat hij in ieder geval actief, maar op tv nog steeds "geen signaal".
Ik ga nu ten einde raad mijn oude V4 uit de keuken aan mijn tv in de woonkamer hangen om te zien of dat wel werkt.
Is er nog iets dat ik eventueel kan checken en hier posten alvorens er een technieker moet komen?
Bijgevoegd beeldje zie ik op mijn web-interface bij 'actief'.
Ik heb wel de V4 in de keuken opnieuw moeten activeren, dat ging snel.
Opnieuw contact opgenomen, deze keer ging het al heel wat minder goed, logischerwijze een andere medewerker aan de lijn.
Ik leg opnieuw uit wat ik allemaal heb gedaan, daarna dat ik contact heb opgenomen en alle ondernomen stappen. Dan vertel ik dat ik de oude decoder gedeactiveerd heb via de speciale telefoonlijn en de tweede decoder en de powerline uit de modem heb verwijderd.
En toch:
"Meneer er moeten vanachter 3 kabeltjes in de decoder zitten kijkt u dat eens even na"
"Hebt u wel degelijk de 'nieuwe' decoder aangesloten? "'
"Hebt u de nieuwe voedingskabel gebruikt?"
"Staat uw tv wel op het juiste HDMI-kanaal? Doe dat maar en hij zal werken..."
Ik wist onmiddellijk dat het niet ging opgelost worden op deze manier.
Ik kan heel goed begrijpen dat ze een bepaalde richting moeten volgen, maar als ik uitleg dat ik dat eerst allemaal heb geprobeerd vóór ik belde...
Ondertussen is de decoder nu aan het resetten, dat zou volgens hem 40 minuten duren.
Op de web-interface van de modem staat hij in ieder geval actief, maar op tv nog steeds "geen signaal".
Ik ga nu ten einde raad mijn oude V4 uit de keuken aan mijn tv in de woonkamer hangen om te zien of dat wel werkt.
Is er nog iets dat ik eventueel kan checken en hier posten alvorens er een technieker moet komen?
Bijgevoegd beeldje zie ik op mijn web-interface bij 'actief'.
Laatst gewijzigd door Edward 26 mei 2020, 08:17, in totaal 1 gewijzigd.
- Edward
- Plus Member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Natuurlijk niet, maar ik wou eerst mijn eigen fouten uitschakelen.profke schreef:eerlijk gezegd, in de huidige dagen van telewerk is "een technieker laten komen" toch zo geen drama? als ie maar snel komt..
Ondertussen ben ik wat verder.
Ik heb de oude V4 aan dezelfde kabels gehangen waar de V5 daarnet nog mee verbonden was en ik heb onmiddellijk beeld.
Dus dacht ik, ik ga die nieuwe dan eens in de keuken proberen. Aan dezelfde kabels gehangen waaraan de V4 daar hing en 'geen signaal'...
Ten einde raad haal ik de SCART-kabel die als reserve bij die nieuwe V5 zat uit de verpakking en verbind die omdat ik aan onze pocket keukentv nog een SCART-aansluiting heb. En voilà, ik heb beeld. In de handleiding staat nochtans dat ik beter HDMI gebruik i.p.v. SCART.
Ik heb teruggebeld naar PX, maar daar hebben ze dat nog nooit meegemaakt dat er bij twee V5 decoders de HDMI-aansluiting zou stuk zijn.
En dat lijkt nochtans de diagnose te zijn.