Beoordeling 2de hands

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik zou aan iemand een beoordeling willen geven maar bij sommige krijg ik de mogelijkheid en bij andere niet. Iemand die weet hoe dat juist zit.?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door bartman 19 mei 2020, 15:13, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hangt af van of ze je communicatie als echt beschouwen.
Ik vermoed een aantal treffers zoals, "prijs", "akkoord", "wanneer", ...

Ook ik heb zo m'n wagen verkocht, en met geen mogelijkheid kon ik geen goede beoordeling nalaten.
Laten we eerlijk zijn in het zeer gebrekkig Nederlands schepte dat weinig vertrouwen, maar was wel een faire topkerel qua afspraken na te komen.
Zulke mensen verdienen gewoon een goede beoordeling en hebben daar nood aan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is mij ook niet geheel duidelijk maar er moet een transactie geweest zijn, al is het niet gedefineerd wat dat is.
Het probleem is wel dat je bij het uitdelen van een mindere beoordeling wel eens dubbel en dik teruggepakt kan worden

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb nu hetzelfde voor op marktplaats. De verkoper moet de deal afronden zoniet kan je geen beoordelingen geven. Een verkoper had het item gereserveerd, ik vroeg hem om de verkoop te bevestigen maar hij had de advertentie al verwijderd. Ik kon dus geen sterren geven. De verkoper moet dus wel degelijk het object aanduiden als "verkocht".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bij 2dehands is het volgens mij zo: iemand doet een bod, jij klikt op aanvaarden en nadien kan je een waardering geven.

Als iemand met u begint te chatten en je verkoopt zo het object is die mogelijkheid er niet.

Volgens mij heeft het één en ander te maken met de valse beoordelingen. Als iemand onbeschoft was of funbiedingen stuurde, gaf ik die een negatieve beoordeling maar uit wraak werd dat ook teruggedaan. Of nog erger, hij gaf je gegevens door aan zijn vrienden en je kreeg 10 negatieve beoordelingen. Volgens 2dehands geen vuiltje aan de lucht als je hiervoor aangifte deed. Ik verwijderde mijn account en registreerde dan gewoon opnieuw en klaar.

Wat ik nu veel erger vind, je kan op andere bieders niet meer klikken waardoor je hun beoordeling niet meer te zien krijgt. Ben daarstraks op een object aan het bieden wat al meer dan een week te koop staat. Die mens zegt, nee, ik wil er toch meer voor waarop ik bedank maar mijn bod laat staan. Beetje later komt er een bod dat net 5 euro onder die persoon zijn minimumprijs zit. Ik verwijder mijn bod en wens de verkoper succes en zoals verwacht, bod dat hoger was dan het mijne wordt ingetrokken. Terug plaatsen van bod en wat later weer een subtiel hoger bod...

Vroeger kon je dan die mensen er uit pikken omdat het account recent was enzo... Gaat allemaal niet meer.

Mobiel zoeken op de app werkt 50% van de tijd niet wegens irritante overlay reclame etc etc. Eigenlijk zouden ze beter die site opdoeken. Het is een ambetante site geworden om iets kwijt te raken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Maar wel zowat de enige...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Afhankelijk van wat je zoekt, is Vinted een alternatief.
Voornamelijk kleding, maar ik heb er ook al een aantal keer Lego op gevonden. Je ziet wel de beoordelingen etc.
Het platform werkt - met mijn beperkte Lego aankoopervaring daar - best goed.

Recent Iemand gehad die niets opstuurde en ik kreeg mijn geld terug.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Maar wel zowat de enige...

J.
Ik handel veel meer via Marktplaats. Op 2dehands wacht ik ondertussen ruim een week op een antwoord van 2 verkopers. Op Marktplaats is het aanbod groter, reageren verkopers wel en vaak nog op heel korte termijn. Onlangs 2 fritz repeaters 1750E gekocht voor 30 en 45 euro. Tel daar 9 euro verzendkosten bij en op 1 week waren ze in huis. Verkopers waar ik mee te maken heb gehad zijn veel gedisciplineerder dan op 2dehands. Een ander item waar ik interesse voor heb op 2dehands wordt duurder aangeboden dan een nieuw toestel. Ik breng de verkoper op de hoogte en hij verlaagt zijn prijs van 60 naar 55 euro. Nieuwprijs met factuur en 2 jaar garantie is 57 euro. Voor 55 euro blijft het dan maar staan.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ook weer, het hangt er vanaf wat je koopt/verkoopt. Ik kijk ook op marktplaats voor bepaalde zaken, maar de eigenaar is dezelfde en ze zijn op veel vlakken in hetzelfde bedje ziek.
J.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Ook weer, het hangt er vanaf wat je koopt/verkoopt. Ik kijk ook op marktplaats voor bepaalde zaken, maar de eigenaar is dezelfde en ze zijn op veel vlakken in hetzelfde bedje ziek.
J.
Ik handel niet met de eigenaar van de site maar wel met particuliere verkopers.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tweakers.net is ook nog een goed platform, ook met user reviews enzo.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Tweakers is ook eerder tech gerelateerd.

Nu, al derde keer dat ik op een zoekertje begin te bieden en dat er dan uit het niets boden verschijnen om de prijs op te krikken. Ben het beetje beu. Als je zet bieden vanaf x aantal euro, wil dat dan niet zeggen dat dat je minimum is? Zet anders een vaste prijs he.

Aan de andere kant, al meerdere keren voor gehad dat een eigen zoekertjes bijna afloopt, je het verkoopt aan een laag bod en toch wel dezelfde dag dat iemand een hoger bod uit brengt? Is me al zeker 3 keer overkomen dit jaar. :)

Maar ook veel 'domme' mensen... Ik verkoop een airco, zet ALLE mogelijk info in het bericht, plaats het verbruikslabel en alles er bij en dan als eerste vraag: hoeveel verbruikt dit toestel eigenlijk. -> plaatsvervangende schaamte. :oops:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Die dommigheid ben ik ook al een paar keer tegengekomen.
J.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Slafes schreef:Tweakers is ook eerder tech gerelateerd.
Dat geeft dan weer het voordeel dat de prijzen correcter zijn dan op doorsnee 2dehands sites. Personen die er kopen of verkopen zijn meestal wel thuis in die sector en zijn zich bewust van de prijzen. Bovendien is de concurrentie (veel gelijkaardige artikelen, modellen) er groter waardoor je met een hoge prijs vanzelf uit de markt wordt gedrongen.

Ik had er zelf ooit wel eens een probleem met een Nederlandse verkoper die ik betaald had en die beweerde dat hij het artikel had verstuurd zonder mij daarvan echter een bewijs te kunnen voorleggen. Na melding aan Tweakers werd ik onmiddellijk bijgestaand door een moderator die het ook opvolgde.
Is uiteindelijk pas na 2-3 weken in orde gekomen nadat ik had gedreigd met een aangifte bij de politie.
Dat was eigenlijk pure bluf want in de praktijk sta je nergens in dergelijke gevallen.

Het ging over een monitor van 30 €. Nederlanders die opgelicht worden bij een online aankoop kunnen hiervan aangifte doen op het online platform van de NL politie. Ik had mij enkel persoonlijk kunnen wenden tot de lokale Belgische politie om aangifte te doen, maar kan me niet voorstellen dat hieraan verdere moeite zou worden besteed.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”