Hoge ping - problemen?
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Alles begint natuurlijk op Layer 1 !
Best knullig v/d EuroFiber monteur, maar die zaken gebeuren nu éénmaal ... ook bij andere partijen, getuige een soortgelijk voorval uit mijn praktijkervaring.
Veel succes bij het debuggen van de convergentie issues bij herstel v/d link, daar zal alleszins nog aan moeten gesleuteld worden.
Best knullig v/d EuroFiber monteur, maar die zaken gebeuren nu éénmaal ... ook bij andere partijen, getuige een soortgelijk voorval uit mijn praktijkervaring.
Veel succes bij het debuggen van de convergentie issues bij herstel v/d link, daar zal alleszins nog aan moeten gesleuteld worden.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier toch ook beduidend lagere snelheid als voorheen. Waar ik voorheen makkelijk 90Mbps down haalde kom ik nu maar tot 60Mbps. Upload is vrijwel 't zelfde gebleven. Nochtans niets aan interne apparatuur veranderd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik denk dat Joachim bedoelde dat de initiële problemen niet bij capaciteit lagen. Uiteraard kom je in de problemen als je backbound weg valt en dat heeft natuurlijk zijn impact op capaciteit. Hoop en al misschien wat slecht verwoord.
Al bij al kregen we als klant toch vrij snel transparantie omtrent de onderliggende oorzaken en dat siert Edpnet.
Al bij al kregen we als klant toch vrij snel transparantie omtrent de onderliggende oorzaken en dat siert Edpnet.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 7 keer
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Als jullie meer details willen over de outage van vorige week: https://issues.edpnet.be/?p=2971
internet, fiber & telephony
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
On Tuesday 12/05/2020 at the end of the day we saw an issue with a card in our POP in GermanyEDPnet schreef:Als jullie meer details willen over de outage van vorige week: https://issues.edpnet.be/?p=2971
Tuesday 13/05/2020, in the early morning to Germany
Between Monday night and Tuesday morning, 13/05/2020 Eurofiber had a planned fiber maintenance in Antwerp
Er loopt daar iets mis met dagen en data
Een ring is al een backup, hoeveel backup op backup op backup kan je willen .What will we do to prevent this in the future?
Kosten onder controle houden is ook belangrijk, niet?
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
[gemiddelde consument] Hoe is het nu in godsnaam mogelijk dat er geen backup voor de backup is, in deze tijden, ik betaal er toch genoeg voor zekers?!! Ik eis op dit product van 40 EUR een five nines SLA of ik ga naar de concurrentie![/gemiddelde consument]heist_175 schreef:Een ring is al een backup, hoeveel backup op backup op backup kan je willen .
Kosten onder controle houden is ook belangrijk, niet?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Hoewel ik 6Sigma SLA niet ken, zou ik toch niet de combi van Tadaam en Telenet maken: ze delen immers achterliggend hetzelfde netwerk (allebei Telenet).
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
https://tweakers.net/nieuws/172162/micr ... boven.htmlheist_175 schreef:svdp schreef:Glasvezelprobleem zorgt voor panne bij EDPnet: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/gl ... 98649.htmlmaar bij het sluiten van de kast zat onze glasvezel er tussen.
In de twee jaar op de bodem van de zee, bedroeg de failure rate een achtste van die van datacenters op land, volgens Microsoft.
De initiatiefnemers denken dat vooral het gebruik van stikstof en de afwezigheid van mensen die systemen kunnen aanstoten verantwoordelijk is voor de relatief goede probleemratio.