upload snelheid problemen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Hebben jullie nog een idee voordat ik een technieker laat komen.

Sinds gisteren merk ik dat mijn upload snelheid max 5mbit is.
Download snelheid is tussen de 266 en 290 en dus zeker ok.

Opstelling thuis: 3 laptops en 1 desktop aangesloten op een eigen router en dan naar de modem van telenet.

Wat heb ik al geprobeerd.

Laptop rechtstreeks aan modem van telenet gehangen: geen verschil
Alleen de laptop aan de modem gehangen en alle andere netwerkkabels losgemaakt: geen verschil.
herstart modem: even terug normale upload snelheid, maar redelijk snel terug naar 5mbit.
Reset naar fabrieksinstellingen: geen verschil

Telenet stelt voor een technieker te sturen maar dit kost geld als het aan mij ligt.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

zeker dat het geen smalband is? test eens in de voormiddag?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

profke schreef:zeker dat het geen smalband is? test eens in de voormiddag?
Ik denk niet dat je op smalband een download hebt van 266 a 290 Mbits :lol:

Op basis van je testen is dit iets waarvoor je een technieker kan laten komen (maar aangezien het even wel prima werkt zou ik eerder denken aan een capaciteitsprobleem op je node). Test dus eens of je dit op andere uren van de dag ook hebt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Sowieso als je download inkakt heeft het meestal een andere reden dan je upload. Het ding is wel met zo een lage upload vermoed ik dat je 266 a 290 mbits niet meer stabiel loopt?

Ik denk niet dat het aan jou interne netwerk ligt ik zou zeker die technieker laten komen.
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Technieker komt woensdag langs.

Wel zullen zien waar het aan ligt maar al zeker niet aan mijn binnenbekabeling.
Alvast bedankt aan iedereen om mee te denken en tips te geven.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

En technieker gekomen ?

Onlangs zoiets voor gehad, khad een download van 285 Mbps en rond 2 a 3 upload .... ook soms geen werkende telefoon lijn.
Ze zeiden dat ik een zwak signaal had op de modem, maar ze hebben het van op afstand kunnen oplossen ... dus niemand moeten langskomen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Nee de dag voor dat de technieker moest komen was het probleem opgelost.
Dus om niet te moeten betalen heb ik hem afgebeld.

Tot nu toe is alles inorde.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”