Beste mede-forumgebruikers,
Al een tiental maanden beschik ik over een Samsung TV (meer bepaald het type Q43LS03) ook gekend als "The Frame". Globaal ben ik uitermate tevreden over dit toestel. Niet alleen beeld en geluid zijn werkelijk heel goed men maar ook de verbindingsmogelijkheden - vooral draadloos - werken heel goed. Tablets spiegelen, pc projecteren op TV, etc. verloopt uitermate vlot.
Ik heb alleen een probleem met de ARC- verbinding met mijn hifi receveiver, een Denon HEOS AVR die evenzeer pracht. ig geluid levert.
Ik geef TV geluid enkel via de hifi weer enkel bij het bekijken van films, bekijken van muziekprogramma's e.d. en niet bij het eerder dagelijks gebruik (bekijken va journaal, series, etc.).
Wanneer ik de receiver volledig reset, maken TV en deze receiver probleemloos en onmiddellijk verbinding. Als ik CEC (bij Samsung "Anynet") uitschakel op de TV omdat ik tijdelijk geen ARC wil, dan maken beiden nadien geen verbinding meer via ARC. Ik maak vooral gebruik van ARC omwille van de hdmi-verbinding bij geluidsweergave die nog altijd superieur blijkt te zijn tegenover een optische kabel.
Zoekend naar de oorzaak, blijkt dat ARC en Anynet (de Samsung versie) het niet zo goed met mekaar kunnen vinden altijd en dat ARC ook redelijk zo niet duidelijk merkgebonden is.
Om van het probleem af te geraken zou ik mijn TV verbinden met de receiver via een optische kabel.
Iemand die analoge problemen kent of gehad heeft met Samsung TV's en HIFI, wat ARC connectie betreft?
Ik vermoed dat een verbinding met optische kabel veel minder problemen zal geven en qua geluidskwaliteit zal dit toch niet zo veel qua kwaliteit verschillen of ... ?
Dank voor jullie reacties.
Anynet Samsung en ARC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Probleem is blijkbaar van de baan door ... gewoon gebruik andere hdmi-kabel Had deze morgen gelezen dat niet alle Hdmi kabels ARC ondersteunen ... Met een HDMI "Monster Cable" lukt het blijkbaar probleemloos.
Ik geef eigenlijk te veel geld uit aan HDMI kabels. De vorige was ook niet goedkoop - nl. een Oehlbach - van om en bij de 30€ ... En toch kom je nog voor problemen te staan. Tenzij de kabel zelf defect gegaan is maar ik kan me dat moeilijk voorstellen.
Ik geef eigenlijk te veel geld uit aan HDMI kabels. De vorige was ook niet goedkoop - nl. een Oehlbach - van om en bij de 30€ ... En toch kom je nog voor problemen te staan. Tenzij de kabel zelf defect gegaan is maar ik kan me dat moeilijk voorstellen.