Nest Protect 1st gen - batterijproblemen

Plaats reactie
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Beste,
Ik kan het zo niet direct vinden of ik lees er over. Een 5 tal jaar geleden mijn eerste Nest Protect gekocht, tevreden dus een tweede erbij. Na 2 jaar nog eentje er bij van de 2de generatie. Echter is het spelletje bij de eerste protects met batterijproblemen nu al even bezig. Deze hebben 4 jaar perfect gewerkt met de eerste batterijen. Nu ben ik al 3 maand elke twee weken de batterijen aan het verwisselen omdat deze leeg zijn. Verschillende merken geprobeert, goedkope Aldi batterijen tot de Procel batterijen van Duracell toe. Elke twee weken zijn deze leeg, met herlaadbare zelf elke drie dagen. Is er ergens een software probleem dat deze origineel 4 jaar meegingen op een set batterijen en nu maar 2 weken? Word een dure affaire zo...
Nachtwacht en co staan allemaal uitgeschakeld. Nog mensen met deze problemen en/of oplossingen?

Groeten,
Bram
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoeveel Ah hadden de originele batterijen, en hoeveel diegene die je nu gebruikt ?
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Devastator,
De originele hadden 3500mAh, de Procells 2700mAh.
Iets kortere tijd zou dus kunnen maar toch niet van een paar jaar naar een goede twee weken?
Groeten
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Zelf heb ik het probleem nog niet ondervonden (nog maar enkele weken in gebruik) maar ik zie wel dat er aangeraden wordt om minstens 3500mAh batterijen te gebruiken (bij voorkeur Energizer Ultimate Lithium AA L91). Ook opletten dat het lithium is en geen alkaline.

Je bent overigens niet de enige met dat probleem.
https://support.google.com/googlenest/t ... 4277?hl=en

Kan je voltage van de batterijen eens meten? Is dat overal hetzelfde of zijn er bepaalde volledig leeg?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Hier zelfde meegemaakt. Je moet absoluut het gespecifieerde merk en type batterij uit handleiding nemen. Ik heb dat uiteindelijk gedaan en het was opgelost. Is wel nest 2de generatie.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 06 mei 2020, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Hetzelfde bij mij in het begin ook gesukkeld met de batterijen omdat ik dacht dat ik de goeie had. Maar uiteindelijk via het forum hier te weten gekomen welke batterijen erin moeten en sindsdien zitten die er al meer dan een jaar in.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

bvandensteen schreef:Devastator,
De originele hadden 3500mAh, de Procells 2700mAh.
Iets kortere tijd zou dus kunnen maar toch niet van een paar jaar naar een goede twee weken?
Groeten
mAh inderdaad niet zo, maar wel het spanningsverval. Helaas staat dat nooit vermeld op de verpakking,
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Als je inderdaad niet de handleiding leest waar heel duidelijk staat welke batterijen te gebruiken omdat je anders problemen krijgt ja dan moet je het maar weten he!!
Het gebruik van lithium type batterijen was trouwens wat mij in eerste instantie deed aarzelen om de toestelletjes aan te schaffen maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan omdat het bleek dat die specifieke batterijen toch gemakkelijker verkrijgbaar waren dan ik eerst dacht. Ondertussen al jaren tevreden gebruiker zonder problemen.
Philiper
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het moeten inderdaad Lithium AA baterijen zijn.

Merk maakt niet uit maar gewone Alkalinebatterij werken niet
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”