Zijn er hier mensen met ervaring met een SIP trunk bij OVH?
Ik zat eerst bij WeePee, waar ik zeer tevreden was. Tot ze besloten hebben om een bedrag per nummer te vragen. Vervolgens alles gaan verhuizen naar EDPnet, maar zij eisen een fixed ip voor authenticatie (ipv gewone login/ww methode).
Daar ik aan het kijken ben om bij EDPnet van abo te veranderen (van fixed ip naar variabel ip) zou OVH dus wel een oplossing zijn. Je kan daar blijkbaar zoveel nummers heen gooien als je wilt (gratis), het enige dat je zou betalen is de 15 euro per maand (ex btw) voor de trunk.
Klopt dit?
OVH SIP Trunk
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Inmiddels een SIP trunk bij OVH. Alleen : iemand die de juiste configuratie kent om dit in orde te zetten (FreePBX)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bedankt om even mee te denken! Ik heb deze howto ook reeds gezien, maar heb het helaas niet werkende gekregen. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien natuurlijk. Dat is dan natuurlijk ook weer het negatieve puntje van OVH : als alles werkt zit je goed, maar support doet er wel even over om bepaalde zaken te beantwoorden. En dan is het antwoord nog vaak naast de kwestie ...
Ook moet ik bekennen dat het toch wel even geleden is dat ik bezig ben geweest met FreePBX (jaar of 3) en dat ik zodoende terug eens moet nadenken hoe je sommige dingen weer instelt.
Ook moet ik bekennen dat het toch wel even geleden is dat ik bezig ben geweest met FreePBX (jaar of 3) en dat ik zodoende terug eens moet nadenken hoe je sommige dingen weer instelt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Daar kan je bij WeePee 10 nummers voor hebben... want de trunk is er gratis... louter dit als argument lijkt me dus bizar.krisken schreef: het enige dat je zou betalen is de 15 euro per maand (ex btw) voor de trunk.
Al ben ik wel nieuwsgierig of je dit werkende krijgt op FreePBX… altijd handig een uitwijkscenario te hebben.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Even dit topic terug leven in blazen, want op heden heeft de trunk nog nooit gewerkt zoals ik wil. De trunk op zich is geconnecteerd met mijn FreePBX bak. Dat is dus al prima.
Alleen ... de configuratie bij OVH ...
Eén van de nummers die bij OVH staan is een test nummer. Dus daar kan ik zonder problemen mee aan de slag gaan.
In de OVH Manager ga ik naar "Telecom", vervolgens naar "telephony" en kies daar de groep waar het nummer toe behoort. Ik klik het nummer daar aan.
Ik kan dan het nummer configureren ( voor de nieuwsgierigen, als ik op "mode expert" klik krijg ik deze : Naar mijn mening moet ik de eerste optie kiezen : Redirection d’appels.
Vervolgens vraagt OVH mij naar welk nummer ik de oproepen wil doorschakelen. De enige keus die ik daar heb ik een nummer dat ik van OVH heb gekregen toen ik de trunk bestelde. Iets anders kan ik niet aanduiden. (Ligne vers laquelle vos appels seront redirigés : 003292863xxx).
Toen ik naar mijn eigen nummer belde (voor ik al deze stappen uitvoerde) kreeg ik een franstalige stem die het telefoonnummer dicteerde : zero zero, trente deux, ...). Als ik nu bel naar het nummer krijg ik "this number is not in service".
Ik heb ook het gevoel dat dit ook niet helemaal is wat ik wil. Ik wil mijn nummer helemaal niet doorschakelen naar dat nummer dat ik verkregen heb bij OVH toen ik mijn trunk aankocht, maar ik wil dat alle telefoonnummers toekomen op mijn trunk, en zo bij mn freePBX centrale komen zodat ik daar kan instellen welke functie een nummer juist heeft...
Iemand reeds een trunk bij OVH werkende gekregen?
Alleen ... de configuratie bij OVH ...
Eén van de nummers die bij OVH staan is een test nummer. Dus daar kan ik zonder problemen mee aan de slag gaan.
In de OVH Manager ga ik naar "Telecom", vervolgens naar "telephony" en kies daar de groep waar het nummer toe behoort. Ik klik het nummer daar aan.
Ik kan dan het nummer configureren ( voor de nieuwsgierigen, als ik op "mode expert" klik krijg ik deze : Naar mijn mening moet ik de eerste optie kiezen : Redirection d’appels.
Vervolgens vraagt OVH mij naar welk nummer ik de oproepen wil doorschakelen. De enige keus die ik daar heb ik een nummer dat ik van OVH heb gekregen toen ik de trunk bestelde. Iets anders kan ik niet aanduiden. (Ligne vers laquelle vos appels seront redirigés : 003292863xxx).
Toen ik naar mijn eigen nummer belde (voor ik al deze stappen uitvoerde) kreeg ik een franstalige stem die het telefoonnummer dicteerde : zero zero, trente deux, ...). Als ik nu bel naar het nummer krijg ik "this number is not in service".
Ik heb ook het gevoel dat dit ook niet helemaal is wat ik wil. Ik wil mijn nummer helemaal niet doorschakelen naar dat nummer dat ik verkregen heb bij OVH toen ik mijn trunk aankocht, maar ik wil dat alle telefoonnummers toekomen op mijn trunk, en zo bij mn freePBX centrale komen zodat ik daar kan instellen welke functie een nummer juist heeft...
Iemand reeds een trunk bij OVH werkende gekregen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik denk wel dat het ok is als je krijgt this number is not in service, dat komt vermoed ik van je pabx, die het niet goed begrijpt. Do is een tcpdump als je die test call doet daar ga je veel meer uit begrijpen of er iets toe komst of niet.krisken schreef:Even dit topic terug leven in blazen, want op heden heeft de trunk nog nooit gewerkt zoals ik wil. De trunk op zich is geconnecteerd met mijn FreePBX bak. Dat is dus al prima.
Alleen ... de configuratie bij OVH ...
Eén van de nummers die bij OVH staan is een test nummer. Dus daar kan ik zonder problemen mee aan de slag gaan.
In de OVH Manager ga ik naar "Telecom", vervolgens naar "telephony" en kies daar de groep waar het nummer toe behoort. Ik klik het nummer daar aan.
Ik kan dan het nummer configureren ( voor de nieuwsgierigen, als ik op "mode expert" klik krijg ik deze : Naar mijn mening moet ik de eerste optie kiezen : Redirection d’appels.
Vervolgens vraagt OVH mij naar welk nummer ik de oproepen wil doorschakelen. De enige keus die ik daar heb ik een nummer dat ik van OVH heb gekregen toen ik de trunk bestelde. Iets anders kan ik niet aanduiden. (Ligne vers laquelle vos appels seront redirigés : 003292863xxx).
Toen ik naar mijn eigen nummer belde (voor ik al deze stappen uitvoerde) kreeg ik een franstalige stem die het telefoonnummer dicteerde : zero zero, trente deux, ...). Als ik nu bel naar het nummer krijg ik "this number is not in service".
Ik heb ook het gevoel dat dit ook niet helemaal is wat ik wil. Ik wil mijn nummer helemaal niet doorschakelen naar dat nummer dat ik verkregen heb bij OVH toen ik mijn trunk aankocht, maar ik wil dat alle telefoonnummers toekomen op mijn trunk, en zo bij mn freePBX centrale komen zodat ik daar kan instellen welke functie een nummer juist heeft...
Iemand reeds een trunk bij OVH werkende gekregen?
Wat zie je in de logs van het nummer zie je je testcall daar ?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het positieve nieuws is dat ik de calls zie voorbij komen in het control panel van OVH. Dus zo ver gaat het reeds goed. De vraag is alleen hoe ik bvb mijn inbound route moet instellen. Moet dit met 003292865xxx? Of met +3292865xxx? Of met 3292865xxx? Of met 092865xxx? Daar is OVH zeer onduidelijk in hoe ze het doorsturen, en dus hoe mijn PBX de call moet "onderscheppen" (met andere woorden : wat moet ik instellen bij Inbound Routes).
In de logs zie ik dat FreePBX het volgende uitspuwt.
Die "this number is not in service" komt dus inderdaad mijn mijn PBX. Je ziet dat aan "playing ss-noservice.ulaw". Een beetje erboven zie je "No DID or CID Match" dus er is nog iets fout met hoe het nummer binnen komt.
In de logs zie ik dat FreePBX het volgende uitspuwt.
Code: Selecteer alles
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[2722][C-000009b0] netsock2.c: Using SIP RTP TOS bits 184
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[2722][C-000009b0] netsock2.c: Using SIP RTP CoS mark 5
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk-sip-OVH:1] Set("SIP/OVH-00000007", "GROUP()=OUT_5") in new stack
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk-sip-OVH:2] Goto("SIP/OVH-00000007", "from-trunk,s,1") in new stack
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx_builtins.c: Goto (from-trunk,s,1)
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:1] NoOp("SIP/OVH-00000007", "No DID or CID Match") in new stack
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:2] Answer("SIP/OVH-00000007", "") in new stack
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:3] Log("SIP/OVH-00000007", "WARNING,Friendly Scanner from 91.121.129.23") in new stack
[2020-05-06 21:05:35] WARNING[15640][C-000009b0] Ext. s: Friendly Scanner from 91.121.129.23
[2020-05-06 21:05:35] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:4] Wait("SIP/OVH-00000007", "2") in new stack
[2020-05-06 21:05:37] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:5] Playback("SIP/OVH-00000007", "ss-noservice") in new stack
[2020-05-06 21:05:37] VERBOSE[15640][C-000009b0] file.c: <SIP/OVH-00000007> Playing 'ss-noservice.ulaw' (language 'en')
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:6] SayAlpha("SIP/OVH-00000007", "") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@from-trunk:7] Hangup("SIP/OVH-00000007", "") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Spawn extension (from-trunk, s, 7) exited non-zero on 'SIP/OVH-00000007'
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [h@from-trunk:1] Macro("SIP/OVH-00000007", "hangupcall,") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:1] GotoIf("SIP/OVH-00000007", "1?theend") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,3)
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:3] ExecIf("SIP/OVH-00000007", "0?Set(CDR(recordingfile)=)") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:4] NoOp("SIP/OVH-00000007", " montior file= ") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:5] GotoIf("SIP/OVH-00000007", "1?skipagi") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,7)
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:7] Hangup("SIP/OVH-00000007", "") in new stack
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] app_macro.c: Spawn extension (macro-hangupcall, s, 7) exited non-zero on 'SIP/OVH-00000007' in macro 'hangupcall'
[2020-05-06 21:05:42] VERBOSE[15640][C-000009b0] pbx.c: Spawn extension (from-trunk, h, 1) exited non-zero on 'SIP/OVH-00000007'
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij OVH dien je steeds twee zaken manueel te configureren:
- nummer doorschakelen (DID) naar de telefoonlijn.
- nummerweergave
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dag Raf1,
Bedankt om mee te denken in elk geval. De trunk op zich lijkt te werken (deze is in elk geval geregistreerd). Het is alleen nog wat onduidelijk hoe ze het nummer juist doorsturen naar mij (zie hierboven). Dit moet ik weten zodat ik mijn inbound routes goed kan instellen. Het uitgaand bellen werkende krijgen is de stap er na (eerst inkomende gesprekken juist gerouteerd krijgen).
Wel bijzonder jammer dat het controle panel van ovh.nl een combinatie van Nederlands, Frans en Engels is, volledig door elkaar gebruikt
Bedankt om mee te denken in elk geval. De trunk op zich lijkt te werken (deze is in elk geval geregistreerd). Het is alleen nog wat onduidelijk hoe ze het nummer juist doorsturen naar mij (zie hierboven). Dit moet ik weten zodat ik mijn inbound routes goed kan instellen. Het uitgaand bellen werkende krijgen is de stap er na (eerst inkomende gesprekken juist gerouteerd krijgen).
Wel bijzonder jammer dat het controle panel van ovh.nl een combinatie van Nederlands, Frans en Engels is, volledig door elkaar gebruikt
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hoe belangrijk kunnen die nummers zijn, als ze al bijna een jaar niet bereikbaar zijn?
Als het niet veel mag kosten...Wel bijzonder jammer dat het controle panel van ovh.nl een combinatie van Nederlands, Frans en Engels is, volledig door elkaar gebruikt
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dat van belang? Ik heb bij mijn weten nergens gezegd dat die nummers belangrijk zijn? Deze staan nog steeds 24/7 doorgeschakeld naar mijn GSM, maar nu ik tijd heb, heb ik me er nog ns achter gezet om deze bereikbaar te hebben via mijn PBX?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik deze handleiding bekijk, dan zou het nummer moeten aangeboden worden als 092865xxx. Klopt mijn veronderstelling? De andere handleiding (3CX) zegt hetzelfde heb ik de indruk?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
exten => 0366725520,1,Ringing(1) exten => 0366725520,2,Dial(SIP/520,10,tm)
0366725520 zou dus als 0366725520 aangeboden worden.
als je gewoon nog eens probeert, en je log bekijkt (hogerop dan het stuk dat je hier gepost hebt), zie je normaal daar toch ook hoe het binnenkomt?
0366725520 zou dus als 0366725520 aangeboden worden.
als je gewoon nog eens probeert, en je log bekijkt (hogerop dan het stuk dat je hier gepost hebt), zie je normaal daar toch ook hoe het binnenkomt?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik kijk naar Reports => Asterisk Logfiles, dan krijg ik het volgende te zien. Dus helaas, ik zie niet hoe het nummer aangeboden word. Ik zie alleen dat er een mismatch is.
Ik heb de volgende combinaties geprobeerd. Telkens opnieuw "the number you have dialed is not in service, please check the number and try again".
0928635xx
928635xx
0032928635xx
32928635xx
+32928635xx
Code: Selecteer alles
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30069][C-00000009] bridge_channel.c: Channel SIP/1199-0000000c left 'simple_bridge' basic-bridge <88f361c7-966f-48a7-bfde-6a7612d935e2>
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] bridge_channel.c: Channel SIP/1199-00000006 left 'simple_bridge' basic-bridge <88f361c7-966f-48a7-bfde-6a7612d935e2>
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] app_macro.c: Spawn extension (macro-dial, s, 25) exited non-zero on 'SIP/1199-00000006' in macro 'dial'
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Spawn extension (from-internal, 1100, 21) exited non-zero on 'SIP/1199-00000006'
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [h@from-internal:1] Macro("SIP/1199-00000006", "hangupcall") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:1] GotoIf("SIP/1199-00000006", "1?theend") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,3)
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:3] ExecIf("SIP/1199-00000006", "0?Set(CDR(recordingfile)=)") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:4] NoOp("SIP/1199-00000006", "SIP/1199-0000000c montior file= ") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:5] GotoIf("SIP/1199-00000006", "1?skipagi") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,7)
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:7] Hangup("SIP/1199-00000006", "") in new stack
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] app_macro.c: Spawn extension (macro-hangupcall, s, 7) exited non-zero on 'SIP/1199-00000006' in macro 'hangupcall'
[2020-05-06 23:15:45] VERBOSE[30053][C-00000009] pbx.c: Spawn extension (from-internal, h, 1) exited non-zero on 'SIP/1199-00000006'
[2020-05-06 23:17:03] NOTICE[2701] chan_sip.c: Peer '1199' is now UNREACHABLE! Last qualify: 12
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[2701][C-0000000a] netsock2.c: Using SIP RTP TOS bits 184
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[2701][C-0000000a] netsock2.c: Using SIP RTP CoS mark 5
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk-sip-OVH:1] Set("SIP/OVH-0000000d", "GROUP()=OUT_5") in new stack
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk-sip-OVH:2] Goto("SIP/OVH-0000000d", "from-trunk,s,1") in new stack
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx_builtins.c: Goto (from-trunk,s,1)
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk:1] NoOp("SIP/OVH-0000000d", "No DID or CID Match") in new stack
[2020-05-06 23:17:53] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk:2] Answer("SIP/OVH-0000000d", "") in new stack
[2020-05-06 23:17:54] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk:3] Log("SIP/OVH-0000000d", "WARNING,Friendly Scanner from 91.121.129.23") in new stack
[2020-05-06 23:17:54] WARNING[30285][C-0000000a] Ext. s: Friendly Scanner from 91.121.129.23
[2020-05-06 23:17:54] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk:4] Wait("SIP/OVH-0000000d", "2") in new stack
[2020-05-06 23:17:56] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@from-trunk:5] Playback("SIP/OVH-0000000d", "ss-noservice") in new stack
[2020-05-06 23:17:56] VERBOSE[30285][C-0000000a] file.c: <SIP/OVH-0000000d> Playing 'ss-noservice.ulaw' (language 'en')
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [h@from-trunk:1] Macro("SIP/OVH-0000000d", "hangupcall,") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:1] GotoIf("SIP/OVH-0000000d", "1?theend") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,3)
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:3] ExecIf("SIP/OVH-0000000d", "0?Set(CDR(recordingfile)=)") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:4] NoOp("SIP/OVH-0000000d", " montior file= ") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:5] GotoIf("SIP/OVH-0000000d", "1?skipagi") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx_builtins.c: Goto (macro-hangupcall,s,7)
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Executing [s@macro-hangupcall:7] Hangup("SIP/OVH-0000000d", "") in new stack
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] app_macro.c: Spawn extension (macro-hangupcall, s, 7) exited non-zero on 'SIP/OVH-0000000d' in macro 'hangupcall'
[2020-05-06 23:17:59] VERBOSE[30285][C-0000000a] pbx.c: Spawn extension (from-trunk, h, 1) exited non-zero on 'SIP/OVH-0000000d'
0928635xx
928635xx
0032928635xx
32928635xx
+32928635xx
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti