Interessante vraag van de buurvrouw : "ik wil mijn kat taggen in Google Photos"
Ze heeft een abonnement lopen bij Google waarbij ze de ruimte voor haar foto's, mails, docs, ... vergroot tot (ik dacht) 500GB. Elke foto die ze neemt met haar smartphone komt automatisch in die cloud terecht. De optie om gezichten te herkennen staat aan, en als ik kijk bij "albums" dan blijkt dat dit zijn werk doet. En zelfs redelijk goed...
Als ze een foto van haar zoontje aanduid en daar een groep mee maakt dan zal die zoon plots automatisch herkent worden uit de andere foto's, en worden die foto's toegevoegd aan die groep. So far, so good.
Alleen wilt ze dit nu ook doen met haar huisdieren (een kat en een cavia). Er bestaan op youtube een aantal howto's die ze heeft gevolgd, maar deze blijken niet te werken. Ook als je wat rond zou zoeken op Google dan blijkt dat Google Photos die optie "ooit" heeft gehad, maar deze zou inmiddels niet meer bestaan?
Iemand een idee?
Google Photos : herkennen van huisdier
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb onze kat gewoon zijn naam gegeven in Google Photos en dat lukt wonderwel.
Als ik zoek op bvb. kat krijg ik alle katten te zien die ik gefotografeerd heb. Zoek ik op de naam van de kat, dan krijg ik enkel onze kat te zien.
Een hond geeft bij mij te veel fouten, een paard lukt nog wel, maar daar krijg je ook de ezels bij bvb.
Misschien heeft het te maken dat ik nog een Amerikaanse Google account gebruik, bij de Europese is er wegens privacy een probleem geweest met het zoeken op personen, dacht ik. De 'personen en huisdieren' zoekoptie, in het 'album'-deel van Google Photos is die te zien bij de buurvrouw?
Als ik zoek op bvb. kat krijg ik alle katten te zien die ik gefotografeerd heb. Zoek ik op de naam van de kat, dan krijg ik enkel onze kat te zien.
Een hond geeft bij mij te veel fouten, een paard lukt nog wel, maar daar krijg je ook de ezels bij bvb.
Misschien heeft het te maken dat ik nog een Amerikaanse Google account gebruik, bij de Europese is er wegens privacy een probleem geweest met het zoeken op personen, dacht ik. De 'personen en huisdieren' zoekoptie, in het 'album'-deel van Google Photos is die te zien bij de buurvrouw?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb het voor de grap even bij mezelf gedaan om toch één en ander te testen...
Bij "albums" heb ik een mapje "mensen", een mapje "plaatsen", een mapje "dingen", een mapje "video's", ... Google had inderdaad een hoop foto's van mensen die ik ken reeds bij elkaar gezet en van 2 ervan er zelfs een naam op gezet (of ik heb dat ooit gedaan, dat kan ook). Na wat filmpjes op YT te hebben bekeken zag ik dat ik de optie om te groeperen moest uit zetten, en daarna terug aan zetten en er dan een optie "pets" zou komen. Niet dus... Gevolg is dat (door deze actie), ik moet wachten tot GP alles terug gegroepeerd heeft
Bij "albums" heb ik een mapje "mensen", een mapje "plaatsen", een mapje "dingen", een mapje "video's", ... Google had inderdaad een hoop foto's van mensen die ik ken reeds bij elkaar gezet en van 2 ervan er zelfs een naam op gezet (of ik heb dat ooit gedaan, dat kan ook). Na wat filmpjes op YT te hebben bekeken zag ik dat ik de optie om te groeperen moest uit zetten, en daarna terug aan zetten en er dan een optie "pets" zou komen. Niet dus... Gevolg is dat (door deze actie), ik moet wachten tot GP alles terug gegroepeerd heeft
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti