Vanaf 139€.
https://store.google.com/product/nest_wifi
Google Nest Wifi beschikbaar in België
- alloja
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
Laatst gewijzigd door alloja 06 mei 2020, 10:18, in totaal 1 gewijzigd.
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik begrijp niet dat mensen hier ook maar enige aandacht aan geven. Het hoofdbedrijf van Google haalt zijn inkomsten uit de verkoop van gegevens, welke normale mens wil er nu apparaten van zo'n reclamebedrijf in zijn eigen huis? Dan moet je toch echt wel helemaal niets begaan zijn met je privacy.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zelfs zonder die terechte bedenking: wat kan dit toestel dat een andere Wifi AP niet kan?selder schreef:Ik begrijp niet dat mensen hier ook maar enige aandacht aan geven. Het hoofdbedrijf van Google haalt zijn inkomsten uit de verkoop van gegevens, welke normale mens wil er nu apparaten van zo'n reclamebedrijf in zijn eigen huis? Dan moet je toch echt wel helemaal niets begaan zijn met je privacy.
Waarom zou je concessies doen op privacy om "gewoon" een AP te krijgen?
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Of dat dit mooi vormgegeven Google ding nu goed werkt of niet. Wat wil je dan met die vele camera's op iedere straathoek en shopping faciliteiten, de smartphone in mijn zak, het verplicht gebruik van een debetkaart altijd en overal...Dan moet je toch echt wel helemaal niets begaan zijn met je privacy.
Misschien kleed ik me beter helemaal uit en ga ik weg roeien in een rubberbootje op een onmetelijke oceaan, dan heb ik privacy in de hoop dat niemand me spot.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik denk dat we met de post hierboven al een beetje een idee kriigen wat de doelgroep van Google’s Wi-Fi apparaten is: mensen die om de één of andere geldige of ongeldige reden “fan” zijn van Google (wat op zich niet zo’n probleem is) - maar tussen de lijnen door zie je dan dat ze niet echt doorhebben over wat het dan wel gaat, of zich helemaal geen zorgen maken om privacy concerns.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Je hebt wel meerdere groepen van "fan" clubs ...selder schreef:Google’s Wi-Fi apparaten is: mensen die om de één of andere geldige of ongeldige reden “fan” zijn van Google (wat op zich niet zo’n probleem is)
Ik denk wel dat er mensen zijn die zulke AP handig vinden met de geïntegreerde smartspeaker.
Dan krijg je 1 toestel die WIfi levert & een geïntegreerde speaker. (Ik zou het persoonlijk niet kopen)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ja, de WAF is ook wel hoog, dus ik snap het voor een stuk wel. Maar hier komen die dingen niet binnen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
Een AP/router/... is een functioneel ding.
Wat kan mij de WAF van de afvoerbuizen van toilet of de kleur van de leidingen die in de muur zitten schelen?
Mijn vrouw trekt zich helemaal niets aan van de kleur van een switch of AP. Ze wil goeie & snelle wifi en een snelle verbinding naar de NAS.
Hoe ik zorg dat dat kan, kan haar (terecht) niets schelen.
Dus de WAF van een router/AP?
whatever
Wat kan mij de WAF van de afvoerbuizen van toilet of de kleur van de leidingen die in de muur zitten schelen?
Mijn vrouw trekt zich helemaal niets aan van de kleur van een switch of AP. Ze wil goeie & snelle wifi en een snelle verbinding naar de NAS.
Hoe ik zorg dat dat kan, kan haar (terecht) niets schelen.
Dus de WAF van een router/AP?
whatever
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Als dat ding in uwe living moet staan... kan dat plots wel gaan meespelen
- heist_175
- Elite Poster
Ik heb in mijn living ook schakelaars voor het licht en leidingen voor de verwarming.
Waarom zou ik die leidingen (VOB, XVN, Alupex, ...) zichtbaar in mijn living plaatsen?
En dus waarom zou ik een router/AP/switch/... zichtbaar in mijn living opstellen?
Waarom zou ik die leidingen (VOB, XVN, Alupex, ...) zichtbaar in mijn living plaatsen?
En dus waarom zou ik een router/AP/switch/... zichtbaar in mijn living opstellen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Orange heeft er toch ook net één gelanceerd die er als fotokader uitziet. Ik vind een B&W 808 speaker ook functioneel, maar krijg dat maar eens verkocht...
Wat mij nog altijd niet 100% duidelijk is: Doet Google Nest, en bij uitbreiding ELK mesh wifi netwerk ook automatische handover, zoals bv Unifi doet? Of gaat die mesh enkel over de uplink tussen verschillende access points? En kan zo'n mesh ook load balancen tussen verschillende uplinks?
Wat mij nog altijd niet 100% duidelijk is: Doet Google Nest, en bij uitbreiding ELK mesh wifi netwerk ook automatische handover, zoals bv Unifi doet? Of gaat die mesh enkel over de uplink tussen verschillende access points? En kan zo'n mesh ook load balancen tussen verschillende uplinks?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Het was een algemene opmerking... don't get your knickers in a twist. Voor sommige mensen staat dit nu eenmaal centraal in de woning.
Dat jij dat niet doet is goed voor u
Dat jij dat niet doet is goed voor u