Tadaam

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Een switch in bridge modus? Waar slaat dat op?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Eerst DevBru afhakken op "als je geen kennis hebt" en dan met zo'n blunder komen inderdaad.
Volgens mij weet hij of meer van de situatie dan ons of denkt hij van netwerken iets af te kennen maar de terminologie compleet de mist in.

Een ethernet switch zou je tadaam ding niet zo mogen beinvloeden inderdaad. Tenzij je switch misschien misgeconfigureerd is of faulty is en een loop veroorzaakt.
Of misschien foute kabel oid (crossover/straight) maar dan zou het ding niet zomaar ineens raar mogen doen.

Als het een "domme" switch is en er verder niets aanhangt zou het inderdaad geen problemen mogen veroorzaken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

GuntherDW schreef:Of misschien foute kabel oid (crossover/straight)
Dan moet je al echt een prehistorische switch hebben die dit niet detecteert.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Voor consumenten dingen is die auto sensing inderdaad een ding, daar moet je u geen zorgen meer over maken.

Echter bij meer enterprise achtige dingen is dat niet altijd het geval.

Maargoed, dat was m'n punt ook niet echt. Punt is dat zoals ik zei dat een switch aansluiten er niet voor zou mogen zorgen dat die modem/router combi ineens raar begint te doen.
Kunnen ze het detecteren dat je een switch aangesloten hebt? Natuurlijk, gaan ze dat blokkeren op die vorm? Verre van.

Dus als het echt fouten veroorzaakt zal het wel ergens anders moeten liggen.

En dan heb ik het niet over die "staat de switch correct in bridge mode" comment, want dat was een vrij... rare uitspraak op het op z'n minst te zeggen :p
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik weet niet waaraan het ligt, maar de tadaam app op iPhone cast niet meer correct naar de chromecast...
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Is er een mogelijkheid om Tadaam TV als IPTV op Kodi of Plex te krijgen?
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

devilkin schreef:Een switch in bridge modus? Waar slaat dat op?
Spanning Tree Root Bridge misschien?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Misschien, maar we praten hier niet over een managed switch of een groot netwerk met vele switches en (mogelijke) loops e.d.

Simpelweg een switch aan een van de ethernet poorten, met 1 kabel, op de tadaam modem aansluiten zou geen problemen mogen veroorzaaken tenzij er iets drastisch misgeconfigureerd is.
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Het lijkt erop dat het web certificate van hun website is verlopen, geldig tot 4 april 2020.
Ik weet nog niet of het impact heeft op hun diensten.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

bartlimb schreef:Het lijkt erop dat het web certificate van hun website is verlopen, geldig tot 4 april 2020.
Ik weet nog niet of het impact heeft op hun diensten.
Via onveilige verbinding lijkt de website correct te werken. - Grappig. Juist voordat ik naar userbase ging heb ik domeinkeys bijgewerkt in de DNS-settings van mijn domeinen omdat het automatische hernieuwen van mijn certificaten faalde (voordat ze gingen vervallen). Als ik dat kan ...

Komt toch eigenlijk wel vrij vaak voor dat de certificaten van entiteiten die dat niet zouden mogen voorhebben dit voorhebben.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Eigenlijk best een interessant aanbod. Precies ook meer gericht op wie jong is en alleen gaat wonen, met tariefplannen als 'Standaard' en 'Premium' (zoals alle diensten waarop je abonneert tegenwoordig), een snelle en makkelijke installatie die je op elk moment van de dag kan doen én een hoge upload. Handig voor dingen als Snapchat, story's plaatsen, foto's posten, ...

...en natuurlijk voor de Franstaligen. De website verschijnt bij mij altijd eerst in het Frans (woon nu ook aan de grens, maar soit), veel schrijffouten en zelf verkeerde zinsbouw in het Nederlands, iemand die een Nederlandstalige mail afsloot met 'bonne journée' en niet echt willen verwijzen naar Telenet. In de FAQ zeggen ze dat ze het Base-netwerk gebruiken.

Ik herinner mij dat Orange echt snel en sterk ging met hun 4G-uitrol. Snel overal 800 MHz. Zeer goed ontvangst en 20 Mbps down was (en is) voor een smartphone echt goed. Nu, na de inversteringen van Telenet in het Base-netwerk, vind ik dat Telenet krachtiger is. Orange is misschien nog steeds meer dekkend, maar waar Telenet 4G heeft, is het echt beter naar mijn ervaring.
In mijn boerendorpje is er met Telenet vaak 4G op band 3 en 20 beschikbaar, Orange meestal enkel 20, op een paar plekken na. Zelf diep in ons eigen huis (dat echt slecht is voor gsm- en wifi-signalen) vlot 70 Mbps op 4G en boven zelf 100+. Met Orange dan weer wel al tot vlot 100 Mbps upload gehaald.
Ook eerlijk: latency is bij Orange voor mij altijd al lager geweest.


Punt is: wij hebben een Flybox voor wanneer het nodig is, en dan is 800 MHz-4G echt 'te weinig' aan het worden. Voor een telefoon is dat allemaal prima, maar als je thuisinternet over 4G wil aanbieden... eerder nipt.
Ik denk dat in die zin zo'n dergelijk product op het Telenetnetwerk misschien beter tot zijn recht kan komen. Of dat in Wallonië ook zo is... :p
Funfile schreef:Scarlet en Tadaam zitten in mekaars vaarwater volgens mij (exact dezelfde prijs) :
- Scarlet biedt 500 GB en Tadaam 300 GB. Voor veel mensen is dat ruim voldoende.
- Tadaam verlaagt je snelheid naar 5 Mbps als je over de limiet gaat, bij Scarlet wordt dat 3 Mbps (tenzij je 500 GB bijkoopt voor 5 Euro)
- Tadaam kan je op meerdere locaties in België gebruiken (kot en thuis bijvoorbeeld). Bij Scarlet kan je dat niet.
- Scarlet heeft er telefonie bij, Tadaam niet.
- Voor Scarlet heb je al een telefoonlijn nodig (en moet VDSL mogelijk zijn op die lijn), voor Tadaam heb je alleen een stopcontact nodig en een bruikbaar 4G-signaal.
Inderdaad. Ik zit zelf bij Scarlet en geef eerlijk toe dat het kriebelt...
Gewoon al een oplossing voor tv-kijken op de Apple TV... zou betekenen dat er hier niet meer van HDMI-kanaal veranderd moet worden. :p

Bij Scarlet zit je wel na (iets meer dan 500 GB) op 3 Mbps, met Tadaam zit dat precies wat losjes.
Maar wat toch niet onbelangrijk is: de upload van Tadaam is sowieso een stuk spectaculairder! Dat doet me echt twijfelen. Ik ben er mij van bewust dat Scarlet een budgetproduct is, en het is eerder toevallig dat we klant geworden zijn. Maar na 3 jaar slechts 1 keer een storing, aanzienlijk goedkoper en eigelijk ook gewoon genoeg... en het feit dat de upload regelmatig uncapped is :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jammer uiteraard dat je ook bij tadaam, zoals bij het gros van de providers, verplicht wordt om tv samen met Internet te nemen. Ik snap dat niet. Ik zou ze wel eens een kans willen geven om te zien wat het geeft. Moesten ze ooit een internet only abonnement verkopen voor pakweg 30 euro dan wil ik de stap zetten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Jack Daniels schreef: Moesten ze ooit een internet only abonnement verkopen voor pakweg 30 euro dan wil ik de stap zetten.
Heb Tadaam en stelde hun klantendienst die vraag. Geen sprake/hoop voorlopig op een internet-only product bij Tadaam, vertelde de klantendienst mij.

... en dus stap ik spoedig over naar een andere aanbieder tegen 30 euro per maand voor enkel internet.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht van Tadaam ontvangen dat als ik wil een gratis Tadaam TV-box kan krijgen. Met vermelding dat Netflix nog niet werkt op dat toestel.

Ik moet zeggen, als Black-friday klant, de PR van Tadaam is geweldig. Wie hoorde ooit van een provider die aan een bestaande klant gratis hardware gaat aanbieden?

Persoonlijk ga ik er niet op ingaan. Heb zelf TV-box gekocht en ga toch spoedig weg bij Tadaam.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn excuses als het ergens in dit lange topic al is aangehaald, maar kan je ook een andere simkaart gebruiken in de Tadaam-modem?
Kan je aan de APN-instellingen?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

WalterB1 schreef:Met vermelding dat Netflix nog niet werkt op dat toestel.
Dit begrijp ik eigenlijk niet. Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding Netflix gecertificeerd te krijgen? Dat is toch een grote dooddoener om deze te gebruiken? Dan ben je alsnog aangewezen op 2 boxen, of een mi box, of ....
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

woutervh schreef:
WalterB1 schreef:Met vermelding dat Netflix nog niet werkt op dat toestel.
Dit begrijp ik eigenlijk niet. Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding Netflix gecertificeerd te krijgen? Dat is toch een grote dooddoener om deze te gebruiken? Dan ben je alsnog aangewezen op 2 boxen, of een mi box, of ....
Je kan ook gewoon kodi installeren en dan werkt het wel :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Bestaat er dan een Netflix plugin voor kodi?
Laatst gewijzigd door woutervh 11 mei 2020, 20:09, in totaal 1 gewijzigd.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Net mijn Tadaam opgezegd aangezien de Black Friday periode bijna afgelopen is.

Ik heb teveel problemen gehad, het netwerk is niet stabiel genoeg en de app werkt nog steeds niet naar behoren.

Net Stievie al eens getest en dat werkt veel veel beter. Kwaliteit moet ik nog testen.
Abonnement bij Scarlet afsluiten en ik ben 2€ per maand meer kwijt maar ik heb meer zenders, sneller en stabieler internet, meer limiet, betere app, ...

2€ per maand meer dan de goedkoopste vorm van Tadaam, 8 euro minder dan de premium vorm van Tadaam.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

DevBru schreef:Net mijn Tadaam opgezegd aangezien de Black Friday periode bijna afgelopen is.

Ik heb teveel problemen gehad, het netwerk is niet stabiel genoeg en de app werkt nog steeds niet naar behoren.

Net Stievie al eens getest en dat werkt veel veel beter. Kwaliteit moet ik nog testen.
Abonnement bij Scarlet afsluiten en ik ben 2€ per maand meer kwijt maar ik heb meer zenders, sneller en stabieler internet, meer limiet, betere app, ...

2€ per maand meer dan de goedkoopste vorm van Tadaam, 8 euro minder dan de premium vorm van Tadaam.
Sinds het begin klant van Tadaam :
hier regio Kortrijk en 1x een downtime gehad. Voor de rest geen issues met de app, integendeel werkte veel vlotter dan Yelo of de Proximus variant of de Orange app. Sneller internet zal dan vooral de donwload zijn want de upload :-D.

En qua limiet Tadaam is onbeperkt
4/2020 1052.449 GB
3/2020 1310.786 GB
2/2020 1149.917 GB
1/2020 1026.801 GB
12/2019 1097.735 GB
11/2019 1137.757 GB
10/2019 704.907 GB
Geen enkele beperking opgelegd gekregen.

Ik zie niet meteen een reden om over te stappen (tenzij mssn wanneer de kinderen grote worden en we met 40 Mbps tekort zouden komen
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

quovadis schreef:En qua limiet Tadaam is onbeperkt
Volgens mij hebben ze aangegeven dat ze hun FUP nu tijdelijk niet toepassen door de huidige gezondheidscrisis.

Ik ben - door een fout - beperkt geweest in snelheid, en dan krijg je 5 Mbps down, 2 Mbps up.
Toegegeven: dat is voor veel toepassingen eigenlijk perfect leefbaar, en zeker ook stukken beter dan wat je bij de Flybox krijgt.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Hoeveel programma's kan je onder elke formule eigenlijk gelijktijdig opnemen? Gebeurt in de cloud lees ik.
Ben je dan beperkt om nog live te kijken?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

bruma schreef:Hoeveel programma's kan je onder elke formule eigenlijk gelijktijdig opnemen? Gebeurt in de cloud lees ik.
Ben je dan beperkt om nog live te kijken?
Geen beperkingen. Eigenlijk is dat niet 'opnemen'. Al die uitzendingen zijn vele werken terug nog beschikbaar. 'Terugkijk-TV'. Het enige verschil is dat om dat te mogen bekijken je eerst uitdrukkelijk dat programma moet gemarkeerd hebben als zijnde 'opnemen' voordat de live uitzending gedaan is. Ga je het einde van een film 'opnemen' dat heb je de ganse film. Het is gewoon een status.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

pluim schreef:
quovadis schreef:En qua limiet Tadaam is onbeperkt
Volgens mij hebben ze aangegeven dat ze hun FUP nu tijdelijk niet toepassen door de huidige gezondheidscrisis.

Ik ben - door een fout - beperkt geweest in snelheid, en dan krijg je 5 Mbps down, 2 Mbps up.
Toegegeven: dat is voor veel toepassingen eigenlijk perfect leefbaar, en zeker ook stukken beter dan wat je bij de Flybox krijgt.
ben klant sinds begin september en toen was er nog geen sprake van de gezondheidscrisis ;-).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

quovadis schreef: ben klant sinds begin september en toen was er nog geen sprake van de gezondheidscrisis ;-).
Recent verklaarde Tadaam op Facebook dat ze nog geen enkele keer een klant op smallband hebben gezet.

Wat mij dan weer doet afvragen, zo sterk in markering zijnde, waarom ze dan de moeite nemen formeel een limiet en dan nog wel een relatief lage limiet op te leggen.

Dat ze een stok achter de deur willen hebben voor indien nodig begrijp ik. Maar het zoals ze het nu doen schrikt dat bepaalde klanten af. Die zien dat 'onbeperkt' bij Tadaam 300gb is en verwachten dat het is zoals de limieten bij andere ISP's en dat je weldegelijk dat gaat merken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Geen klare wijn schenken heeft niettemin het voordeel dat zij (Telenet) later nog alle kanten uitkunnen met dit nieuwe product...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

quovadis schreef:
DevBru schreef:Net mijn Tadaam opgezegd aangezien de Black Friday periode bijna afgelopen is.

Ik heb teveel problemen gehad, het netwerk is niet stabiel genoeg en de app werkt nog steeds niet naar behoren.

Net Stievie al eens getest en dat werkt veel veel beter. Kwaliteit moet ik nog testen.
Abonnement bij Scarlet afsluiten en ik ben 2€ per maand meer kwijt maar ik heb meer zenders, sneller en stabieler internet, meer limiet, betere app, ...

2€ per maand meer dan de goedkoopste vorm van Tadaam, 8 euro minder dan de premium vorm van Tadaam.
Sinds het begin klant van Tadaam :
hier regio Kortrijk en 1x een downtime gehad. Voor de rest geen issues met de app, integendeel werkte veel vlotter dan Yelo of de Proximus variant of de Orange app. Sneller internet zal dan vooral de donwload zijn want de upload :-D.

En qua limiet Tadaam is onbeperkt
4/2020 1052.449 GB
3/2020 1310.786 GB
2/2020 1149.917 GB
1/2020 1026.801 GB
12/2019 1097.735 GB
11/2019 1137.757 GB
10/2019 704.907 GB
Geen enkele beperking opgelegd gekregen.

Ik zie niet meteen een reden om over te stappen (tenzij mssn wanneer de kinderen grote worden en we met 40 Mbps tekort zouden komen
Het niet opleggen van limieten is niet iets dat eeuwig kan duren, hoe meer klanten er komen hoe strikter ze dat gaan toepassen. Snelheid hangt ook enorm af van de locatie, ik heb hier bijna 2 maanden met een "overbelaste zendmast" gezeten. Uploadsnelheid haalde toen niet eens 2 mbps, download was ook ver van de geadverteerde cijfers tijdens die periode. De reactie van Tadaam: tja, niets aan te doen, pech. Wachten tot we de capaciteit van de mast verhogen maar we weten nog niet wanneer dat zal zijn.

Ook een test gedaan bij mijn moeder haar appartement (die in een ander dorp woont) en ook daar snelheden van rond de 20 Mbps, niet hoger.

Als ik hier een YouTube filmpje opzet in FHD of 4K en op dezelfde moment iets probeer te downloaden dan gaat ofwel de download super traag, ofwel begint de YouTube video super veel te bufferen. Duidelijk dus geen sterk genoeg signaal om verschillende dingen tegelijk te doen. Via YouTube kan ik de verbindingssnelheid volgen en vaak is deze lager dan 10 Mbps (Wifi). Downloaden en streamen naar de chromecast op dezelfde moment is bijna niet te doen zonder veel buffering.

De problemen die ik heb met de app: flikkerend beeld bij sommige zenders (kleuren), als ik de app open om een programma te streamen naar de chromecast, de app dan naar de achtergrond breng om iets anders te doen op mijn smartphone en dan de app terug open om bijvoorbeeld door te spoelen of te pauzeren krijg ik altijd een foutmelding en de kwaliteit van het beeld is minder goed dan verwacht (maar dat ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van het internet).

Maar zoals al aangegeven, de problemen die ik ervaar met de internetkwaliteit zijn gewoon locatiegebonden. Als je een locatie hebt waar de dekking perfect is en je nooit een overbelaste mast hebt EN geen intensieve gebruiker bent, dan kan Tadaam perfect voldoen.

Ik heb Tadaam destijds genomen omdat het interessant leek maar vooral de prijs was geweldig natuurlijk, nu ik binnenkort de volle pot moet betalen (50€ voor de premium), ben ik beter af bij bijvoorbeeld Scarlet in combinatie met Stieve. Het is goedkoper, sneller (download inderdaad) en de kwaliteit van het internet zal sowieso stabieler zijn dan via 4G.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Tot mijn grote spijt zal ik Tadaam moeten opzeggen, bijna verhuisd en in de nieuwe woning behaal ik slechts +- 14Mbps. Erg jammer want op zich was de TV box ècht wel goed. Het ontbreken van Discovery channel (NL) en National Geographic was wel een minpunt. Wat vreemd gezien Telenet die zenders wel aanbiedt.

Een andere probleem was dat Google Stadia vrijwel onspeelbaar was ondanks de vrij lage ping en 50/50Mbps. Leek alsof de "videostream" niet snel genoeg kon worden binnengehaald.

Ook de CGNAT beperking kon ik wel nog mee leven (die ik omzeilde met €5/maand voor een VPS) maar de lage snelheid op de nieuwe locatie is toch een dooddoener.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

En waar is die nieuwe woning gelegen ?
Een ben woning ?
In mijn nieuwe .......
En kijk nog steeds wat ge mist via een linux box via een schussel.
Niet de flemisch versie .
Global Liberty en de verwevenheid met telenet hier ten lande.
Alles is goed om de concurrentie te smoren blijkbaar.
Laatst gewijzigd door philippe_d 12 mei 2020, 23:12, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: nutteloze fullquote verwijderd
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Als het puur om de tadaam app gaat...
Kun je ook eens TV Vlaanderen bekijken. Die hebben ook een hele goeie Android TV app. Kun je gewoon op dezelfde tadaambox installeren.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

woutervh schreef:Als het puur om de tadaam app gaat...
Kun je ook eens TV Vlaanderen bekijken. Die hebben ook een hele goeie Android TV app. Kun je gewoon op dezelfde tadaambox installeren.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het is natuurlijk een beetje stom om Tadaam te nemen en dan nog een andere dienst te gebruiken voor TV.

Dan ben je sowieso beter af bij andere providers voor internet + een tv abonnement zoals TV Vlaanderen of Stievie.

Eigenlijk is betalen voor TV zelfs al bijna niet meer nodig aangezien je zo goed als alles online (ofwel via de app van de zender ofwel via de website van de zender) kan bekijken (live en herbekijken).

De enige zender die precies niet mee is met zijn tijd is VIER, die missen nog altijd een app.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

DevBru schreef:
Eigenlijk is betalen voor TV zelfs al bijna niet meer nodig aangezien je zo goed als alles online (ofwel via de app van de zender ofwel via de website van de zender) kan bekijken (live en herbekijken).
Dat is zo. Ben nu bijna op het einde van mijn 6 maanden Tadaam. De TV-app is goed. Maar eigenlijk gebruik ik die zelden. Is natuurlijk afhankelijk van uw lineair TV-gebruik. Bij mij beperkt zich dat bijna tot het Journaal en nog niet eens elke dag.

VRTnu via Kodi is zeer handig. Kun je een YeloTV login bekomen via familie of vrienden die Telenet hebben heb je zo ook alles. Maar zelfs dan nog; VRTnu + VTM Go dan heb je toch al iets voor zover uw focus niet ligt op lineaire TV. - Wat ik wel graag zou hebben is de regionale zender. En die zit niet eens in betalende oplossingen zoals de Tadaam app of TV Vlaanderen AntenneTV.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

quovadis schreef:ben klant sinds begin september en toen was er nog geen sprake van de gezondheidscrisis ;-).
Ze hebben meegedeeld dat ze in het begin geen FUP hanteerden, omdat ze nog niet konden bepalen waar die had moeten liggen ;) daarvoor moest er eerst verbruik zijn.
Vanaf eind februari / begin maart kon je niet meer naast hun reclames kijken, vanaf dan zullen er een boel ‘doorsnee klanten’ bijgekomen zijn.
Het is eigenlijk een uitgerekende kans de FUP toe te passen vanaf dat alle ISP’s terug naar hun normale doen gaan - al hebben ze nu waarschijnlijk ook een vertekend beeld van het te verwachten dataverbruik. :)

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat de FUP ook pas wordt toegepast op jouw account vanaf dat je meer dan 300 GB hebt verstookt én het netwerk druk is op de locatie waar jij je diensten net gebruikte toen je over die 300 GB heen ging.

Bij Telenet vroeger hadden wij ook een FUP, en zelf met de zotste maanden absoluut nooit op ‘smallband’ gezet. We wonen dan wel op ‘den buiten’, maar die FUP bestaat daarom toch echt. :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

WalterB1 schreef:
DevBru schreef:
Eigenlijk is betalen voor TV zelfs al bijna niet meer nodig aangezien je zo goed als alles online (ofwel via de app van de zender ofwel via de website van de zender) kan bekijken (live en herbekijken).
Dat is zo. Ben nu bijna op het einde van mijn 6 maanden Tadaam. De TV-app is goed. Maar eigenlijk gebruik ik die zelden. Is natuurlijk afhankelijk van uw lineair TV-gebruik. Bij mij beperkt zich dat bijna tot het Journaal en nog niet eens elke dag.

VRTnu via Kodi is zeer handig. Kun je een YeloTV login bekomen via familie of vrienden die Telenet hebben heb je zo ook alles. Maar zelfs dan nog; VRTnu + VTM Go dan heb je toch al iets voor zover uw focus niet ligt op lineaire TV. - Wat ik wel graag zou hebben is de regionale zender. En die zit niet eens in betalende oplossingen zoals de Tadaam app of TV Vlaanderen AntenneTV.
Al eens van internet gehoord.
De regionale zenders zijn met hun tijd mee hoor.
Alvast toch al de streams op mijn linux sat box.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Net de Scarlet installateur over de vloer gehad.

Download snelheid constant tussen 60-70 Mbps en upload tussen de 25-30 Mbps.
Eindelijk terug de stabiliteit van een bekabelde verbinding, goedkoper en een betere snelheid :-D.
dlda
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 16:18

DevBru schreef:Net de Scarlet installateur over de vloer gehad.
Download snelheid constant tussen 60-70 Mbps en upload tussen de 25-30 Mbps.
Eindelijk terug de stabiliteit van een bekabelde verbinding, goedkoper en een betere snelheid :-D.
Hoop voor jou dat het zo blijft. Scarlet verkoopt 50 down en 4 up, dus daar zit je een pak boven.

Ik ben van Scarlet naar TADAAM gegaan en nog geen moment beklaagt. Internet werkt prima en TV is duizend keer beter dan scarlet. Ik zou alleen graag Netflix op de box zien.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Misschien een ongewone vraag. Kan je beslissen om het Tadaam pakket te nemen, en noch de modem, noch de box te installeren en enkel via de Tadaam android-TV app programma's te bekijken / op te nemen / ...?

Reden:
- ik heb internet nodig voor de zaak, dat ligt er toch
- ik heb een Shield, ben niet van plan om daar nog eens een box naast te hangen

En in uitbreiding.
Is het dan toegelaten om die Tadaam box bv. bij de kinderen te installeren op een ander adres?
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

jutuiz schreef:Misschien een ongewone vraag. Kan je beslissen om het Tadaam pakket te nemen, en noch de modem, noch de box te installeren en enkel via de Tadaam android-TV app programma's te bekijken / op te nemen / ...?

Reden:
- ik heb internet nodig voor de zaak, dat ligt er toch
- ik heb een Shield, ben niet van plan om daar nog eens een box naast te hangen

En in uitbreiding.
Is het dan toegelaten om die Tadaam box bv. bij de kinderen te installeren op een ander adres?
Kan zeker. Maar neem je dan niet beter TVV (veel goedkoper)? Daar gaan Discovery Channel & National Geographic wel weg op termijn, maar op Tadaam is toch enkel franstalige Discovery beschikbaar.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Is het dan toegelaten om die Tadaam box bv. bij de kinderen te installeren op een ander adres?
Wat in de praktijk zou kunnen: Jouw kinderen nemen Tadaam Premium aan €50, zodat 3 simultane streams mogelijk zijn.
Zij hebben dan internet en TV, en jij gebruikt daar 1 TV stream van.
Of het echter volgens de algemene voorwaarden mag...

Gezien de meerkost van Tadaam Premium (€10) t.o.v. Standard en het feit dat jouw kinderen misschien ook al internet e.d. hebben (kan ik niet afleiden), kan je evengoed Stievie Premium nemen. Dat kost op zich ook amper €10 en je kan 6 dagen terugkijken. Dat lijkt me sowieso interessanter.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dlda schreef:
DevBru schreef:Net de Scarlet installateur over de vloer gehad.
Download snelheid constant tussen 60-70 Mbps en upload tussen de 25-30 Mbps.
Eindelijk terug de stabiliteit van een bekabelde verbinding, goedkoper en een betere snelheid :-D.
Hoop voor jou dat het zo blijft. Scarlet verkoopt 50 down en 4 up, dus daar zit je een pak boven.

Ik ben van Scarlet naar TADAAM gegaan en nog geen moment beklaagt. Internet werkt prima en TV is duizend keer beter dan scarlet. Ik zou alleen graag Netflix op de box zien.
Ik heb vroeger bij Scarlet ook altijd hogere snelheden gehad dan geadverteerd, eigenlijk gewoon dezelfde snelheden die ik bij Proximus had.

Ik hoop voor jou ook dat jou Tadaam goed blijft gaan :-D.

Betalen voor TV is naar mijn mening niet meer nodig aangezien alles online te bekijken is, als dat niet voldoende is dan is er nog altijd Stievie, minstens even goed dan Tadaam. Ben nog aan mijn eerste maand gratis bezig, 0 problemen tot nu toe en een beter aanbod.

Afbeelding

Net deze resultaten gehad terwijl ik dan ook nog een 4K film aan het kijken ben via Netflix, die 2 op dezelfde moment zou bij mijn Tadaam zelfs al niet lukken :-D.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”