Vandaag 3 verschillende vrienden gehad die kloegen over hun belabberde Wi-Fi, dat komt met deze hele telework periode pijnlijk aan het licht...
Thuis met m’n Telenet Modem Only en 2 (beneden en boven) Airport Extreme’s - die dingen zijn oud, maar zo stabiel!
Stabiele snelle Wi-Fi is zo’n zegen...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Hier door de vele aanwezige gemerkt dat de bbox3 wifi het niet meer aankon.
Alles overgezet naar Unifi & geen problemen meer ondervonden.
Het enige waar ik spijt van had was, dat ik deze stap niet vroeger had gezet.
Alleen mijn AP-AC-PRO gaat verhuizen, UniFi FlexHD komt in de plaats. Deze ga ik mooier vinden aan de muur.
Alles overgezet naar Unifi & geen problemen meer ondervonden.
Het enige waar ik spijt van had was, dat ik deze stap niet vroeger had gezet.
Alleen mijn AP-AC-PRO gaat verhuizen, UniFi FlexHD komt in de plaats. Deze ga ik mooier vinden aan de muur.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hier altijd AC-Pro's gehad, dus nooit problemen gehad. Ik heb er nu wel men Ruckus R510 AP bij gehangen, niet omdat het moest maar omdat het kan.
De Fritzbox zend ook nog een signaal uit, dat moet ik wel nog eens uitschakelen want daar is geen dead spot.
De Fritzbox zend ook nog een signaal uit, dat moet ik wel nog eens uitschakelen want daar is geen dead spot.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Hier een klassieke modem van telenet met een (bedraad) telenet acces point aan de andere kant van 't huis en alles loopt zoals ik het wens.
Gisteren nog 2 uur zonder problemen op mijn terras deelgenomen aan een video conference.
't Is natuurlijk maar waar je tevreden mee bent.
Gisteren nog 2 uur zonder problemen op mijn terras deelgenomen aan een video conference.
't Is natuurlijk maar waar je tevreden mee bent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Hier ook al jaren enorm tevreden van die Airport Time Capsule. Enorm stabiel en goed internet. Heel erg jammer dat Apple die reeks gestopt heeft. Zit nu sinds een dikke maand op Unifi, op wat stabiliteitsproblemen na een update eind maart/begin april, loopt deze wifi ook als een trein. Waardige vervanger. Binnenkort verhuist de Unifi definitief naar onze nieuwbouw en ga ik nog paar weken terug op de Airport werken in het appartement. Daarna zal die op pensioen kunnen gaan... Tenzij ik er nog ergens op een andere locatie een nuttige invulling voor vindt
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Nog eens getest, draait zo rond 430-440Mbit. Is een "Intel Dual Band Wireless-AC 8265"DarkV schreef:En heeft je laptop een 3x3 WIFI module ?ddd schreef:naar laptop op wifi.
Zoals "cadsite" ook zegt, die standaard Telenet wifi voldoet voor 95% van de klanten denk ik. Hier hoor ik toch geen klachten van de 2 laptops, 3 ipads, 3 gsms en de chromecast op zolder.
Op userbase zitten er natuurlijk ook "omdat het kan", of in elke uithoek 300Mbit willen halen.
(en zo was ik vroeger ook wel.. )
- selder
- Moderator
Mjah, hier zijn er op dagen zonder de dochters zo'n 40 apparaten verbonden, en als de dochters er zijn zo'n 49 apparaten. Met een schamele Telenet HGW denk ik niet dat je het trekt met 49 apparaten...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
40 toestellen? Das netjes
Net even uit men hoofd zitten optellen, ik kom aan 9 toestellen hier, misschien 10. Guest netwerk niet meegerekend. Heb wel overal kabels gelegd dus het merendeel hangt met kabels vast, maar zelfs dan is het maar iets meer dan 30 . Ik ga dat nu wel als argument gebruiken tegen men vrouw dat het hier toch nog niet zo erg is als ze durft beweren .
Net even uit men hoofd zitten optellen, ik kom aan 9 toestellen hier, misschien 10. Guest netwerk niet meegerekend. Heb wel overal kabels gelegd dus het merendeel hangt met kabels vast, maar zelfs dan is het maar iets meer dan 30 . Ik ga dat nu wel als argument gebruiken tegen men vrouw dat het hier toch nog niet zo erg is als ze durft beweren .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Hier ook heel tevreden van mijn Ubiquiti AC-Pro's.
Maar... zowel bij mijn zoon op kot als bij verschillende kennissen moet ik toch ook bekennen dat die (witte) Telenet AP's van 2€/maand een heel goeie deal zijn. Het eerste AP is gratis, dus voor 2€ in de maand heb je met de Home Gateway erbij al 3 access points in je huis. Daar kom je echt heel ver mee en de prijs is gewoon unbeatable...
Mijn AC-Pro's kosten indertijd 140€ en de nieuwe nanoHD's gaan daar nog eens 30€ over. En OK, met 2 AC-PRO's heb je in de meeste huizen een betere dekking dan met 3 Telenet AP's maar ook dan ben je dus 280€ kwijt. Voor dat bedrag heb je dus meer dan 10 jaar je Telenet AP's gehuurd. En ja, die prijs zal ongetwijfeld alleen maar gaan stijgen maar zelfs al gooi je de Telenet spullen dan buiten dan heb je nog een goeie deal gedaan door de aanschaf van eigen AP's met een paar jaar uit te stellen.
Mijn buurman is ook Telenet klant en klaagt sinds de lockdown over het Wifi bereik in zijn woning. Ik heb hem toch aangeraden om eerst eens met één of twee extra Telenet AP's te testen voordat hij 300€ of meer gaat uitgeven aan Unifi materiaal. Dat kan nog altijd als het met de Telenet oplossing niet zou werken maar omdat hij naar elke kamer wel minstens één cat5 kabel heeft getrokken schat ik de kans heel hoog in dat hij niet meer dan die 2€ per maand zal moeten uitgeven voor een goede dekking in elke kamer.
Om het op zijn Test Aankoop's te zeggen: de beste uit de test is niet altijd de beste koop (huur).
Maar... zowel bij mijn zoon op kot als bij verschillende kennissen moet ik toch ook bekennen dat die (witte) Telenet AP's van 2€/maand een heel goeie deal zijn. Het eerste AP is gratis, dus voor 2€ in de maand heb je met de Home Gateway erbij al 3 access points in je huis. Daar kom je echt heel ver mee en de prijs is gewoon unbeatable...
Mijn AC-Pro's kosten indertijd 140€ en de nieuwe nanoHD's gaan daar nog eens 30€ over. En OK, met 2 AC-PRO's heb je in de meeste huizen een betere dekking dan met 3 Telenet AP's maar ook dan ben je dus 280€ kwijt. Voor dat bedrag heb je dus meer dan 10 jaar je Telenet AP's gehuurd. En ja, die prijs zal ongetwijfeld alleen maar gaan stijgen maar zelfs al gooi je de Telenet spullen dan buiten dan heb je nog een goeie deal gedaan door de aanschaf van eigen AP's met een paar jaar uit te stellen.
Mijn buurman is ook Telenet klant en klaagt sinds de lockdown over het Wifi bereik in zijn woning. Ik heb hem toch aangeraden om eerst eens met één of twee extra Telenet AP's te testen voordat hij 300€ of meer gaat uitgeven aan Unifi materiaal. Dat kan nog altijd als het met de Telenet oplossing niet zou werken maar omdat hij naar elke kamer wel minstens één cat5 kabel heeft getrokken schat ik de kans heel hoog in dat hij niet meer dan die 2€ per maand zal moeten uitgeven voor een goede dekking in elke kamer.
Om het op zijn Test Aankoop's te zeggen: de beste uit de test is niet altijd de beste koop (huur).
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Die toestellen zitten toch niet de hele tijd data te verstoken?selder schreef:Mjah, hier zijn er op dagen zonder de dochters zo'n 40 apparaten verbonden, en als de dochters er zijn zo'n 49 apparaten. Met een schamele Telenet HGW denk ik niet dat je het trekt met 49 apparaten...
- selder
- Moderator
Euhmmm, ik probeer even te begrijpen wat je wilt zeggen, want ik zie het niet echt...cadsite schreef:Die toestellen zitten toch niet de hele tijd data te verstoken?selder schreef:Mjah, hier zijn er op dagen zonder de dochters zo'n 40 apparaten verbonden, en als de dochters er zijn zo'n 49 apparaten. Met een schamele Telenet HGW denk ik niet dat je het trekt met 49 apparaten...
20 van de apparaten zijn bijvoorbeeld Wi-Fi lampen, die "verstoken" geen data, maar als je Wi-Fi slecht is, dan werkt dat zeer zeker slecht en traag en onbetrouwbaar. Zo reageren die Wi-Fi lampen wel altijd onmiddellijk op een klik van een BT low energy knop die via een Flic Hub aan het internet hangt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Nog altijd spijt dat ik op Black Friday geen bundeltje EAPs gekocht heb. Waren toen heel scherp geprijsd. Ben nu nog altijd aan het prutsen met oude routers met custom firmware, maar dat heeft ook zijn charmes .Sasuke schreef:Heb je gewoon goed spul voor nodig. Heb thuis Tplink Omada ap’s, en dat is ook retestabiel incl. Roaming en ik haal op sommige plaatsen effectief 600Mbit throughput
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb een smal langwerpig huis. De wifi bestaat uit 3 overjaarse Fritzboxen, verdeeld over de lengte.
Het werkt niet goed, niet stabiel en roaming is een probleem.
Ik las dat je dan best een "contoller based" solution gebruikt. Maar dat is zeer duur zie ik. Professionele markt.
Hoe zit dat met die UniFi's ? Geeft dat goede roaming resultaten ?
Het werkt niet goed, niet stabiel en roaming is een probleem.
Ik las dat je dan best een "contoller based" solution gebruikt. Maar dat is zeer duur zie ik. Professionele markt.
Hoe zit dat met die UniFi's ? Geeft dat goede roaming resultaten ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Roaming werkt hier perfect. Sinds hier Unifi hangt zijn er zelden problemen. Enkel als de microgolf draait kan de 2,4 al eens moelijk doen.
Met twee nanoHD's zijt ge vermoedelijk gesteld. Eventueel met 1 nanoHD in het midden proberen. Hier dekt 1 nanoHO het volledig gelijkvloers + terras. Neem een 15m diep. Een stuk van de tuin ook maar enkel als het schuifraam open staat.
Toen er als test een UAP AC M hing hadden we tot 60m diep in de tuin nog goed bereik. AP op zich is niet zo snel als de nanoHD.
Met twee nanoHD's zijt ge vermoedelijk gesteld. Eventueel met 1 nanoHD in het midden proberen. Hier dekt 1 nanoHO het volledig gelijkvloers + terras. Neem een 15m diep. Een stuk van de tuin ook maar enkel als het schuifraam open staat.
Toen er als test een UAP AC M hing hadden we tot 60m diep in de tuin nog goed bereik. AP op zich is niet zo snel als de nanoHD.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Inderdaad, perfecte wifi is een zegen. En dat is nu exact waar Fritzbox, in combinatie met een 1750E repeater steken laat vallen. Tenminste als de kanalen op automatisch ingesteld zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oh maakt dat werkelijk uit dan?Jack Daniels schreef:Inderdaad, perfecte wifi is een zegen. En dat is nu exact waar Fritzbox, in combinatie met een 1750E repeater steken laat vallen. Tenminste als de kanalen op automatisch ingesteld zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Yep, Google maar eens op 1750E en 5ghz. Nu sinds 2 dagen stabiel omdat ik de kanalen handmatig heb ingesteld, 48 voor 5ghz en kanaal 6 voor 2,4 dacht ik. Probleem is bekend bij AVM en zou de kop opgestoken hebben sinds update naar firmware 7.xx maar sinds die dag werd er nog niks aan gedaan.honda4life schreef:Oh maakt dat werkelijk uit dan?Jack Daniels schreef:Inderdaad, perfecte wifi is een zegen. En dat is nu exact waar Fritzbox, in combinatie met een 1750E repeater steken laat vallen. Tenminste als de kanalen op automatisch ingesteld zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP