Ik liet mijn voip telefoonnummer van weepee naar EDPnet porteren. Vrijdagmorgen kreeg ik bericht van weepee en van edpnet dat dit afgerond is.
Wanneer je nu het nr. belt blijkt het niet te werken ...
Ik heb het toch juist voor dat voor een correcte werking om opgebeld te worden op dat nummer ik niets moet ondernemen op mijn router/modem de fritzbox (en ik dus edpnet terug moet contacteren met de melding dat het niet werkt).
Ik heb het dus (nog) niet over uitbellen met de edpnet account, die moet ik ook nog eens configureren
voip nummer overdracht van weepee naar edpnet
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@Joachim
Worden deze VoIP gegevens niet door EDPnet gepusht naar de Fritz!Box (TR-069)?
Worden deze VoIP gegevens niet door EDPnet gepusht naar de Fritz!Box (TR-069)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Misschien is die push alleen maar mogelijk als je een door edpnet aangekochte/geconfigureerde fritzbox hebt ... ? Mijne had ik al (ik schakelde voor internet vorig jaar over van Proximus naar EDPnet).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Sorry voor de vertraging, de push wordt enkel gedaan als de router effectief samen met je abo is gekocht, en dus gelinkt is.philippe_d schreef:@Joachim
Worden deze VoIP gegevens niet door EDPnet gepusht naar de Fritz!Box (TR-069)?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ja hoor, werkte direct na aanmaak van de sipaccount. Ik ging er dus verkeerdelijk van uit dat die sipaccounts enkel nodig zijn indien je er ook wil mee uitbellen maar dus ook nodig voor inkomende gesprekken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Kan je ook een extern voipnummer porteren naar edpnet als je al 2 jaar klant bent. Het nummer dat ik nu heb bij edpnet hoef ik niet (mag verdwijnen). Of wss. wordt mijn geporteerd nr. hier aan gelinkt?
Bestaan hier documenten voor? Online zie ik niets helaas.
Bestaan hier documenten voor? Online zie ik niets helaas.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
zo gevraagd:
Dus wss. komende weken een portering doen.
Daar ik graag wist of ik kost zou moeten betalen voor portering:
Antwoord 2:
Dit kan dus zeker, zoals aangegeven.
Dit zou via een offerte moeten verlopen.
Er is geen enkele maandelijkse kost voor deze telefonie.
Het abonnement is gratis.
Er is ook geen enkele kost voor het importeren.
Antwoord 1
Wij zullen alle uitgaande oproepen factureren, zoals we nu doen voor het huidige nummer.
U kan eventueel de optie Plus Pack erbij nemen, daarin krijgt u 2000 minuten naar vaste lijnen in België en een selectie van 18 andere landen, dit voor €5 per maand.
Indien u hier niet wenst op in te gaan, volstaat het om dit bericht niet meer te beantwoorden.
Dus wss. komende weken een portering doen.
Daar ik graag wist of ik kost zou moeten betalen voor portering:
Antwoord 2:
Dit kan dus zeker, zoals aangegeven.
Dit zou via een offerte moeten verlopen.
Er is geen enkele maandelijkse kost voor deze telefonie.
Het abonnement is gratis.
Er is ook geen enkele kost voor het importeren.
Antwoord 1
Wij zullen alle uitgaande oproepen factureren, zoals we nu doen voor het huidige nummer.
U kan eventueel de optie Plus Pack erbij nemen, daarin krijgt u 2000 minuten naar vaste lijnen in België en een selectie van 18 andere landen, dit voor €5 per maand.
Indien u hier niet wenst op in te gaan, volstaat het om dit bericht niet meer te beantwoorden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Hoe krijg je dit voor elkaar om je vast nummer te porteren?
Ik zit in net dezelfde situatie. Nu bij Weepee, maar wil m'n nummer porteren naar EDPnet. Voorlopig heb ik nog geen nummer bij EDPnet.
Via My EDPnet vind ik niets terug hoe ik m'n nummer kan porteren.
Ik zit in net dezelfde situatie. Nu bij Weepee, maar wil m'n nummer porteren naar EDPnet. Voorlopig heb ik nog geen nummer bij EDPnet.
Via My EDPnet vind ik niets terug hoe ik m'n nummer kan porteren.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Dan moet je 50Euro activatie betalen
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Vraag dit gewoon aan de edpnet klantendienst.
Ik heb een paar weken terug gratis mijn WeePee nummer geporteerd naar edpnet ter vervanging van mijn niet gebruikt edpnet nummer. Ik heb dit gedaan omdat mijn WeePee krediet negatief gekomen was.
Ik heb een offerte gekregen van edpnet van 0 € en een paar dagen later was alles probleemloos geregeld.
Daarna WeePee gecontacteerd en die hebben mijn schuld kwijtgescholden.
Ik heb een paar weken terug gratis mijn WeePee nummer geporteerd naar edpnet ter vervanging van mijn niet gebruikt edpnet nummer. Ik heb dit gedaan omdat mijn WeePee krediet negatief gekomen was.
Ik heb een offerte gekregen van edpnet van 0 € en een paar dagen later was alles probleemloos geregeld.
Daarna WeePee gecontacteerd en die hebben mijn schuld kwijtgescholden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
idd. Klopt wat Johan.Devos schrijft. maak een ticket aan met 'extern voip nr. overdragen'
Mss. duidelijk vermelden dat het uw huidig edpnet nr. mag overschrijven. Zodat je geen 2 nummers hebt, en dus wel moet betalen.
Antwoord 3:
"Er is geen enkele maandelijkse kost voor deze telefonie.
Het abonnement is gratis.
Er is ook geen enkele kost voor het inporteren."
Antwoord 2:
Dit kan dus zeker, zoals aangegeven.
Dit zou via een offerte moeten verlopen.
Antwoord 1:
"Het is zeker mogelijk om het huidige nummer te overschrijven met een in te porteren VOIP nummer.
Kan u ons per kerende het telefoonnummer meegeven?
Van welke operator dienen we het in te porteren?
Mogen we het nummer laten vermelden via 1207/1307 en de Witte Gids of niet?
Of dient het een geheim nummer te zijn?
Wij zullen u een offerte aanbieden als u onze deze informatie kan meegeven."
Mss. duidelijk vermelden dat het uw huidig edpnet nr. mag overschrijven. Zodat je geen 2 nummers hebt, en dus wel moet betalen.
Antwoord 3:
"Er is geen enkele maandelijkse kost voor deze telefonie.
Het abonnement is gratis.
Er is ook geen enkele kost voor het inporteren."
Antwoord 2:
Dit kan dus zeker, zoals aangegeven.
Dit zou via een offerte moeten verlopen.
Antwoord 1:
"Het is zeker mogelijk om het huidige nummer te overschrijven met een in te porteren VOIP nummer.
Kan u ons per kerende het telefoonnummer meegeven?
Van welke operator dienen we het in te porteren?
Mogen we het nummer laten vermelden via 1207/1307 en de Witte Gids of niet?
Of dient het een geheim nummer te zijn?
Wij zullen u een offerte aanbieden als u onze deze informatie kan meegeven."