Ik heb zopas een decoder v5 mini gekocht en probeer deze te laten werken op mijn slaapkamer, maar helaas....
Ik ga eerst mijn opstelling verduidelijken: fritz!box 7360v1, scarlet one abbo.
Vorige decoder v4b had de geest gegeven... dus kocht ik een andere decoder en heb v5 compact gekocht. Maar die geeft steeds aan de verbinding met modem tot stand wordt gebracht.
De decoder in living(v5) zit op lan3 en die van slaapkamer op lan4: ik heb die utp's al gewisseld, living lan4 en slaapkamer lan3... maar decoder van slaapkamer wil niet werken... Die van living doet het gewoon, dus utp kabel is goed.
Ik ben decoder v5 mini bij iemand die proximus had gaan testen en daar werkt die wel: dus decoder is in orde.
Ik heb in een ander topic hier iets gelezen van vaste bridge en dynamic bridge... Dus heb ik mijn fb op dynamic bridge gezet(provider op proximus ipv proximus with tv) en dan werken de beide decoders niet; v5 en de v5mini niet. Internet, wifi en telefoon(dect) werkte allemaal wel....
Dus heb ik fb maar terug op proximus with tv(vaste bridge) gezet en nu werkt alles terug behalve die verdomde v5 mini decoder . Hij start op, maar na software opstart zoekt die verbinding en daar geeft die zoals van in het begin al aan dat verbinding met modem niet gemaakt kan worden...
Heeft iemand nog een tip of kan iemand me helpen?
v5 compact decoder wil niet werken
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Als je de nieuwe decoder op LAN3 aansluit werkt het dan ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox. Heeft TS de originele modem niet meer van scarlet ?
BBOX3 plaatsen daarop de decoders aansluiten -> poort naar de wan van je fritz en daarop je pppoe opbouwen ?
BBOX3 plaatsen daarop de decoders aansluiten -> poort naar de wan van je fritz en daarop je pppoe opbouwen ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
de decoder die in living staat is een v5 model; die werkt prima...Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox. Heeft TS de originele modem niet meer van scarlet ?
er ligt hier al een 10j een bbox op zolder, dus geen bbox3...
ik ga geen extra (in mijn ogen slechtere) modem hangen als het zo zou moeten kunnen werken...
Laatst gewijzigd door seppe 03 mei 2020, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik gebruik de V5 mini op de Fritzbox hier thuis, weliswaar met Proximus, werkt perfect. De V6 werkt geloof ik niet meer op Fritzbox.Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox.
Ik heb nog een tweede liggen ook, maar die heb ik nog niet getest of aangesloten.
Moet Scarlet hem niet eerst activeren voor hij werkt?
-
- Pro Member
Ik weet wat ze bij scarlet gaan zeggen: we geven geen ondersteuning want je hebt geen bbox...MClaeys schreef:Ik gebruik de V5 mini op de Fritzbox hier thuis, weliswaar met Proximus, werkt perfect. De V6 werkt geloof ik niet meer op Fritzbox.Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox.
Ik heb nog een tweede liggen ook, maar die heb ik nog niet getest of aangesloten.
Moet Scarlet hem niet eerst activeren voor hij werkt?
Het hangt dus echt van de goodwill van de persoon die ik op die moment aan de telefoon ga hebben, vrees ik. Dus dat stel ik zo lang mogelijk uit om die te contacteren..
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Blijkbaar werkt jouw decoder v5 mini dus wel in routed mode (B-box3) en niet in bridge mode (FritzBox LAN3/4)seppe schreef:Ik ben decoder v5 mini bij iemand die proximus had gaan testen en daar werkt die wel: dus decoder is in orde.
In bridge mode moet de decoder rechtstreeks een IP adres krijgen van het IPTV platform.
Jouw decoder zit dus wel degelijk op de bridge (VLAN30), stuurt dus een DHCP request uit, maar krijgt geen geldig IP adres terug van het IPTV platform.
Ik neem aan dat het MAC adres van de decoder ergens in een database moet staan bij Proximus, en misschien is dit niet het geval met de nieuw uitgeleverde v5 mini's (idem met de v6) ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Decoder v5 mini werkt niet met fritz!box wil je zeggen? of is er een oplossing?philippe_d schreef:Blijkbaar werkt jouw decoder v5 mini dus wel in routed mode (B-box3) en niet in bridge mode (FritzBox LAN3/4)
In bridge mode moet de decoder rechtstreeks een IP adres krijgen van het IPTV platform.
Jouw decoder zit dus wel degelijk op de bridge (VLAN30), stuurt dus een DHCP request uit, maar krijgt geen geldig IP adres terug van het IPTV platform.
Ik neem aan dat het MAC adres van de decoder ergens in een database moet staan bij Proximus, en misschien is dit niet het geval met de nieuw uitgeleverde v5 mini's (idem met de v6) ??