v5 compact decoder wil niet werken

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb zopas een decoder v5 mini gekocht en probeer deze te laten werken op mijn slaapkamer, maar helaas....

Ik ga eerst mijn opstelling verduidelijken: fritz!box 7360v1, scarlet one abbo.
Vorige decoder v4b had de geest gegeven... dus kocht ik een andere decoder en heb v5 compact gekocht. Maar die geeft steeds aan de verbinding met modem tot stand wordt gebracht.
De decoder in living(v5) zit op lan3 en die van slaapkamer op lan4: ik heb die utp's al gewisseld, living lan4 en slaapkamer lan3... maar decoder van slaapkamer wil niet werken... Die van living doet het gewoon, dus utp kabel is goed.
Ik ben decoder v5 mini bij iemand die proximus had gaan testen en daar werkt die wel: dus decoder is in orde.

Ik heb in een ander topic hier iets gelezen van vaste bridge en dynamic bridge... Dus heb ik mijn fb op dynamic bridge gezet(provider op proximus ipv proximus with tv) en dan werken de beide decoders niet; v5 en de v5mini niet. Internet, wifi en telefoon(dect) werkte allemaal wel....
Dus heb ik fb maar terug op proximus with tv(vaste bridge) gezet en nu werkt alles terug behalve die verdomde v5 mini decoder :p. Hij start op, maar na software opstart zoekt die verbinding en daar geeft die zoals van in het begin al aan dat verbinding met modem niet gemaakt kan worden...

Heeft iemand nog een tip of kan iemand me helpen?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Als je de nieuwe decoder op LAN3 aansluit werkt het dan ?
glda19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

zou deze link eens lezen en uitvoerenhttps://www.proximus.be/manuals/nl/hand ... em=b-box-3
seppe
Pro Member
Pro Member

technieker schreef:Als je de nieuwe decoder op LAN3 aansluit werkt het dan ?
ik heb de utpkabels gewisseld aan fb, dus nee decoder v5mini werkt niet op lan4 en niet op lan3...
genksta
Member
Member
Bedankt: 6 keer

De mini wordt niet ondersteund op een Scarlet lijn. Ze plaatsen daarom enkel de normale V5 bij nieuwe installaties.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Wat genksta vertelt, klopt absoluut niet.
Scarlet ondersteunt het gebruik van de V4 decoder , de V5 decoder en de V5 compact decoder, zoals je hier kan lezen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox. Heeft TS de originele modem niet meer van scarlet ?

BBOX3 plaatsen daarop de decoders aansluiten -> poort naar de wan van je fritz en daarop je pppoe opbouwen ?
seppe
Pro Member
Pro Member

Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox. Heeft TS de originele modem niet meer van scarlet ?

BBOX3 plaatsen daarop de decoders aansluiten -> poort naar de wan van je fritz en daarop je pppoe opbouwen ?
de decoder die in living staat is een v5 model; die werkt prima... ;)

er ligt hier al een 10j een bbox op zolder, dus geen bbox3... :p
ik ga geen extra (in mijn ogen slechtere) modem hangen als het zo zou moeten kunnen werken... ;)
Laatst gewijzigd door seppe 03 mei 2020, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox.
Ik gebruik de V5 mini op de Fritzbox hier thuis, weliswaar met Proximus, werkt perfect. De V6 werkt geloof ik niet meer op Fritzbox.
Ik heb nog een tweede liggen ook, maar die heb ik nog niet getest of aangesloten.
Moet Scarlet hem niet eerst activeren voor hij werkt?
seppe
Pro Member
Pro Member

MClaeys schreef:
Tomsworld schreef:Maar de v5 modellen werken toch niet meer in Bridged mode, deze dienen in fully routed setup te zitten. Dus niet meer ondersteund op een fritzbox.
Ik gebruik de V5 mini op de Fritzbox hier thuis, weliswaar met Proximus, werkt perfect. De V6 werkt geloof ik niet meer op Fritzbox.
Ik heb nog een tweede liggen ook, maar die heb ik nog niet getest of aangesloten.
Moet Scarlet hem niet eerst activeren voor hij werkt?
Ik weet wat ze bij scarlet gaan zeggen: we geven geen ondersteuning want je hebt geen bbox...
Het hangt dus echt van de goodwill van de persoon die ik op die moment aan de telefoon ga hebben, vrees ik. Dus dat stel ik zo lang mogelijk uit om die te contacteren..
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bbox inpuggen, laten activeren door Scarlet, Fritzbox terugzetten. Bbox krijgt zen login vanzelf mee dus er is zelfs geen config nodig om hem even te gebruiken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seppe schreef:Ik ben decoder v5 mini bij iemand die proximus had gaan testen en daar werkt die wel: dus decoder is in orde.
Blijkbaar werkt jouw decoder v5 mini dus wel in routed mode (B-box3) en niet in bridge mode (FritzBox LAN3/4)

In bridge mode moet de decoder rechtstreeks een IP adres krijgen van het IPTV platform.
Jouw decoder zit dus wel degelijk op de bridge (VLAN30), stuurt dus een DHCP request uit, maar krijgt geen geldig IP adres terug van het IPTV platform.
Ik neem aan dat het MAC adres van de decoder ergens in een database moet staan bij Proximus, en misschien is dit niet het geval met de nieuw uitgeleverde v5 mini's (idem met de v6) ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef:Blijkbaar werkt jouw decoder v5 mini dus wel in routed mode (B-box3) en niet in bridge mode (FritzBox LAN3/4)

In bridge mode moet de decoder rechtstreeks een IP adres krijgen van het IPTV platform.
Jouw decoder zit dus wel degelijk op de bridge (VLAN30), stuurt dus een DHCP request uit, maar krijgt geen geldig IP adres terug van het IPTV platform.
Ik neem aan dat het MAC adres van de decoder ergens in een database moet staan bij Proximus, en misschien is dit niet het geval met de nieuw uitgeleverde v5 mini's (idem met de v6) ??
Decoder v5 mini werkt niet met fritz!box wil je zeggen? of is er een oplossing?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”