[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 2

Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

hier speed wel in orde.. wel zeldzaam boven de 300 k .. maar altijd minstens 150kb.. ( tot een 290kb )

gamen lukt hier zeker goed ^^
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

Normaal gisteren aangesloten op het RealDSL-netwerk, maar als ik probeer in te loggen via de XP pppoe-interface zegt ie dat de externe computer niet reageert. Ook zie ik wanneer hij verbinding probeert te maken dat het lampje "Line TX" knippert maar het lampje "Line RX" niet. Dit betekent -volgens mij, kan foutzitten- dat hij ATM cells verstuurt maar er geen terug gestuurd krijgt. Kan iemand me misschien bevestigen dat de fout dus niet bij mij ligt maar bij RealDSL. Karel heeft ondertussen al een ticket aangemaakt bij Belgacom en zou er maandag antwoord op krijgen. Iemand misschien meer info hieromtrent ?
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?

is geen nieuws goed nieuws ? :-)

zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl


Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

zeppos4 schreef:Normaal gisteren aangesloten op het RealDSL-netwerk, maar als ik probeer in te loggen via de XP pppoe-interface zegt ie dat de externe computer niet reageert. Ook zie ik wanneer hij verbinding probeert te maken dat het lampje "Line TX" knippert maar het lampje "Line RX" niet. Dit betekent -volgens mij, kan foutzitten- dat hij ATM cells verstuurt maar er geen terug gestuurd krijgt. Kan iemand me misschien bevestigen dat de fout dus niet bij mij ligt maar bij RealDSL. Karel heeft ondertussen al een ticket aangemaakt bij Belgacom en zou er maandag antwoord op krijgen. Iemand misschien meer info hieromtrent ?


hmm had dit ook ff .. ( zie mijn thread hier "cannot get ip from pppoe server" ) en bij mij lag dit aan een slechte filter.. ( ookal werkte deze perfect met skynet ) de filter ff uittrekken/terug insteken werkte bij mij voor enkele uren ^^ nieuwe filter ( €9 bij bgc boetiek ) was bij mij een defenitieve oplossing :)

btw .. ticket van bgc maakt nix uitnormaal.. tis telenet solutions die ze moeten aanmaken en die mannen bellen u normaal op en doorlopen wa der scheelt enzo
Gast

Tracer07 schreef:hmm had dit ook ff .. ( zie mijn thread hier "cannot get ip from pppoe server" ) en bij mij lag dit aan een slechte filter.. ( ookal werkte deze perfect met skynet ) de filter ff uittrekken/terug insteken werkte bij mij voor enkele uren ^^ nieuwe filter ( €9 bij bgc boetiek ) was bij mij een defenitieve oplossing Smile

btw .. ticket van bgc maakt nix uitnormaal.. tis telenet solutions die ze moeten aanmaken en die mannen bellen u normaal op en doorlopen wa der scheelt enzo

Karel moet blijkbaar eerst bgc ticket aanmaken, dan pas telenet.Is het niet mogelijk om hun rechtstreeks te contacteren zonder tussenkomst van rdsl, wrsch njet. En die filter wa is dat eigelijk, tis hier een compeet nieuwe installatie met uitzondering van modem en splitter, ligt het daar dan wel aan?
ruben

patrickc schreef:
ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?

is geen nieuws goed nieuws ? :-)

zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl


Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.


voorbeelden van goede tijden ? vooral een stabiele ping (dus zeker geen packetloss / ping die constant veranderd) in cs 1.6 spreken we dan van een +- 20ms

met hoger kan ik ook nog leven , maar again zolang het maar stabiel is en ik aangenaam online kan gamen is het voormij inorde
:-)

hoe zit het met de snelheid ? constant rond de 3mbit ?

alvast bedankt voor jullie hulpvaardigheid

ruben
nickx.be

Ben zelf een tevreden gebruiker. Er zijn wat opstart probs geweet maar ach, dat heeft elk bedrijf. Zeker als er opeens een hoge toeloop is van users. Mij hoor je niet klange in elk geval ik ben tevreden.
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ok, maar wat zijn zo je favoriete sites. Dan test ik het wel, kan je vergelijken met de gegevens van je eigen provider. Ik kan ze zelfs naast die van Evonet (ex xs4all) leggen. Beide zijn hier in huis aanwezig.


ruben schreef:
patrickc schreef:
ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?

is geen nieuws goed nieuws ? :-)

zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl


Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.


voorbeelden van goede tijden ? vooral een stabiele ping (dus zeker geen packetloss / ping die constant veranderd) in cs 1.6 spreken we dan van een +- 20ms

met hoger kan ik ook nog leven , maar again zolang het maar stabiel is en ik aangenaam online kan gamen is het voormij inorde
:-)

hoe zit het met de snelheid ? constant rond de 3mbit ?

alvast bedankt voor jullie hulpvaardigheid

ruben
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

hier zittek met soms een time-out probleem..
het ene moment gaat alles zeer snel.. het andere moet ik een site 5x aanroepen eer deze verschijnt ^^

hoe enerverend dit ook soms is, ik hoop dat het netwerk in de loop der tijd aangepast/geupgrade wordt zodat dit ook wegvalt :)

voor de rest.. content :)
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Tracer07 schreef:hier zittek met soms een time-out probleem..
het ene moment gaat alles zeer snel.. het andere moet ik een site 5x aanroepen eer deze verschijnt ^^

hoe enerverend dit ook soms is, ik hoop dat het netwerk in de loop der tijd aangepast/geupgrade wordt zodat dit ook wegvalt :)

voor de rest.. content :)


Deze morgen RealDSL (abo: GeekDSL up 512Kbs down 3.3Mbs):
Your current download speed: 2034kbit/s or 254kbyte/s
Your current upload speed: 407kbit/s or 51kbyte/s

Deze morgen Evonet (ADSL Performer 4 up 512Kbs down 4Mbs):
Your current download speed: 3439kbit/s or 430kbyte/s
Your current upload speed: 420kbit/s or 53kbyte/s
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

als ik een traceroute doe komt sinds ik realdsl heb 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be te staan als mijn eerste hop ipv het ip van mijn router 192.168.0.11 heb al wat gezocht op e-concepts.be maar ben er niet echt wijzer uit, kan dit te maken hebben met native ipv6 ondersteuning?


vb:

Tracing route to be-bru-sql01.realdsl.be [217.22.50.130]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be [192.168.0.11]
2 * * * Request timed out.
3 ..
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rapweg schreef:als ik een traceroute doe komt sinds ik realdsl heb 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be te staan als mijn eerste hop ipv het ip van mijn router 192.168.0.11 heb al wat gezocht op e-concepts.be maar ben er niet echt wijzer uit, kan dit te maken hebben met native ipv6 ondersteuning?


vb:

Tracing route to be-bru-sql01.realdsl.be [217.22.50.130]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be [192.168.0.11]
2 * * * Request timed out.
3 ..


Er zijn een paar mogelijkheden die ik kan bedenken:

1) je draait zelf een DNS server en het PTR record van 192.168.0.11 is 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be mss ff nakijken in je DNS

2) thomson xDSL modems draaien zelf een volwaardige DNS...
Mogelijks staat je domain extension op vpn.e-concepts.be

3) jou xDSL modem heeft een VPN functie (leid ik af uit het feit dat er VPN in jou PTR record voor komt) En is ooit zo geconfigureerd (daarom niet actief)

in ieder geval het is bijna niet mogelijk dat je dit PTR record krijgt via een WAN kant.
Dit MOET op je LAN ergens zitten.

dit omdat je eerste HOP jou modem is...
De dns die verantwoordelijk is voor jou IP zit op je LAN...
de volgende hop is wss op de WAN kant
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

hier draait geen dns-server,
waarschijnlijk zal dat die reverse-dns zijn van realdsl dus.
wat mij opvalt is dat ik alle functies van een geek-abo krijg terwijl ik basic besteld heb (static ip e.d.)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rapweg schreef:hier draait geen dns-server,
waarschijnlijk zal dat die reverse-dns zijn van realdsl dus.
wat mij opvalt is dat ik alle functies van een geek-abo krijg terwijl ik basic besteld heb (static ip e.d.)


Zoals reeds gezegt dit kan onmogelijk een reverse DNS zijn van RealDSL
jou hop (router/modem) zijn reverse DNS is niet op het internet zichtbaar.
Hoe kan je dit testen.
Open even een dos venster (of een terminal venster in linux):

nslookup [ENTER]
set type=ptr [ENTER]
"type nu je IP adres dat je hebt van realDSL wss 83.xxx.xxx.xxx) [enter]
dit is je reverse DNS van RealDSL

type in dezelfde nslookup het ip van jou router/modem.
192.168.0.11

hier zal staan:
192-168-0-11.vpn.e-concepts.be

dit is dus afkomstig van JOU LAN

als je geen DNS draait zal ie wss draaien op jou modem.

Wat betreft jou IP...
Waarom denk je dat je een Fixed IP hebt...

je hebt wss al lange tijd jou dynamic IP...

ff een voorbeeld.

stel dat de lease-time van de DHCP 1uur is.
na 50 min vraagt jou modem opnieuw een Lease aan...
indien het IP nog steeds in de lease pool zit zal deze terug toegekend worden aan jou voor nogmaals een uur.
indien je dus langer 'offline' (gedisconnecteerd) bent dan de lease-time en je vraagt NA deze tijd een IP zal je (indien niet meer in lease pool) een ander IP krijgen. Nu kan het zijn dat jou IP NA de lease time nog steeds niet in gebruik is dan krijg je terug hetzelfde (DHCP probeert indien mogelijk een network device zo lang mogelijk een IP te geven, tenzij anders vermeld)

dit is ook de reden waarom de meeste xDSL providers bewust hun klanten (meestal snachts) even disconnecteren, de DHCP opnieuw opstarten en hun klanten terug te connecteren. Zo zijn zij zeker dat je om de 24 uur een ander IP hebt...

hopelijk heb je wat aan deze lange uitleg
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

was verhelderend ja, ivm dat fixed ip: ik vond het gewoon raar dat het laatste nummer in mn ip overeenkwam met het nummer in mn login, daaraan dacht ik ff aan een fixed ip.

en ivm die vpn.e-concepts.be, was ff vreemd van van dat met momenten zien op te duiken aan mijn kant van de connectie omdak ik nog nooit van dat domein gehoord had.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl :-D

alvast bedankt
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl :-D

alvast bedankt


hangt er een beetje van af.
Je leest hier dat het soms snel gaat soms dat het lang duurt...
Bij mij persoonlijk was het meer dan 32 dagen...
Maar het gaat soms ook snel...
kan je niet echt voorspellen.
volgens de website binnen een week.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl :-D

alvast bedankt


Amai,

Volgens mij ga je nog even zonder internet zitten denk ik. Belgacom behandeld zowiezo maar pas de aanvraag vanaf jouw vorige lijn word afgesloten (morgen/overmorgen) dus, waarna je nog minimaal 1 week moet wachten (als alles goed gaat). Gezien mijn, en meerdere ervaringen hoop ik dat je nog in september terug online kunt zijn.

Grtz,
X

PS: Tip, bel zelf 1 september naar Skynet om zeker te zijn dat zij het signaal van je lijn halen, want anders kan het een serieus getouwtrek worden als Skynet/BGC moeilijk doet om de lijn vrij te geven.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gast

prodata schreef:Zoals reeds gezegt dit kan onmogelijk een reverse DNS zijn van RealDSL
jou hop (router/modem) zijn reverse DNS is niet op het internet zichtbaar.
Hoe kan je dit testen.
Open even een dos venster (of een terminal venster in linux):


Ha, dit is wel een reverse dns van RealDSL, de dns server die je namelijk moet opgeven heeft (of had?) weldegelijk reverse dns van die lokale ip range. E-concepts.be is een domain van een werknemer daar ;)
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Your current download speed: 298kbit/s or 37kbyte/s
Your current upload speed: 405kbit/s or 51kbyte/s


Uploaden gaat sneller dan downloaden...
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

X-2datop schreef:
rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl :-D

alvast bedankt


Amai,

Volgens mij ga je nog even zonder internet zitten denk ik. Belgacom behandeld zowiezo maar pas de aanvraag vanaf jouw vorige lijn word afgesloten (morgen/overmorgen) dus, waarna je nog minimaal 1 week moet wachten (als alles goed gaat). Gezien mijn, en meerdere ervaringen hoop ik dat je nog in september terug online kunt zijn.

Grtz,
X

PS: Tip, bel zelf 1 september naar Skynet om zeker te zijn dat zij het signaal van je lijn halen, want anders kan het een serieus getouwtrek worden als Skynet/BGC moeilijk doet om de lijn vrij te geven.

Ik heb men skynet anders nog niet opgezecht en ik heb gisteren gebeld en ze konden me vertellen dat het nrmlgezien vandaag omgeschakeld ging worden :p Dus ik zit nu letterlijk de seconden te tellen tot als het omgezet is :D Wie weet is men inet al wel weg tegen dat ik dit submit. Maar voor hetzelfde geld is het pas vlgd week ergens .. hoewel ik er toch het volste vertrouwen in heb.

Pfhh ik hoop ook dat de speeds degelijk zijn en ik niet teveel probs ga hebben met het omschakelen. Ik zit namelijk nog op een speedtouch USB .. wel met de laatste drivers die PPPoE ondersteunen .. dus het zou moeten werken. Ik heb trouwens ook al een nieuwe modem besteld moest deze het niet doen. Of moest die veel disconnecten ofzo. 1tje waar PPPoE native is :D
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

khsw schreef:
wh4t3v3r schreef:hoe zit da nu me mail enzo ? en mijn domein naampje, heeft er iemand de nodige url's ? vind ze zo ni direct terug


Met je RealDSL login en paswoord kan je inloggen op www.cheapass.be. Je hebt daar voldoende credits voor een domeinnaam met bijhorende webruimte en mailboxen.


Da lukt bij mij dus ook ni precies :?

Tracer07 schreef:"Ongeldige gebruikersnaam en paswoord"

hier lukt da dus toch al ni ^^
karel nog is mailen hierover gok ik :) de mail maakt mij ni uit..domein ook ni .. ma webspace is altijd handig :)


... en wa had hij te vertellen ?
Maken ze het pas aan, als ge het aanvraagt ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

op mails krijg ik geen antwoord..dusjah.. nog maar is bellen een van dees
Gast

Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'

Maandag had ik tot 300kByte/sec download, dinsdag tot 150, woensdag tot 300kByte, donderdag weer max 150 (zoals meestal de laatste 3 maanden) en gisteren had ik de ganse dag amper 10 kByte/sec. Nu heb ik terug 180kByte/sec, dit alles zonder PC of modem te herstarten. Periode van de dag maakt niet veel uit, 's avonds ging het even snel/traag als overdag of 's nachts.

Telenet Solutions heeft me 10 dagen geleden telefonisch gecontacteerd op een periode dat het sneller ging, de telefoons/mails die ik sindsdien deed met melding van blijvende problemen haalden niets uit, de mails bleven onbeantwoord en aan de telefoon werd gezegd dat Telenet Solutiuns contact met me zou opnemen.

Ik ben niet het type dat voor het minste naar een helpdesk belt, maar wanneer de problemen duidelijk extern zijn, verwacht ik na bijna 3 weken toch wel een oplossing of op zijn minst een antwoord op mijn mails, zelfs al was het maar een bevestiging van ontvangst ervan.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1414 kbit/s or 177 kbyte/s
- Upload speed : 424 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Sep 3 2005 at 03:19:09 UTC+0200
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'



Zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8257 voor de mailproblemen.
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

Zou nu al bijna 2 weken aangesloten moeten zijn maar nog steeds is onmogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Heb de helpdesk nu al elke dag kunnen telefoneren om een status te vragen. Eerst was het Belgacom die iets fout had gedaan in de centrale, dan was er ander adsl-signaal(op een nieuwe lijn/ telnr.!?!) dat het van rdsl stoorde en op 1 september was alles (bij Belgacom) in orde. De netwerkbeheerders zouden het gisteren nakijken en Karel zou me vandaag bericht laten. Iemand een idee wat ik best kan doen ? Is het niet best ze een technieker te laten sturen die de fout kan zoeken ipv elke dag te corresponderen over de telefoon. Zo kan ik hier nog maanden zitte, het zou mij en probably Karel ook VEEL moeite besparen
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

zeppos4 schreef:Zou nu al bijna 2 weken aangesloten moeten zijn maar nog steeds is onmogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Heb de helpdesk nu al elke dag kunnen telefoneren om een status te vragen. Eerst was het Belgacom die iets fout had gedaan in de centrale, dan was er ander adsl-signaal(op een nieuwe lijn/ telnr.!?!) dat het van rdsl stoorde en op 1 september was alles (bij Belgacom) in orde. De netwerkbeheerders zouden het gisteren nakijken en Karel zou me vandaag bericht laten. Iemand een idee wat ik best kan doen ? Is het niet best ze een technieker te laten sturen die de fout kan zoeken ipv elke dag te corresponderen over de telefoon. Zo kan ik hier nog maanden zitte, het zou mij en probably Karel ook VEEL moeite besparen


Het beste dage kunt doen is het van zo nabij mogelijk op te volgen, door regelmatig is te belle (om de 2 dage) & als hij zei dat hij u ging terugbellen dienen dag, kunde best voor 17 uur terugbellen alsge nog niks hebt gehoord

Als het u een troost kan zijn, 'k heb exact hetzelfde meegemaakt en 'k heb ook 2 weken zonder gezeten, dankzij belgacom :P

Uiteindelijk komt het wel in orde, maar het duurt zo vreselijk lang :evil:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gast

Robbe schreef:
zeppos4 schreef:Zou nu al bijna 2 weken aangesloten moeten zijn maar nog steeds is onmogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Heb de helpdesk nu al elke dag kunnen telefoneren om een status te vragen. Eerst was het Belgacom die iets fout had gedaan in de centrale, dan was er ander adsl-signaal(op een nieuwe lijn/ telnr.!?!) dat het van rdsl stoorde en op 1 september was alles (bij Belgacom) in orde. De netwerkbeheerders zouden het gisteren nakijken en Karel zou me vandaag bericht laten. Iemand een idee wat ik best kan doen ? Is het niet best ze een technieker te laten sturen die de fout kan zoeken ipv elke dag te corresponderen over de telefoon. Zo kan ik hier nog maanden zitte, het zou mij en probably Karel ook VEEL moeite besparen


Het beste dage kunt doen is het van zo nabij mogelijk op te volgen, door regelmatig is te belle (om de 2 dage) & als hij zei dat hij u ging terugbellen dienen dag, kunde best voor 17 uur terugbellen alsge nog niks hebt gehoord

Als het u een troost kan zijn, 'k heb exact hetzelfde meegemaakt en 'k heb ook 2 weken zonder gezeten, dankzij belgacom :P

Uiteindelijk komt het wel in orde, maar het duurt zo vreselijk lang :evil:


Great !, blijkbaar is Karel wel iets langer dan 17u op kantoor, vrijdag had ik hem om half 6 of ietske later nog kunnen vastkrijgen. 't Probleem is dat hij op 1 september een 'sheet' van bgc had gekregen waarin stond dat alles in orde was( bij u ook ?). Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze :p, al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef:Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze :p, al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.



Amaai, gij zijt content met alleen vriendelijkheid?!
Ik heb nochtans leiver dat iemand z'n werk fatsoenlijk doet en hetgeen hij zegt fatsoenlijk nakomt dan dat hij vriendelijk blijft hoor.
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

poohbeer schreef:
Anonymous schreef:Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze :p, al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.



Amaai, gij zijt content met alleen vriendelijkheid?!
Ik heb nochtans leiver dat iemand z'n werk fatsoenlijk doet en hetgeen hij zegt fatsoenlijk nakomt dan dat hij vriendelijk blijft hoor.


Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten". :cry:
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

da laten weten doen ze ni ..
telenet solutions daarentegen die bellen je welop..als je daar een ticket bij heb kan je iets verwachten..

realdsl zelf belt je blijkbaar nooit terug.. bij mij toch nooit gedaan.. zelf bellen is de boodschap !
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zeppos4 schreef:Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten". :cry:


Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?


Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.


Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

poohbeer schreef:
zeppos4 schreef:Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten". :cry:


Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?


Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.


Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.


'k peis dat ge hier duidelijk een onderscheid moet maken tussen wie hij tevreden is, nl. RealDSL (Karel) & Belgacom (Pipos)

& als 'k dat berichtje lees begrijpk dat hij de vriendelijkheid van Karel kan appreciëren, vooral omdat de effectieve verhelping van het probleem niet bij hen ligt, maar bij Belgacom (Belgacom installaties = Belgacom techniekers) :twisted:

en over Belgacom ... zal da wel wa minder positief zijn (zie 2 weken wachttijd + trage techniekers) :evil:


Nu nog hopen dat hier ni wordt over doorgeboomd, want dat is het echt niet waard :P

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

Robbe schreef:
poohbeer schreef:
zeppos4 schreef:Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten". :cry:


Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?


Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.


Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.


'k peis dat ge hier duidelijk een onderscheid moet maken tussen wie hij tevreden is, nl. RealDSL (Karel) & Belgacom (Pipos)

& als 'k dat berichtje lees begrijpk dat hij de vriendelijkheid van Karel kan appreciëren, vooral omdat de effectieve verhelping van het probleem niet bij hen ligt, maar bij Belgacom (Belgacom installaties = Belgacom techniekers) :twisted:

en over Belgacom ... zal da wel wa minder positief zijn (zie 2 weken wachttijd + trage techniekers) :evil:


Nu nog hopen dat hier ni wordt over doorgeboomd, want dat is het echt niet waard :P


Doorbomen is nu niet het woord maar enige nuancering is hier toch op zijn plek!

Ten eerste kan ik over rdsl niet veel slecht zeggen buiten de nog niet actieve lijn .Over bgc hou ik gewoon mijn mond en wil er zo min mogelijk met te maken hebben.

En poohbeer nu mag jij naar 20 helpdesks bellen en vragen dat ze je terugbellen, het zullen er maar enkele zijn die het fatsoenlijk bijhouden naar wie ze moeten terugbellen en dat ook effectief doen.
Laatst gewijzigd door zeppos4 op 05 sep 2005, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Tracer07 schreef:da laten weten doen ze ni ..
telenet solutions daarentegen die bellen je welop..als je daar een ticket bij heb kan je iets verwachten..


Daar hebben ze (zeggen ze toch) voor mij de laatste 2 weken meermaals een ticket aangemaakt, zonder dat ze terug contact met me opnemen en 't gaat hier nog steeds meestal tegen max 50kByte/sec, soms rapper, dikwijls gewoon niet.

En het feit dat ik een verkeerde DNS server krijg opgegeven wanneer ik inlog zal wel niet bij Belgacom of Telenet Solutions liggen...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'

idem hier.
Er is iets vreemds met de dns van realdsl aan de hand, sommige aliases resolven sinds donderdag (om 20 uur voor het eerst gemerkt) naar een verkeerd adres:
Official name: be-bru-sql01.realdsl.be
IP address: 217.22.50.130
Aliases: www.realdsl.be

vanaf realdsl dns: 83.217.75.190 --en daar zie je de apache page.
Vanaf buiten het realdsl netwerk is de homepage nog wel bereikbaar, je kan dit testen door even een proxy buiten rdsl te gebruiken.


Official name: relay.realdsl.be
IP address: 217.22.50.132
Aliases: smtp.realdsl.be

vanaf realdsl dns: 217.22.50.183

om je mail toch te verzenden mag je relay.realdsl.be gebruiken ipv smtp.realdsl.be, dat lukt wel.
Nog meer mensen last?

Wat is er aan de hand Ditch?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Limburg schreef:
Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'

idem hier.
Er is iets vreemds met de dns van realdsl aan de hand, sommige aliases resolven sinds donderdag (om 20 uur voor het eerst gemerkt) naar een verkeerd adres:
Official name: be-bru-sql01.realdsl.be
IP address: 217.22.50.130
Aliases: www.realdsl.be

vanaf realdsl dns: 83.217.75.190 --en daar zie je de apache page.
Vanaf buiten het realdsl netwerk is de homepage nog wel bereikbaar, je kan dit testen door even een proxy buiten rdsl te gebruiken.


Official name: relay.realdsl.be
IP address: 217.22.50.132
Aliases: smtp.realdsl.be

vanaf realdsl dns: 217.22.50.183

om je mail toch te verzenden mag je relay.realdsl.be gebruiken ipv smtp.realdsl.be, dat lukt wel.
Nog meer mensen last?

Wat is er aan de hand Ditch?


Jep heb ik ook ondervonden.
2 dagen terug lag de mail server eruit althans toch de DNS resolving.
Indien je toen met buiten het netwerk een nslookup deed kwam e je bij een ander IP uit.

Nu indien je bind9 gebruik kan je we zoiets doen (ben de naam kwijt) waardoor je bijvb 5 IP adressen hebt (5 servers) en 1 A name (DNS naam, hostname) kan bind9 iedere nslookup laten opvolgend door een ander IP uit 1 van die 5.
mss is het dit dat soms wat stroef loop.

Ditch, graag meer uitleg als het kan.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Mja,

Ik draai hier een eigen dns met forwarders naar easynet en heb al deze issues niet ... ligt misschien daaraan ?

Grtz,
X

PS: Ook met de DNS van rdsl heb ik geen probleem, maar dat kan cache zijn (heb er niet lang mee bezig geweest)
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Probleem (sinds donderdag) is inmiddels opgelost.
nickxbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:44

Ik heb sinds zaterdag het volgende probleem, voornamelijk rond de avond uren.



Your current download speed:
993kbit/s or 124kbyte/s

Your current upload speed:
195kbit/s or 24kbyte/s


Sneller wordt het helaas niet... al vanalles gechecked maar volgens mij ligt het probleem niet bij mij.. toch maar weer karel mailen ..
Gesloten

Terug naar “RealDSL”