Blijkbaar houden ze jouw IP-adres bij. Als het verandert t.o.v. vorige login word je geblokkeerd. Je krijgt dan een een geheime code per email. Vervelend.
Ik heb een login gemaakt voor mijn zus die 75 km hiervandaan woont. Voorlopig is het nog met mijn email. Dat wil dus zeggen dat we niet beiden kunnen inloggen. Zij heeft een ander IP-adres en ik krijg de geheime code.
Naar de toekomst toe is dat niet werkbaar. Ik doe het technische en zij de administratieve van haar voip. We moeten beiden zonder rompslomp kunnen inloggen.
Kunnen we die beveiliging afzetten ?
Aanloggen bij OVH manager
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Bij onze accounts (laatste ergens een 2tal jaar geleden aangemaakt) krijg ik enkel een mailtje om te melden dat er vanaf een ander IP adres is ingelogd. Meer geberut er niet, geen blokkeringen. Lijkt mij ook niet haalbaar gezien ze hier in BE elke 24 tot 48 u van IP wisselen. Daar merk ik zelf niks van, ik op EdpNet dus al een klein jaar hetzelfde IP, en madam op een telenet business met fixed IP.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Zoals KRL100 schrijft: het is niet mogelijk om altijd met hetzelfde IP aan te melden in de webinterface en je krijgt idd een mail als er vanaf een ander IP wordt aangemeld dan de vorige keer.
Wat er gebeurt als je steeds afwisselend met 2 verschillende IP's inlogt weet ik ook niet.
Ik heb net nog eens ingelogd; was maanden geleden en zeker een ander IP dan de laatste keer.
Heb meteen een mail gekregen met kennisgeving maar verder geen probleem.
Anderzijds hoef je daar toch maar zelden aan te melden, tenzij ivm betalingen/belhistoriek/..., maar eens technisch in orde heb je er toch weinig omkijken naar, niet?
Wat er gebeurt als je steeds afwisselend met 2 verschillende IP's inlogt weet ik ook niet.
Ik heb net nog eens ingelogd; was maanden geleden en zeker een ander IP dan de laatste keer.
Heb meteen een mail gekregen met kennisgeving maar verder geen probleem.
Anderzijds hoef je daar toch maar zelden aan te melden, tenzij ivm betalingen/belhistoriek/..., maar eens technisch in orde heb je er toch weinig omkijken naar, niet?
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Wij moeten beiden kunnen inloggen zonder miserie.
We hebben beiden dynamisch IP-adres, dus regelmatig mails.
Zoiets is niet bruikbaar voor ons.
We hebben beiden dynamisch IP-adres, dus regelmatig mails.
Zoiets is niet bruikbaar voor ons.
Beste klant,
We hebben een verdachte inlogpoging opgemerkt op uw klantaccount vanaf het
volgende IP-adres: 213.219.142.xxx.
Omdat dit verzoek afkomstig is van een ongebruikelijke locatie, zijn we om
veiligheidsredenen genoodzaakt dit bij u te verifiëren.
Als u degene was die deze inlogpoging deed, bevestig het dan aub via
https://www.ovh.com/auth, voer vervolgens de volgende code
in om de oorsprong van de verbinding te bevestigen (geef het nooit aan iemand
anders, onder geen beding, niet mondeling of per e-mail of sms):
Code: 235125xx
Als u niet degene was die probeerde in te loggen, is het mogelijk dat iemand
anders toegang heeft gekregen tot uw wachtwoord.
We hebben de login tegengehouden, echter, het is noodzakelijk dat u uw
wachtwoord onmiddellijk verandert. U kunt dit doen via uw Control Panel, of
rechtstreeks vanaf de link:
enz....
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Een gelijkaardig bericht heb ik enige tijd geleden ontvangen van Netflix! Gek toeval...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Het probleem is niet het dynamisch IP, wel dat je vanop 2 verschillende plaatsen/systemen wilt aanmelden.MarkDM schreef:Wij moeten beiden kunnen inloggen zonder miserie.
We hebben beiden dynamisch IP-adres, dus regelmatig mails.
Zoals ik schreef: ik heb gisteren ook sinds lang geleden nog eens de manager geopend en zeker met een ander IP dan de vorige keer, zelfs ander OS maar wel hele profiel van m'n browser overgezet.
Misschien dat je browser ook via cookies iets opslaat.
Je kan in de manager een backup mailadres opgeven in je profiel; misschien dat je daarmee die meldingen meteen zowel naar uzelf als uw zus kan laten sturen. Op die manier kunnen jullie alsnog elk die verificatie doorlopen indien nodig.
@wied: dit is normaal en niet zo toevallig, er zijn meerdere sites die zo een systeem gebruiken als een soort controle dat iemand ongeoorloofd toegang krijgt tot persoonlijke informatie/accounts/diensten.
Gelukkig & gezond 2022!