Heb er al verschillende voor android geïnstalleerd en allemaal geven ze foutieve call map coverages. Of er staan in ons dorp op meerdere plaatsen gsm masten of ik ben verbonden met een mast die er niet staat. Heel vreemd allemaal
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Cell network analyser
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zo'n app is maar zo goed als de database waarover hij beschikt...
AFAIK is er geen betrouwbare en accurate database van de cell towers die je als particulier kan inkijken. BIPT Sites is al een tijd down (en liep sterk achter op de realiteit). Groot verschil als je ziet wat de FCC in de VS heeft kunnen realiseren met de ARS. En dat gaat dan over zoveel grotere oppervlakte.
AFAIK is er geen betrouwbare en accurate database van de cell towers die je als particulier kan inkijken. BIPT Sites is al een tijd down (en liep sterk achter op de realiteit). Groot verschil als je ziet wat de FCC in de VS heeft kunnen realiseren met de ARS. En dat gaat dan over zoveel grotere oppervlakte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Hier zouden dus overal masten staan. De lijn duid de mast aan waar ik mee verbonden ben al is er in werkelijkheid in geen velden een mast daar te bespeuren. ![Afbeelding](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/2aaa868558dd8880cd8fd98feb0f4b71.jpg)
![Afbeelding](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/2aaa868558dd8880cd8fd98feb0f4b71.jpg)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Die kaart komt idd helemaal niet overeen met de werkelijkheid.
Waar ze die data van halen, daar hebben we het raden naar. Misschien dat ze op basis van rapportages van signaalsterkte van andere gebruikers een of andere vermoedelijke locatie bepaald hebben? Accuraat is het iig niet.
Op jouw locatie maak je wellicht verbinding met de mast die daar aan het station staat.
Waar ze die data van halen, daar hebben we het raden naar. Misschien dat ze op basis van rapportages van signaalsterkte van andere gebruikers een of andere vermoedelijke locatie bepaald hebben? Accuraat is het iig niet.
Op jouw locatie maak je wellicht verbinding met de mast die daar aan het station staat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Dat vermoed ik ook.al lijkt nu ik overgestapt ben van orange naar proximus het signaal iets zwakker ofchoon al de antennes aan dezelfde pyloon hangen
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
BIPT is al een tijdje verouderd, inderdaad.CCatalyst schreef:Zo'n app is maar zo goed als de database waarover hij beschikt...
Voor Vlaanderen is er deze site : https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zen ... p-de-kaart
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti