VRTnu casting probleem

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb gisteren de rest van Chernobyl (aanrader!) via VRTnu gekeken dmv casting naar mijn TV.
De kijkervaring werd wel wat verpest door buffer/netwerk-problemen. Zo ruwweg om de 20 minuten, stopte het beeld ineens om dan een loading cirkeltje te tonen. Dan duurde het ook echt 20 seconden of langer eer het afspelen terug hernam. Een paar keer stopte het casten zelfs compleet en moest ik weer naar mijn VRTnu app (op iPad) om de aflevering terug af te spelen en door te spoelen naar de plek waar ik gekomen was.

Zijn er nog met dergelijk probleem ? Ligt dat aan de VRT ? Ik heb nooit problemen met het afspelen van bvb Netflix, Prime of YouTube. Ik ga er ook van uit dat bij het casten het de TV is die dan de content streamt vanaf een VRT/content server ? Verschil met Netflix e.d. is wel dat die een native app op mijn TV hebben. Voor VRTnu heb ik niets op de TV moeten installeren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik merk dit ook de laatste tijd op, volgens mij een capaciteitsprobleem bij de VRT? Het is bij momenten, niet altijd, maar als het er is is het zeer storend (om de minuut traag bufferen). Ik stream niet maar gebruik de Kodi plug-in.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Gebruik je google chromecast? Ik heb dit probleem ook als de ipad of iphone de opdrachtgever is. Ipad of iPhone reageert dan ook niet meer.

edit: het komt zeker niet door een electriciteitsdip of piek. :lol: :lol:
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier worden dagelijks vele uren gekeken naar vrt.nu streams via Mi Box S (Kodi).
We ondervinden eigenlijk nooit problemen. kijken wel 95% uitgesteld, bijna niks live... Of ja , toch wel, de Radio streams met beeld :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Block schreef:Gebruik je google chromecast? Ik heb dit probleem ook als de ipad of iphone de opdrachtgever is. Ipad of iPhone reageert dan ook niet meer.
Neen, gewoon de TV zelf. Is wel een TV met AndroidTV dus eigenlijk equivalent aan een Chromecast denk ik.
Block schreef:edit: het komt zeker niet door een electriciteitsdip of piek. :lol: :lol:
Misschien waren ze net een veiligheidstest aan het draaien :).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Kan je er geen Kodi opzetten en dan vrt.nu add-on?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ddd schreef:Kan je er geen Kodi opzetten en dan vrt.nu add-on?
hier ook
En 's avonds meer als overdag, lijkt op een capaciteitsprobleem bij de vrt
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Airplay via Apple TV geeft nochtans geen problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”