Synology vragen ivm surveillance center

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers,
Ik heb toegang tot de volgende synology toestellen:
- Synology RS814+ (datacenter)
- Synology DS415+ (ouders)
- Synology DS1812+ (thuis)

Ik weet dat ze allen beschikken over een aantal gratis licenties van surveillance center.

Kunnen licenties die niet gebruikt worden overgezet worden naar een ander toestel? Bvb die van het datacenter naar die thuis? Zit namelijk te denken om een (tweedehands) synology aan te kopen met één simpele disk zodat ik er een 4-tal camera's kan op aansluiten. Wil dit toch persé gescheiden houden van mijn "main" NAS. Het tweedehands toestel zou dan ook enkel en alleen de camerabeelden doen en niks anders.

Qua camera's : ik heb 2 identieke toestellen (Hikvision DS-2CD2132F-IS) welke ik op de NAS zou aansluiten. Op zich wel tevreden van die camera's, behalve dat die plugin langs geen kanten werkt in Firefox. Het beeld moet dus steeds komen via VLC.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

als je het gescheiden wil houden, waarom dan niet een NVR kopen? of eventueel met een pc die je liggen hebt en een opensource of zelf samengesteld pakketje de camera's doen?

toevoeging: ik wil maar zeggen, bv, dat je met een raspberry pi en shinobi CE erop, al ver kan komen als het niet teveel mag kosten - en als het iets meer mag kosten zou ik persoonlijk voor het te scheiden gaan voor een effectieve NVR)
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

krisken schreef: Kunnen licenties die niet gebruikt worden overgezet worden naar een ander toestel?
Helaas niet:
Surveillance Station comes with different numbers of pre-installed device licenses (please refer to the datasheet of your Synology device model for the exact number). These default licenses cannot be deleted or migrated.
https://www.synology.com/en-global/know ... gy_product
krisken schreef: Qua camera's : ik heb 2 identieke toestellen (Hikvision DS-2CD2132F-IS) welke ik op de NAS zou aansluiten. Op zich wel tevreden van die camera's, behalve dat die plugin langs geen kanten werkt in Firefox. Het beeld moet dus steeds komen via VLC.
Je bedoeld wanneer je de beelden wilt bekijken door de camera rechtstreeks te benaderen met een browser?
Dat is helaas bij de meeste camera's zo, enkel ontworpen voor IE en dan nog met gare (verouderde) plugins. Het is ook niet de bedoeling om de beelden op die manier te bekijken natuurlijk. Je NVR of NAS haalt de beelden op via de streams en jij bekijkt ze dan via je NVR of NAS. De android app van surveillance station is wel goed heb ik horen zeggen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@MaT
Ik zou het wel handig vinden voor eens snel naar het beeld te kijken, zonder ik daar iets voor moet doen.

@Splitter
Welke NVR zou je voorstellen?

Ik moet eerlijk bekennen : ik ken daar niks van af! Een PC laten draaien voor wat camera's lijkt me wat overkill, en vooral een extra energieslurper, niet? Daarom dat ik zat te denken aan een goedkope tweedehands NAS : qua verbruik valt dat wel mee, en met een 1TB disk er aan (heb ik hier wel liggen) komt dat in orde. Dit is tevens ook de reden waarom ik dat niet wil draaien op mijn 8-bay NAS : die software schrijft continu naar je NAS, en wat schrik dat ik de ene disk na de andere ga mogen vervangen dan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

krisken schreef: @Splitter
Welke NVR zou je voorstellen?
-> wat disks betreft, mijn huidige nvr doet ondertussen al een dik jaar met dezelfde schijf, die daarvoor een jaar ofzo in een andere nvr zat.
tot op heden is die nog perfect.
maar je hebt wel gelijk dat het meer intensief gebruik is dan dagdagelijkse taken.

wat ik zou voorstellen:

-> budget en "tinker"optie: een rpi4 met shinobi

-> als je je netwerk wat deftig beheert en firewallt: een chinees branded hikvision nvr (zijn de echte NVRs, maar vaak een engels geflashte firmware bovenop de chinese versie en dus niet te upgraden. scheelt in prijs, werkt evengoed, maar voor wat paranoia scherm je de nvr dan best wat af - wat eigenlijk ook gewoon good practice is)
ter info: ik heb een chinese dahua nvr, die doet eigenlijk zelfs geen phone home/china :)

-> er tussenin: een chinese no-name nvr (raad ik af) of een goedkoop ding dat onvif kan doet (ook niet echt een aanrader)

ligt je budget onder de 50 a 100 euro zou ik kijken naar de rpi4 optie, ligt je budget rond de 100 euro naar de aliexpress hikvisions, ligt je budget hoger, kan je hier rondkijken naar de hikvision nvrs.
ik zou zeker wel aanraden je nvr en camera van hetzelfde merk te houden, zodat je niet puur op onvif moet werken.
bijkomend voordeel: bij een x-kanaals NVR heb je ook kanaal 0 of kanaal x+1 als overzicht van alle cameras, en dat kan je dan makkelijk als een streamurl in vlc opslaan zodat je gewoon click&play doet (wat sneller is dan inloggen in de webui)

een quick-check voor aliexpress geeft volgende opties:

https://nl.aliexpress.com/item/32902872195.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000638386355.html (ik denk dat deze het meest geschikt zal zijn: poe en is te updaten)

vergeet echter wel ni de mogelijke importkosten, moet je wat geluk mee hebben of vooraf incalculeren.
de typenrs zijn in principe gewoon te googlen en te vergelijken, zijn dezelfde als ze hier verkopen - maar dus (tenzij anders aangegeven) met een firmware die je niet mag updaten)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”