Van Telenet naar RealDSL ?

Plaats reactie
Viatchislav
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Zou er iemand mij is een kort overzichtje kunnen geven van de kosten die ik zou hebben als ik overschakel van TN naar RealDSL ?

Ik ben al meerdere jaren klant bij TN, heb thuis enkel Internet, dus geen telefoonlijk ( zowel TN als BGC ) ...

Dank bij voorbaat...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Viatchislav schreef:Zou er iemand mij is een kort overzichtje kunnen geven van de kosten die ik zou hebben als ik overschakel van TN naar RealDSL ?

kleine schatting:

- Je moet een telefoonlijk van belgacom aanvragen: ik schat een kleine 100 euro voor de aansluiting (33 voor de verplaatsing, 66 voor de indienststelling) Een discovery line is voldoende, die kost u 6 euro per maand, maar is duurder om mee te bellen.
- aansluitingskosten realdsl: 121 euro (100 euro excl. btw)
- adsl modem (varieert van pakweg 20 tot ...)
Viatchislav
Starter Plus
Starter Plus

Bij mij thuis ligt wel een BGC aansluiting, een normale telefoonlijn van vroeger... Moet er dan nog iets geinstalleerd worden van BGC?

En het is ook niet de bedoeling om te telefoneren, ik heb geen behoefte aan een vaste telefoonlijn...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Viatchislav schreef:Bij mij thuis ligt wel een BGC aansluiting, een normale telefoonlijn van vroeger... Moet er dan nog iets geinstalleerd worden van BGC?

Was hier ook zo. Toch moest er een techniekrer langs komen, maar die heeft in feite niet meer gedaan dan getest of de lijn werkt. Bij mijn aansluiting liep er toen wel een promotie (gratis aansluiting), weet niet of dat nu nog is. Best eens in de belgacom-winkel informeren zou ik zeggen.

Viatchislav schreef:En het is ook niet de bedoeling om te telefoneren, ik heb geen behoefte aan een vaste telefoonlijn...

Nee, maar die heb je nu eenmaal nodig voor het adsl signaal. Bij sommige ISP's kan je kiezen voor 'raw copper', dat komt erop neer dat zij het koperpaar aan belgacom betalen, dus zonder dat jij een telefoon abo nodig hebt. Maar in praktijk betaal je dan meer dan die 6 euro van een discovery line.
Viatchislav
Starter Plus
Starter Plus

Dus als ik het goed begrijp betaal ik per maand ongeveer een € 60 aan RealDSL, als ik een GeekDSL abo neem ?

In elk geval al bedankt voor de tips...

Nog 1 klein vraagje : een router is toch niet nodig als het slechts om 1 PC gaat hé?
Kemblin
Pro Member
Pro Member

nee, enkel een adsl modem volstaat
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Viatchislav schreef:Dus als ik het goed begrijp betaal ik per maand ongeveer een € 60 aan RealDSL, als ik een GeekDSL abo neem ?

't zal zoiets zijn ja..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

54,45 euro

45 + (45*0,21) = 54,45 €
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:54,45 euro

45 + (45*0,21) = 54,45 €

Daar moet wel nog de kost van de telefoonlijn bijgerekend worden, wat zo'n 6 euro per maand is. Dus alles samen net iets meer dan 60 euro.
Braincel
Pro Member
Pro Member

Je krijgt dan wel voor die 60 euro
Ongelimiteerd downloaden FUP van minimum 100Gig gemiddeld en een statisch ip .
Vergelijk dat maar met de concurentie.
wh4t3v3r
Member
Member

ik heb ook de stap gewaagd om na jaren een zeer tevreden telenet klant te zijn naar realdsl over te schakelen .. simpel weg omdat ik smallband kots kots beu ben (telenet mono met 20gb extra)

allesziens wou u nog ff een tip meegeven .. ik ben zonet bij belgacom een modempje gaan kopen (een of ander philips wireless spel) en de belgacom verkoper heeft niet gemeld dat ik een splitter nodig heb.
wat ik volgens de installatie plannen van mijn modem toch nodig heb .. zodus .. bespaar u eigen nen hoop tijd en zever als ge uwe modem gaat kopen en neem ineens de nodige splitters mee.
Gast

Hallo,

Ik wil ook de overstap maken van TN naar RealDSL.
Ik ben klant bij TN voor zowel internet als Telefonie.
Ik wil Telefonie behouden van TN omdat ik die voor thuis en werk gebruik.
Internet van TN wil ik de deur uitzwieren want ik ben da kotsbeu.
Ik ben grafisch ontwerper in bijberoep en maak veel 3D animations, websites, webapplications en dat soort zaken en ik genereer veel upload.
Momenteel zit ik met een TN abo (de expressnetTurbo) die me recht geeft op 30Gb totaal volume waarvan 30% upload. Ik heb ondertussen al 20Gb bijgekocht wat me een prijskaartje oplevert van 60 EUR + 20 EUR maandelijks en ik mag niet eens zelf kiezen voor welk doeleind ik men upload wil gebruiken. Het enige dat ik van TN krijg te horen is: "volumeblokken bijkopen meneer" of "upgraden naar een businessabonnement van 250 EUR/maand meneer"
Het is slechts voor 1 PC, 1 laptop en 4 renderslaves waarvan eentje nog toegang moet hebben tot internet.

Ik ben voorheen klant geweest bij Belgacom voor Telefonie.
Nu de hamvraag:
1) Is het nu in principe mogelijk voor mij om mij voor internet aan te laten sluiten bij RealDSL ZONDER dat er iets verandert aan men telefonieabonnement?
2) Wat heb ik nu allemaal nodig van extra hardware en wat gaat me dat allemaal kosten (niet dat mij dat zoveel uitmaakt, zolang ik maar van die TN kan afgeraken)

Als iemand me hier wat duidelijke info kan over verschaffen, dan kan TN morgen hun rotzooi op straat komen bijeenvegen.

Namens een ontevreden TN klant.
wh4t3v3r
Member
Member

Beste gast,

zodus ... je kan perfect je telenet telefoon behouden en dan je internet op zeggen ... MAAR ... je zult ook een belgacom telefoon lijn moetten hebben.
een die actief is

Dit wil zeggen, het goedkoopste belgacom abo is 6.5€ per maand. Zolang je er dan niet effectief mee belt veronderstel ik dat het bij die prijs blijft.
het abo noemt Belgacom discovery ... je zal dan ook eventuele aansluitings kosten moeten betalen maar die prijzen ken ik niet van buiten .. check ff op www.belgacom.Be.

dan zal je een modem/router nodig heb .. ik zelf heb bij de belgacom winkel voor een philips ADSL modem+router gekozen.

deze modem router combo kost 69€ hij heeft 4 netwerk poorten dus je kan er 4 pc's op aansluiten.
Maar hij is ook draadloos maar dan moet je voor je pc's wel ontvangertjes kopen. Een usb wireless ontvanger kost iets van een 30€.

Dan heb je nog minstens 1 adsl splitter nodig voor op de belgacom telefoon contact doos te plaatsen... 9€

en dan eventueel, bij mij was de telefoon kabel die bij de modem/router zat niet lang genoeg dus heb ik nog een kabel moette kopen van enkele meters .. koste iets van een 5 €

daar komt dan nog eens je realdsl aanvraag bovenop .. activatie kost 121€ ... en dan heb je de keuze uit twee abo's naar gelang wat je nodig hebt .. check www.realdsl.be

kleine opmerking als je een aanvraag indient bij realdsl moet je een contractje afprinten .. tekenen en terug faxen of via de post terug sturen .. in dat contractje staat ook een formuliertje in voor een domiciliering .. ik had dat niet ingevuld .. en nu achter af blijkt als je kiest om niet via domiciliering te werken komt er iets van een 7.5€ per maand bij.

voila ik denk dat het da zowa is. als mijn prijzen er een beetje naast zitten verbeter mij dan gerust heb het hier snel snel uit mijn hoofd getypt.

hoop dat je er mee geholpen bent
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Er schijnt een promo-actie te lopen om die 121€ aansluitingskosten niet te betalen, via leechDSL.be (=RealDSL), maar ik ben niet 100% zeker, dus best even bevestiging vragen.
Gast

Dankuwel voor de info!

Ik ga alles eens bekijken en rustig nadenken erover.
Heel wss ga ik toch de overstap wagen want het is echt wel een superabonnement.
Ik heb ook nog zopas gezien dat ze een ander abo hebben met internet + telefonie (voice over pleasure). Mss da ik dan toch ook telefonie van tn ga buiten kicken :lol:
wh4t3v3r
Member
Member

ik moet toegeven dat ik die voice & video pleasure ook wel aantrekkelijk vind .. maar ! ..

basicly is het een geek dsl abo + telefoon en enkele nuteloze extra's ? mja misschien niet voor iedereen maar 100 pop3 boxes ? :p hmm :)

100mb meer webspace .. ik veronderstel dat sommige mensen daar misschien iets aan hebben ? ik niet allesziens ..

maar bon .. om tot mijn punt te komen.

geekdsl 55€ per maand
V&V 120€ per maand
-
---------------------------
65€ per maand telefoon abo + gespreks kosten ...

lijkt me vrij duur .. ik persoonlijk geraak nooit aan 65€ met mijn simpel belgacom telefoon lijntje .. en ik kijk echt niet naar daluren piekuren, of het nu een gsm is of niet etc etc etc

nu ja .. realtv.be ? naargelang de kwaliteit van dit euh medium is het misschien toch niet te duur :p

btw is er ergens meer info te vinden over realtv.be ? :p
roxxe

wa zeide met - Fixed IP + Reverse DNS ?
is dat de prijs waart?
ik wil gewoon downen :P
Gast

Hetgeen hier stond werkt toch niet, maar laten staan doen we niet :)

Bewerkt door SeNsEi Ze0n
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

roxxe schreef:wa zeide met - Fixed IP + Reverse DNS ?
is dat de prijs waart?
ik wil gewoon downen :P

In dat geval niets...

Fixed IP gebruik je indien je servers gaat draaien. Of services die op het internet continu online dienen te zijn.

Ik gebruik mijn fixed ip voor:

- Mailserver, mijn mail wordt voor 100% afgehandeld door mijn mailserver
- Webserver, een aantal websites draaien via apache bijvb.
doordat Apache wordt gebruik kan ik zelfs aan mijn eingen E-mail via webmail
- VPN verbindingen toelaten. Opdat ik via het werk op een veilige manier aan al mijn prive bestanden wens te geraken kan je een VPN verbinding opstarten.
- FTP zelf draaien

en noem maar op een eigen game server is ook mogelijk.
Dit allemaal gaat dus ook met een dynamic IP maar je IP veranderd dan af en toe, wat met zich meebrengt dat je servers niet meer te herkennen zijn op het internet tenzij je met een dynamic DNS werkt zoals www.dyns.be

reverse DNS is op WAN niveau niet echt nuttig, althans zoals ik weet.
reverse DNS in een lan omgeving is bijvb nodig voor een ActiveDirectory structuur...

maar voor gewoon te leechen is het dus wat overbodig...
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:...

mods doe jullie werk :wink:
dit is dus een reden voor mij om guest posting af te zetten...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Anonymous schreef:...

Zoals eerder al vermeld ... je naam moet wel overeenkomen met de naam op je occ-inschrijf id ;) (believe u me, tis redelijk waterproof & foolproof ;))
roxxe

ach ze checken toch de naam die gekoppeld is aan het id
Gast

kijk: ik heb een belgacom telefoon lijn, alle netwerkdraden zijn getrokken (utp) en verbonden met een router.

wat meer heb ik nodig of moet ik installeren?

volgens den "karel" heb ik enkel een thomson 510 modem nodig om met realdsl te verbinden, klopt dit?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

'Den Karel' kent er wel iets van hoor ;)
Dat klopt, dat is een van de eenvoudigste en zowat beste modems die momenteel beschikbaar zijn.
Afbeelding
Gast

btw wat is de retentie van de nieuwsgroepen? is die wat?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

rox schreef:dus niks extra's ne meer?

Buiten een switch als je meer dan 1 PC wil aansluiten niks meer.
Afbeelding
Gast

kan ik m'n gewone router (die ik gebruikte voor telenet) gebruiken?

hoeveel threads kan je gebruike op de ng's?
rapweg
Plus Member
Plus Member

nog niet uitvoerig getest maar ik gebruik altijd 4 draden.
btw je neemt beter een payserver à la eweka bij de hand want via de realdsl newsserver ga je waarschijnlijk van een kale reis terugkome :)
Gast

hoezo? wat bedoel je daarmee?
rapweg
Plus Member
Plus Member

Anonymous schreef:hoezo? wat bedoel je daarmee?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8133
roxbox

nooo that sux, de ng's zijn m'n grootste bron van "inkomsten"
naar het einde van die thread ging het beter, nog reacties daarop?
rapweg
Plus Member
Plus Member

mja beter wilt gewoon zeggen dat die niet plat ligt :)
bij artikels die enkele uren oud zijn kan die soms nog 1 vijfde terugvinden maar hoger gaat die zelden.
Gast

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

waarom heb ik dan een fup nodig?
om dan nog es een payserver erbij te nemen? :(
Gast

Anonymous schreef:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

waarom heb ik dan een fup nodig?
om dan nog es een payserver erbij te nemen? :(

je kan ook overwegen om een goedkoper abonnement te kiezen zoals versatel adsl always more --> 35€ voor unlimited (dus geen fup) en dan bijvoorbeeld nog een unlimited bij een goede news-pay-server vb : www.newshosting.com --> 12€ voor unlimited - full speed - retentie 20-30dagen dus totaal = 47€ . dus prijs is niet veel meer dan het geek dsl abonnement van real dsl nml : 45€ maar je hebt er wel een goed payservertje bij !!
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

RealDSL heeft IPv6 support, en dan geraak je makkelijk op gratis nieuwsservers zoals die van xs4all in Nederland.

Doorzoek UserBase eens met newszilla als trefwoord en je zal er info over vinden -- je hoeft geen tunnel op te zetten, enkel ervoor te zorgen dat je firewall (in Windows of router) IPv6 doorlaat en dat je newsserver programma IPv6 ondersteunt.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

Sub Zero schreef:
rox schreef:dus niks extra's ne meer?

Buiten een switch als je meer dan 1 PC wil aansluiten niks meer.

Dan kan die 510 maar beter een modem/router combo zijn ipv een modem :P

Die speedtouch is inderdaad best goed maar ik kom toch vaak tegen dat er problemen zijn met NAPT (NAT) verwijzingen die in het niets verdwijnen.
nickx.be

Goede news server met hoge retentie:

www.tweaknews.com have fun..werkt prima
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”