Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Met doelbewust het virus aan te brengen op een materiaal in ideale laboratorium omstandigheden en dan te kijken of er iets van terug te vinden is.phil48 schreef:Waar zijn die miljoen andere wetenschappers de voorbije zes weken mee bezig geweest ??
Realiteit versus theorie kan soms een verschil geven... er zal wel peer review gebeuren.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik ben echt niet de enige die iets van hen verwacht hoor.De verschillende landen hebben de EU nooit bevoegdheden ter zake gegeven, dus wat zou je dan nu plots van de EU verwachten?
Schiet dus op de landen die tegen waren om de bevoegdheid hierover aan de EU te geven, niet op de EU zelf.
En daarnet zijn de excellenties in optocht op het scherm verschenen

En mij Europese burger beperken in bewegingsvrijheid, als hiernaast de grenzen open gaan staat von der Leyen klaar om me toegang te ontzeggen.
En dat was het voor nu, met gevulde zakken terug achter het gordijn verdwenen en Ik ben weer zoet gehouden

Eigenlijk had ik een zelfde voorbeeld van hen graag gehoord, zoals bij de Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern, waar haar ministers en een aantal hooggeplaatste ambtenaren het komende halfjaar 20 procent van hun salaris inleveren wegens de Corona crisis. Was dat onlangs geen voorstel ook van de PvdA, waar geen respons op kwam.
Laatst gewijzigd door timmermc 15 apr 2020, 15:47, in totaal 1 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
@DarkV
Misschien is het zweeds experiment wel de bevestiging van deze realiteit vs theorie!?
Misschien is het zweeds experiment wel de bevestiging van deze realiteit vs theorie!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 32 keer
Dit stond eveneens in het Nieuwsblad, ook op datum van 2 april. Na 2 weken hebben we hier niets meer van gehoord...DarkV schreef:Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard.
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200401_049 ... voorwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Als dat de waarheid is,voel ik mij toch serjeus 'gepakt' hoor.Als het virus meer 'airborne' is dan hebben ze heel wat voorgelogen.DarkV schreef:Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard.
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200401_049 ... voorwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
Misschien omdat mensen gewoon aan alles een eigen twist geven. Contactbesmetting is altijd al secundair geweest en direct contact sinds maand Één aangegeven. De enigste die wakker lagen van een zak diepvriesfrieten en een bank zitten hier op dit forum.fluppie schreef:
Als dat de waarheid is,voel ik mij toch serjeus 'gepakt' hoor.Als het virus meer 'airborne'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Veel van de maatregelen zijn vooral bedoeld om het gedrag te sturen, niet zozeer om contactbesmetting via een bankje te vermijden.9livesuni schreef:De enigste die wakker lagen van een zak diepvriesfrieten en een bank zitten hier op dit forum.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Wanneer volgen de Belgische excellenties ?
De Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern verlaagt haar eigen loon voor de komende zes maanden met 20 procent. Dat geldt ook voor de ministers in haar regering en voor topambtenaren,
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/nieu ... ~a25e1b9a/
De Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern verlaagt haar eigen loon voor de komende zes maanden met 20 procent. Dat geldt ook voor de ministers in haar regering en voor topambtenaren,
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
MichelJ schreef: Veel van de maatregelen zijn vooral bedoeld om het gedrag te sturen, niet zozeer om contactbesmetting via een bankje te vermijden.
Ik dacht hier voornamelijk iets anders te lezen.
Nu voelt men zich gepakt en belogen, ofwel begrijp ik die artikels niet ofwel leef ik in een andere wereld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
ik snap er ook niets van
eerst versoepeld men, stuk verplaatsingen
dan loopt het compleet mis (paasweekend) en dreigt men met wuhan
nu versoepeld men verder
massa evenementen mogen niet, sportpaleis is massa maar lotto-arena/roma niet?
let the fun begin
eerst versoepeld men, stuk verplaatsingen
dan loopt het compleet mis (paasweekend) en dreigt men met wuhan
nu versoepeld men verder
massa evenementen mogen niet, sportpaleis is massa maar lotto-arena/roma niet?
let the fun begin

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Ik denk dat het nog niet uitgeklaard is. Ik lees dat er minstens 1.5m tussen mensen zal moeten zijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Dit stemt tot nadenken
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/biza ... ~ad4498d7/
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/biza ... ~ad4498d7/
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Ik snap er ook niks meer van.
Eenzamen (ook in rusthuizen enzo) mogen nu één persoon ontvangen... dat terwijl men daar juist met grote problemen zit en de mensen ginder al zo hun best doen (met beperkte middelen). Als je weet dat men mensen uit woonzorgcentra niet meer opneemt in het ziekenhuis zie ik hier niet meer in dan een opportuniteit van de overheid om wat de gaan besparen op pensioenen...
Doe het zelf zaken gaan nu ook open, om de mensen bezig te houden. Mja ok, kan ik ergens nog inkomen, maar de grens met andere winkels/activiteiten vervaagt verder.
De Vlaamse minister van onderwijs gaat nu ook op eigen houtje beslissingen nemen en waarschijnlijk meer luisteren naar de foute luide stemmen (zware onderwijs lobby en bange ouders).
Ik ben eens benieuwd naar de cijfers de komende weken.
Eenzamen (ook in rusthuizen enzo) mogen nu één persoon ontvangen... dat terwijl men daar juist met grote problemen zit en de mensen ginder al zo hun best doen (met beperkte middelen). Als je weet dat men mensen uit woonzorgcentra niet meer opneemt in het ziekenhuis zie ik hier niet meer in dan een opportuniteit van de overheid om wat de gaan besparen op pensioenen...
Doe het zelf zaken gaan nu ook open, om de mensen bezig te houden. Mja ok, kan ik ergens nog inkomen, maar de grens met andere winkels/activiteiten vervaagt verder.
De Vlaamse minister van onderwijs gaat nu ook op eigen houtje beslissingen nemen en waarschijnlijk meer luisteren naar de foute luide stemmen (zware onderwijs lobby en bange ouders).
Ik ben eens benieuwd naar de cijfers de komende weken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Hoezo?, het antwoord van de premier is toch duidelijk.
Of verwacht je dat we "experten" hebben die nergens enige ervaring opgedaan hebben ?
J.
Of verwacht je dat we "experten" hebben die nergens enige ervaring opgedaan hebben ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 43 keer
Ben ik de enige die benieuwd is naar de definitie van 'doe het zelfzaak'? Zou IKEA zich als DHZ'er outen?
Jammer dat men er niet - zoals in Duitsland - voor kiest om de kleinhandel voorzichtig terug te openen. België was toch hét KMO-land, neen?
Jammer dat men er niet - zoals in Duitsland - voor kiest om de kleinhandel voorzichtig terug te openen. België was toch hét KMO-land, neen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Jij bent toch ongelofelijk slim.Joe de Mannen schreef:Weet je, indertijd bestond er zoiets, een toestel dat je in huis had staan, met een draad eraan, later zonder, er stonden nummertjes op en er zat ook zo'n ding aan om in te praten en naar te luisteren, tele, nog iets, telefoon geloof ik dat het heet.
Ik ben ervan overtuigd dat u, als early adopter, er zo één in huis hebt. En uw slager vermoedelijk ook wel.
Vroeger, voor mensen auto's kenden, bestond er ook zoiets als een dier met 4 poten dat erg sterk was, mensen hingen er een kar aan.
En voor ze electriciteit hadden, staken mensen van die wassen dingen aan, ik denk dat ze ze kaarsen noemden.
Al die dingen hebben gemeen dat ze niet zo efficiënt zijn als hun opvolgers...
Fantastich, zeg.Joe de Mannen schreef:En vermits u perfect weet wat u wil kopen bij hem, zal hij met plezier klaarmaken wat u hem vraagt en u de prijs meedelen.
Jij bent waarschijnlijk een veelgevraagd man als het gaat over efficiënte oplossingen.
Die slager, waarvan je zelf zegt, dat hij geen tijd heeft om eenmalig op zijn website, die toch al bestaat, eens zijn gamma aan gewone producten te zetten, heeft dan wel heel de tijd om telefoons te beantwoorden?

En redeneren, daar ben je ook een crack in.
Mocht ik heel zijn gamma uit het hoofd kennen, zou ik die lijst natuurlijk niet nodig hebben.

Logisch denken, met de jaren ga je het nog wel leren, hoor...
Het leven is niet zo simpel, die 'oplossingen' van jou zijn in elk geval simplistisch, en gaan voorbij aan de grond van de zaak.Joe de Mannen schreef:Soms is het leven simpel en zijn oplossingen té voor de handliggend.
Volgende keer toch maar 2 keer nadenken...
Je zult ook wel weten dat één voorbeeld niet veel zegt.Heist_175 schreef:De particulieren die dat voorhadden, hebben toch iets mis gedaan.
Mijn ouders hebben al 25 jaar kippen, wij hebben al 10 jaar kippen. Nooit iets voor gehad. En in het hok (niet de ren) is weinig plaats, ze zitten (lekker warm) dicht op elkaar.
Als jij vindt dat dicht op elkaar zitten geen enkel probleem is, dan denk je ook dat dat bij mensen geen zin heeft?
Dus laat ons ook maar weer allemaal dicht op elkaar gepakt zitten?

Misschien dacht jij dat je het wiel uitgevonden had, ik moet je daar serieus in teleurstellen. Dat kaartje werkt met relatieve cijfers, en die zijn slechter voor grote steden, dus mijn stelling blijft.Heist_175 schreef:Vergeet het aantal besmettingen niet te delen door het aantal inwoners.

Klopt, ik werk ook zo, hoewel ik ook toestemming heb om naar daar te rijden en mijn vaste PC mee te nemen (blijft eigendom van het bedrijf, natuurlijk).DarkV schreef:Veel bedrijven hebben nog steeds vaste PC's… die kunnen werknemers nu niet mee naar huis nemen dus moeten ze noodgedwongen hun eigen PC gebruiken voor het telewerken met inderdaad een aantal extra risico's.
Maar elk bedrijf zal daar eigen regels in hebben.
Laatst gewijzigd door boulder 15 apr 2020, 21:43, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
lijkt me toch dat het duidelijk was?fluppie schreef:DarkV schreef:Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard.
grootste risico: besmetting door droplets (hoesten, niezen)
(kleiner) risico: besmetting doordat je in contact komt met die droplets
bv: iemand niest op een winkelkar, jij neemt die winkelkar vervolgens om te winkelen, krijgt jeuk aan je neus en krabt, virus zit nu in je gezicht en kan verder ingeademd worden
en natuurlijk vergroot het risico als je langer in een ruimte met anderen bent... net zoals het risico vergroot als je met 50 man ipv 5 man ergens bent.
op 2 minuten tijd kan het perfect dat er niets gebeurd, maar het kan evengoed dat iemand met corona niest en je prijs hebt.
die kans vergroot gewoon, logischerwijze, door langere blootstelling aan risicofactoren. (beetje hetzelfde concept van "in de zon komen is goed, maar te lang is slecht")
ach, we kunnen nu wel roepen naar het einde van corona... maar dan komt het begin van de economische zever...
-
- Elite Poster
Er zijn wel meer nadelen aan laptops.ITNetAdmin schreef:En eenmaal de crisis voorbij hoor ik de directies het nu al zeggen: "jama, met corona ging dat ook op prive toestellen, we gaan nu niet investeren in bedrijfslaptops he (incl licenses etc dat daarbij horen)".
Laptops die effectief veel getransporteerd worden, verslijten rapper.
Een PC die gewoon op zijn plaats blijft staan, zal minder rap onderhevig zijn aan slijtage of aan ongelukjes.
Voor dezelfde prijs heb je ook een krachtiger PC dan een laptop (zelfde merk en kwaliteit vergelijkende).
Het heeft niet veel zin om iets aan te praten dat we met zijn allen aan den lijve ondervinden.Dizzy schreef:Over efficiëntie kan je veel zeggen maar ik win 3u per dag als ik telewerk, op die tijd kan ik veel doen en kan ik veel beter mijn privéleven combineren. Telewerk is NIET uitgevonden om op de kinderen te letten zoals nu noodgedwongen soms het geval was. Uiteraard ben je dan niet zo productief, maar dit is een uitzondering. Buiten de crisis horen kinderen op school of in opvang.
En dan zullen velen het met mij eens zjin dat het veel minder efficiënt is, en dat heeft heus niet alleen te maken met voor kinderen moeten zorgen.
Dat je tijd uitspaart met verplaatsingen is in jouw voordeel, maar is daarom niet iets waar de werkgever iets aan heeft.
Bovendien ken ik verschillende mensen die problemen ondervinden om het verschil te voelen tussen vrije tijd en werktijd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
De shit gaat de fan nog goe raken de komende weken 
Binnen het uur zijn er al 2 van de Vlaamse regering die de maatregelen van de federale aan't afbreken zijn.
Bdw ligt waarschijnlijk al te slapen, maar vuurwerk verwacht ik wel.
Ik zal mijn rood potlood alvast nat maken

Binnen het uur zijn er al 2 van de Vlaamse regering die de maatregelen van de federale aan't afbreken zijn.
Bdw ligt waarschijnlijk al te slapen, maar vuurwerk verwacht ik wel.
Ik zal mijn rood potlood alvast nat maken

-
- Elite Poster
Ik heb zo de indruk dat ze hier voor alles een excuus hebben.DarkV schreef:We tellen dan ook totaal anders... trek er 50% (overlijdens in zorgcentra) af en je kan terug vergelijken met andere landen.
Ze tellen er allerlei mensen bij waarvan vermoed wordt dat ze Covid hebben, maar niet zeker zijn.
Wel dan is het simpel, hee.
Test het.
Maar dat vertikken ze dus, en dan zeggen ze dat je de cijfers niet kunt vergelijken.
Ze willen dus dat je niet kunt vergelijken.
Alles om dat in het ongewisse te laten.
Ik geloof die mensen dus niet...
Van Ranst en co draaien als de wind.Tomby schreef:Ik wil ook Van Ranst zijn woorden in deze herhalen: het is geen Interland he.
Maar ja, die sites en streams die getallen van alle landen gezamenlijk tonen, zetten er natuurlijk toe aan dat we rangschikkingen gaan opstellen.
Toen Spanje met minder inwoners meer gevallen telde dan Italië, mocht dat wel vergeleken worden.
Toen België plots hoge toppen scoorde qua overlijdens, mocht je dat plots niet meer doen op basis van bevolkingsaantal.
De cijfers van België mocht je niet vergelijken met die van die andere landen.
Maar of Spanje en Italië de cijfers op dezelfde manier tellen, dat interesseerde hen niet...
Of anders gezegd, van zodra wij de Interland begonnen te verliezen, werd plots gezegd dat het geen Interland was...
Er wordt graag naar Bart Dewever gewezen omdat hij uitlegde dat mensen die alleen op een bankje zaten niet zou laten bekeuren.Koenraaddeconinck schreef:Ja we zijn weer akkoord want stricto sensu is iemand aanzetten tot het overtreden van regels en wetten, juridisch op zich al een misdrijf ...
Erger nog: verzwarende omstandigheid is dat het hier om iemand gaat met een voorbeeldfunctie ... Spijtig dat het geweten van politici quasi nihil is en dat populisme en gewin van macht en geld bij hen nog altijd primeren boven de realisatie van hun maatschappelijke opdracht. Ook dit is nu éénmaal België.
Hij beschrijft nochtans precies hetgeen jij zelf als onschuldig gedrag beschrijft.
Dat sommige politici graag op demagogische wijze die waarheid verdraaien, moet niet verwonderen.
Het leidt ook goed de aandacht af van Maggie's Missing in Action Mondmaskers, of de creperende oudjes in de woonrusthuizen van Wouter Beke...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik weet stilaan dat u erg egoistisch bent en echt geen moeite wil doen om u aan te passen aan deze uitzonderlijke situatie.boulder schreef:Jij bent toch ongelofelijk slim.Joe de Mannen schreef:Weet je, indertijd bestond er zoiets, een toestel dat je in huis had staan, met een draad eraan, later zonder, er stonden nummertjes op en er zat ook zo'n ding aan om in te praten en naar te luisteren, tele, nog iets, telefoon geloof ik dat het heet.
Ik ben ervan overtuigd dat u, als early adopter, er zo één in huis hebt. En uw slager vermoedelijk ook wel.
Vroeger, voor mensen auto's kenden, bestond er ook zoiets als een dier met 4 poten dat erg sterk was, mensen hingen er een kar aan.
En voor ze electriciteit hadden, staken mensen van die wassen dingen aan, ik denk dat ze ze kaarsen noemden.
Al die dingen hebben gemeen dat ze niet zo efficiënt zijn als hun opvolgers...
Fantastich, zeg.Joe de Mannen schreef:En vermits u perfect weet wat u wil kopen bij hem, zal hij met plezier klaarmaken wat u hem vraagt en u de prijs meedelen.
Jij bent waarschijnlijk een veelgevraagd man als het gaat over efficiënte oplossingen.
Die slager, waarvan je zelf zegt, dat hij geen tijd heeft om eenmalig op zijn website, die toch al bestaat, eens zijn gamma aan gewone producten te zetten, heeft dan wel heel de tijd om telefoons te beantwoorden?
En redeneren, daar ben je ook een crack in.
Mocht ik heel zijn gamma uit het hoofd kennen, zou ik die lijst natuurlijk niet nodig hebben.![]()
Logisch denken, met de jaren ga je het nog wel leren, hoor...
Het leven is niet zo simpel, die 'oplossingen' van jou zijn in elk geval simplistisch, en gaan voorbij aan de grond van de zaak.Joe de Mannen schreef:Soms is het leven simpel en zijn oplossingen té voor de handliggend.
Volgende keer toch maar 2 keer nadenken...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Inderdaad, en let op, hee, je gaat allerlei symptomen krijgen, een of twee weken thuis zijn, en als het niet erger wordt, ga je niet weten of het Covid19 was of iets anders.MichelJ schreef:Dat gevoel heb ik ook al een paar weken: blijf maar thuis meneer en als het te erg wordt belt maar terug.
Mijn zus en haar 11 jarig dochtertje zijn zo meerdere weken ziek geweest, was het dat of iets anders?
Geen idee.
Ik geloof de officiële antwoorden niet.Phil48 schreef:Wat ik mij verder afvraag is waarom België als enige land ter wereld per se de doden in rusthuizen (waarvan zelfs niet zeker is dat ze aan corona stierven) moet meetellen in de stats. Is dat een soort van heiliger willen zijn dan de paus? Tel die (net als de andere landen) NA AFLOOP mee en wijs jezelf niet ten onrechte aan als de slechtste leerling van de klas.
Ze maken zich zo kwaad dat je die cijfers niet mag vergelijken, maar ze weigeren om ze zuiver te maken.
Het is nochtans eenvoudig, als iemand overlijdt, dan test je of die Covid19 had,.
Maar dat vertikken ze, om dan te kunnen zeggen dat de cijfers niets zeggen.
Ze willen dus niet dat de cijfers duidelijk zijn...
Dat geloof je toch zelf niet?Joe De mannen schreef:Op dit moment kan je gewoon niet exact weten hoeveel mensen er sterven aan Covid-19.
Er zijn gewoon onvoldoende testen.
Als ze in een ziekenhuis wel weetn of je sterft aan Covid19, kunnen ze dat in een rusthuis ook, tenzij ze dat natuurlijk liever onduidelijk laten vanuit de regering...
Laat me niet lachen.Joe De mannen schreef:Wat de politiek betreft, ik denk niet dat er iemand 1 politieke partij kan noemen die dit 'beter' had gedaan.
Maggie heeft vierkant gefaald, iedereen die op het gevaar wees, zoals dr. Wathelet werd weggejaagd ("drama queens", noemde ze hen).
Tot de laatste snik werd het geminimaliseerd als "een milde griep", we kregen ridicule maatregelen als evenementen beperken tot 1.000 personen.
Maggie weigerde mondmaskers te bestellen, ook toen ze eind januari daar vragen over kreeg in het parlement.
De kritiek op Trumps beslissing om geld af te houden van de WHO, luidt dat die WHO al eind januari gewaarschuwd heeft.
Maggie schoot toen precies ook niet in actie...
Iedereen mocht nog op vakantie met de krokus, toen ze terugkwamen werden ze niet op temperatuur getest, ze hoefden niet in quarantaine, scholen gingen gewoon open.
Alles om de economie geen schade te berokkenen.
Een paar weken later zaten we in lockdown, en lag alles plat, economische schade in het kwadraat.
De rusthuizen werden aan hun lot overgelaten, zodat bij de meest kwetsbare groep de doden vielen als vliegen.
Een échte regering met meerderheid wilden ze niet vormen, neen, het moest die bende losers worden van dat minderheidskabinet, en de particratie werd heruitgevonden met een bende partijvoorzitters die de parlementaire controle ging vervangen.
Als je dat goed bestuur noemt

Ik en vele anderen hebben van in het begin gezegd dat mondmaskers wél zin hadden.Joe De mannen schreef:Wat het 'kar keren' betreft, de situatie is ongewoon, de situatie verandert, de situatie duurt langer dan gedacht, natuurlijk gebeuren er dan aanpassingen.
Wie het altijd omgekeerd gezegd heeft en nu het omgekeerde zegt, heeft wel degelijk zijn kar gekeerd.
Dan kunnen ze in elk geval de illusie stand houden dat het allemaal aan de manier van tellen ligt.heist_175 schreef:Het lijkt me zinvoller om testen voor te behouden voor de levenden, dan om post mortem te willen vaststellen of het al dan niet Covid19 was.
- iceke
- Elite Poster
Oh, maar de duidelijke cijfers beginnen eindelijk binnen te stromen...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/15 ... rspectief/
en die mlag je dan ff zelf gaan vergelijken met de normale en de abnormale jaren of maanden van de voorbije jaren
https://epistat.wiv-isp.be/momo/?region=
en die mlag je dan ff zelf gaan vergelijken met de normale en de abnormale jaren of maanden van de voorbije jaren
https://epistat.wiv-isp.be/momo/?region=
-
- Elite Poster
Wat ik niet snap is dat het niet overdraagbaar zou zijn via het aanraken van voorwerpen, maar je wel je handen moet wassen om infectie te voorkomen.DarkV schreef:Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard.
Is dat dan geen tegenstrijdigheid?
Op de man spelen omdat je geen argumenten hebt, ja.Joe de Mannen schreef:Ik weet stilaan dat u erg egoistisch bent en echt geen moeite wil doen om u aan te passen aan deze uitzonderlijke situatie.
Zeer laag bij de gronds...
Ik wens mij net wél aan te passen, ik wil net wél bij die locale slager gaan, maar blijkbaar vindt die het de moeite niet om een lijstje met wat hij juist heeft op zijn site te zetten.
Ik daarentegen wil die mens niet heel zijn assortiment aan de telefoon doen opzeggen, dat wil ik die mens niet aandoen.
Ik zal dan maar verder naar de supermarkt gaan waar ik altijd ga, en alles goed weet liggen.
Als je die extra klanten echt niet wilt, moet je het wel zelf weten, natuurlijk.
- iceke
- Elite Poster
Ze hebben eindelijk ene gevonden die niet door de verkeerde betaald is
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-W ... ournaal-7/
vanaf een minuut of 11, qua volksgezondheid kan dat wel tellen, niet ? Mensen niet aanraden om maskertjes te dragen omdat er geen zijn...
ik zou zeggen pak die van Ranst en van Gucht hun spreekbuis nu eindelijk eens af.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-W ... ournaal-7/
vanaf een minuut of 11, qua volksgezondheid kan dat wel tellen, niet ? Mensen niet aanraden om maskertjes te dragen omdat er geen zijn...
ik zou zeggen pak die van Ranst en van Gucht hun spreekbuis nu eindelijk eens af.
Ik zou toch mijn handen blijven wassen als ik van u was, voort zelfde geld denkt dien mens dat de zeep of de handschoentjes bijna op zijnWat ik niet snap is dat het niet overdraagbaar zou zijn via het aanraken van voorwerpen, maar je wel je handen moet wassen om infectie te voorkomen.
Is dat dan geen tegenstrijdigheid?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
persconferentie met een dikke verrassing en binnen het uur zit het er al tegen, oa Beke
typisch Belgische communicatie en nu nog een weekje zeiken om het concept doe-het-zelfzaak juridisch te definiëren
ikeakasten ineenshcroeven is vaak een serieuze doe-het-zelfjob
typisch Belgische communicatie en nu nog een weekje zeiken om het concept doe-het-zelfzaak juridisch te definiëren
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Maar toch zal ikea naw geen diy winkel zijn; ze zijn nl ingericht om in te kuieren en de ogen te kijk te geven.1207 schreef:nu nog een weekje zeiken om het concept doe-het-zelfzaak juridisch te definiëren
DIY shops zijn technisch ingericht, gewoon rijen met materiaal.
Mss kan ikea wel zijn bovenverdieping sluiten en gewoon de markthal en zelfbedieningsruimte openen?
Andere twijfelgroep: winkels met hobbygerief en ander materiaal, zoals knutselwinkels of zelfs een Action (ik heb dringend opbergbakjes nodig, en ben gestandardiseerd op een model dat enkel in de Action te vinden is).
Nog andere groep: speciaalzaken zoals computerwinkels.
Dit wordt nog een discussie over concurrentievervalsing (wat nu eigenlijk al was, want in de Carrefour mag ik een koffiezet of tv meenemen, maar zowel de Krefel als de Vandenborre die er net naast liggen zijn verplicht toe).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 25 keer
iceke schreef:Oh, maar de duidelijke cijfers beginnen eindelijk binnen te stromen...
Concreet overleden in de week van 16 maart 256 meer mensen dan verwacht, met op twee dagen significant meer overlijdens. In de week van 30 maart overleden 867 meer mensen dan verwacht, en waren er de hele week significant meer overlijdens.
Oversterfte bereken je natuurlijk per jaar, niet per week.
Bovendien weten we intussen (allez ja - de meesten hier, denk ik) dat de cijfers van de WZC met significant grote vertraging kwamen en dan ineens kreeg je een hele lap in één keer, daarom niet van één week.
- iceke
- Elite Poster
Waarom zouden we dat per jaar berekenen ?
De kans is groot dat we een ondersterfte gaan hebben dit jaar, tenzij de volgende griepprik al in december valt natuurlijk, dan gaan we een oversterfte hebben. Ik zou dit dus vooral niet per jaar berekenen.
De cijfers van de WCZ's zitten hier al in hé, dit gaat over de de totale overlijdens, niet over de covid overlijdens(die vertraagd binnenkwamen vanuit de wzc's)
De kans is groot dat we een ondersterfte gaan hebben dit jaar, tenzij de volgende griepprik al in december valt natuurlijk, dan gaan we een oversterfte hebben. Ik zou dit dus vooral niet per jaar berekenen.
De cijfers van de WCZ's zitten hier al in hé, dit gaat over de de totale overlijdens, niet over de covid overlijdens(die vertraagd binnenkwamen vanuit de wzc's)
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Blijkbaar heeft de Fluppe juist 80K opslag gekregenJack Daniels schreef:Wanneer volgen de Belgische excellenties ?

Inmiddels hebben ze ook een oplossing voor de vergrijzing gevonden?

Doe het zelf zaken mogen weer open, ben benieuwd, heb dringend wat materiaal nodig maar ik denk dat een mdf plaat en cement in het begin net zo schaars als toiletpapier zal zijn. Gelukkig bestaat er click en collect dat rondlopen al niet moet. De doe het zelf zaken was vreemd genoeg nog het grootste gemis de laatste weken

- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Beide virologen zijn heel verstandige mensen, net zoals Erika Vlieghe. Als’uitverkorenen' van deze regering voelen ze voortdurend de hete adem van de politiek in hun nek blazen. Er wordt van hen verwacht dat ze de bevolking en politiek informeren hoe je het beste dit virus waar nog heel weinig over bekend is kan tegen gaan en dit in mensentaal te verwoorden.Iceke >>> Mensen niet aanraden om maskertjes te dragen omdat er geen zijn...
Een moeilijke opdracht, zeker wanneer je weet dat er onvoldoende eerste uur beschermingsmiddelen voorradig zijn.
Na het verdwijnen van ‘de koude oorlog’ hebben België en andere landen voortdurend hun capaciteit aan beschermingsmiddelen o.a. voor chemische oorlogsvoering afgebouwd, tot op een punt waar ze onvoldoend zijn zelfs voor eigen veiligheidsdiensten en enkel nog voorradig zijn in ziekenhuizen, in beperkte stocks. Meer nog, de eventuele productie en aanvulling ervan is in handen gegeven van China, het land van de heerlijke noedels.
Maar niemand had verwacht dat net daar, een onzichtbare vijand zou opstaan en het jaar van de rat tot aan onze voordeur zou brengen. Ratten zijn nu eenmaal besmettelijke beesten.
Ben ik nu tevreden van de aanpak door onze regering, niet echt, ik mis hier een echte leider zoals de Franse president Macron. Iemand die alle politieke geharrewar nu eventjes opzij zet en zijn landgenoten erop drukt dat dit een oorlog is tegen een onzichtbare vijand die niets of niemand ontziet en niemand spaart die deze vijand niet au sérieux neemt. Dat dit een oorlog is waarbij wij hem te lijf moeten gaan met wapens zonder kogels en de enige kans om dit te overleven kan zijn om jezelf zo klein mogelijk te maken.
Er is geen echt leiderschap hier in dit land, alleen onenigheid over festivals die niet kunnen door gaan en pralines die liggen te beschimmelen omdat ze niet kunnen geëxporteerd worden.
Nu gaan we zelf mondmaskertjes maken, alleen hebben weinig mensen nog een naaimachine in huis en ook niet de bekwaamheid om dit te doen. Hier en daar slingert er nog wel een oma onderbroek, maar de meeste zijn nu G-strings en probeer daaruit maar eens een fatsoenlijk mondmasker te construeren.
Niet dat dit af te raden is, wanneer je geen echte beschermingsmiddelen ter beschikking hebt is zelfs de meest onnozele bescherming beter dan niets.
Pleit ik nu voor het dragen van een beschermingsmiddel zoals een mondmasker, nee zeker niet want dit kan net het tegendeel betekenen van goed doen, vooral wanneer mensen met hun blote handen eraan peuteren en op deze manier soms met besmette handen de huid aanraken. Niet noodzakelijk op straat of op dat bankje, maar wanneer je thuis komt en vergeet om eerst je handen grondig te wassen en te ontsmetten vooraleer je dit maskertje afneemt en opbergt in een houdertje.
Een betere en effectievere preventie zou zijn om aan iedere ingang en uitgang van voedingswinkels/zaken een ontsmettende gel te plaatsen waar je verplicht eerst de handen moet ontsmetten vooraleer je binnengaat en bij het buitenkomen ervan opnieuw. Blijf ook overal vanaf, vastnemen is kopen.
Ik begin waarlijk ‘compassie’ te krijgen met bovenstaande virologen.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
In ieder geval : al die overlijdens in de bejaardentehuizen zijn dan weer positief nieuws voor... de pensioenkas.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Niet te liberaal denken heJack Daniels schreef:In ieder geval : al die overlijdens in de bejaardentehuizen zijn dan weer positief nieuws voor... de pensioenkas.

Iemand een idee hoe de Spaanse griep is ge eindigd? Hoe is de laatste fase van deze pandemie verlopen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
De Block op de radio (meer naar onderen kan men gewoon luisteren) waar ze nog eens de nutteloosheid van Mondmaskers benadrukt.Als je je er beter mee voelt,mag je er een dragen' dat is heel wat anders wat het Duitse onderzoek benadrukt(dat het virus zeker voor een deel airborne is,vooral als je bijv. een tijdje in een gesloten ruimte zit).
Nog steeds bezig haar fout met de strategische rezerve te minimaliseren???
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/16 ... n-uit-dat/
Nog steeds bezig haar fout met de strategische rezerve te minimaliseren???
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/16 ... n-uit-dat/
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Velen merken nu dat telewerk wel degelijk kan ook al beweerde sommige wg's van niet. Er wordt dus niets aangepraat maar mensen ontdekken gewoon nieuwe technologie en mogelijkheden. Die gaan ze niet ineens weer vergeten.boulder schreef:Het heeft niet veel zin om iets aan te praten dat we met zijn allen aan den lijve ondervinden.Dizzy schreef:Over efficiëntie kan je veel zeggen maar ik win 3u per dag als ik telewerk, op die tijd kan ik veel doen en kan ik veel beter mijn privéleven combineren. Telewerk is NIET uitgevonden om op de kinderen te letten zoals nu noodgedwongen soms het geval was. Uiteraard ben je dan niet zo productief, maar dit is een uitzondering. Buiten de crisis horen kinderen op school of in opvang.
En dan zullen velen het met mij eens zjin dat het veel minder efficiënt is, en dat heeft heus niet alleen te maken met voor kinderen moeten zorgen.
Dat je tijd uitspaart met verplaatsingen is in jouw voordeel, maar is daarom niet iets waar de werkgever iets aan heeft.
Bovendien ken ik verschillende mensen die problemen ondervinden om het verschil te voelen tussen vrije tijd en werktijd.
Uiteraard is niet elke functie even geschikt en ook niet iedere werknemer. Je hebt altijd mensen die niet in staat blijken enige zelfdiscipline op te brengen of hun eigen werk te organiseren. Anderzijds is het de taak van uw chef om uw werk te beoordelen. Als men minder presteert bij telewerk zal dat dus snel opvallen bij een bekwame chef. Zij die niet kunnen/willen mogen nog altijd de files vullen, het blijft een vrije keuze buiten de corona-tijden.
De WG heeft wel degelijk voordeel bij een WN die tevreden is door betere combinatie werk/privé. Hij zal het bvb minder snel afbollen naar een andere wg waar telewerk wel kan. Daarnaast is er de tijdswinst en langer werken. De telewerkers prikken niet meer maar blijken gewoon wel meer uren te doen (voordeel wg). Ook is er minder tijdsverlies door files of vertragingen/stakingen,... Daar komt ook nog de winst bij van minder kantoorruimte en verwarming. Mocht het enkel een voordeel voor de WN zijn dan zou het systeem niet eens bestaan.
Over BDW: zijn betaalde advertentie, die hij zelf verwijderd heeft, riep eigenlijk op tot ongehoorzaamheid tav beleid van oa Jan Jambon. Ook na zijn mea culpa ging hij op die weg door door te beweren dat er weinig rechtsgrond was en dat men dus eigenlijk ongestoord zijn zin kon doen. Dit is onverantwoord gedrag voor iemand die een verantwoordelijke positie heeft. Hij kan perfect zijn korps vragen enig gezond verstand te gebruiken bij verbalisering maar hoeft daarom niet publiek mensen tot fout gedrag aan te zetten. De man zwalpt maar op en moet zich dringend herpakken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
In politieke wetenschappen gekend als populisme en in sommige delen van deze wereld zeer succesvol; dus ik begrijp wat hij doet. Alleen ben ik verre van overtuigd van deze redenering.Dizzy schreef: De man zwalpt maar op en moet zich dringend herpakken.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Dat zal je ze nooit horen zeggen.bollegijs schreef:Niet te liberaal denken heJack Daniels schreef:In ieder geval : al die overlijdens in de bejaardentehuizen zijn dan weer positief nieuws voor... de pensioenkas.![]()
Iemand een idee hoe de Spaanse griep is ge eindigd? Hoe is de laatste fase van deze pandemie verlopen?
Dan wekken ze nl de indruk dat er mss niet meer bespaard moet worden, en dat gaan ze nooit willen.
De spaanse griep begon in maart, is dan door US soldaten naar Europa gebracht waar het in het voorjaar lelijk huis hield.
In de zomer minderde de sterfte, maar een mutatie stak in augustus de kop op en een second wave begon opnieuw een dodental te eisen, verspreid door opnieuw militaire schepen.
Een third wave startte in januari 1919 in australie, en ging ook de wereld rond, maar de oorlog was gedaan en dus geraakte deze golf niet makkelijk meer rond de wereld.
Telewerk: zoals elders al gezegd is telewerk nu niet hetzelfde als telewerk later.
Veel bedrijven gaan geen laptops kunnen of willen voorzien, de veiligheidsrisicos voor het netwerk zijn ook niet min als die laptops niet toegetimmerd zijn (en software daarvoor is niet goedkoop).
De firewalls zullen ook zwaarder moeten zijn.
Sommige bedrijven zullen werkposten 2x moeten kopen: een desktop, en dan een laptop om op die geinstalleerde desktop te kunnen rdp'en.
Of ze zullen terminal servers met alle license en hardware kosten navenant moeten deployen.
De situaties aub niet vergelijken.
Er zijn nu in IT shortcuts genomen die anders absoluut not done zouden zijn.
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 16 apr 2020, 11:14, in totaal 1 gewijzigd.