proximusboyke schreef:altijd dat gezaag en gemelk over te duur zijn.
laten we in belgie blijven, just for fun:
=> een pxm dochter kan int/tel/tv voor 40 euro aanbieden, en zij zullen geen verlies maken. dat maakt al duidelijk dat de 2 grote te duur zijn.
waarom? because they can, en dat is ook gewoon de enige reden: niemand zal ze tegenhouden.
vergeet ook niet dat geen van die 2 grote echt veel heeft moeten doen voor hun netwerk in handen te krijgen, en dat telenet jaren geleden fluvius (toen nog infrax) van de kabel heeft afgepest om maar geen concurrentie te moeten hebben (remember indi?)
fluvius heeft trouwens internet en telefonie aanbod (voorbehouden voor gemeentes en dergeljike) waarvan de prijs ook lager ligt dan TN.
voo: 125/6, zonder limiet, met tv, 1 gratis film per maand, en gsm met unlimited bellen/sms en 10gb data.
dat kost je bij hen net geen 73 euro.
sfr (het vroegere numericable): int+tv (500/50, geen limiet) voor 62/maand (en nu in promo 5 maand aan 25)
wat krijgt vlaanderen op zijn -door de intercommunales en dus ons betaalde- kabel?
voor net geen 82 euro (en 3 maand in promo aan "maar" 70) kan je genieten van...
300/20, "geen limiet" (al mogen ze je snelheid dichtknijpen when wanted), en tv zonder extras.
dus de 2 operatoren die niet aan de nek van telenet hangen bewijzen dat het anders kan.
ook kotnet vroeger bewees dat, tot het telenet werd.
dus is het te duur? ja, punt.
is het gras groener ergens anders? niet noodzakelijk, dat weet iedereen.
maar er is genoeg bewijs dat het duopolie kunstmatig in stand is gehouden, en dat ze mensen blijkbaar genoeg kunnen laten geloven dat dat noodzakelijk is.
proximusboyke schreef:Kijk in pricipe tv internet gsm heb je niet nodig om te leven dus al het te duur is begin er niet aan.
dat mag je eens tegen mijn moeder zeggen, die aan haar rolstoel gebonden is en de hele dag niets anders kan doen dan tv kijken, een boekje lezen, of wat op de tablet de krant lezen.
proximusboyke schreef:Je kan proberen die promo te krijgen maar ze zijn niet verplich 20 jaar dezelde prom te geven.
tgoh, ik weet niet wat ik daarvan moet denken... ze hebben het ooit uitgevonden, een "TROUWE KLANTEN KORTING".
in mijn ogen is dat GEEN promo en is dat effectief wel iets dat ze voor trouwe klanten mogen blijven doen... je bent nu eenmaal een trouwe klant of niet.
maargoed, ik huil er niet om he, en ik klaag er niet om... ik merk gewoon op dat proximus tegenwoordig minder geeft om klantenbinding dan vroeger.
en ik zal zelf wel mijn conclusies trekken en naar een ander trekken, alleen mocht het landschap er wat meer concurrentieel uitzien.
en als het BIPT gaat mekkeren dat de duopolisten gelijk hebben en "ze meer moeten vragen om te investeren", pak dan hun netwerk af,
geef het aan een netbeheerder die enkel het net mag beheren, en laat de duopolisten dan gewoon betalen voor toegang tot dat netwerk om het te financieren. iedereen blij (oh wacht... 2 bedrijfjes zullen daar niet mee eens zijn....)
proximusboyke schreef: en heb ik al 100 den keren gezegt bij telenet heb je tot kleinse uithoek snel internet dat heeft zijn prijs.
als je dat niet wilt of kunt betalen, geen probleem maar blijven zagen melken en klagen zal het niet helpen.
ahem. LOL.
look up, for starters, postel.